ر

  • راحتی.طیبه بررسی رابطه ذهن‌آگاهی با تفکر انتقادی و پایستگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهرستان نی‌ریز در سال تحصیلی 402-1401 [ دوره16, شماره 3 - زمستان سال 1403]
  • راستگو.اعظم بررسی وضعیت مؤلفه‌های سواد مالی در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [ دوره13, شماره 2 - پاییز سال 1402]
  • راستگو.اعظم بررسی و تبیین شاخص‌های سرمایه‌ی فکری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل [ دوره12, شماره 2 - پاییز سال 1401]
  • رجبی. فاطمه اثربخشی آموزش مبتنی بر الگوی بارش مغزی بر یادگیری، روحیه‌ رقابت – همکاری و نگرش‌های صمیمانه دانش‌آموزان شهرستان کرمانشاه [ دوره15, شماره 2 - پاییز سال 1403]
  • رحمانی فرد.بهروز اثربخشی آموزش مبتنی بر الگوی بارش مغزی بر یادگیری، روحیه‌ رقابت – همکاری و نگرش‌های صمیمانه دانش‌آموزان شهرستان کرمانشاه [ دوره15, شماره 2 - پاییز سال 1403]
  • رحمانی.جهانبخش ارزشیابی طرح شهاب در برنامه درسی دوره دوم ابتدایی ( ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﯿﻔﯽ ﺑﻪ روش ﭘﺪﯾﺪارﺷﻨﺎﺳﯽ) [ دوره11, شماره 2 - پاییز سال 1400]
  • رحیمی پور.آرش تبیین مدل ساختاری اثربخشی برنامه درس پژوهی بر تعهد و میزان دلبستگی دبیران [ دوره14, شماره 1 - بهار سال 1403]
  • رست.مهدی اثربخشی بسته توانمندسازی در برابر خشونت مجازی بر گرایش به خشونت دانش آموزان متوسطه [ دوره16, شماره 3 - زمستان سال 1403]
  • رستمعلی.رضا بررسی تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی و مولفه‌های آن در پرورش خلاقیت دانش آموزان بر اساس سیره معصومین (نمونه پژوهش : دانش آموزان پسرانه متوسطه شهرستان ساری) [ دوره15, شماره 2 - پاییز سال 1403]
  • رستمی نسب.عباسعلی تدوین الگوی فلسفی خردگرایی براساس سه محور اندیشه،گفتار و رفتار؛ برای دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت [ دوره11, شماره 2 - پاییز سال 1400]
  • رسولی. سیده عصمت بررسی عوامل اثرگذار بر راهبردهای نظام جامع فرهنگی-تربیتی در دانشگاه فرهنگیان [ دوره15, شماره 2 - پاییز سال 1403]
  • رسولی.عصمت تدوین الگوی برنامه درسی چند فرهنگی مبتنی بر آرای فوکو در دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان [ دوره11, شماره 2 - پاییز سال 1400]
  • رسولی.عصمت طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مهارت های زندگی بر مبنای رویکرد یادگیری مبتنی بر بازی(بازی وار سازی) در دوره ی ابتدایی [ دوره15, شماره 2 - پاییز سال 1403]
  • رضایی راد.مجتبی تاثیر ارزش¬های فرهنگی بر گرایش¬های تفکر انتقادی در بین دانشجویان [ دوره14, شماره 1 - بهار سال 1403]
  • رضایی.محمد هاشم اعتباریابی و طراحی الگوی تربیت اقتصادی – حرفه‌ای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [ دوره12, شماره 1 - تابستان سال 1401]
  • رضایی.مهری شناسایی چالش‌ها و موانع اجرای درس پژوهی از نظر معلمان (یک مطالعه پدیدار شناسانه) [ دوره13, شماره 2 - پاییز سال 1402]
  • رمضانی. رویا واکاوی ابعاد و مؤلفه‌های ارزیابی عملکردی مدارس اثربخش از دیدگاه متخصصان خارجی و داخلی: یک پژوهش کیفی با رویکرد فراترکیب [ دوره15, شماره 2 - پاییز سال 1403]
  • رمضی.فریدون شناسایی ویژگی‌های برنامه درسی مسأله‌محور درس ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد کیفی [ دوره12, شماره 2 - پاییز سال 1401]
  • رنجبری.مینا بررسی رویکرد تفکر محوری در برنامه درسی ایران ازدیدگاه مدرسه زندگی [ دوره11, شماره 2 - پاییز سال 1400]
  • روحی.ایوب ارائه الگوی معتبر برای برنامه درسی مبتنی بر توجه به همه خرده فرهنگها در نظام برنامه درسی ایران [ دوره1, شماره 2 - زمستان سال 1390]
  • رئیس الاسلام زاده.سیده مریم تبیین جایگاه خانواده در برنامه‌درسی معنوی [ دوره12, شماره 1 - تابستان سال 1401]