• Home
  • سید کامران نوربخش

    List of Articles سید کامران نوربخش


  • Article

    1 - شناسایی و رتبه ‏بندی محرک ‏های ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر مبنای رویکرد تلفیقی SWARA و ARAS خاکستری
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 2 , Year , Summer 2021
    ارتباطات یکپارچه بازاریابی از طریق ایجاد انسجام، هماهنگی، همگرایی و هم افزایی در پیام ها، رسانه ها و ابزارهای ارتباطی، به استحکام تعاملات آشکار و پنهان کسب وکار با ذی نفعان و توسعه ارتباطات ارزش آفرین با مشتریان کمک می نماید. هدف اصلی این مطالعه، تعیین و اولویت بن More
    ارتباطات یکپارچه بازاریابی از طریق ایجاد انسجام، هماهنگی، همگرایی و هم افزایی در پیام ها، رسانه ها و ابزارهای ارتباطی، به استحکام تعاملات آشکار و پنهان کسب وکار با ذی نفعان و توسعه ارتباطات ارزش آفرین با مشتریان کمک می نماید. هدف اصلی این مطالعه، تعیین و اولویت بندی محرک های ارتباطات یکپارچه بازاریابی در صنعت بانکداری است، که ماهیت خدمات آن مبتنی بر ارتباطات و تعاملات مستمر تعریف می گردد. نمونه آماری این پژوهش، شامل 14 نفر از خبرگان و متخصصان حوزه بازاریابی خدمات مالی بوده و روند انتخاب آن ها به صورت قضاوتی انجام گرفته است. به لحاظ روش شناسی، مبتنی بر تحلیل محتوای نظری و روش دلفی فازی، محرک های موثر بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی شناسایی و غربال سازی شدند. سپس با استفاده از نظر خبرگان و روش سوآرا (SWARA)، معیارهای به دست آمده ارزیابی مجدد و وزن دهی شدند. نهایتاً برای رتبه بندی گزینه ها از روش آراس خاکستری (Gray ARAS) استفاده گردید. بر اساس نتایج پژوهش، چهار معیار اصلی 1. گرایش های راهبردی (استراتژی محوری، تکنولوژی محوری، یادگیری محوری و کارآفرینی محوری)، 2. گرایش های بازار (رقیب محوری، هماهنگی بین بخشی، هوشمندی بازار و قابلیت بازاریابی)، 3. گرایش های هویتی (هویت یکپارچه برند، جایگاه مشترک برند، قابلیت های برند) و 4. گرایش های محیطی (شرایط اقتصادی، گرایش های اجتماعی، توسعه تکنولوژیک، عوامل زیست محیطی و وضعیت قوانین و مقررات) شناسایی گردید، که در این بین گرایش های راهبردی وزن و اولویت بالاتری را به خود اختصاص داده است. Manuscript profile

  • Article

    2 - Identifying the Factors Affecting Consumer Perceptions on Product Safety and Model Presentation (Case study: Home Appliances Consumers)
    Journal of Optimization in Industrial Engineering , Issue 1 , Year , Winter 2022
    Product safety affects the health of the citizens of a society and improves the quality of life. Improved product safety will increase the competitive power, reduce warranty costs, and prevent the claims of liability and return of goods, compensation. Accordingly, the c More
    Product safety affects the health of the citizens of a society and improves the quality of life. Improved product safety will increase the competitive power, reduce warranty costs, and prevent the claims of liability and return of goods, compensation. Accordingly, the current study presents a conceptual model for the perception of product safety home appliances consumers. The research method in this study is the Mixed Method. This research is involved three Cognitive, Design, Evaluation Phases. Statistical Population is home appliances, consumers. Sampling in the quality phase is Targeted Sampling and in quantity phase, is systematic sampling. The cognitive phase began with library research and exploratory interviews were conducted with 20 academic experts of sales, exclusive representation, repair, and warranty of home appliances. In the design phase, using a structured questionnaire compatible with the interpretive structural modeling technique. Finally, in the quantitative model evaluation phase, a researcher-made questionnaire, suitable for structural equations using partial minimum squares, was used. The questionnaire was distributed among 384 consumers of home appliances. The fit indicators confirmed the fit of the theoretical model with the data. On the other hand, the significance level was 0.0001. Therefore, the model of perception of safety for home appliance consumers is accepted with 95% reliability. Designing a conceptual model for perception product safety of home appliances based on a comprehensive set of the effective factors, developing the theoretical literature in the field of the factors affecting consumer s perceived product safety, and presenting valuable results for academicians, marketing managers, and producers. Manuscript profile

