بررسی نزدیک بینی بازاریابی مدیران با اعمال متغیرهای میانجی:ارتباط شرکت با مشتریان ومشورت کردن با پرسنل واحد فروش
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابی
1 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
2 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
کلید واژه: تحقیقات بازاریابی, مشورت با کارکنان فروش, نزدیکبینی مدیر, ارتباط با مشتری,
چکیده مقاله :
تفاوت بین بازاریابی و فروش، بیش از تفاوت معنایی آنها است. فروش به نیازهای فروشنده توجه دارد، بازاریابی به نیازهای خریدار. فروش برنامهریزی شده که کالای فروشنده را به پول نقد تبدیل کند، بازاریابی با هدف رفع نیازهای مشتری به وسیله محصول، شامل همه مراحل ایجاد، تحویل و سرانجام مصرف میشود. تعریف کسب و کار از دید مشتری مهم و بیش از اینکه سازمانی تولید کننده باشد یا خدمات ارائه بدهد باید به دیدگاه مشتری اهمیت بدهد. تولید و محصول بدون در نظر گرفتن دیدگاه مشتریان منجر به نزدیک بینی و سقوط میشود، هدف پژوهش این است که آیا بین نزدیک بینی بازار و تحقیقات بازار رابطه وجود دارد و این رابطه را با چند متغیر اصلی، مانند ارتباط با مشتری و مشورت با پرسنل فروش سنجیدهایم و تاثیر متغیرهایی مانند جنسیت و تجربه و سابقهی کار مورد سنجش قرار گرفتهاند. هدف مطالعه کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی - پیمایشی میباشد. در این تحقیق از 26 مدیر در صنایع و خدمات گوناگون به روش نمونهگیری تصادفی پرسش به عمل آمده است، تجزیه وتحلیل دادهها به روش آماری انجام شده و نتایج بدست آمده نشان داد که مدیران دچار نزدیک بینی شدید هستند.
The difference between marketing and sales is more than their semantic difference. Sales focus on the needs of the seller, marketing to the needs of the buyer. Sales are planned to turn a seller into cash, marketing aims to meet customer needs by product, including all stages of creation, delivery, and eventual consumption. The definition of business from an important customer perspective should be more relevant to the customer's perspective than the manufacturer or service provider. Production and product, regardless of customers' perspective, lead to near-nose and fall. The aim of the research is to investigate whether there is a relationship between market surveillance and market research, and this relationship has been measured with several main variables, such as customer relationship and consultation with sales staff, and the impact of variables such as gender, work experience and experience. The purpose of the study is application and in terms of collecting data, descriptive-survey. In this research, 26 managers in various industries and services were asked by random sampling method. Data analysis was done by statistical method and the results showed that managers have severe myopia.
_||_