• Home
  • طهمورث حسنقلی پور

    List of Articles طهمورث حسنقلی پور


  • Article

    1 - طراحی الگوی تاثیر رسانه‌های سازمانی بر دلبستگی کارکنان و افزایش تعهد سازمانی به برنامه تحول دیجیتال بانک سپه
    Media Studies , Issue 4 , Year , Winter 2021
    هدف اصلی این مقاله طراحی الگوی تاثیر رسانه‌های سازمانی بر دلبستگی کارکنان و افزایش تعهد سازمانی به برنامه تحول دیجیتال بانک سپه است. روش انجام پژوهش آمیخته(کیفی-کمی) است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA12 ، برای شناس More
    هدف اصلی این مقاله طراحی الگوی تاثیر رسانه‌های سازمانی بر دلبستگی کارکنان و افزایش تعهد سازمانی به برنامه تحول دیجیتال بانک سپه است. روش انجام پژوهش آمیخته(کیفی-کمی) است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA12 ، برای شناسایی عوامل موثر بر تاثیر رسانه‌های سازمانی بر دلبستگی کارکنان و افزایش تعهد سازمانی به برنامه تحول دیجیتال بانک سپه شده است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه خبرگان در حوزه بازاریابی و بازرگانی و همچنین رسانه های اجتماعی و سازمانی بودند تا اشباع نظری 11 مصاحبه صورت گرفت. مصاحبه های نیمه ساختار یافته با خبرگان در سال 1399 به صورت مضامین پایه، سازمان دهنده و فراگیر انجام شده و برای تعیین وضعیت موجود ابعاد از آزمون تی تک نمونه و برای طراحی الگو از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. با توجه به مصاحبه های نیمه ساختار یافته 6 بعد و 27 مولفه استخراج گردید. در نهایت پرسشنامه رسانه های سازمانی با 27 مولفه به صورت محقق ساخته و پرسشنامه های دلبستگی با 3 بعد و تعهد نیز با 3 بعد به صورت استاندارد طراحی گردید و بر روی 411 نفر از کارکنان بانک سپه شهر تهران به منظور بررسی وضعیت موجود و ارائه الگو اجرا گردید. نتایج نشان داد که رسانه های سازمانی بر تعهد سازمانی باضریب 0.704 بیشترین تاثیر و دلبستگی با 0.697 کمترین تاثیر را دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - Customer Experience Management: Scientometric Analysis to Record the Past and Illustrate the Future
    Journal of System Management , Issue 4 , Year , Summer 2023
    Purpose: One of the debates that has received much attention by many researchers in recent years and provided a platform to examine its various fields is customer experience management. Companies can differentiate themselves from competitors, create greater customer loy More
    Purpose: One of the debates that has received much attention by many researchers in recent years and provided a platform to examine its various fields is customer experience management. Companies can differentiate themselves from competitors, create greater customer loyalty, and provide stronger brand relations via the experiences provided to their customers. The present study is aimed to identify the changes and progress made in customer experience management. Methodology: For this purpose, the papers available in the Web of Science database were analyzed over a period of 24 years (1998 to 2022) using scientometric methods.Findings: The results of the study present a comprehensive review of the field of customer experience management by identifying its basics, provide influential works and intellectual link between the works. It is noteworthy that the present analysis reveals more cited articles, key authors, keywords, intellectual turning points, and emerging research trends in this field. Conclusion: These results help researchers to perceive the boundaries of the researches conducted in customer experience management and gain valuable scientific information through which they can determine the development process of their future studies. Manuscript profile