  • Article

    3 - تدوین مدلی برای شناسایی عوامل موثر بر ادراک مصرف کنندگان از ایمنی محصول (مطالعه موردی مصرف کنندگان لوازم خانگی در مشهد)
    Journal of Business Management , Issue 1 , Year , Spring 2021
    ایمنی محصولات برسلامت شهروندان یک جامعه‌ و بهبود کیفیت زندگی تاثیر می گذارد.بر این اساس در پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و ارایه مدلی از عوامل موثر بر ادراک از ایمنی محصول هستیم. پژوهش حاضر از نظر جهت گیری،توصیفی تحلیلی، از نظر رویکرد،ترکیبی‌‌است.با توجه به اینکه پیشینه ت More
    ایمنی محصولات برسلامت شهروندان یک جامعه‌ و بهبود کیفیت زندگی تاثیر می گذارد.بر این اساس در پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و ارایه مدلی از عوامل موثر بر ادراک از ایمنی محصول هستیم. پژوهش حاضر از نظر جهت گیری،توصیفی تحلیلی، از نظر رویکرد،ترکیبی‌‌است.با توجه به اینکه پیشینه تحقیق مرتبط وجود نداشته،لذا از روش ترکیبی (کیفی-کمی)استفاده گردید.دراین پژوهش، ازروش‌کیفی‌تحلیل‌محتوا،‌مدل‌سازی‌ساختاری‌تفسیری‌و‌در‌نهایت-،از‌روش‌معادلات‌ساختاری‌مبتنی‌بررویکرد‌حداقل‌مربعات‌جزیی‌استفاده‌گردید.داده‌ها‌ازطریق،مطالعه‌کتابخانه‌ای‌و‌مصاحبه-عمیق‌با‌خبرگان‌وپرسشنامه‌جمع‌آوری گردید. جامعه آماری در فاز شناخت و طراحی خبرگان حوزه لوازم خانگی و دانشگاهی بودند. در فاز ارزیابی مدل جامعه آماری مصرف کنندگان لوازم خانگی در مشهد بودند.نمونه گیری‌بصورت-نظری‌ودسترس‌انجام‌گرفت.روایی،ازطریق ‌محتوایی‌وروش‌حداقل‌مربعات‌جزیی‌سنجیده‌شد.پایایی‌ازطریق‌پایایی‌باز‌آزمون-ودرصدتوافق‌درون‌موضوعی،‌ شاخص‌های‌بارهای عاملی، ضرایب آلفای‌کرونباخ‌ و‌ پایایی‌ترکیبی‌بررسی‌شد.شاخص‌های برازش،برازش مدل نظری با داده ها را تایید کردند. بنابراین با اطمینان 95 درصد برازندگی مدل ادراک از ایمنی استفاده کنندگان لوازم خانگی‌درشهرستان مشهد پذیرفته می‌شود. در این پژوهش‌ یک مدل‌مفهومی‌جامع از ادراک مصرف کنندگان از ایمنی لوازم خانگی را ارایه کرده و ادبیات نظری دراین حوزه ایمنی محصول‌را توسعه‌داده‌و نتایج مفیدی‌برای‌محققان،مدیران بازاریابی وتولید کنندگان فراهم آورده است. Manuscript profile

