مقدمه: این پژوهش به درک علمی از اهمیت عدالت در زمینههای قیمتگذاری میپردازد با توجه به اهمیت منصفانه بودن قیمت و نیز نسبی بودن انصاف و این که مدیران چه مواردی را در قیمتگذاری میبایست رعایت کنند تا افراد احساس نکنند به آنها اجحاف شده است، از عوامل مهم در قیمتگذاری ا چکیده کامل
مقدمه: این پژوهش به درک علمی از اهمیت عدالت در زمینههای قیمتگذاری میپردازد با توجه به اهمیت منصفانه بودن قیمت و نیز نسبی بودن انصاف و این که مدیران چه مواردی را در قیمتگذاری میبایست رعایت کنند تا افراد احساس نکنند به آنها اجحاف شده است، از عوامل مهم در قیمتگذاری است. هدف پژوهش حاضر بررسی این که چگونه منابع مالی (با پرداخت بودجه شرکت یا پرداخت توسط شخص دیگر در مقابل پرداخت با بودجه شخصی) بر نحوه قضاوت خریدار از عدالت قیمتی و از طریق این قضاوتها، واکنش خریدار به قیمتها و قصد خریدهای بعدی تأثیر میگذارد. روش پژوهش: این پژوهش علی آزمایشی سناریو محور است، آزمایشی مبتنی بر سناریو (N = 224) با طرح عاملی 2 × 2 × 2 است که در این پروهش 8 سناریو مطرح شده است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه است و مقیاس اندازه گیری رتبهای لیکرت پنج گزینهای است که بعد ازخواندن سناریو، شرکت کنندگان به سوالاتی پاسخ میدهند در سناریوها با دستکاری منبع بودجهای پرداختی خریدار با [بودجه شخصی/ و یا (بودجه شرکت)]بوده است. ایا عمل قیمتگذاری و ارائه قیمت پایینتر [برای مشتریان دایمی است / یا به دوستان نماینده فروش تخفیف داده شده است]، ایا مقدار تفاوت قیمت [کم (10 درصد)/، بالا (30 درصد)] مورد بررسی قرار میگیرد. نتایج پژوهش: بر اساس نظریه عدالت، هنگام پرداخت با بودجه شخصی در مقایسه با پرداخت مشتری با وجوه شرکت، تفاوت قیمت درک شده متفاوت است، همچنین پذیرش اجتماعی ادراک شده ناشی از تفاوت قیمت در دو موقعیتهای اعلامی پاسخهایی متفاوت دارد. یافتههای تحقیق دو ابعاد را بررسی میکند اول این که، فاکتورهای مانند منبع بودجه (شرکتی و شخصی) و ارایه تخفیف از روشهای نرم جامعه را به عنوان تعدیل کننده در نظر گرفته میشود و با دستکاری این دو متغیر به نقش نسبی اختلاف قیمت در برابر مقبولیت اجتماعی که در عملکرد قیمتگذاری به طوری که این دو عامل تفاوت قیمت و مقبولیت اجتماعی متغیر مستقل هستند و به همراه آنها دو متغیر وابسته عدالت قیمتی و پاسخ خریداران را اندازه گیری میکنیم. برای خریداران با بودجه شخصی، قیمت نقش کلیدی در قضاوت عادلانه دارد در حالی که خریداران در بخش تجاری که هزینهها توسط بودجه شرکت یا شخص دیگر پرداخت میشود اختلاف قیمت نقش کم اهمیتتری را بازی می کند و مقبولیت اجتماعی یک نقش کلیدی در قضاوت عدالت بازی میکند و نیز شرکتها در زمان ارایه قیمت متفاوت باید اطمینان داشته باشند که تفاوت قیمتها از نظر اجتماعی قابل قبول است
پرونده مقاله
محقق تلاش دارد در طی این پژوهش به بررسی استراتژی کسب و کار جهانی سازگار با محیط زیست بر عملکرد صادرات سبز بپردازد. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت های نمونه و برتر صادراتی ایران می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش علّی می باشد. در این راستا ضمن مرور بر چکیده کامل
محقق تلاش دارد در طی این پژوهش به بررسی استراتژی کسب و کار جهانی سازگار با محیط زیست بر عملکرد صادرات سبز بپردازد. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت های نمونه و برتر صادراتی ایران می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش علّی می باشد. در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانه ای، محقق از پرسشنامهای برای جمع آوری اطلاعات استفاده کرده است. فرضیات این پژوهش با استفاده از آزمون معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار اسمارت پی ال اس مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج در پایان حاکی از تاثیر مثبت متغیرهای (منابع فیزیکی مرتبط با صادرات سبز، منابع مالی مرتبط با صادرات سبز و فرهنگ سازمانی سبز) با استراتژی های سازگار با محیط زیست، تاثیر منفی حساسیت مدیریت سبز بر استراتژی های سازگار با محیط زیست، تاثیر مثبت مزیت رقابتی سبز بر عملکرد صادرات سبز و همچنین تاثیر مثبت مزیت رقابتی سبز و استراتژی های سازگار با محیط زیست بر عملکرد صادرات سبز می باشد.
