• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - تأثیر اعتماد، خدمات مشتری و راحتی بر تمایل به خرید آنلاین با نقش واسط نگرش به خرید آنلاین (مطالعه موردی: دیجی استایل)
        صدف چنکشی پیمان غفاری آشتیانی سید جلال الدین حسینی غنچه
        هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر اعتماد، خدمات مشتری و راحتی بر تمایل به خرید آنلاین با نقش واسط نگرش به خرید آنلاین در فروشگاه آنلاین دیجی استایل می‌باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مخاط چکیده کامل
        هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر اعتماد، خدمات مشتری و راحتی بر تمایل به خرید آنلاین با نقش واسط نگرش به خرید آنلاین در فروشگاه آنلاین دیجی استایل می‌باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مخاطبان حساب کاربری رسمی فروشگاه آنلاین دیجی استایل در اینستاگرام می‌باشند که حداقل دوبار از فروشگاه آنلاین دیجی استایل خرید کرده‌اند. با توجه به اینکه تعداد مخاطبان در دوره زمانی توزیع پرسش‌نامه به290 هزار نفر می‌رسید، با استفاده از فرمول کوکران 384 نمونه جهت سنجش فرضیه‌ها با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب گردید. پایایی پرسش‌نامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی و محاسبه نسبت روایی محتوا مورد تأیید قرار گرفته‌اند. تجزیه تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها با استفاده از نرم‌افزار اس پی اس اس و لیزرل انجام شد. نتایج نشان داد که اعتماد، راحتی و خدمات مشتری در خرید آنلاین بر نگرش به خرید آنلاین تأثیر مثبت داشته‌اند. همچنین اعتماد، راحتی، نگرش و هنجار‌های ذهنی بر تمایل به خرید آنلاین تأثیر مثبت داشته‌اند. اما تأثیر خدمات مشتری بر تمایل به خرید آنلاین معنادار نشده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - بررسی رابطه بین ارزش‌های لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید آن‌ها در هنگام سفر با میانجی‌گری تصویر غذا
        اصغر مشبکی اصفهانی علی عابدینی داریوش طهماسبی
        سفر و گردشگری از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد جهانی به شمار می‌آیند که می‌توانند منجر به تولید درآمد و اشتغال شوند. از این رو در این پژوهش که از نوع توصیفی ـ همبستگی است و به صورت پیمایشی انجام‎ گرفت، بررسی رابطه بین ارزش‌های لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید، به طور کار چکیده کامل
        سفر و گردشگری از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد جهانی به شمار می‌آیند که می‌توانند منجر به تولید درآمد و اشتغال شوند. از این رو در این پژوهش که از نوع توصیفی ـ همبستگی است و به صورت پیمایشی انجام‎ گرفت، بررسی رابطه بین ارزش‌های لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید، به طور کاربردی سنجیده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، گردشگرانی که در فصل بهار و تابستان 1399 در رستوران‌های لاکچری استان گیلان غذا خورده‌اند، را شامل می‎شود که نمونه 384 نفری با استفاده از نمونه‌گیری غیراحتمالی از نوع آسان انتخاب شده است و داده‎های آن نیز به کمک ابزار پرسش‌نامه گردآوری شده است. تجزیه‎وتحلیل داده‌ها نیز با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری در محیط نرم‎افزار پی ال اس انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان می‌دهند رابطه معناداری بین ارزش‌های لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) و نگرش مشتریان وجود دارد و نیز رابطه معناداری بین ارزش‌های لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) نگرش مشتریان و قصد خرید تأیید شد و در نهایت رابطه بین نگرش مشتریان و قصد خرید با نقش میانجی تصویر غذا معنادار است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - تأثیر ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند (مورد مطالعه: مشتریان تلفن همراه سامسونگ)
        محمد علی نسیمی سمیرا پالی
        دامنه مصرف‌گرایی اخلاقی از مرزهای فرهنگی فراتر رفته و در نتیجه کیفیت، قیمت، رفتار اجتماعی، نوآوری و دیدگاه‌های اخلاقی باعث انتخاب مصرف‌کننده می‌شود. ﻫﺪف اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﻲ تأثیر ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند اﺳﺖ. اﻳﻦ ﭘﮋو چکیده کامل
        دامنه مصرف‌گرایی اخلاقی از مرزهای فرهنگی فراتر رفته و در نتیجه کیفیت، قیمت، رفتار اجتماعی، نوآوری و دیدگاه‌های اخلاقی باعث انتخاب مصرف‌کننده می‌شود. ﻫﺪف اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﻲ تأثیر ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند اﺳﺖ. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از نظر هدف ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ روش ﮔﺮدآوری داده‌ها ﻣﺎﻫﻴﺖ ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ دارد. ﺟﺎﻣﻌه آﻣﺎری آن ﺷﺎﻣﻞ کیله ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺷﺮﻛﺖ سامسونگ در شهر تهران اﺳﺖ ﻛﻪ از اﻳﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ روش نمونه‌گیری ﻏﻴﺮ احتمالی 384 ﻧﻔﺮ اﻧﺘﺨﺎب شدند. داده‌ﻫﺎی اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻃﺮﻳﻖ پرسش‌نامه (جاود و همکاران، 2019) جمع‌آوری ﺷﺪ. رواﻳﻲ پرسش‌نامه ﺑﻪ روش ﻇﺎﻫﺮی و ﻣﺤﺘﻮاﻳﻲ و ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ آن از ﻃﺮﻳﻖ آﻟﻔﺎی ﻛﺮوﻧﺒﺎخ ﺑﻪ تأیید رسید. در تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افراز اس پی اس اس و لیزرل استفاده شد. ﻳﺎﻓﺘه‌ها ﻧﺸﺎن داد ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند تأثیر معنادار دارد. هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند بر قصد خرید تأثیر معنادار دارند. تأثیر ادراک اخلاقی بر هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند به طور قابل توجهی توسط جنسیت، قدمت مشتری، تحصیلات و محل سکونت تعدیل شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با اتخاذ نقش میانجی ارتباطات بازاریابی مورد مطالعه: شرکت فرودگاه‌های کشور
        صدیقه محمداسماعیل مرضیه تهم
        این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با اتخاذ نقش میانجی ارتباطات بازاریابی در شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده است. این تحقیق بر مبنای هدف از نوع کاربردی و برحسب روش گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکت فرودگاه‌ه چکیده کامل
        این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با اتخاذ نقش میانجی ارتباطات بازاریابی در شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده است. این تحقیق بر مبنای هدف از نوع کاربردی و برحسب روش گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکت فرودگاه‌های کشور می‌باشند که بر طبق فرمول کوکران تعداد 130 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند، ابزار اصلی جمع‌آوری اطلاعات، پرسش‌نامه استاندارد با 35 سؤل بود، روایی سازه پرسش‌نامه با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن‌ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. در این پژوهش به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده و آزمون فرضیه‌های پژوهش از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری نرم‌افزار لیزرل استفاده شد. نتایج آزمون فرضیه‌ها نشان داد که مدیریت دانش تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی دارد، همچنین یافته‌های پژوهش نشان داد که بازاریابی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبتی دارد و در پایان نیز نتایج بدست آمده از آزمون سوبل نشان داد که در سطح اطمینان 95 درصد مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی ارتباطات بازاریابی تأثیر غیرمستقیم و مثبت دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی داخلی بر تعهد کارمندان ادارات شهرداری زنجان با نقش میانجی نگرش کارکنان نسبت به کار
        وحیده علیپور محمد باشکوه اجیرلو عاطفه مهری بازقلعه انیس مهری بازقلعه
        تعهد کارکنان به عنوان نیرویی حیاتی در بقا و سودآوری سازمان‌ها می‌تواند آنان را در ارائه خدمات باکیفیت به طور مداوم تحت تأثیر قرار دهد. هدف مطالعه حاضر بررسی عوامل مؤثر در تعهد کارکنان شهرداری شهر زنجان می‌باشد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و ماهیتی پیمایشی- علی دارد. ج چکیده کامل
        تعهد کارکنان به عنوان نیرویی حیاتی در بقا و سودآوری سازمان‌ها می‌تواند آنان را در ارائه خدمات باکیفیت به طور مداوم تحت تأثیر قرار دهد. هدف مطالعه حاضر بررسی عوامل مؤثر در تعهد کارکنان شهرداری شهر زنجان می‌باشد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و ماهیتی پیمایشی- علی دارد. جامعه آماری این پژوهش شامل 723 نفر از کارکنان شهرداری مناطق سه‌گانه شهر زنجان است که از این تعداد 248 نفر طبق فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌ها به کمک پرسش‌نامه‌ای استاندارد که پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ با مقدار 0/802 مورد تأیید قرار گرفته، گردآوری گردید و تجزیه و تحلیل آن با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری نشان داد، فرضیه‌های مربوط به متغیرهای تأثیرگذار بر تعهد به ترتیب ارتباط داخلی (با ضریب مسیر0/50)، انگیزش (با ضریب مسیر 0/35)، توانمندسازی (با ضریب مسیر0/30)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (با ضریب مسیر 0/23)، عدالت و انصاف (با ضریب مسیر 0/18) و کار تیمی (با ضریب مسیر 0/12) تأیید گردید. همچنین با توجه به اینکه مقدار آماره تی (0/63) در رابطه بین متغیرهای توسعه و آموزش و تعهد کم‌تر از 0/96 بود، این فرضیه مورد تأیید قرار نگرفت. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - تأثیر نوآوری در مد بر ارزش برند از دیدگاه مصرف‌کنندگان
        سید محمد شمس زاده علوی
        این پژوهش به بررسی تأثیر مد بر ارزش برند (شامل تصویر برند، علاقه به برند و وفاداری به برند) از دیدگاه مصرف‌کنندگان برند پوشاک مردانه هاکوپیان در شهر تهران می‌پردازد. جامعه آماری این پژوهش شامل 240 نفر از مشتریان و خریداران (دارای اشتراک) شهر تهران (به عنوان نمونه) که با چکیده کامل
