هدف پژوهش حاضر، تحلیل عامل مولفه های انگیزه دیدن برنامه های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال آنلاین بود. روش پژوهش ، آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران بود که تعداد کل آن ها22000 نفر و نمونه آماری با توجه به تحلیل عامل اکتشا چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، تحلیل عامل مولفه های انگیزه دیدن برنامه های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال آنلاین بود. روش پژوهش ، آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران بود که تعداد کل آن ها22000 نفر و نمونه آماری با توجه به تحلیل عامل اکتشافی310 نفر و به روش تصادفی از نوع طبقه ای نسبتی تعیین شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. برای روایی صوری و محتوایی از نظر خبرگان و برای روایی سازه از تحلیل عامل اکتشافی استفاده شد. برای تحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. شناسایی و استخراج عامل ها و بارهای عاملی از روش تحلیل عامل اکتشافی با چرخش متعامد با استفاده از نرم افزارهای آماریSPSS در سطح معناداری 05/0 و دو سویه استفاده شد. پس از شناسایی متغیرهای انگیزشی بینندگان برنامه های ورزشی8 متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش هشت مولفه انگیزه بینندگان برنامه های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال آنلاین نشان داد که به ترتیب سازه های لذت، سرگرمی و تفریح، کسب اطلاعات ورزشی، به روز بودن اطلاعات ورزشی، استراحت و آرامش، تعاملات اجتماعی، رهایی از امور روزمره و آخرین عامل همراهی و همنشینی می باشد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان نتیجه گرفت که تولید کنندگان برنامه های ورزشی علاوه بر تمرکز بر روی تولید محتوا، بایستی برنامه هایی تولیدکنند که بتوان از هر جا، هر زمان و با وسایل گوناگون آنلاین تماشا کرد.
پرونده مقاله
نوآوری در مدیریت ورزشی
,
شماره7,سال
2
,
پاییز
1402
انتخاب ساختار سـازمانی مناسـب، یکـی از پـیش نیازهـای ضـروری جهت سازگاری موفقیت آمیز سـازمان بـا پیچیـدگی هـا و تغییـرات محیطـی است. هدف پژوهش حاضر ش شناسایی عوامل موثر بر مدل سیستم های مانا وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات کیفی با روش چکیده کامل
انتخاب ساختار سـازمانی مناسـب، یکـی از پـیش نیازهـای ضـروری جهت سازگاری موفقیت آمیز سـازمان بـا پیچیـدگی هـا و تغییـرات محیطـی است. هدف پژوهش حاضر ش شناسایی عوامل موثر بر مدل سیستم های مانا وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات کیفی با روش ناساختاریافته گلیزر بود. جامعه آماری خبرگان مدیریت ورزشی هستند که تخصص علمی، اجرایی یا هر دو را دارند. در پژوهش حاضر نظرات 11 نفر از خبرگان طی مصاحبه نیمه ساختاریافته به روش هدفمند تا رسیدن به حد اشباع نظری جمعآوری گردید. پایایی مصاحبهها با استفاده از روش مطالعه توافق درون موضوعی 75/0 بهدست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی توسط نرمافزار مکس کیودا نسخه ۲۰۱۸ استفاده شده است. 53 کد در مرحله کدگذاری باز و 11 محور در کدگذاری محوری بهدست آمد و در نهایت سیستم شماره 1 مانا (سیسـتم اجرایـی)، سیستم شماره 2 مانا (سیسـتم هماهنگی)، سیستم شماره3 مانا (زیر سیستم انسـجام)، سیستم شماره 4 مانا (زیرسیستم هوشمندی یا توسعه) و سیستم شماره 5 مانا (زیرسیستم هویت یا خط مشی) شناسایی شدند. لذا درک ساختار عملیاتی واجرایی، ارزیابی پیچیدگی و زیرمجموعه های سیستم و هدایت مکانیزم های تاثیرگذار در دستیابی به هدف ها و حفظ ماندگاری سازمان از مهمترین مزایا و دستاوردهای مدل سیستم مانا است.