  • Article

    4 - عوامل تأثیرگذار بر مصرف فیلم های هنری
    Journal of Business Management , Issue 4 , Year , Autumn 2022
    در بسیاری از تحقیقات پیشین، از جهات گوناگون به وجوه مصرف فیلم های تجاری پرداخته شده است. توجه به کالایی تحت عنوان فیلم هنری و شناخت عوامل مؤثر بر مصرف آن، محوریت این پژوهش را تشکیل می دهد. تحقیق پیش رو با رویکرد کیفی مبتنی بر نظریه زمینه ای از طریق مصاحبه عمیق با تعدادی More
    در بسیاری از تحقیقات پیشین، از جهات گوناگون به وجوه مصرف فیلم های تجاری پرداخته شده است. توجه به کالایی تحت عنوان فیلم هنری و شناخت عوامل مؤثر بر مصرف آن، محوریت این پژوهش را تشکیل می دهد. تحقیق پیش رو با رویکرد کیفی مبتنی بر نظریه زمینه ای از طریق مصاحبه عمیق با تعدادی از برجسته ترین دست اندرکاران بخش های مختلف تولید، توزیع و نمایش فیلم و نیز سیاست گذاران و اساتید هنر- صنعت سینما که سالها تجربه و مسئولیت در حوزه های نظری و عملی داشته اند، صورت پذیرفته است. برای تحلیل داده ها اصول مرتبط با نظریه زمینه ای(کدگذاری باز و انتخابی، تحلیل مقایسه ای مستمر، ایجاد مفاهیم و مقوله ها) استفاده شده است. نتایج حاصل از کدگذاری داده ها منجر به شناسایی 38 مفهوم گردید که در قالب 7 مقوله دسته بندی شده اند. اطلاع و درک عمیق تر از عوامل تأثیرگذار بر مصرف فیلم های هنری، می تواند امکان استفاده از نتایج تحقیق حاضر را برای مجموعه عناصر دخیل در موضوع؛ از مرحله پیش تولید تا بازاریابی، پخش و نمایش فیلم همراه با مدیران فرهنگی کشور؛ در راستای بهبود شرایط و تدارک یا تکمیل بسترهای مناسب جهت افزایش تعداد مخاطبین فیلم هنری فراهم سازد. Manuscript profile

  • Article

    5 - تبیین و طراحی مدل بازاریابی خیرخواهانه در صنایع غذایی لبنی
    Journal of Business Management , Issue 4 , Year , Autumn 2023
    بازاریابی خیرخواهانه، یکی از استراتژی‌های تمایز در در بازارهای با رقابت شدید و رو به اشباع، مانند صنایع غذایی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر نیز باهدف ارایه مدل بازاریابی خیرخواهانه در صنایع غذایی لبنی می‌باشد. روش پژوهش حاضر آمیخته اکتشافی بوده که از طریق راهبرد کیفی داده بن More
    بازاریابی خیرخواهانه، یکی از استراتژی‌های تمایز در در بازارهای با رقابت شدید و رو به اشباع، مانند صنایع غذایی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر نیز باهدف ارایه مدل بازاریابی خیرخواهانه در صنایع غذایی لبنی می‌باشد. روش پژوهش حاضر آمیخته اکتشافی بوده که از طریق راهبرد کیفی داده بنیاد و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته وکدگذاری با نرم‌افزار Maxqda مدل مفهومی به دست آمده و سپس از طریق راهبردهای کمی برازش مدل و تحلیل‌ها صورت گرفته است. در مرحله کیفی با بهره‌گیری از نظرات 12 نفر از خبرگان و کارشناسان صنعت مربوطه، چارچوب الگو ارائه و اعتبارسنجی شد و سپس در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه توزیع شده میان 384 نفر از مشتریان محصولات لبنی در شهر تهران اجرا شده است. مدل بازاریابی خیرخواهانه صنعت غذایی لبنی در برگیرنده ابعاد شرکتی با تاثیر 0.393 (شامل آمیخته بازاریابی؛ منابع شرکت؛ اجرای کمپین، دیدگاه مدیران و ذینفعان)، ابعاد مشتریان با تاثیر 0.438(شامل؛ باورها، نگرش؛ ارزش ها، عوامل دموگرافیک، محرک‌های اجتماعی و تجربه و آگاهی فرد)، ابعاد مرتبط با کمپین با تاثیر 0.467(شیوه کمک، محل کمک، اعتبار و اهمیت و فوریت کمپین) و نتایج بازاریابی خیرخواهانه (مالی و غیرمالی) طبقه بندی و پیشنهاداتی متناسب با مقولات احصایی ارائه شده است. Manuscript profile

