فهرست مقالات سید کامران یگانگی


  • مقاله

    1 - ارزیابی تاثیر تنوع فعالیت ها بر عملکرد مالی بانکهای ایرانی باتاکید بر کارایی سرمایه انسانی: مطالعه موردی بانک پاسارگاد
    تعالی منابع انسانی , شماره 1 , سال 4 , بهار 1402
    این مقاله با توجه به اینکه به ارزیابی تاثیر تنوع فعالیت ها بر عملکرد مالی بانکهای ایرانی باتاکید بر کارایی سرمایه انسانی( مطالعه موردی بانک پاسارگاد) می پردازد به لحاظ هدف کاربردی است و روش پژوهش ، از نظر تجزیه و تحلیل داده ها از نوع کمی- تحلیلی می‌باشد.جامعه آماری پژوه چکیده کامل
    این مقاله با توجه به اینکه به ارزیابی تاثیر تنوع فعالیت ها بر عملکرد مالی بانکهای ایرانی باتاکید بر کارایی سرمایه انسانی( مطالعه موردی بانک پاسارگاد) می پردازد به لحاظ هدف کاربردی است و روش پژوهش ، از نظر تجزیه و تحلیل داده ها از نوع کمی- تحلیلی می‌باشد.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک پاسارگاد می باشد، و برای بدست آوردن تعداد نمونه آماری به حجم 384 نفر با استفاده از فرمول کوکران اورکات استفاده می شود. از آنجایی که جامعه آماری این پژوهش متجانس می باشد، بنابراین از روش نمونه گیری تصادفی و از طرفی چون هر یک از افراد جامعه شانس یکسانی برای انتخاب شدن دارند از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده می نماییم.ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه است . برای بررسی روایی محتوا و روایی صوری پرسشنامه در این پژوهش از نظرات استاد راهنما و استاد مشاور محترم استفاده‌شده است و برای بررسی پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss , Smart PLS استفاده شده است .نتیجه حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داده شده است که مقدار شاخص تنوع فعالیتها 78%، کارایی سرمایه انسانی 91%و عملکرد انسانی 82%برازش مدل مناسب است که نشان از تاثیر مثبت و معنا دار تنوع فعالیتهای بانکی بر عملکرد مالی بانکها با توجه به نقش کارایی سرمایه انسانی دارد . پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - اﺭﺯﻳﺎﺑﻲ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ پلتفرم‌های ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﺑﺮ ﺑﻬﺒﻮﺩ کسب‌وکار ﻣﺸﺎﻏﻞ غیررسمی در کلان‌شهر ﻛﺮﺝ
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 5 , سال 8 , زمستان 1401
    این پژوهش با هدف تعیین تاثیر اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻭﺵ برخط ﺑﺮ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻛﺴﺐ ﻭﻛﺎﺭ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻏﻴﺮ ﺭﺳﻤﻲ به صورت یک پژوهش پس رویدادی از نوع علی مقایسه ای انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دستفروشان سطح شهر کرج و نمونه پژوهش، 150 نفر از دستفروشان جامعه آماری می باشد که ب چکیده کامل
    این پژوهش با هدف تعیین تاثیر اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻭﺵ برخط ﺑﺮ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻛﺴﺐ ﻭﻛﺎﺭ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻏﻴﺮ ﺭﺳﻤﻲ به صورت یک پژوهش پس رویدادی از نوع علی مقایسه ای انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دستفروشان سطح شهر کرج و نمونه پژوهش، 150 نفر از دستفروشان جامعه آماری می باشد که بر اساس تعیین حجم نمونه با استفاده از نرم افزار آماری تعیین حجم نمونه Gpower تعیین و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و با استفاده از پرسش نامه استاندارد عملکرد کسب و کار مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی فرضیات تحقیق از تحلیل واریانس چند متغیره و تک متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 26 استفاده شد. بررسی نتایج تحقیق نشان داد عملکرد کسب و کار دستفروشان که از پلتفورم های فروش برخط استفاده می کنند در مقایسه با دستفروشانی که از این پلتفورم ها استفاده نمی کنند بیشتر می باشد. لذا با توجه به نتایج تحقیق می توان بیان کرد استفاده از بستر فضای مجازی و پلتفورم های فروش برخط می تواند باعث بهبود عملکرد کسب کار در افراد شاغل در مشاغل غیر رسمی گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - مدل سازی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان ، مطالعه موردی : سیستم های بانکی