پرونده مقاله
هدف اصلی این تحقیق، آزمون مدل مفهومی رابطة علّی سکوت سازمانی با بهرهوری با نقش میانجیگری امنیت شغلی در استادان تربیت بدنی دانشگاههای آزاد شمال غرب کشور با تأکید بر مقایسه دیدگاه استادان رسمی و حقالتدریسی است. روش پژوهش توصیفی – همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی اس چکیده کامل
هدف اصلی این تحقیق، آزمون مدل مفهومی رابطة علّی سکوت سازمانی با بهرهوری با نقش میانجیگری امنیت شغلی در استادان تربیت بدنی دانشگاههای آزاد شمال غرب کشور با تأکید بر مقایسه دیدگاه استادان رسمی و حقالتدریسی است. روش پژوهش توصیفی – همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعة آماری تحقیق، شامل استادان تربیت بدنی دانشگاههای آزاد شمالغرب کشور میباشد. تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 320 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی تعیین شده است. در تحقیق حاضر از پرسشنامه (داشچی و کمال اوغلو) برای سکوت سازمانی (این پرسشنامه برای اولین بار در کشور مورد اعتبارسنجی و استانداردسازی قرار گرفته است) همچنین از پرسشنامه (نیسی و همکاران) برای امنیت شغلی و پرسشنامه (آچیو) برای بهرهوری استفاده شد که میزان آلفای کرونباخ به ترتیب 0/84، 0/86 و0/91 به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار PLS-SMART بهره گرفته شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین سکوت سازمانی با امنیت شغلی (T=14.646, Z=-0.724) و بهرهوری (T=11.956, Z=-0.749) رابطه منفی و معنیداری وجود دارد. از سوی دیگر نیز میتوان نتیجه گرفت که بین سکوت سازمانی و بهرهوری استادان تربیت بدنی دانشگاههای آزاد شمالغرب کشور با نقش میانجیگری امنیت شغلی رابطه منفی و معنیداری وجود دارد. (T=2.098*14.646, Z=-0.724*0.215) همچنین براساس نتایج تحقیق دیدگاههای استادان حقالتدریسی و استادان رسمی دانشگاههای آزاد شمالغرب کشور در تأثیر سکوت سازمانی بر بهرهوری به شکل معنیداری متفاوت است. (F=8.253, P<0.05)
پرونده مقاله
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
شماره4,سال
10
,
پاییز
1400
سازمانهای ورزشی بهعنوان متولیان اصلی ورزش، نقش مهمی در توسعه، ترویج و رشد ورزش در هر دو بعد ورزش همگانی و قهرمانی و سکونزدگی بر عهده دارند. لذا این پژوهش مترصد است با استفاده از متدولوژی استراتژی ترکیبی (دادههای کمی و کیفی) و با بهرهگیری از روش اجرای مصاحبه عمیق د چکیده کامل
سازمانهای ورزشی بهعنوان متولیان اصلی ورزش، نقش مهمی در توسعه، ترویج و رشد ورزش در هر دو بعد ورزش همگانی و قهرمانی و سکونزدگی بر عهده دارند. لذا این پژوهش مترصد است با استفاده از متدولوژی استراتژی ترکیبی (دادههای کمی و کیفی) و با بهرهگیری از روش اجرای مصاحبه عمیق در بخش کیفی و تحلیل عاملی اکتشافی به طراحی مدل سکونزدگی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استانهای شمال غرب کشور بپردازد. جامعه آماری تحقیق را کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استانهای غرب به تعداد 329 نفر تشکیل دادند. مطابق با جدول مورگان، حجم نمونه 181 نفر به روش نمونهگیری خوشهای- تصادفی انتخاب شدند. نتایج نشان داد که مجموعاً 63 شاخص به عنوان عوامل مؤثر بر سکونزدگی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استانهای شمال غرب شناسایی شد که در قالب 11 زیر عامل و پنج عامل اصلی، از هم تفکیک شده است. بررسی عوامل مربوط به سازههای تشکیل شده از طریق آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که هرکدام از عاملهای اصلی از عامل مهارتی (عدم مهارت فنی و عدم بلوغ کاری)، عامل روانشناختی (کمبود انگیزه فردی، کمبود پاداش بیرونی) عامل درون شغلی (عدم انعطاف شغلی، عدم شفافیت کاری و عدم امکان ارتقاء)، عامل درونسازمانی (عدم آموزش مطلوب و عدم ارتباطات کاری) و عامل مدیریتی (عدمحمایت مدیر و عدم رضایت از سبک مدیریت) به ترتیب اولویت در سکونزدگی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استانهای شمال غرب کشور، تأثیر دارند.