• Home
  • سیده زهرا حاجی انزهایی

    List of Articles سیده زهرا حاجی انزهایی


  • Article

    1 - طراحی مدل تواضع مربی، تسهیم دانش و تنوع گروهی با خلاقیت بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران
    Knowledge Management in Sport Journal , Issue 4 , Year , Autumn 2022
    خلاقیت بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام بازیکنان و مربیان 9 تیم لیگ برتر والیبال بانوان تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری به صورت تمام شمار در نظر گرفته شد (126 نفر). از پرسشنامۀ تواضع مربی ، خلاقیت بازی More
    خلاقیت بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام بازیکنان و مربیان 9 تیم لیگ برتر والیبال بانوان تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری به صورت تمام شمار در نظر گرفته شد (126 نفر). از پرسشنامۀ تواضع مربی ، خلاقیت بازیکنان، تسهیم دانش، برونگرایی و پرسشنامۀ گشودگی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل عاملی تاییدی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. هم چنین در این پژوهش از نرم افزار SPSS نسخۀ 26 و نرم افزار Smart Pls نسخۀ 3 استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تواضع مربی با تسهیم دانش در بازیکنان رابطه معناداری وجود ندارد. در حالی که بین تواضع مربی با خلاقیت بازیکنان رابطه منفی معناداری مشاهده شد. علاوه بر این، بین تسهیم دانش با خلاقیت بازیکنان رابطه مثبت معناداری به دست آمد. تسهیم دانش در ارتباط بین تواضع مربی با خلاقیت نقش میانجی ندارد. همچنین، گشودگی در ارتباط بین تواضع مربی با تسهیم دانش بازیکنان نقش تعدیلگر معناداری داشت در حالی که نقش تعدیلگر برونگرایی در ارتباط بین تواضع مربی با تسهیم دانش بازیکنان معنادار نبود. بنابراین، پیشنهاد میشود کمیتۀ مربیان فدراسیون والیبال دورههای آموزشی جهت آشنایی مربیان با سبکهای مربیگری برگزار نماید. Manuscript profile

  • Article

    2 - Providing a Branding Model for a Selection of Sports Products
    The Iranian Journal of Textile Nano-bio Modification , Issue 2 , Year , Spring 2023
    Despite the high capacity of sport products market and the considerable productive potential in Iran, activists have not achieved much success in this field. One of the main challenges of this industry is the weakness in branding and marketing products because there is More
    Despite the high capacity of sport products market and the considerable productive potential in Iran, activists have not achieved much success in this field. One of the main challenges of this industry is the weakness in branding and marketing products because there is no capital more efficient than a powerful name. In the first phase of this research, the indexes of several articles focusing on branding were obtained in authentic sources, and then the index extraction was completed through semi-structured interviews with branding and sports products experts. In the second phase, in order to investigate the appropriateness of the extracted indicators with the local conditions of the country and the field of Irani an sports brands, The Fuzzy Delphi method was used and a questionnaire was given to academic and industry experts to determine that the indicators are appropriate to the field. In the third phase, using the data-based method, a paradigm model for branding sports products was developed. This model has been evaluated by the structural equation modeling method with PLS approach. The data analysis revealed that the final model comprised a set of phenomenon-based indicators, intervening factors in branding, causal and influential factors, contextual factors, strategies and the consequences. In this study, several categories were achieved in the branding of sports products field, to which paying attention will culminate in the ultimate goal of branding. Manuscript profile

  • Article

    3 - اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی به تجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان
    Management and organizational behavior in sports , Issue 1 , Year , Spring 2026
    هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی به‌تجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان به تعداد 121 نفر بود که کل جامعه به‌عنوان نمونه آماری More
    هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی به‌تجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان به تعداد 121 نفر بود که کل جامعه به‌عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب گردید. برای جمع‌آوری داده‌های تحقیق، از پرسش‌‌نامه‌های رهبری اخلاقی براون و همکاران (2005)، گشودگی به‌تجربه ساتو و همکاران (2008) و رفتارهای نوآورانه ژو و جرج (2009) استفاده شد. ضریب پایایی پرسش‌نامه‌ها در مطالعه مقدماتی به‌ترتیب 78/0، 84/0 و 87/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق، مدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار پی‌ال‌اس استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری اخلاقی اثر مثبت و معنی‌داری بر گشودگی به‌تجربه کارکنان دارد. همچنین اثر رهبری اخلاقی بر رفتارهای نوآورانه کارکنان مثبت و معنی‌دار بود. اثر مثبت و معنی‌دار گشودگی به‌تجربه بر رفتارهای نوآورانه کارکنان تأیید گردید. در نهایت نتایج پژوهش نشان داد اثر رهبری اخلاقی بر رفتارهای نوآورانه کارکنان با نقش میانجی گشودگی به تجربه معنی‌داری نمی‌باشد. با توجه به‌نتایج پژوهش می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که استفاده مدیران از شیوه رهبری اخلاقی می‌تواند موجب توسعه رفتارهای مثبتی مانند گشودگی به‌تجربه و نوآوری در کارکنان گردد. Manuscript profile