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 4 , سال 1 , زمستان 1400
    هدف این مطالعه، مدل‌سازی و شبیه‌سازی تأثیر مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان بر وفاداری مشتریان بانک با استفاده از روش‌شناسی پویایی شناسی سیستم‌ها است. مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان از ابتکارات اولیه استراتژیک در صنعت امروز است که در حال تبدیل شدن به پارادایم اص چکیده کامل
    هدف این مطالعه، مدل‌سازی و شبیه‌سازی تأثیر مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان بر وفاداری مشتریان بانک با استفاده از روش‌شناسی پویایی شناسی سیستم‌ها است. مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان از ابتکارات اولیه استراتژیک در صنعت امروز است که در حال تبدیل شدن به پارادایم اصلی بازاریابی رابطه‌مند در جهان الکترونیکی است. روش پژوهش از نوع توصیفی و تحلیلی و محیط پژوهش یکی از بانک‌های نیمه دولتی بوده است. در این مقاله، پس از مطالعه مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری و وفاداری مشتری و شناسایی شاخص‌های آنها، به واسطه روش‌شناسی پویایی شناسی سیستم‌ها، محدوده مسأله مشخص شده است؛ بطوریکه مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری شامل بانکداری الکترونیک، پشتیبانی مشتری، امنیت، خدمات مازاد، و اختلالات مرتبط به هرکدام است. علاوه بر آن، پس از مصاحبه نیمه ساختاریافته با تکنیک دلفی، داده‌های وضعیت موجود و خواسته مطلوب تعیین شده است. در این رویکرد از ترکیب دیاگرام‌ها، گراف‌ها و معادلات، مدل‌هایی، مدل حلقه سببی و مدل داینامیک، ساخته و چگونگی تغییر متغیرها در طول زمان بازنمایی شده است. در انتها، اعتبارسنجی و شبیه‌سازی توسط نرم‌افزار ونسیم انجام و نتایج استخراج ارائه شده است. یافته‌ها حاکی از آن است که با بهبود هر کدام از عوامل مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری، وفاداری مشتری نیز افزایش می‌یابد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی آثار شبکه های اجتماعی و رفتار اجتماعی بر کسب و کارهای الکترونیکی (مبتنی بر تجارب حاصل از دوران همه گیری کووید-19)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 500 , سال 1 , بهار 2050
    پژوهش کاربردی حاضر با هدف بررسی آثار شبکه های اجتماعی و رفتار اجتماعی بر کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر تجارب حاصل از دوران همه گیری کووید-19 وبه روش توصیفی همبستگی انجام شده است. کسب و کار الکترونیکی در دو بعد استفاده از سیستم های کسب و کار الکترونیکی و توسعه سیستم ه چکیده کامل
    پژوهش کاربردی حاضر با هدف بررسی آثار شبکه های اجتماعی و رفتار اجتماعی بر کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر تجارب حاصل از دوران همه گیری کووید-19 وبه روش توصیفی همبستگی انجام شده است. کسب و کار الکترونیکی در دو بعد استفاده از سیستم های کسب و کار الکترونیکی و توسعه سیستم های کسب و کار الکترونیکی مد نظر قرار گرفت. بدین منظورپرسشنامه محقق ساخته برگرفته از پرسشنامه های استاندارد به عنوان ابزار تحقیق تهیه و تدوین شد. جامعه آماری مورد مطالعه شامل تمامی مدیران کسب و کار الکترونیکی در اینستاگرام بودکه از این تعداد هشتاد نفر به روش گلوله ی برفی مشارکت نمودند. داده ها با استفاده از بسته آمارى براى علوم اجتماعى مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در سطح معناداری 0.05 ، یافته ها حاکی از آن است که در زمان همه گیری کووید 19بین شبکه های اجتماعی و رفتار اجتماعی با کسب و کار الکترونیکی و همچنین بین شبکه های اجتماعی با توسعه و استفاده از سیستم های کسب و کار رابطه مثبتی وجود دارد اما در رابطه ی رفتار اجتماعی با توسعه و استفاده از سیستم های کسب و کار الکترونیکی چنین تاثیری دیده نشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - اثر سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی بر مدیریت زنجیره تامین
