هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر عدم ثبات مدیریت در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران بود.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی، پیمایشی از نوع کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 100 نفر از مدیران لیگ برتری، هیات مدیره، مربیان، بازیکنان، اعضای فدراس چکیده کامل
هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر عدم ثبات مدیریت در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران بود.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفی، پیمایشی از نوع کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 100 نفر از مدیران لیگ برتری، هیات مدیره، مربیان، بازیکنان، اعضای فدراسیون بودند که در نهایت 86 پرسشنامه به محقق بازگردانده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن توسط اساتید مدیریت ورزشی و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (988/0) تایید گردید، استفاده شد. پرسشنامه مربوطه از 36 سوال در چهار طبقه که سهم هر طبقه نه سوال بود تشکیل شد.در بخش نخست، تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها در قالب جداول توزیع فراوانی صورت گرفت. در بخش دوم، برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش های آمار استنباطی (میانگین یک جامعه (آزمون t) و فریدمن (Friedman Test)) استفاده گردید.یافتهها: یافته های پژوهش نشان داد، از بین عوامل فردی، عدم تخصص مدیران و نداشتن تجربه، از بین عوامل عملکردی، نبود یک سیستم جامع برای ارزیابی عملکرد مدیران و داشتن انگیزه های غیر ورزشی، از بین عوامل سازمانی، نتیجه گرایی و نبود شایسته سالاری و در نهایت از بین عوامل محیطی، ورود افراد سیاسی به مدیریت فوتبال و عدم استقلال ورزش از دولت مهمترین عوامل موثر بر عدم ثبات مدیریت بوده اند. نتیجهگیری: رتبه بندی کلی عوامل نشان داد که عوامل سازمانی با میانگین (31/3 ) بیشترین و عوامل فردی با میانگین (03/1 ) کمترین تاثیر را بر بی ثباتی مدیران داشته اند.
پرونده مقاله
هدف: پژوهش حاضر تلاش دارد با تمرکز بر برساختگرایی اجتماعی، آن را با آیندهپژوهی پیوند داده و در این فرآیند، با استفاده از رویکرد ساختگرای نظریۀ مبنایی، نظریهای با برد کوتاه در ساخت آیندههای احتمالی باشگاه های ورزش حرفه ای ارائه دهد. رشد باشگاه های، سرآغاز توسعه صنعت چکیده کامل
هدف: پژوهش حاضر تلاش دارد با تمرکز بر برساختگرایی اجتماعی، آن را با آیندهپژوهی پیوند داده و در این فرآیند، با استفاده از رویکرد ساختگرای نظریۀ مبنایی، نظریهای با برد کوتاه در ساخت آیندههای احتمالی باشگاه های ورزش حرفه ای ارائه دهد. رشد باشگاه های، سرآغاز توسعه صنعت ورزش است.روش شناسی: دادههای این پژوهش کیفی که ماهیتی اکتشافی- بنیادی داشت، از طریق نمونهگیری هدفمند با تکنیک گلولهبرفی و بر اساس مصاحبههای عمیق نیمهساختاریافته با 20 نفر از خبرگان حوزۀ باشگاه های ورزش حرفه ای جمعآوری شد. درک تفسیری دقیق و کدگذاریهای اولیه، متمرکزشده، محوری و نظری مشخص کرد که باشگاه های ورزش حرفه ای بر اساس ملزومات شکلدهندۀ آینده، با غلبه بر وزن گذشته، فشار حال و هم راستا با کشش آینده و انتخاب رفتار پیشنگرانه در رویارویی با آینده میتواند آینده مطلوب خود را بسازد و برای آن چشمانداز تعیین نماید.نتایج: در این پژوهش" تحلیل کلان روندهای آینده، درآمدزایی از رسانههای اجتماعی، فرمولهای جدید فروش بازیکن، وجود استعدادهای فراوان در تمامی رشتهها در ایران، استعداد یابی پایدار توسط باشگاهها، توسعه اکادمیها و فراهم ساختن اقدامات قانونی برای حق پخش می باشند. نتیجه گیری: به طور کلی پیشنهاد می گردد خصوصی سازی باشگاهها با حضور بورس و فرا بورس، پیادهسازی اصول حاکمیت شرکتی در باشگاه، تأسیس نهاد مستقل تجارت در ورزش، ایجاد اماکن درآمدزا توسط باشگاهها، تحول فناوری محور برای حفظ حقوق اقتصادی باشگاههای ورزشی از این طریق، ورود به بحث گردشگری ورزشی با ورزش-های پرمخاطب توسط باشگاهها در دستور کار اتحادیه باشگاه های حرفه ای قرار گیرد.