  • Article

    3 - ارائه مدل الماس قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای (رویکردی جهت ارتقای بهره وری)
    The Journal of Productivity Management , Issue 67 , Year , Winter 2023
    هدف این پژوهش ارائۀ مدل قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای است؛ زیرا در سال های اخیرگرایش مشتریان به خریدهای آنلاین برای اخذ خدمات سریع و آسان تر و همچنین کسب تجربه های جدید، افزایش پیدا کرده و بازاریابی دیجیتال با مفاهیم و واژه های جدیدی نظیر مارتک، More
    هدف این پژوهش ارائۀ مدل قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای است؛ زیرا در سال های اخیرگرایش مشتریان به خریدهای آنلاین برای اخذ خدمات سریع و آسان تر و همچنین کسب تجربه های جدید، افزایش پیدا کرده و بازاریابی دیجیتال با مفاهیم و واژه های جدیدی نظیر مارتک، فیجیتال و فناوری های بعدی گره خورده است. ولیکن چالش ها و ریسک هایی که در خریدهای غیرحضوریِ دیجیتال وجود دارد ممکن است سبب عدم اعتماد و یا به طور کلی عدم تجربه لذت بخش برای مشتریان باشد و باعث انصراف آن ها از خرید گردد. علیرغم اهمیت این موضوع، مدلی برای قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای وجود ندارد تا مدیران این فروشگاه ها بتوانند ضمن شناسایی این چالش ها و حساسیت ها برای رفع و یا کاهش آن ها برنامه ریزی و یا مزیت رقابتی شان را در این حوزه شناسایی کرده و با ارتقای بهره وری، سبب ایجاد تجربه ای لذت بخش برای مشتریان شوند. روش اجرای این پژوهش، کیفی است. به این ترتیب که با روش کیفی داده بنیاد-ره یافت ظاهر شونده با دوازده نفر از خبرگان بازاریابی، فناوری اطلاعات و فروشگاه های زنجیره ای کشور، مصاحبه های نیمه ساختار یافته صورت پذیرفت، سپس کدگذاری ها با استفاده از نرم افزارMaxqda انجام گرفت.همچنین با مرور نظام مند پژوهش های گذشته براساس فرآیند سه مرحله ای ترنفیلد و همکاران(2003) برای غنای ابعاد استخراج شده از مصاحبه ها، پرداخته شد و براین اساس، مدل الماس قابلیت های بازاریابی دیجیتال در فروشگاه های زنجیره ای ارائه گردید که شامل پنج بعد قابلیت مارتک-فناوری های نگهدارنده، قابلیت مارتک-فناوری های تحول آفرین، قابلیت شبکه ای، قابلیت روابط دیجیتالی و قابلیت بازاریابی بهترین اقدام بعدی می باشد که همگی منتج به تجربه دیجیتال مشتری خواهند شد. از میان ابعاد فوق، بعد قابلیت مارتک-فناوری های تحول آفرین به دلیل وجود مؤلفه های مهمی نظیر بلاک‌چین و هوش مصنوعی و بعد قابلیت بازاریابی بهترین اقدام بعدی به عنوان فراقابلیت در نظرگرفته شدند. Manuscript profile

  • Article

    4 - توسعه شبکه‌های بین ‌بنگاهی راهکار به‌کارگیری ظرفیت بلااستفاده بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی: ارائه نظریه داده بنیاد
    The Journal of Productivity Management , Issue 40 , Year , Summer 2017
    هدف پژوهش حاضر، تدوین مدل بکارگیری ظرفیت بلااستفاده بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی است، که برای این منظور از روش تحقیق نظریه داده بنیاد استفاده شده است. داده های کیفی جمع آوری شده ازطریق مصاحبه بامدیران بنگاه ها و خبرگان و همچنین مطالعه مستندات مرتبط، طی مراحل سه گانه کد More
    هدف پژوهش حاضر، تدوین مدل بکارگیری ظرفیت بلااستفاده بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی است، که برای این منظور از روش تحقیق نظریه داده بنیاد استفاده شده است. داده های کیفی جمع آوری شده ازطریق مصاحبه بامدیران بنگاه ها و خبرگان و همچنین مطالعه مستندات مرتبط، طی مراحل سه گانه کدگذاری باز، محوری و گزینشی مورد تحلیل قرارگرفته و مدل تحقیق تدوین گردید. بنابر نتایج تحقیق، هم عوامل سطح ملی و هم عوامل سطح بنگاه بر بلااستفاده ماندن ظرفیت تولیدی مؤثرند. همچنین بکارگیری ظرفیت های بلااستفاده، مستلزم ایجاد و توسعه شبکه های بین بنگاهی است؛ تا از این طریق امکان واگذاری ظرفیت بلااستفاده به سایر بنگاه ها فراهم آید. بنابراین، می بایست هم‌زمان استراتژی های سطح ملی بسترسازی و حمایت از توسعه شبکه های بین بنگاهی و استراتژی های سطح رشته صنعت ایجاد شبکه های بین بنگاهی اجرایی شوند. اما عوامل محیطی مانند قوانین و مقررات، عوامل اقتصادی،عوامل فرهنگی و عوامل سیاسی، بر موفقیت استراتژی های حمایت از به کارگیری ظرفیت های بلااستفاده بسیار تأثیرگذارند. پیامدهای به کارگیری ظرفیت بلااستفاده بنگاه ها نیز در دو سطح کلان و سطح بنگاه قابل شناسایی هستند. اشتغال‌زایی با صرف هزینه و زمان بسیار کمتر، اجتناب از تبعات بیکاری و افزایش بهره وری ملی ازجمله مهم ترین منافع کلان به کارگیری ظرفیت های بلااستفاده است. Manuscript profile