    اقتصاد توسعه و برنامه ریزی , شماره 1 , سال 8 , زمستان 1398
    مقاله حاضر بر آن است تاثیر پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی را بر عملکرد مدیریت زنجیره تامین مورد ارزیابی قرار دهد. در واقع، ما بررسی می کنیم که چگونه برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت زنجیره تامین می توانند با هم همکاری کنند تا منافع کسب و کار را به دست آ چکیده کامل
    مقاله حاضر بر آن است تاثیر پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی را بر عملکرد مدیریت زنجیره تامین مورد ارزیابی قرار دهد. در واقع، ما بررسی می کنیم که چگونه برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت زنجیره تامین می توانند با هم همکاری کنند تا منافع کسب و کار را به دست آورند. برنامه ریزی منابع سازمان به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی های مدیریت سازمان، مجموعه ای از فعالیت ها و فرآیندهای سازمان ها را در بر می گیرد که از طریق تکنولوژی ارتباطات با یکدیگر در ارتباط هستند در این میان سیستم های اطلاعاتی نقش هماهنگی و یکپارچه سازی و برقراری جریان اطلاعات بین بخش های مختلف سازمان و زنجیره تأمین را برعهده دارند بطوریکه اشتراک اطلاعات مهمترین عامل کارکرد بهینه هر زنجیره تامین بشمار می آید. با توجه به نقش و اهمیت اطلاعات در زنجیره تامین، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی به عنوان یک راه حل نرم افزاری سودمند برای تجمیع تمام اطلاعات و فرآیندهای کسب و کار سازمان و ایجاد یکپارچگی در آن بکار می روند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی به عنوان سیستمی تسهیل کننده و کاتالیزور در امر ارتباط با زنجیره تامین می باشند که وجود این سیستم های الکترونیکی و نرم افزارهای جامع با قابلیت برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و استخراج گزارش های یکپارچه و به موقع، در کنار زنجیره تأمین کارا و اثربخش، پیاده سازی مناسب و مدیریت صحیح منجر به بهبود مزیت رقابتی و سودآوری سازمان های خدماتی و تولیدی می شود. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - حکمرانی هوش مصنوعی در دولت الکترونیک (چالش ها، فواید)
    رویکردهای نو در مدیریت دولتی , شماره 1 , سال 1 , بهار 1403
    علی رغم رشد روز افزون در حوزه هوش مصنوعی، بسیاری از مدیران سازمانی هنوز نتوانسته‌اند ارتباط خوبی با این فناوری برقرار کنند. سر در آوردن از هوش مصنوعی هم مثل هر تکنولوژی جدید دیگر که با کلی هیاهو و جنجال رسانه‌ای همراه است،‌ ممکن است گیج‌کننده باشد و حتی متخصصان هوش مصن چکیده کامل
    علی رغم رشد روز افزون در حوزه هوش مصنوعی، بسیاری از مدیران سازمانی هنوز نتوانسته‌اند ارتباط خوبی با این فناوری برقرار کنند. سر در آوردن از هوش مصنوعی هم مثل هر تکنولوژی جدید دیگر که با کلی هیاهو و جنجال رسانه‌ای همراه است،‌ ممکن است گیج‌کننده باشد و حتی متخصصان هوش مصنوعی هم به‌سختی می‌توانند خود را با تحولات لحظه‌ای این فناوری همراه کنند. تحقیق حاضر سعی بر آن دارد تا به روش تحلیل مضمون به بررسی جامعی از پشت پرده‌ی تاثیر این فناوری مرموز و قدرتمند در هوشمند سازی مدیریت منابع انسانی بپردازد. بدین منظور یافته های جدیدترین مطالعات انجام شده در حوزه ی هوش مصنوعی با محوریت مدیریت منابع انسانی و کاربری دولت الکترونیک، از نشریات معتبر علمی- پژوهشی بین المللی مد نظر قرار گرفتند. پس از دسته بندی و کدگذاری داده های مذکور در نهایت روایت نظری تحقیق تدوین وارائه گرید. یافته های مذکور در پنج کد کلان شامل چالش های پیش روی هوش مصنوعی با نه مولفه، اخلاق حرفه ای با هفت مولفه ، نظام دولت الکترونیک با شش مولفه، نظام اداری با هفت مولفه، هوشمندسازی دولت ها با چهار مولفه احصا گردیدند. پرونده مقاله