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رشد حرفهای بر بهره وری آموزشی دبیران تربیتبدنی (مطالعه موردی استان بوشهر) انجام گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر استراتژی توصیفی و از نظر شیوه گردآوری دادهها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا درآمد. جام چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رشد حرفهای بر بهره وری آموزشی دبیران تربیتبدنی (مطالعه موردی استان بوشهر) انجام گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر استراتژی توصیفی و از نظر شیوه گردآوری دادهها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا درآمد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دبیران تربیتبدنی استان بوشهر بود (511=N) و حجم نمونه تحقیق با استفاده از جدول مورگان 213 نفر تعیین شد. نمونه گیری به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای بود. در این پژوهش از پرسشنامههای محقق ساخته بهرهوری آموزشی دبیران و رشد حرفهای دبیران استفاده شد که در قالب طیف 5 ارزشی لیکرت تنظیم شدهاند. از نظر 13 نفر از متخصصین مربوطه برای تایید روایی صوری و محتوای پرسشنامه ها و تحلیل عاملی تائیدی برای تائید روایی سازه پرسشنامه ها استفاده شد و پایایی آنها با اجرای آزمایشی بر روی 30 نفر از اعضای جامعه تحقیق و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه های رشد حرفه ای و بهره وری معلمان 88/0 و 79/0 به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل عاملی تأییدی، آزمون کولوموگراف اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون، آزمون رگرسیون چندگانه و مدل سازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزارهای SPSS نسخه 23 و AMOS استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که رشد حرفهای بر بهرهوری آموزشی (131/4=t) دبیران تربیتبدنی استان بوشهر تأثیر مثبت معناداری دارد (001/0=Sig) و مدل تدوین شده برای این متغیرها از برازش مطلوبی برخوردارند.
پرونده مقاله
بررسی پیشینه نشان می دهدکه تا کنون مدل های محدود و متفاوتی برای تبیین بهره وری پژوهشی از جمله بررسی کیفیت و اندازه گیری بهره وری پژوهشی مراکز آموزش عالی ارائه شده است. هدف این تحقیق را طراحی مدلی جهت شناسایی عوامل موثر بر بهره وری پژوهشی تشکیل داد. جامعه آماری تحقیق اعض چکیده کامل
بررسی پیشینه نشان می دهدکه تا کنون مدل های محدود و متفاوتی برای تبیین بهره وری پژوهشی از جمله بررسی کیفیت و اندازه گیری بهره وری پژوهشی مراکز آموزش عالی ارائه شده است. هدف این تحقیق را طراحی مدلی جهت شناسایی عوامل موثر بر بهره وری پژوهشی تشکیل داد. جامعه آماری تحقیق اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سال 96-95 بودند (831 نفر). در مرحله اول 150 نفر و در مرحله نهایی 300 نفر به روش خوشه ای مرحله ای به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. در مرحله کیفی بر اساس مبانی نظری و پیشینه تحقیق و کسب نظرات خبرگان مدل پیشنهادی تحقیق طراحی شد. در بخش کمی محاسبه شاخص های برازش با استفاده از نرم افزار آموس نسخه 23 نشان داد که مدل پیشنهادی تحقیق در نمونه اصلی برازندگی کامل با مدل مبنا دارد. در نهایت مدل نهایی سه عامل اصلی (دانش پژوهی، تحقیق و موسسه ای) و 9 زیر عامل را تاثیر گذار بر بهره وری پژوهشی معرفی کرد. لذا بر اساس یافته های تحقیق می توان چنین پیشنهاد کرد که مدیران و مسئولین دانشگاه ها علی الخصوص دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در برنامه ریزی ها برای بهبود و افزایش بهره وری پژوهشی اعضای هیات علمی خود، این سه عامل تاثیر گذار را ارتقاء دهند.