پرونده مقاله
هدف از تحقیق حاصل بررسی تاثیر نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری بر قصد خرید کالاهای قاچاق (مورد مطالعه لوازم آرایشی و بهداشتی) می باشد. جامعه آماری این تحقیق، دانشجویان رشتۀ مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران واحد علوم تحقیقات تهران، واحد تهران شمال، واحد تهران جنوب چکیده کامل
هدف از تحقیق حاصل بررسی تاثیر نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری بر قصد خرید کالاهای قاچاق (مورد مطالعه لوازم آرایشی و بهداشتی) می باشد. جامعه آماری این تحقیق، دانشجویان رشتۀ مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران واحد علوم تحقیقات تهران، واحد تهران شمال، واحد تهران جنوب و واحد تهران مرکز که تجربه خرید و مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را داشته اند بوده و حجم نمونه 377 نفر برآورد شده است. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع نمونه گیری تصادفی طبقه ای است. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامۀ استاندارد بومی سازی شده با چهار بعد نگرش، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری و قصد خرید استفاده شده است. پایایی پرسشنامه مذکور با ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده که در سطح مطلوب می باشد. به منظور بررسی فرضیههای تحقیق نیز از تحلیل عاملی و نرم افزار LISREL9 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری بر قصد خرید کالاهای قاچاق (مورد مطالعه لوازم آرایشی و بهداشتی) تأثیر معناداری دارد ولی ویژگی های جمعیت شناختی بر قصد خرید کالاهای قاچاق تأثیر معناداری ندارد.
پرونده مقاله
هدف ازاین پژوهش بررسی اثرمیانجی سیاستهای سازمانی در تاثیر بین جو کاری اخلاقی برتعهد عاطفی و عملکرد خدمات مشتری فعالانه درشعب بانک سپه شهر شیراز می باشد. روش تحقیق، توصیفی همبستگی با مالکیت کاربردی و جامعه آماری کارکنان بانک سپه شیراز می باشد. حجم نمونه براساس فرمول کوک چکیده کامل
هدف ازاین پژوهش بررسی اثرمیانجی سیاستهای سازمانی در تاثیر بین جو کاری اخلاقی برتعهد عاطفی و عملکرد خدمات مشتری فعالانه درشعب بانک سپه شهر شیراز می باشد. روش تحقیق، توصیفی همبستگی با مالکیت کاربردی و جامعه آماری کارکنان بانک سپه شیراز می باشد. حجم نمونه براساس فرمول کوکران 146 نفر است. ابزار پژوهشی، پرسشنامه استاندارد لاو و همکاران 2017 می باشد. همچنین به منظور توصیف تحلیل دادههاوآزمون فرضیههای تحقیق از آمار استنباطی وازروش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است که ازطریق نرم افزار Amos موردتجریه وتحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل ازآزمون فرضیات تحقیق نشان میدهد که جو کاری اخلاقی هم به طور مستقیم برعملکرد خدمات مشتری،تعهد کارکنان وهم از طریق سیاستهای سیستم پاداش،تاثیرگذار میباشد. تاثیر منفی جو کاری اخلاقی برسیاستهای سیستم پاداش نیز مورد تایید قرارگرفت. همچنین نتایج نشان داد سیاستهای سیستم پاداش برعملکرد خدمات مشتری فعالانه،تاثیر مثبت و برتعهد کارکنان تاثیر منفی دارد. جو کاری اخلاقی بر تعهد کارکنان وعملکردخدمات مشتری فعالانه ازطریق سیاستهای سازمانی، تاثیر معناداری دارد.از جمله محدودیتهای این پژوهش درک صحیح از سوالات مطرح شده توسط برخی از تکمیل کنندگان پرسشنامه ها بود .