پرونده مقاله
چکیدههدف: هدف از پژوهش بررسی چالش ها و چشم اندازهای مشارکت ورزشی بانوان است.روششناسی: در این مقاله سعی شده است با استفاده از متون و ادبیات موجود، وضعیت مشارکت زنان در فعالیت های ورزشی ، علل و چالش های مربوط به آن بررسی و با ارائه راهکارهای مناسب ، افق و چشم اندازی کارآ چکیده کامل
چکیدههدف: هدف از پژوهش بررسی چالش ها و چشم اندازهای مشارکت ورزشی بانوان است.روششناسی: در این مقاله سعی شده است با استفاده از متون و ادبیات موجود، وضعیت مشارکت زنان در فعالیت های ورزشی ، علل و چالش های مربوط به آن بررسی و با ارائه راهکارهای مناسب ، افق و چشم اندازی کارآمد به منظور افزایش هر چه بیشتر مشارکت زنان در ورزش فراهم گردد. روش تحقیق این مطالعه بر اساس ماهیت موضوع از نوع اسنادی است و به تبع آن از فن کتابخانه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است.یافتهها: بررسی متون و ادبیات موجود نشان داد با وجود سیر فزایندة حضور زنان در عرصه های اجتماعی، مشارکت و حضور آنان در فعالیت های ورزشی محدود است. نتیجهگیری: با توجه به نقش محوری ورزش در سلامت زنان به عنوان مادران جامعه و به تبع آن سلامت فرزندان، موضوع مشارکت ورزشی زنان باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. بازاریابی اجتماعی به عنوان رویکردی موثر برای کاهش موانع و افزایش تسهیل کننده ها نسبت به رفتارکم تحرکی زنان و بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی پیشنهاد می شود که پیاده سازی و اجرای آن نیازمند حمایت طلبی و ظرفیت سازی از طرف کلیه نهادهای مسئول می باشد.ترویج فواید چندگانه ورزش، اصلاح نگرش و باور اجتماعی زنان با تمرکز بر اثربخشی فعالیت های ترویجی و آموزشی، توسعه اماکن و فضاهای مناسب ورزش همگانی زنان، هماهنگی بین بخشی و راهبری ورزش همگانی زنان از اقدامات موثر در این زمینه است.
پرونده مقاله
هدف: هدف از انجام تحقیق تدوین مدل تفکر استراتژیک مدیریت منابع انسانی ورزش ایران می باشد. روش شناسی: روش پژوهش از نوع کیفی؛ فلسفۀ پژوهش، تفسیری؛ استراتژی پژوهش روش نظریه داده بنیاد و رویکرد پژوهش به روش استقرائی و هدف پژوهش اکتشافی می باشد. از روشهای نمونهگیری گلوله بر چکیده کامل
هدف: هدف از انجام تحقیق تدوین مدل تفکر استراتژیک مدیریت منابع انسانی ورزش ایران می باشد. روش شناسی: روش پژوهش از نوع کیفی؛ فلسفۀ پژوهش، تفسیری؛ استراتژی پژوهش روش نظریه داده بنیاد و رویکرد پژوهش به روش استقرائی و هدف پژوهش اکتشافی می باشد. از روشهای نمونهگیری گلوله برفی و شاخص اشباع نظری نسبت به نمونهگیری از جامعه پژوهش که اساتید و خبرگان مدیریت و مدیریت ورزشی بودند. مصاحبه با صاحبنظران و خبرگان بهعنوان نقطه شروع فرایند جمعآوری دادههای این پژوهش در نظر گرفته شد. افراد مصاحبه شوند شامل 15 نفر بودند که به شکل نظری هدفمند انتخاب شدند. با کدگذاری باز، محوری و گزینشی با یکپارچه سازی مقوله های کشف شده از تمام مصاحبه شوندگان، مقوله های اصلی و فرعی را شناسایی شد. یافته ها: نتایج گویای آن است که 179 گزاره مفهومی اولیه در این کدگذاری ها بدست آمد. طبق نتایج حاصل از تحقیق در میان عوامل علی مقوله های اقتصادی، فرهنگی و فردی شناسایی شد، مقو له مدیریت قوی به عنوان اصلی ترین راهبرد، تصمیم گیری بهینه به عنوان پیامد اصلی و عوامل زیر ساختی و حمایت همه جانبه به عنوان مقوله های زمینه ای و مداخله گر مد نظر قرار گرفت. نتیجه گیری: به طور کلی پیشنهاد میگردد سازمان ها با توجه بیشتری به کارکنان از طریق افزایش انگیزه و بالابردن سطح آگاهی و دانش کارکنان در جهت بالابردن اطلاعات کارکنان در زمینه تفکر استراتژیک کوشا باشند. همچنین جایگاه سازمانی خود را نسبت به رقبا متمایز و نسبت به آنها برتری ایجاد کنند.