پرونده مقاله
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی نقش پیش بینی کننده ادراک از رهبری اخلاقی در پیش بینی مهارت های سیاسی و نوآوری سازمانی از دیدگاه کارکنان استان خوزستان بود.. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. نمونه آماری تخقیق را 110 چکیده کامل
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی نقش پیش بینی کننده ادراک از رهبری اخلاقی در پیش بینی مهارت های سیاسی و نوآوری سازمانی از دیدگاه کارکنان استان خوزستان بود.. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. نمونه آماری تخقیق را 110 نفر از کارکنان تشکیل داد. از سه پرسشنامه رهبری اخلاقی کالشوان و دیگران (2011)، مهارت های سیاسی فریز و دیگران (2005) و نوآوری سازمانی ونگ و احمد (2004) برای بررسی متغیرهای تحقیق استفاده شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین مهارت های سیاسی و نوآوری سازمانی با ادراک از رهبری اخلاقی کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج رگرسیون چند گانه نشان داد که نوآوری سازمانی و مهارت های سیاسی به ترتیب ادراک از رهبری اخلاقی کارکنان را پیش بینی می کنند. بنابراین پیشنهاد می شود مدیران اهمیت اخلاقیات را به پیروان خود منتقل کنند. مهارت های سیاسی را برای برقراری ارتباط با کارکنان و نوآوری سازمانی را برای تطبیق سازمان با افزایش نوآوری در تمامی زمینه های علمی و فنی مورد توجه قرار دهند.
پرونده مقاله
هدف: هدف از این پژوهش تبیین مدل مدیریت عملکرد منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان براساس مدل داده بنیاد بود. روش ها: جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران ارشد و میانی وزارت ورزش و جوانان بود که با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی و با توجه به اشباع نظری در چکیده کامل
هدف: هدف از این پژوهش تبیین مدل مدیریت عملکرد منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان براساس مدل داده بنیاد بود. روش ها: جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران ارشد و میانی وزارت ورزش و جوانان بود که با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی و با توجه به اشباع نظری در مجموع 14 نفر به عنوان مشارکت کنندگان انتخاب شدند و داده ها با روش مصاحبه نیمه ساخت یافته گردآوری شدند در مرحله بعد جهت تجزیه و تحلیل داده ها از کدگذاری استفاده شد. به منظور کدگذاری مصاحبه از نرم افزار (ان ویوو 10) استفاده گردید. ممیزی این پژوهش نظر به ماهیت کیفی بودن آن با معیارهای اعتبار،انتقال، اعتماد، تائید و اصالت مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: یافته ها در 77 مقوله خرد، 26 مقوله فرعی و 13 مقوله اصلی دسته بندی شدند که براساس کدگذاری های انجام شده و نتایج به دست آمده مقوله های اصلی شامل؛ مدیریت مشارکتی، بهرهوری، خلاقیت و نوآوری، ارتباطات، حاکمیت روابط، قانونی و سیاسی،برنامهریزی، ارزیابی، توسعه، تقدیر از نتایج، آموزش، بلوغ سیستم، رقابتپذیری شد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های تحقیق مدل مدیریت عملکرد طراحی و تبیین شد.
