بررسی تفاوت دیدگاه معلمان و مدیران نسبت به نظام موجود ارزشیابی عملکرد
محورهای موضوعی : علوم تربیتیدکتر محمدرضا کرامتی 1 , دکتر محمود قربانی 2 , اشرف لازمی 3 , خدیجه باردبارجاوید 4
1 - استادیار دانشگاه تهران
2 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
3 - دبیر آموزش و پرورش منطقه 2
4 - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
کلید واژه: معلم, نظام ارزشیابی عملکرد, مدیر مدرسه, دیدگاه,
چکیده مقاله :
سؤال اصلی پژوهش حاضر این است که آیا بین دیدگاه معلمان و مدیران مـدارس نسبت به نظام موجود ارزشیابی عملکرد معلمان تفاوت وجود دارد. جامعـه آمـاری کلیـه مدیران و معلمان مدارس راهنمایی منطقه تبادکان (1749 نفر) بودند که تعداد 100 نفر بـه صورت تصادفی انتخاب شـدند. در تجزیـه و تحلیـل داده هـا از آزمـونt و آزمـون لـون استفاده شد. نتایج نشان داد بین دیدگاه معلمان و مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد ومدیران نسبت به اهداف، روشها، محتوا، معیارها و استانداردها، شایـستگی ارزشـیابان واستفاده از نتایج ارزشیابی دیدگاه مثبت تری دارند.
The main question here is if there is any difference between teachers And principals toward the current system of function evaluation. The statistical population of the research includes all the teachers And principals of TABADEKAN secondary school ( 1749 people). 10 people out of 1749 were selected randomly. For analyzing the data, T test and loon test were used. The results showed that there is a Meaningful relationship between teachers and principals points of View. The principals had more positive attitude toward goals, methods, Contents, standards and testers capabilities.