پرونده مقاله
هدف از تحقیق حاضر شناخت عوامل بازینمایی و تاثیر آنها در جذب و نگهداری مشتریان کسب و کارهای اینترنتی در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است. تحقیق حاضر جزو تحقیقات توصیفی - پیمایشی از نوع مدل معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی چکیده کامل
هدف از تحقیق حاضر شناخت عوامل بازینمایی و تاثیر آنها در جذب و نگهداری مشتریان کسب و کارهای اینترنتی در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است. تحقیق حاضر جزو تحقیقات توصیفی - پیمایشی از نوع مدل معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است. جهت تخمین تعداد نمونه کافی در این پژوهش از فرمول تخمین نمونه کوکران استفاده شد و نمونه های آماری تحقیق با روش تصادفی ساده انتخاب شدند. در پژوهش حاضر حجم جامعه آماری نامحدود است و زمانی که حجم جامعه آماری نامحدود است تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر خواهد بود. بنابراین 384 نفر از مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به عنوان نمونه انتخاب شد. ابتدا از ادبیات تحقیق ۱۱ متغیر به عنوان متغیرهای اصلی بازینمایی شناسایی شد سپس تحلیل عاملی اکتشافی روی آنها انجام شد و سه عامل اصلی بازی وارسازی، ایجاد فضای مجازی فروش و ایجاد رقابت استخراج شد سپس تاثیر این سه عامل با استفاده از تکنیک الگوی معادلات ساختاری در جذب و نگهداری مشتریان بررسی شد و نتایج نشان داد هر سه عامل بازی وارسازی، ایجاد فضای مجازی فروش و ایجاد رقابت تاثیر معناداری در جذب و نگهداری مشتریان دارند و به ترتیب اثر مستقیم بازی وارسازی (0/45 =β)، ایجاد فضای مجازی فروش (0/35 =β) و ایجاد رقابت (0/30 =β) بر جذب و نگهداری مشتریان در سطح (0/01>P) مثبت و معنادار است.
پرونده مقاله
تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی برای افرادی است که قصد فروش محصول یا خدمت به کسی را دارند. شناسایی مهمترین عوامل در افزایش اثربخشی تبلیغات و در نظر گرفتن آنها در هنگام تهیه برنامه تبلیغاتی، میتواند تاثیر بسزایی در جهت بهبود تبلیغات و بالا بردن میزان اثربخشی آ چکیده کامل
تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی برای افرادی است که قصد فروش محصول یا خدمت به کسی را دارند. شناسایی مهمترین عوامل در افزایش اثربخشی تبلیغات و در نظر گرفتن آنها در هنگام تهیه برنامه تبلیغاتی، میتواند تاثیر بسزایی در جهت بهبود تبلیغات و بالا بردن میزان اثربخشی آن داشته باشد. هدف پژوهش حاضر بدنبال مشخص کردن تاثیر فرهنگ و محتویات تبلیغات شوخ طبعانه بر قصد خرید محصول در چارچوب نگرشها و ادراکات مشتریان است. همچنین پژوهش حاضر از لحاظ گرداوری داده در زمره تحقیقات توصیفی قرار میگیرد. در پژوهش حاضر، برای جمعآوری دادهها از روش کتابخانهای و پرسشنامه استفاده گردید و حجم نمونه در این تحقیق ازآنجایی که نامحدود بوده و قابل اندازهگیری نمیباشد،384نفر حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس جدول مورگان میباشد. جهت تجزیه تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS و Liserl استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که محتویات شوخ طبعی بر قصد خرید، قصد استفاده از نام تجاری، ادراک از طنز، اثربخشی تبلیغ، گرایش به تبلیغ و نگرش نسبت به تبلیغ تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین فرضیههای ادراک نسبت به طنز بر قصد خرید، قصد استفاده از نام تجاری، اثربخشی تبلیغ، گرایش به تبلیغ و نگرش نسبت به تبلیغ مورد تایید قرار گرفت. اما تاثیر گرایش نسبت به تبلیغ بر قصد استفاده از نام تجاری مورد تایید واقع نشد و رد شد.