پرونده مقاله
هدف از این تحقیق شناسایی عوامل زمینه ای مؤثر بر توانمندسازی معلمان تربیت بدنی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و به لحاظ شیوه گردآوری داده ها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا در آمده است. جامعه آماری، اساتید، خبرگان د چکیده کامل
هدف از این تحقیق شناسایی عوامل زمینه ای مؤثر بر توانمندسازی معلمان تربیت بدنی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و به لحاظ شیوه گردآوری داده ها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا در آمده است. جامعه آماری، اساتید، خبرگان دانشگاهی و اجرایی آموزش و پرورش که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با مسائل تربیت بدنی در ارتباط بوده و در در زمینه مدیریت ورزش، درس تربیت بدنی و توانمندسازی، تخصص و اطلاعات منحصر به فرد داشتند. همچنین معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی می باشند نمونه آماری در بخش خبرگان به شیوه اشباع نظری و در بخش معلمان تربیت بدنی به صورت خوشه ای نسبی از مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با استفاده از جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. از ابزار پرسشنامه و مصاحبه به منظور گرد آوری اطلاعات استفاده شده است. برای اطمینان از روایی محتوایی و سازه از نظر اساتید و خبرگان مدیریت ورزشی و تحلیل عاملی، پایایی از شاخص آلفای کرونباخ استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Smart PLS و به روش مدل یابی معادله ساختاری انجام شده است. نتایج مدل یابی ساختاری ضمن برازش مدل نشان داد عوامل فرهنگی، ارتباطات، فناوری وعوامل اقتصادی از عوامل زمینه ای تأثیر گذار بر توانمندسازی معلمان تربیت بدنی هستند و فناوری و ارتباطات بیشترین تأثیر را بر توانمند سازی معلمان تربیت بدنی دارد.
پرونده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت بحران بر تاب آوری مربیان شنا بود. روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری، براساس زمان حال نگر، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری شامل مربیان فعال شهر تهران می باشند، که تعداد آن ها 2000 چکیده کامل
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت بحران بر تاب آوری مربیان شنا بود. روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری، براساس زمان حال نگر، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری شامل مربیان فعال شهر تهران می باشند، که تعداد آن ها 2000 نفر بودند. به منظور انتخاب نمونه آماری ابتدا شهر تهران به 5 منطقه جغرافیایی شمال، مرکز، شرق، غرب و جنوب تقسیم شده و با توجه به جنسیت مربیان بر اساس نمونه گیری به روش تصادفی از نوع طبقه ای نسبتی، تعداد 322 نمونه انتخاب شد. ابزار اندازه گیری این پژوهش دو پرسشنامه مدیریت بحران 41 سوالی ذوی الحیات (1399) و تاب آوری 67 سوالی مک مانوس و دیگران (2007) استفاده شد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که اثر مدیریت بحران بر تاب آوری(174/6t= و 372/0= ß) مثبت و معنادار است. بنابراین مدیریت بحران بر تاب آوری مربیان شنا تاثیر دارد. همچنین از منظر اهمیت، مدیریت بحران با مقدار 372/0 و از منظر عملکرد با مقدار 486/60 نقش خود را بر تاب آوری نشان داده است. بنابراین فدراسیون شنا باید تلاش کند تا به حداکثر دقت در پیش بینی وقوع بحران با استفاده از تاب آوری مربیان دست پیدا کنند، تا بتوانند با افزایش تاب آوریی مقابله با بحران ها را افزایش دهند.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش تدوین مدل معادلات ساختاری رابطه علی اتحاد استراتژیک، انعطاف پذیری منابع انسانی و منابع تعارض سازمانی با مزیتهای رقابتی در صنعت تولیدات ورزشی بود. از نوع علی است و به شکل میدانی انجام شد. جامعه و نمونه پژوهش شامل 306 نفر از مالکان، مدیران، مدیران بازاریاب چکیده کامل
هدف این پژوهش تدوین مدل معادلات ساختاری رابطه علی اتحاد استراتژیک، انعطاف پذیری منابع انسانی و منابع تعارض سازمانی با مزیتهای رقابتی در صنعت تولیدات ورزشی بود. از نوع علی است و به شکل میدانی انجام شد. جامعه و نمونه پژوهش شامل 306 نفر از مالکان، مدیران، مدیران بازاریابی و مدیران فروش واحدهای تولیدی ورزشی شهر تهران میباشد. برای جمعآوری دادهها پرسشنامههای اتحاد استراتژیک (صمدی،1392، ۸۸/r=0)، مزیترقابتی (ریحانی،1394، ۸۸/r=0)، منابع تعارض سازمانی (خاکپور و همکاران،1394، ۸9/r=0) و انعطافپذیری منابع انسانی (رایت و اسنل،1998، ۸6/r=0) پس از تأیید روایی و پایایی، بین نمونهها توزیع گردید و برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد اتحاد استراتژیک اثر مستقیم و معنیداری بر انعطافپذیری منابع انسانی (27/0) و منابع تعارض سازمانی (34/0)، و منابع تعارض سازمانی اثر منفی و معنیداری بر انعطافپذیری منابع انسانی (47/0-) دارد. همچنین انعطافپذیری منابع انسانی بیشترین ضریب تأثیر را بر مزیت رقابتی (62/0) دارد، این ضریب تأثیر مجموع اثرات غیر مستقیم اتحاد استراتژیک و منابع تعارض سازمانی و همچنین اثر مستقیم انعطافپذیری منابع انسانی بر مزیت رقابتی میباشد. بنابراین پیشنهاد میگردد که مدیران شرکتهای تولیدی ورزشی با اعتماد کامل در اتحادها وارد شوند و سعی نمایند موارد درون سازمانی مانند اثربخشی هزینهها و زمان که باعث ایجاد مزیت رقابتی میشوند را مد نظر داشته، تا بتوانند مزیترقابتی موقتی را به یک مزیترقابتی پایدار تبدیل نمایند.