  • Article

    6 - طراحی مدل دوجنبه ای وفاداری مشتریان بانکداری الکترونیک (رویکرد کیفی مبتنی بر تئوری داده بنیاد)
    Strategic Management Researches , Issue 2 , Year , Autumn 2023
    هدف: در شرایط رقابتی بازار امروز به دست آوردن جایگاه مناسب و وفادار نمودن مشتریان از اهمیت بسزایی برخوردار است و از آنجایی که حفظ و نگهداری مشتریان مهم تر از به دست آوردن مشتریان جدید بوده و ایجاد ارزش برای مشتری عامل مهمی برای حفظ مشتریان محسوب می شود؛ لذا مطالعه ی حاض More
    هدف: در شرایط رقابتی بازار امروز به دست آوردن جایگاه مناسب و وفادار نمودن مشتریان از اهمیت بسزایی برخوردار است و از آنجایی که حفظ و نگهداری مشتریان مهم تر از به دست آوردن مشتریان جدید بوده و ایجاد ارزش برای مشتری عامل مهمی برای حفظ مشتریان محسوب می شود؛ لذا مطالعه ی حاضر به دنبال شناسایی عوامل موثر جهت وفادارنمودن مشتریان خدمات بانکداری الکترونیک بوده و ارائه ی مدلی در این زمینه می تواند راه گشای کسب و کارهایی باشد که به دنبال وفادار نمودن مشتریان می باشند.روش شناسی: مطالعه حاضر برای تبیین مدل، از تئوری داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین بهره جسته است. در این راستا با 19 نفر از متخصصان که از روش نمونه گیری غیراحتمالی و از نوع هدفمند، انتخاب شده بودند، طی دو مرحله مصاحبه نیمه ساخت یافته صورت گرفت.یافته ها: نتایج در قالب شش مؤلفه مدل پارادایمی ارائه گردید. وفاداری مشتریان به عنوان پدیده محوری شناسایی و ارتباط آن با سایر عوامل از جمله شرایط علَی(اعتماد، ارزش درک شده، کیفیت خدمات، درگیری ذهنی، تایید، مزیت نسبی، رضایت، تعهد، اینرسی و هزینه تغییر)، شرایط زمینه ای(فشار جامعه)، شرایط مداخله گر(عامل محیطی)، راهبرد(مشتری گرایی) و سرانجام پیامد(هواداری مشتریان) آشکار گردید.نتیجه گیری: بر اساس تحلیل نتایج کیفی، مدیران بانک ها می توانند با پیاده سازی و اجرای صحیح عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در بانکداری الکترونیک، بستر مناسبی را برای رسیدن به تعالی سازمانی، فراهم نمایند. Manuscript profile

  • Article

    7 - تأثیر مدیریت آموزش بر مسیر شغلی کارکنان سازمان‌های خدماتی
    Educational Administration Research , Issue 2 , Year , Autumn 2020
    جامعه آماری، کارکنان سازمان مدیریت صنعتی می‌باشند. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته مسیر شغلی و پرسشنامه آموزش کارکنان گردآوری ‌شده و نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تعداد 110 نفر می‌باشد. متغیر مستقل، مدیریت آموزش کارکنان ساز More
    جامعه آماری، کارکنان سازمان مدیریت صنعتی می‌باشند. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته مسیر شغلی و پرسشنامه آموزش کارکنان گردآوری ‌شده و نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تعداد 110 نفر می‌باشد. متغیر مستقل، مدیریت آموزش کارکنان سازمان مدیریت صنعتی می‌باشد و متغیر وابسته مسیر شغلی کارکنان که با اقتباس از مؤلفه‌های مسیر شغلی مدل ادگارد شاین( هشت مؤلفه)، بررسی گردید. برای آزمون فرضیه‌ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد و خروجی آن با استفاده از نرم افزار SPSS20 مورد تحلیل قرار گرفت که در سطح اطمینان 99 درصد، مدیریت آموزش کارکنان بر مؤلفه‌های مسیر شغلی کارکنان سازمان‌های خدماتی تأثیر دارد. همچنین اثرگذاری متغیر مستقل بر متغیرهای وابسته بوسیله روش رگرسیون چند متغیره مورد بررسی قرار گرفت، تاثیر مدیریت آموزش بر متغیرهای استقلال/عدم وابستگی، شایستگی مدیریت عمومی، خلاقیت و کارآفرینی، چالش ناب، سبک زندگی در سطح اطمینان 99% معنادار می‌باشند.(01/0>Sig) تاثیر مدیریت آموزش بر متغیرهای امنیت/ثبات، شایستگی فنی وظیفه‌ای، خدمت یا وفاداری نسبت به یک آرمان در سطح اطمینان 99% معنادار نمی‌باشند.(01/0 Manuscript profile