        این پژوهش به بررسی تأثیر مد بر ارزش برند (شامل تصویر برند، علاقه به برند و وفاداری به برند) از دیدگاه مصرف‌کنندگان برند پوشاک مردانه هاکوپیان در شهر تهران می‌پردازد. جامعه آماری این پژوهش شامل 240 نفر از مشتریان و خریداران (دارای اشتراک) شهر تهران (به عنوان نمونه) که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انجام شده است. داده‌ها این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه‌ای و پرسش‌نامه گردآوری شده‌اند. پرسش‌نامه مورد استفاده در این پژوهش، پرسش‌نامه استاندارد (کو و دیگران، 2018) بوده است. به منظور بررسی روایی محتوایی سازه‌های پرسش‌نامه تجزیه و تحلیل عامل تأییدی مورد استفاده قرارگرفته و برای ارزیابی پایایی پرسش‌نامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. داده‌ها به کمک نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. نتایج حاصل شده از این پژوهش حاکی از آن است که نوآوردی در مد تأثیر مثبتی در افزایش ارزش برند (تصویر برند، علاقه و وفاداری به برند) از دید مصرف‌کنندگان پوشاک مردانه هاکوپیان شهر تهران دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که تصویر برند تأثیر مستقیم و مثبتی روی علاقه به برند دارد و هرچه میزان علاقه به برند بیشتر باشد وفاداری به برند نیز افزایش میابد. براساس نتایج حاصل شده از این پژوهش بازاریابان، مدیران و صاحبان برندها می‌توانند عواملی از جمله افزایش نوآوری در مد و همچنین تصویر و علاقه مصرف‌کنندگان به برند را بیشتر مورد بررسی و توجه قرار دهند چون این عوامل روی ارزش برند تأثیرگذار هستند و باعث افزایش وفاداری به برند در مشتریان می‌شوند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - تأثیر بازارگرایی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی و قابلیت‌های بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت‌های صادراتی شهر اهواز)
        عاطفه باقری کهیش قاسم بخشنده
        پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی بازاریابی و قابلیت‌های بازاریابی انجام شد. این پژوهش از نظر نوع علی، از نظر هدف کاربردی، از نظر زمان مقطعی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها چکیده کامل
        پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی بازاریابی و قابلیت‌های بازاریابی انجام شد. این پژوهش از نظر نوع علی، از نظر هدف کاربردی، از نظر زمان مقطعی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه‌ای با 47 سؤال با مقیاس لیکرت 5 گزینه‌ای بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران و سرپرستان بخش‌های مرتبط با صادرات شرکت‌های صادراتی شهر اهواز می‌باشد. با توجه به اینکه سطح تحلیل این پژوهش شرکت‌ها بود، پرسش‌نامه به صورت سرشماری بین شرکت‌ها توزیع شد و تعداد 85 پرسش‌نامه از 30 شرکت جمع‌آوری شد. داده‌های به دست آمده با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و Smart-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها نشان داد بازارگرایی صادرات بر اثربخشی بازاریابی و قابلیت‌های بازاریابی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ قابلیت‌های بازاریابی و اثربخشی بازاریابی نیز تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد صادرات داشتند، اما تأثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات معنادار نبود. علاوه بر این، یافته‌های حاصل از آزمون فرضیه‌های میانجی به روش آزمون سوبل نیز نشان‌دهنده نقش میانجی قابلیت‌های بازاریابی و اثربخشی بازاریابی در تأثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات می‌باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر برندینگ در مراکز درمانی بر اساس مدل خودسازماندهی
        امیرحسین صمدزاده
        امروزه کیفیت خدمات در مراکز درمانی، نقشی مهمی در رضایت مندی بیماران دارد. مأموریت اصلی مراکز درمانی ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا، جلب رضایت بیماران و در نهایت، وفاداری بیماران می باشد. تداعی ذهنی مثبت، که ناشی از کیفیت خدمات درمانی مناسب است، می تواند ارزش ویژه برند چکیده کامل
        امروزه کیفیت خدمات در مراکز درمانی، نقشی مهمی در رضایت مندی بیماران دارد. مأموریت اصلی مراکز درمانی ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا، جلب رضایت بیماران و در نهایت، وفاداری بیماران می باشد. تداعی ذهنی مثبت، که ناشی از کیفیت خدمات درمانی مناسب است، می تواند ارزش ویژه برند را ارتقاء دهد و منجر به برتری برند یک مرکز درمانی نسبت به مراکز دیگر گردد. مدل خودسازماندهی به عنوان مدلی که نگاهی ژرف و همه جانبه از عناصر و عوامل اثرگذار و برهم کنش این عوامل ارائه می‌دهد شناخته شده است. این مدل با تشریح دقیق و نگاهی سیستمی، همه عناصر محیطی این صنعت را چه در داخل صنعت و چه در محیط بیرونی صنعت به صورت یکپارچه و نظام‌مند بررسی می‌نماید. این بررسی دیدی عمیق به تصمیم‌گیران و متخصصان بازاریابی ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر برند یک مرکز درمانی بر اساس مدل خود سازماندهی می‌پردازیم. پرونده مقاله