• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - کنترل بهینه پویایی مشتری از روش یادگیری ماشین با هسته چندجمله‌ای
        سید حمید عمادی ابوالفضل صادقیان مژده ربانی حسن دهقان دهنوی
        در این پژوهش، یک مدل از کنترل بهینه برای پویایی مشتریان براساس سیاست‌های بازاریابی به عنوان یک سیستم غیر خودکار از معادلات دیفرانسیل مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف اصلی مدل پیگیری و تحلیل رفتار تغییرات همزمان مشتریان منظم، ارجاعی و بالقوه شرکت از زمان شروع تا به اکنون ا چکیده کامل
        در این پژوهش، یک مدل از کنترل بهینه برای پویایی مشتریان براساس سیاست‌های بازاریابی به عنوان یک سیستم غیر خودکار از معادلات دیفرانسیل مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف اصلی مدل پیگیری و تحلیل رفتار تغییرات همزمان مشتریان منظم، ارجاعی و بالقوه شرکت از زمان شروع تا به اکنون است. پیاده‌سازی یک سیاست بازاریابی موثر برای بهینه‌سازی این تغییرات و افزایش تعداد مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در راستای این هدف، یک الگوریتم جدید یادگیری ماشین نظارتی را برای شبیه‌سازی عددی مسئله ارائه شده است. الگوریتم پیشنهادی از هسته‌های چندجمله‌ای استفاده می‌کند. هسته‌های چندجمله‌ای این امکان را فراهم می‌آورند که تابعی پیچیده از داده‌ها را به گونه‌ای شبیه‌سازی کنند که به درک بهتر پویایی مشتریان کمک کند. رگرسیون بردار پشتیبان کمترین مربعات، یک روش بهینه‌سازی ساده برای استراتژی‌های بازاریابی ارائه می‌دهند که با این رویکرد، می‌توان استراتژی‌های بازاریابی را بدون پرداختن به جزئیات مربوط به هر مشتری بهینه کرد و به جای آن تمرکز را بر اثر کلی این استراتژی‌ها بر روی مجموعه مشتریان گذاشت. این تحقیق نشان می‌دهد که چگونه تکنیک‌های یادگیری ماشین می‌توانند در حل مسائل پیچیده مدیریت و بازاریابی کمک‌کننده باشند. با گذر زمان، تعداد مشتریان منظم افزایش می‌یابد و افراد مشتریان بالقوه کاهش می‌یابند. اما، تعداد مشتریان ارجاعی نشان دهنده یک رشد سریع در ابتدای دوره زمانی و وجود یک الگوی افزایشی نوسانی در ادامه زمان است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - جامعه‌پذیری سازمانی در زیست بوم آموزش ‌و‌ پرورش ایران
        محسن  زمانی چریانی بدری شاه طالبی حسین آبادی نرگس سعیدیان خوراسگانی
        پژوهش حاضر با هدف واکاوی جامعه‌پذیری سازمانی در زیست بوم آموزش‌و‌پرورش دولتی ایران انجام گردید. این تحقیق بصورت نرکیبی (کیفی_کمی) اجرا شد. قسمت کیفی با تحلیل مضمون با رویکرد اتراید استرلینگ انجام شد. محیط پژوهش در این بخش شامل مقالات و کتابهای حوزه جامعه‌پذیری سازمانی ب چکیده کامل
        پژوهش حاضر با هدف واکاوی جامعه‌پذیری سازمانی در زیست بوم آموزش‌و‌پرورش دولتی ایران انجام گردید. این تحقیق بصورت نرکیبی (کیفی_کمی) اجرا شد. قسمت کیفی با تحلیل مضمون با رویکرد اتراید استرلینگ انجام شد. محیط پژوهش در این بخش شامل مقالات و کتابهای حوزه جامعه‌پذیری سازمانی با هدف کشف متغیرهای هدف مطالعه بود. آنالیز داده‌ها در قسمت کیفی بیانگر راه کنشهای جامعه‌پذیری سازمانی در قالب انطباق‌پذیری سازمانی، کنشگری فعال، فرهنگ‌پذیری سازمانی، تصویرگری آینده و رویه-مندی سازمانی بود.در بخش کمی از روش توصیفی نوع پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری در بخش کمی معلمین شاغل لیسانس و فوق لیسانس به بالا در مقاطع مختلف مدارس دولتی در مراکز استان‌های منتخب در سال ۱۴۰۰ که با نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدندبود. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ۱۲۷ گویه‌ای برگرفته از قسمت کیفی پژوهش طبق طیف ۵ گزینه‌ای لیکرت با تایید روایی محتوایی آن توسط تعدادی از متخصصان امر آموزش و پرورش موضوعی و روایی صوری توسط چند نفر از جامعه آماری بود.روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی انجام شد. سنجش پایایی طبق ضریب آلفای کرونباخ دارای برآورد ضریب برای کلیه مضامین بالاتر ۷/۰ بود که نشان‌دهنده همبستگی درونی بالای ابزار پژوهش بود. بمنظور آنالیز داده‌های کمی از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در راستای جامعه‌پذیری سازمانی معلمان تازه‌وارد و توسعه جامعه‌پذیری برای معلمان با سابقه استغاده از راه کنشهای حاصل از پژوهش در رده‌های سیاستگذاری سازمانی و برنامه‌های تربیت معلم توصیه میگردد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - طراحی مدل برندسازی درونی با تأکید بر رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
        هومن امیراحمدی مهرداد صادقی ده چشمه سیامک کورنگ بهشتی
        هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی درونی با تأکید بر رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان است. روش پژوهش از نوع پژوهش‌های کیفی (گرندد تئوری) و به لحاظ هدف کاربردی است. جهت جمع آوری اطلاعات از مصاحبه استفاده شده است. روایی بیرونی و پایایی کیفی داده‌ها مح چکیده کامل
        هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی درونی با تأکید بر رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان است. روش پژوهش از نوع پژوهش‌های کیفی (گرندد تئوری) و به لحاظ هدف کاربردی است. جهت جمع آوری اطلاعات از مصاحبه استفاده شده است. روایی بیرونی و پایایی کیفی داده‌ها محاسبه شده است و به تأیید رسیده است. جامعه آماری پژوهش جمعی از خبرگان و اساتید دانشگاه خوراسگان بوده است که در ابتدا تعدا آن‌ها 9 نفر و سپس تا اشباع نهایی 12 نفر ادامه یافته است. ابتدا با مصاحبه و با کمک کد گذاری باز و کد گذاری محوری مقوله ها و مفاهیم استخراج شده است و تعداد 80 کد باز و 28 مقوله محوری به دست آمد همان طور که از متن مصاحبه ها برگرفته شد، برای برندسازی درونی دانشگاه، چند نکته حائز اهمیت است: برندسازی داخلی برای بالابردن تعهد کارکنان نسبت به سازمان است؛ البته این مهم در این صورت حاصل خواهد شد که مدیران ارشد از فعالیت های مدیریت منابع انسانی و همین طور از کارکنان سازمان حمایت کنند که هر چه این حمایت بیشتر باشد، تعهد کارکنان در سازمان افزایش می یابد و برند داخلی بهتر شکل می گیرد. همچنین مدیران منابع انسانی به تمام عوامل مدیریت منابع انسانی از قبیل فرآیندهای جذب، نگهداشت، ارزیابی عملکرد، آموزش، توسعه، بهداشت و ایمنی، ارتباطات، نظام پیشنهادها و غیره اشراف داشتند . پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - شناخت عناصر و مؤلفه ‌های اثربخش تشکیل ‌دهندة مدل‌ تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی
        فاطمه حق نژاد رسول عسگرپور احمدرضا شکرچی زاده رضا ابراهیم زاده دستجردی شیوا صمصام شریعت محمد حسین آرمان
        هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بکارگیری مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، در دسته پژوهش‌های کاربردی و بر اساس نحوه جمع آوری داده ‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش عبارتند از کلیه مدیران مراکز بهداشتی استان اصفهان که در س چکیده کامل
        هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بکارگیری مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، در دسته پژوهش‌های کاربردی و بر اساس نحوه جمع آوری داده ‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش عبارتند از کلیه مدیران مراکز بهداشتی استان اصفهان که در سال 1401 به خدمت اشتغال داشته‌ و تعداد آنها 249 نفر بود، که تعداد 150 نفر به عنوان نمونه تحقیق، به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند.۰در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای تحلیل داده‌های گردآوری شده از آزمون‌های کولموگروف- اسمیرنف، به منظور نرمال بودن داده‌ها و همچنین تحلیل عاملی تاییدی و روش معادلات ساختاری از نرم افزار (AMOS24) استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که در بین مولفه‌های مورد مطالعه به ترتیب: راهکارها با ضریب مسیر(80/۰)، اثربخشی(84/۰)، بسترهای حاکم(92/۰)، موانع با ضریب مسیر (94/۰) و مولفه‌های موثر(97/۰) بیشترین تاثیر را در مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی دارند. مدل حاصل از این پژوهش می‌تواند راه‌گشای دست اندرکاران و برنامه‌‌ریزان بخش بهداشت و درمان جهت برنامه ریزی به منظور اثر بخش بودن کمپین های تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه و نیز ایجاد فرصت‌های نوآورانه جهت افزایش بهره‌وری در این حوزه می‌باشد پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - ارائه یک مدل بهینه‌سازی لجستیک معکوس جهت کاهش اثرات زیست‌محیطی مبتنی بر مدیریت ضایعات
        مهتا کاکویی محمود مدیری قنبر  عباسپور اسفدن
        امروزه افزایش جمعیت و رشد سریع شهرنشینی، افزایش سطح زندگی اجتماعی، تولید زباله های جامد را در جهان به میزان قابل توجهی تسریع کرده است. ضایعات جامد تبدیل به یکی از مهمترین مسائل زیست محیطی در سطح جهان شده است. بنابراین، سیستم مدیریت ضایعات و لجستیک معکوس (RL) اخیراً به چکیده کامل
        امروزه افزایش جمعیت و رشد سریع شهرنشینی، افزایش سطح زندگی اجتماعی، تولید زباله های جامد را در جهان به میزان قابل توجهی تسریع کرده است. ضایعات جامد تبدیل به یکی از مهمترین مسائل زیست محیطی در سطح جهان شده است. بنابراین، سیستم مدیریت ضایعات و لجستیک معکوس (RL) اخیراً به دلیل ترکیبی از عوامل محیطی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین برای جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست ضروری است. مدیریت ضایعات شامل جمع آوری، انتقال، پاکسازی، بازیافت و دفع پسماندهاست. این پژوهش شامل یک شبکه لجستیک معکوس یازده سطحی و چند محصولی است که قابلیت حمایت از انواع صنایعی را دارد که محصولاتشان در دوران پایانی عمرخود قرار دارند. این تحقیق به طراحی شبکه لجستیک معکوسی است که کلیه ضایعات را در یک محل جمع‌آوری و بر اساس نیاز کارخانجات (از لحاظ جنس و ماهیت ضایعات و ...) آن‌ها را تفکیک و به مقصد مورد نظر جهت بازیافت ارسال می‌کند. در این پژوهش مدل ریاضی مختلط جهت کاهش هزینه‌های کل سیستم ارائه شده است. تعداد مراکزتسهیلات، تعداد محصولات و قطعاتی که باید از یک مرکز به مرکز دیگر ارسال شوند، میزان انتشار CO2 و هزینه کل مدل مشخص شده است. پرونده مقاله