پرونده مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر 9 جلسه آموزش هوش معنوی بر رشد هوش معنوی و پرخاشگری مربیان زن والیبال شهر اصفهان بود. روششناسی: روش این پژوهش نیمهتجربی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق مربیان زن والیبال شهرستان اصفهان بود که تعداد 40 نفر از آنها ب چکیده کامل
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر 9 جلسه آموزش هوش معنوی بر رشد هوش معنوی و پرخاشگری مربیان زن والیبال شهر اصفهان بود. روششناسی: روش این پژوهش نیمهتجربی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق مربیان زن والیبال شهرستان اصفهان بود که تعداد 40 نفر از آنها به روش تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل (20 نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری اطلاعات از سه پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی، پرسشنامه استاندارد هوش معنوی کینگ و پرسشنامه ی پرخاشگری (AQ) استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری پرسشنامهها توسط متخصصین، پایایی سوالات از طریق روش آماری آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. این ضریب برای پرسشنامه هوش معنوی 78/0 و برای پرسشنامه پرخاشگری 89/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل یافتههای این تحقیق از آزمونهای کولموگروف – اسمیرنوف، لوین و تحلیل کواریانس و در سطح معنیداری p≤ 0/05 استفاده و نتایج با نرم افزار spss نسخه 22 تحلیل شد. یافتهها: نتایج نشان داد بین میزان هوش معنوی در دو گروه کنترل و تجربی بعد از آموزش هوش معنوی، و همچنین بین میزان پرخاشگری و در دو گروه آزمایش و کنترل بعد از نه جلسه آموزش هوش معنوی تفاوت معنیداری وجود دارد.نتیجهگیری: هوش معنوی با آموزش رشد میکند و میتواند بر کاهش پرخاشگری مربیان زن والیبال تاثیر مثبت داشته باشد.
پرونده مقاله
هدف: به واسطه اهمیت راهبردی حضور فیزیکی هواداران در ورزشگاهها و تنظیم مناسبات ورزشی و جایگاه آنها در توسعه فرهنگ هواداری درک چالشهایی که فراروی هواداران ورزش فوتبال قرار دارد مسئله قابل توجهی به شمار میرود که مستقل از ظرفیتهای ایجاد شده توسط کانونها و باشگاههای و چکیده کامل
هدف: به واسطه اهمیت راهبردی حضور فیزیکی هواداران در ورزشگاهها و تنظیم مناسبات ورزشی و جایگاه آنها در توسعه فرهنگ هواداری درک چالشهایی که فراروی هواداران ورزش فوتبال قرار دارد مسئله قابل توجهی به شمار میرود که مستقل از ظرفیتهای ایجاد شده توسط کانونها و باشگاههای ورزشی نیازمند واکاوی و بازخوانی از منظر هواداران است. ازاینرو هدف پژوهش حاضر واکاوی تجربه زیسته هواداران از چالشهای توسعه فرهنگ هواداری ورزش فوتبال است.روش پژوهش: روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی با رویکرد توصیفی و مبتنی بر مدل کولایزی میباشد. جامعه پژوهش اعضای کانون هواداران ورزشی باشگاه سپاهان اصفهان و مدیران فرهنگی باشگاه بودند. از این میان نمونه پژوهش با 20 نفر به اشباع داده رسید. روش نمونهگیری هدفمند وابسته به معیار و غیرمتجانس بود. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. اعتبار دادهها از طریق ممیزان بیرونی، توصیف عمیق، بازگشت به مصاحبهشوندگان و دو کدگذار تائید شد. یافتههای پژوهش: یافتههای پژوهش پس از پیادهسازی اطلاعات و کدگذاری دادهها در چند مقوله شامل بازمهندسی افکار هواداران در فرهنگ توسعه، گرایش روز افزون به مصرف رسانهای، نگرش ابزاری به هواداران، زنانه شدن ورزش، مسئولیت اجتماعی هواداران، صلاحیت فرهنگی-اجتماعی هواداران و کسبوکار هواداران دستهبندی شدند.نتیجهگیری: توسعه فرهنگ هواداری مستلزم آمادگی برای مواجهه با چالشهایی است که بخش عمدهای از آن از طریق افزایش مهارتهای فردی و میان فردی و توسط هواداران قابل انجام است؛ نتایج این پژوهش در تقویت و بازسازی نگرشهای مدیران و برنامه ریزان کانونهای هواداری برای توسعه فرهنگ هواداری تأثیرگذار خواهد بود.