پرونده مقاله
تفاوت بین بازاریابی و فروش، بیش از تفاوت معنایی آنها است. فروش به نیازهای فروشنده توجه دارد، بازاریابی به نیازهای خریدار. فروش برنامهریزی شده که کالای فروشنده را به پول نقد تبدیل کند، بازاریابی با هدف رفع نیازهای مشتری به وسیله محصول، شامل همه مراحل ایجاد، تحویل و چکیده کامل
تفاوت بین بازاریابی و فروش، بیش از تفاوت معنایی آنها است. فروش به نیازهای فروشنده توجه دارد، بازاریابی به نیازهای خریدار. فروش برنامهریزی شده که کالای فروشنده را به پول نقد تبدیل کند، بازاریابی با هدف رفع نیازهای مشتری به وسیله محصول، شامل همه مراحل ایجاد، تحویل و سرانجام مصرف میشود. تعریف کسب و کار از دید مشتری مهم و بیش از اینکه سازمانی تولید کننده باشد یا خدمات ارائه بدهد باید به دیدگاه مشتری اهمیت بدهد. تولید و محصول بدون در نظر گرفتن دیدگاه مشتریان منجر به نزدیک بینی و سقوط میشود، هدف پژوهش این است که آیا بین نزدیک بینی بازار و تحقیقات بازار رابطه وجود دارد و این رابطه را با چند متغیر اصلی، مانند ارتباط با مشتری و مشورت با پرسنل فروش سنجیدهایم و تاثیر متغیرهایی مانند جنسیت و تجربه و سابقهی کار مورد سنجش قرار گرفتهاند. هدف مطالعه کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی - پیمایشی میباشد. در این تحقیق از 26 مدیر در صنایع و خدمات گوناگون به روش نمونهگیری تصادفی پرسش به عمل آمده است، تجزیه وتحلیل دادهها به روش آماری انجام شده و نتایج بدست آمده نشان داد که مدیران دچار نزدیک بینی شدید هستند.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر بررسی برنامههای بازاریابی رابطهمند بر عملکرد مالی شرکت ساسان انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل دادهها از نوع همبستگی می باشد.
پس از مطالعه پیشینه موضوع چکیده کامل
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر بررسی برنامههای بازاریابی رابطهمند بر عملکرد مالی شرکت ساسان انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل دادهها از نوع همبستگی می باشد.
پس از مطالعه پیشینه موضوع و بررسی الگوهای موجود در مورد بازاریابی رابطهمند و عملکرد مالی و شکلگیری چهارچوب نظری، متغیرهای مهم تحقیق شناسایی و مدل مفهومی و فرضیات تحقیق مشخص گردید. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه استفاده گردید. نمونه آماری مورد مطالعه در این تحقیق شامل 384 نفراز مشتریان شرکت بودند، که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندی شده انتخاب گردیدند. نتیجه تحلیل های آماری و آزمون فرضیات تحقیق به کمک ضریب مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که؛ بازاریابی رابطهمند بر عملکرد مالی تاثیر معنیدار دارد و در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادات و راه کارهایی به شرکت و محققان بعدی ارائه گردید.
پرونده مقاله