• درباره نشریه

    فصلنامه پژوهش های کیفی در علوم تربیتی، با رویکرد گسترش و ایجاد بستری برای ارتباطات علمی بین پژوهشگران برجسته و با دسترسی باز (به متن مقالات) توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری منـتشر می‌شود. این نشریه به استناد مصوبه جلسه 2 کمیسیون تعیین اعتبار نشریات علوم تربیتی و مهارتی به تاریخ 1403/5/31 مجوز انتشار گرفته و با رویکرد علمی-پژوهشی به چاپ می‎رسد.

    فصلنامه پژوهش های کیفی در علوم تربیتی، مجله ای است که یافته های اصیل حاصل از پژوهش های کیفی را منتشر می کند. فصل نامه پذیرای مقالاتی است که دارای مخاطبان گسترده است و با روش های جدید و متنوع تفکر در مورد روش های کیفی تدوین شده باشند. این فصلنامه کلیه روش شناسی هایی را که می توان به عنوان پژوهش کیفی توصیف کرد شامل روش های داده بنیاد، پدیدارشناسی، اقدام پژوهی، مردم نگاری، تحلیل محتوا، تحلیل مضمون، تجربه زیسته و دیگر روش‎های کیفی را پوشش می دهد.

    فصلنامه پژوهش های کیفی در علوم تربیتی به طور جامع از مقالات مبتنی بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ارائه یافته های کیفی در علوم تربیتی استقبال می کند و هم چنین به تحقیقات عمیق و مفهومی می پردازد. این فصلنامه، اطلاعات ارزنده ای برای محققان و علاقمندان برای پیشبرد دانش و ترویج شیوه های تحقیق کیفی فراهم می کند. این مجله سعی در کمک به جامعه دانشگاهی و علمی کشور در رشته های مختلف دارد که از روش های کیفی به عنوان راهی برای درک جهان استفاده کنند.  

    شاپا                                  3092-6602  

    زبان نشریه                       فارسی (چکیده انگلیسی)

    توالی انتشار                     فصلنامه

    نوع داوری                        دوسو ناشناس (Double-Blind Peer Review) با حداقل دو داور

    نوع دسترسی                  آزاد

    آخرین رتبه در ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی  (A)80

    • راهبرد مقابله با سرقت علمی       مشابهت‌یابی از طریق سامانه همتاجو 

    سیاست کپی رایت                          This work is licensed under CC BY 4.0 

    هزینه پردازش مقاله دارد (بر اساس بخشنامه شماره 50260/ص مورخ 1403/7/17 سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی).

    این نشریه در بررسی و انتشار مقالات علمی از اصول و معیارهای کمیته اخلاق نشر (COPE) پیروی می‎نماید.