  • Article

    5 - Modeling the Effects of Media on Affective Commitment to Strategy Implementation
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 1 , Year , Winter 2018
    This study investigates the directions and strengths of the relationships among Media based internal communications and affective commitment to strategy implementation in Bank Sepah. This is a descriptive, applied research and Mixed quantitative and qualitative methods More
    This study investigates the directions and strengths of the relationships among Media based internal communications and affective commitment to strategy implementation in Bank Sepah. This is a descriptive, applied research and Mixed quantitative and qualitative methods were used to collect data. Firstly focus group interviews were used to identify the factors of media effecting affective commitment and generating items for the development of a questionnaire. Secondly the questionnaire was used for data gathering and finally a model for the effects of media on affective commitment to strategy implementation was developed by the help of Structural Equation Model (SEM). Structural equation models were used to validate the measure and test the proposed relationships. 450 questionnaires were distributed among the employees of bank Sepah with more than 5 years’ experience and ultimately 410 questionnaires were returned. Findings of this study indicate that media based training, explication of strategy, feedback from employees, appraising favorable behavior and advertisements have positive effect on affective commitment to strategy implementation. Manuscript profile

  • Article

    6 - Strategies and Tactics for the Development of Fruit and Vegetable Export from Iran to Russia
    International Journal of Agricultural Management and Development , Issue 1 , Year , Winter 2023
    Given the agricultural potential of Iran on one hand, and the shortages in Russia's fruit and vegetable supply, along with its expanding vegetable market on the other, Russia has become a major market for Iranian exporters of fruits and vegetables. The aim of this study More
    Given the agricultural potential of Iran on one hand, and the shortages in Russia's fruit and vegetable supply, along with its expanding vegetable market on the other, Russia has become a major market for Iranian exporters of fruits and vegetables. The aim of this study was to identify and rank strategies and tactics for the development of fruit and vegetable exports to the Russian market. The research followed a developmental-applied approach in terms of goals, and employed a descriptive survey using an exploratory mixed method. The statistical population consisted of experts and fruit and vegetable exporters to Russia, who were sampled using the purposive snowball technique. The qualitative phase included 20 participants, while the quantitative phase involved 100 individuals. The qualitative data were analyzed using content analysis to derive strategies and tactics, which were then ranked in the quantitative phase using the TOPSIS technique. Two strategies, namely entry and sustainable presence, were identified for the development of fruit and vegetable exports, along with 28 corresponding tactics. Finally, the top ranks were assigned to fixing regulations, establishing incentives, and stabilizing the exchange rate. Manuscript profile