پرونده مقاله
هدف از این تحقیق شناسایی عوامل زمینه ای مؤثر بر توانمندسازی معلمان تربیت بدنی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و به لحاظ شیوه گردآوری داده ها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا در آمده است. جامعه آماری، اساتید، خبرگان د چکیده کامل
هدف از این تحقیق شناسایی عوامل زمینه ای مؤثر بر توانمندسازی معلمان تربیت بدنی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و به لحاظ شیوه گردآوری داده ها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا در آمده است. جامعه آماری، اساتید، خبرگان دانشگاهی و اجرایی آموزش و پرورش که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با مسائل تربیت بدنی در ارتباط بوده و در در زمینه مدیریت ورزش، درس تربیت بدنی و توانمندسازی، تخصص و اطلاعات منحصر به فرد داشتند. همچنین معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی می باشند نمونه آماری در بخش خبرگان به شیوه اشباع نظری و در بخش معلمان تربیت بدنی به صورت خوشه ای نسبی از مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با استفاده از جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. از ابزار پرسشنامه و مصاحبه به منظور گرد آوری اطلاعات استفاده شده است. برای اطمینان از روایی محتوایی و سازه از نظر اساتید و خبرگان مدیریت ورزشی و تحلیل عاملی، پایایی از شاخص آلفای کرونباخ استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Smart PLS و به روش مدل یابی معادله ساختاری انجام شده است. نتایج مدل یابی ساختاری ضمن برازش مدل نشان داد عوامل فرهنگی، ارتباطات، فناوری وعوامل اقتصادی از عوامل زمینه ای تأثیر گذار بر توانمندسازی معلمان تربیت بدنی هستند و فناوری و ارتباطات بیشترین تأثیر را بر توانمند سازی معلمان تربیت بدنی دارد.
پرونده مقاله
این پژوهش با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر نظام باشگاه داری فوتبال در ایران انجام شد. روش پژوهش به روش آمیخته (کیفی-کمی) است. ابتدا با روش مصاحبه با 25 نفر از اساتید مدیریت ورزشی، مدیران ورزشی و ورزشکاران خبره فوتبال گفتگو شد تا گویه های مناسب که به درک بهتر عوا چکیده کامل
این پژوهش با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر نظام باشگاه داری فوتبال در ایران انجام شد. روش پژوهش به روش آمیخته (کیفی-کمی) است. ابتدا با روش مصاحبه با 25 نفر از اساتید مدیریت ورزشی، مدیران ورزشی و ورزشکاران خبره فوتبال گفتگو شد تا گویه های مناسب که به درک بهتر عوامل موثر بر نظام باشگاه داری کمک می کنند، شناسایی شوند و سپس با روش پیمایشی با ابزار پرسشنامه به جمع آوری داده های لازم در بین 250 نفر از نمونه های تحقیق پرداخته شد. نمونه ها در بخش کیفی، بر اساس نمونه گیری هدفمند انتخاب و در بخش کمی به شکل خوشه ای و تصادفی انتخاب شدند. تحلیل داده های حاصل از بخش کیفی منطبق با استراتژی تحقیق در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی انجام گرفت و در بخش کمی، از تبیین علّی، روش تحلیل عاملی تأییدی، مدلسازی معادلات ساختاری و آزمون فریدمن استفاده گردید. نتایج نشان داد مدل پیشنهادی پژوهش مشتمل بر 14 مقوله محوری است که از طریق ترکیب حدود 77 مفهوم اولیه به دست آمده است. بر این اساس، نظام جامع باشگاه داری در ورزش فوتبال به عنوان مقوله ای محوری بر مبنای شرایط علّی مدیریتی، مالی، محیطی و حقوقی می باشد. این عوامل تاثیر مثبت و معنی داری بر نظام باشگاه داری فوتبال در ایران داشته و به میزان 67/0 بر یکدیگر همپوشانی دارند.