پرونده مقاله
این پژوهش با هدف تعیین اعتبار و روایی سنجی پرسشنامه سواد تبلیغاتی از دیدگاه مخاطبین و دراین تحقیق معلمان تربیت بدنی استان لرستان، تدوین گردید.روش پژوهش بر مبنای هدف کاربردی، بر مبنای راهبرد کمی و بر مبنای روش اجرا توصیفی مبتنی بر معادله ساختاری بوده است. جامعه آماری پژو چکیده کامل
این پژوهش با هدف تعیین اعتبار و روایی سنجی پرسشنامه سواد تبلیغاتی از دیدگاه مخاطبین و دراین تحقیق معلمان تربیت بدنی استان لرستان، تدوین گردید.روش پژوهش بر مبنای هدف کاربردی، بر مبنای راهبرد کمی و بر مبنای روش اجرا توصیفی مبتنی بر معادله ساختاری بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان لرستان بود (N=200) و نمونه آماری به صورت کل شمار انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه سواد تبلیغاتی مالمین (2010) از دیدگاه مخاطبان است که جهت اعتباریابی در جامعه ایرانی مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای توصیفی و آزمونهای آماری، ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای تعیین پایایی و روایی همگرا، واگرا و تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه استفاده شد.نتایج پژوهش نشاندهنده برازش مطلوب ابعاد مدل سواد تبلیغاتی از دیدگاه مخاطبین میباشد، به طوری که در خصوص روایی سازه و بر اساس میزان روابط و سطح معناداری، تمامی گویه ها رابطه معناداری با عاملها داشتند و توانستند پیشگوی خوبی برای عامل خود باشند. یافتهها نشان داد پایایی مؤلفههای پرسشنامه براساس مقادیر آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بود؛با توجه به تایید ابزار مذکور در مطالعه حاضر، می توان به بررسی وضعیت گویه ها، ترتیب و اولویت بندی آنها از دیدگاه مشتریان جامعه نام برده استفاده کرد و در نهایت معلمان به عنوان رابطان اجتماعی می توانند بر مبنای نتایج کسب شده برنامه ریزی برای تهیه و تدوین پیام های تبلیغاتی ورزشی و اثربخشی آن داشته باشند.
پرونده مقاله
هدف: هدف این مقاله تعیین پیامدهای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی مدارس ایران بود.روششناسی: پژوهشگر از طریق مصاحبه عمیق با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک نمونه گیری گلوله برفی به جمع آوری اطلاعات پرداخت. سپس داده های حاصل از مصاحبه ها، مقالات، دستورالع چکیده کامل
هدف: هدف این مقاله تعیین پیامدهای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی مدارس ایران بود.روششناسی: پژوهشگر از طریق مصاحبه عمیق با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک نمونه گیری گلوله برفی به جمع آوری اطلاعات پرداخت. سپس داده های حاصل از مصاحبه ها، مقالات، دستورالعمل های تربیت بدنی آموزش و پرورش، کتب و کلیپ های مرتبط با تکنیک مثلث سازی از طریق روش و داده، جمع آوری و به روش تئوری سازی داده بنیاد با رویکرد چارمز، کدگذاری و تجزیه و تحلیل گردید.یافتهها: نتیجه گروه بندی کدها، یک مولفه اصلی و چهار زیر مولفه را نشان داد. مولفه اصلی شامل تسریع دهنده ها و زیر مولفه هایی همچون همکاری با ذینفعان، منابع مالی، منابع حمایتی و تشویقی، بستر سیاسی بود. نتیجهگیری: با توجه به این تسریع دهنده ها، می توان اذعان نمود، این عوامل باعث سرعت بخشیدن به روند مشارکت دانش آموزان در فعالیت های بدنی مدارس گردد؛ این پژوهش میتواند به عنوان ابزار تحلیل مشارکت دانش آموزان در فعالیت های بدنی مدارس ایران مبنای عمل قرار گیرد.
پرونده مقاله