  • Article

    7 - شناسایی مولفه های تاثیرگذار بر توسعه مدیران در شرکت تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو)
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 2 , Year , Autumn 2018
    اندیشمندان مدیریتی بر این عقیده اند که توسعه مدیریت کلید توسعه کشور است تا این اندازه که بسیاری از کشورهای موفق دنیا اذعان دارند که شما مدیر تربیت کنید همه چیز به دنبالش می آید. بنابراین با توجه به اهمیت بحث توسعه مدیران این پژوهش قصد دارد به شناسایی مولفه‌های تاثیر گذا More
    اندیشمندان مدیریتی بر این عقیده اند که توسعه مدیریت کلید توسعه کشور است تا این اندازه که بسیاری از کشورهای موفق دنیا اذعان دارند که شما مدیر تربیت کنید همه چیز به دنبالش می آید. بنابراین با توجه به اهمیت بحث توسعه مدیران این پژوهش قصد دارد به شناسایی مولفه‌های تاثیر گذار بر توسعه مدیران در شرکت تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) بپردازد. در این راستا؛ هدف تحقیق از جنس کاربردی و روش تحقیق، پیمایشی است. داده ها با استفاده از مصاحبه جمع آوری شد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، کارشناس مسئول و کارشناسان شرکت ساپکو، روش نمونه گیری گلوگه برفی و اندازه ی نمونه 10 نفر (حد اشباع) است. برای تحلیل کیفی داده‌های جمع آوری شده از تحلیل محتوا استفاده شده است. نتایج بدست آمده از انجام تحلیل ها حاکی از این است که آموزش، ارزیابی عملکرد، جانشین پروری، حمایت مدیریت ارشد و ابعاد راهبردی سازمان به عنوان ابعاد تاثیر گذار بر فرایند توسعه مدیران شناسایی شدند. Manuscript profile

  • Article

    8 - شناسایی عوامل موثر بر اجرای استراتژی‌های بازاریابی با استفاده از تحلیل میدان نیرو
    Strategic Management Researches , Issue 4 , Year , Winter 2019
    اجرای استراتژی بازایابی یک مرحله کلیدی در فرایند بازاریابی استراتژیک در سازمان می‌باشد. با وجود اهمیت و نقش کلیدی اجرای استراتژی‌های بازاریابی در موفقیت و بهبود عملکرد شرکت‌ها، این موضوع یک چالش همیشگی برای شرکت‌ها باقی مانده است. مجموعه متنوعی از عوامل می‌توانند به عنو More
    اجرای استراتژی بازایابی یک مرحله کلیدی در فرایند بازاریابی استراتژیک در سازمان می‌باشد. با وجود اهمیت و نقش کلیدی اجرای استراتژی‌های بازاریابی در موفقیت و بهبود عملکرد شرکت‌ها، این موضوع یک چالش همیشگی برای شرکت‌ها باقی مانده است. مجموعه متنوعی از عوامل می‌توانند به عنوان حامی و یا مانع اجرای استراتژی‌های بازاریابی عمل کنند. بنابراین هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل تسهیلگر و بازدارنده اجرای استراتژی‌های بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک می‌باشد. این پژوهش با استفاده از روش پژوهش کیفی و بهره‌گیری از تکنیک تحلیل میدان نیرو عوامل تسهیلگر و بازدارنده در اجرای استراتژی‌های بازاریابی را شناسایی می‌کند. در این پژوهش از مصاحبه به عنوان ابزار گردآوری داده‌ها استفاده شده است. عوامل تسهیلگر اجرای استراتژی‌های بازاریابی در چهار مقوله اصلی شامل زیرساخت‌های سازمانی، رهبری و مدیریت، فاکتورهای عملیاتی و هوشمندی رقابتی و عوامل بازدارنده اجرای استراتژی‌های بازاریابی نیز در چهار مقوله اصلی از جمله عوامل محتوایی، عوامل اجتماعی-انسانی، عوامل محیطی و عوامل کارکردی-وظیفه‌ای استخراج شدند. بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش شرکت‌ها با تقویت نیروهای تسهیلگر و تضعیف نیروهای بازدارنده می‌توانند احتمال موفقیت در پیاده‌سازی برنامه‌های استراتژیک بازاریابی و در نتیجه رسیدن به اهداف استراتژیک خود را افزایش دهند. Manuscript profile