فهرست مقالات 1 1


  • مقاله

    1 - تحلیل مولفه‌های جایگاه‌سازی برند در ذهن مصرف‌کننده‌گان مسلمان
    پژوهش های بازاریابی اسلامی , شماره 4 , سال 2 , پاییز 1402
    هدف/ سئوال اصلی: تعداد فزاینده مسلمانان و ضرورت سازگاری و تطابق محصولات با ترجیحات مصرف‌کننده‌گان مسلمان، مستلزم شناسایی مولفه‌های جایگاه‌سازی برند برای این نوع از مصرف‌کننده‌گان است که با بررسی ادبیات، پژوهشی به این مسأله مهم، نپرداخته است. بنابراین، هدف از این پژوهش، چکیده کامل
    هدف/ سئوال اصلی: تعداد فزاینده مسلمانان و ضرورت سازگاری و تطابق محصولات با ترجیحات مصرف‌کننده‌گان مسلمان، مستلزم شناسایی مولفه‌های جایگاه‌سازی برند برای این نوع از مصرف‌کننده‌گان است که با بررسی ادبیات، پژوهشی به این مسأله مهم، نپرداخته است. بنابراین، هدف از این پژوهش، شناسایی مولفه‌های جایگاه‌سازی برند در ذهن مصرف‌کنندگان مسلمان است.روش پژوهش: این پژوهش بر مبنای هدف از نوع پژوهش‌های کاربردی و توصیفی است و با توجه به روش اجرا برای جست و جو و گزینش مقاله‌های علمی، مرور سیستماتیک ادبیات تحقیق، تلقی شده و با تکنیک تحلیل محتوای کیفی مولفه‌ها استخراج شد. کلیه مقالات مرتبط با جایگاه‌سازی برند و برندسازی برای مصرف‌کنندگان مسلمان از پایگاه استنادی اسکوپوس و جستجوگر گوگل اسکالر جستجو، جمع‌آوری و ارزشیابی کیفی شدند. در نهایت، تعداد 17 مقاله با استفاده از نرم افزارMax Qda تحلیل محتوای کیفی شدند. یافته‌ها: یافته‌های این تحقیق، نشان می‌دهد که مولفه‌های قیمت، کیفیت، خدمات، ترجیحات مصرف‌کننده، کانال توزیع و منابع مزیت رقابتی شرکت به عنوان مولفه‌های جایگاه‌سازی برند در ذهن مصرف‌کننده‌گان مسلمان در ادبیات تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته است.بحث و نتیجه‌گیری: مولفه‌های جایگاه‌سازی برند باید با توجه به سطح تعهد و وابستگی مصرف‌کنندگان مسلمان هر کشور و منطقه به دین اسلام، سازگار شده و متناسب شوند.شرکت‌های تجاری باید به رویکرد تطابق با فرهنگ مصرف‌کننده محلی و فرهنگ قوم‌گرا برای جایگاه‌سازی برند، تأکید و تمرکز بیشتری داشته باشند. پرونده مقاله