  • Article

    4 - مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های ازاد استان تهران
    Management and organizational behavior in sports , Issue 4 , Year , Winter 2022
    تحقیق حاضر تحت عنوان مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های آزاد استان تهران بود که پژوهش از نوع کمی ،کاربردی با رویکرد مدل‌سازی ومعادلات ساختاری است. در این تحقیق جهت تعیین حجم نمونه از نرم‌افزار S More
    تحقیق حاضر تحت عنوان مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های آزاد استان تهران بود که پژوهش از نوع کمی ،کاربردی با رویکرد مدل‌سازی ومعادلات ساختاری است. در این تحقیق جهت تعیین حجم نمونه از نرم‌افزار SPSS Sample Power استفاده شد. و روش‌ نمونه‌گیری هم به صورت طبقه‌ای تصادفی بود. و پرسشنامه ها شامل ویژگی های فردی و پرسشنامه ارتباطات سازمانی که شامل ارتباطات درون سازمانی با 3 مؤلفه هماهنگی ،مشارکت و ارتباطات و همچنین برای اندازه گیری ارتباطات برون سازمانی از پرسشنامه استاندارد خدادادی (1390) با 3 مؤلفه تعامل سازمانی با ذینفعان بیرونی)، ارتباط با مشتریان/ مخاطبان و روابط عمومی استفاده شده است. همچنین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر (1989) با مؤلفه های خلاقیت مخاطره پذیری ، استقلال، انگیزه و عزم و اراده وپرسشنامه عملکرد کارکنان اسدی و همکاران (1388) به نقل از هرسی و گلداسمیت بامؤلفه توانایی وضوح،کمک ، مشوق ، ارزیابی، اعتبار و محیطاستفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل مدل-سازی معادلات ساختاری نشان داد که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. با استناد به نتایج مدل معادلات ساختاری، مشخص گردید که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون‌سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. از طرفی ارتباطات برون سازمانی با ضریب مسیر غیرمستقیم 385/0 می‌تواند عملکرد کارکنان را از طریق کارآفرینی سازمانی پیش‌بینی کند ومدل دارای برازش لازم بوده است. Manuscript profile

  • Article

    5 - پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی از طریق سرمایه روان‌شناختی در کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران
    Sport Sciences Quarterly , Issue 500 , Year 1 , Spring 2050
    هدف این پژوهش پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران از طریق سرمایه روان‌شناختی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران به تعداد 200 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی - مورگا More
    هدف این پژوهش پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران از طریق سرمایه روان‌شناختی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران به تعداد 200 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی - مورگان، 187 نفر به شیوه انتخاب تصادفی ساده به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های آمادگی برای تغییر سازمانی هالت و همکاران (2007) و سرمایه روان‌شناختی لوتانز (2007) استفاده شد. ثبات درونی پرسش‌نامه‌ها توسط ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 82/0 و 86/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رگرسیون و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 22 انجام شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که همه ی مؤلفه های سرمایه روانشناختی که شامل خودکارآمدی، امیدواری، خوش بینی و تاب آوری هستند، پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی را دارند، به طوری که مؤلفه تاب آوری بیشترین و خوش بینی کمترین نقش را بر آمادگی برای تغییر سازمانی داشتند. با توجه به نتایج ضروری است که مدیران به افزایش روحیه ی تاب آوری، خودکارآمدی، امیدواری و خوش بینی کارکنان توجه داشته باشند تا آمادگی آن ها برای تغییر سازمانی در راستای پیشرفت سازمانی را فراهم نمایند. Manuscript profile

  • Article

    6 - پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی از طریق سرمایه روان‌شناختی در کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران
    Sport Sciences Quarterly , Issue 2 , Year , Winter 2021
    هدف این پژوهش پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران از طریق سرمایه روان‌شناختی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران به تعداد 200 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی - مورگا More
    هدف این پژوهش پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران از طریق سرمایه روان‌شناختی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش‌وپرورش شهر تهران به تعداد 200 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی - مورگان، 187 نفر به شیوه انتخاب تصادفی ساده به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های آمادگی برای تغییر سازمانی هالت و همکاران (2007) و سرمایه روان‌شناختی لوتانز (2007) استفاده شد. ثبات درونی پرسش‌نامه‌ها توسط ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 82/0 و 86/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رگرسیون و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 22 انجام شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که همه ی مؤلفه های سرمایه روانشناختی که شامل خودکارآمدی، امیدواری، خوش بینی و تاب آوری هستند، پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی را دارند، به طوری که مؤلفه تاب آوری بیشترین و خوش بینی کمترین نقش را بر آمادگی برای تغییر سازمانی داشتند. با توجه به نتایج ضروری است که مدیران به افزایش روحیه ی تاب آوری، خودکارآمدی، امیدواری و خوش بینی کارکنان توجه داشته باشند تا آمادگی آن ها برای تغییر سازمانی در راستای پیشرفت سازمانی را فراهم نمایند. Manuscript profile