پرونده مقاله
هدف از انجام این تحقیق تعیین ارتباط بین کیفیت تیمی و دلبستگی هواداران فوتبال (مطالعه موردی: هواداران باشگاه پرسپولیس) با در نظر گرفتن نقش واسطهای رضایت احساسی بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوهی گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبسستگی میباشد. برای جمع آور چکیده کامل
هدف از انجام این تحقیق تعیین ارتباط بین کیفیت تیمی و دلبستگی هواداران فوتبال (مطالعه موردی: هواداران باشگاه پرسپولیس) با در نظر گرفتن نقش واسطهای رضایت احساسی بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوهی گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبسستگی میباشد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز، هواداران تیم فوتبال پرسپولیس (220=n) به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده و پرسشنامههای الکترونیکی را به صورت داوطلبانه تکمیل کردند. ابزار تحقیق حاضر پرسشنامه بود و از پرسشنامه کیفیت تیمی ژان و همکاران(1997)، پرسشنامه رضایت احساسی رینولد و بیتی(1999) و پرسشنامه دلبستگی محقق ساخته استفاده شده است. نتایج مدل سازی معادله ساختاری نشان داد، کیفیت تیمی بر روی رضایت احساسی و دلبستگی هواداران تأثیر دارد و نیز رابطه بین رضایت احساسی و دلبستگی هواداران مثبت و معنادار میباشد. همچنین نقش میانجیگری مثبت رضایت احساسی بر رابطه بین کیفیت تیمی و دلبستگی هواداران مورد تأیید قرار گرفت. بطورکلی میتوان گفت که باشگاهها به منظور تقویت کیفیت تیمی با بهرهگیری از بازیکنان باکیفیت و ستاره، میتوانند بر دلبستگی هواداران تأثیر بگذارند.
پرونده مقاله
هدف تحقیق بررسی نقش اعتماد بر رفتار خرید مشتری(با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان) بود. پژوهش حاضر کاربردی و از دسته توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان محصولات ورزشی استان گیلان بودند که 384 نفر(فرمول کوکران) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدن چکیده کامل
هدف تحقیق بررسی نقش اعتماد بر رفتار خرید مشتری(با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان) بود. پژوهش حاضر کاربردی و از دسته توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان محصولات ورزشی استان گیلان بودند که 384 نفر(فرمول کوکران) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای اعتماد مشتریان کیم و پارک(2013)، رفتار خرید مشتری بندپی(1395) و تبلیغات دهان به دهان جانگ(2007) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری و از نرمافزارهای Spss24 و Pls3 استفاده شد. نتایج نشان داد که اعتماد مشتریان بر تبلیغات دهان به دهان بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری(55/0) دارد و همچنین میتواند حدود 52 درصد رفتار خرید مشتری را تبیین کند؛ همچنین تبلیغات دهان به دهان بر رفتار خرید بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 42 درصد از تغییرات آن را تبیین میکند؛ در نهایت، اثر اعتماد مشتریان بر رفتار خرید با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان معنیدار بود. می-توان گفت که در محیطی که اعتماد مصرفکننده، نسبت به شرکت و تبلیغات کاهش یافته است، تبلیغات دهان به دهان این امکان را میدهد تا شرکتها و تولیدیها از این طریق، بر رفتار خرید مشتریان تأثیر بگذارند.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد