• درباره سند
  • خدمات سند
    • نویسندگان
    • برای نویسندگان
    • سردبیر
    • برای سردبیران
    • داور
    • برای داوران
  • نشریات سند
  • درخواست سامانه
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • درباره سند
  • تماس با ما
  • ثبت نام
  • ورود
  • درخواست سامانه
پیشرفته
  • صفحه اصلی
  • Hossein Vahid Dastjerdi

    فهرست مقالات Hossein Vahid Dastjerdi


  • مقاله

    1 - Reflection of Pragmatic Knowledge in Iranian High School English Textbooks (Vision Series)
    10.30486/relp.2022.1961284.1383
    Fateme Jamshidian Omid Tabatabaei Hadi Salehi Hossein Vahid Dastjerdi
    Research in English Language Pedagogy , شماره 4 , سال 11 , تابستان 2023

  • مقاله

    2 - Effects of Clinical Supervision on EFL Teachers’ Critical Thinking Disposition and Learners’ Overall Language Achievement
    10.30495/jntell.2023.702876
    Nasim Mehrabian Hadi Salehi Omid Tabatabaei Hossein Vahid Dastjerdi
    Journal of New Trends in English Language Learning (JNTELL) , شماره 3 , سال 2 , پاییز 2023

  • مقاله

    3 - Cohesive Readability of Expository Texts and Reading Comprehension Performance: Iranian EFL students of Different Proficiency Levels in Focus
    Azadeh Moladoost Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 4 , سال 1 , تابستان 2013

  • مقاله

    4 - A Stylistic Approach to Translation: Figurative language devices in the Persian renderings of Alcott's Little Women
    Farahnaz Safaei Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 5 , سال 5 , زمستان 2017

  • مقاله

    5 - Cultural Elements in the Translation of Children's Literature: Persian translation of Roald Dahl’s Matilda in focus
    Matin Abed Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 2 , سال 6 , تابستان 2018

  • مقاله

    6 - The Impact of Weblog Task Assessment on Iranian EFL Learners’ Reading Ability
    Marjan Zamani Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 2 , سال 5 , تابستان 2017

  • مقاله

    7 - Impact of Density and Distribution of Unfamiliar Lexical Items on Iranian EFL Learners’ Successful Reading Comprehension Achievement
    Heibatollah Kazemi Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 2 , سال 7 , تابستان 2019

  • مقاله

    8 - Greeting Speech Act Forms in Iranian Junior High School Textbooks: Prospect Series vs Four Corners Series
    Neda Sanie Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 5 , سال 6 , زمستان 2018

  • مقاله

    9 - Voice Analysis in English and Persian Persuasive Texts: Pedagogical implications in focus
    Shiva Javdan Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 2 , سال 2 , تابستان 2014

  • مقاله

    10 - Obsessive Compulsive Disorder (OCD) and Translation: Semantic Accuracy and Time Span in Focus
    Nayereh Davari Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 5 , سال 3 , زمستان 2015

  • مقاله

    11 - Impact of Googling Techniques on Deaf and Hearing-Impaired Students’ L2 Writing Performance
    10.52547/JFL.9.38.95
    Asma Qoreishi kolaqani Hossein Vahid Dastjerdi Hadi Salehi Omid Tabatabaei
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 5 , سال 9 , زمستان 2021

  • مقاله

    12 - Impact of Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners' Picture-cued Writing
    Raheleh Taheri Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 2 , سال 4 , تابستان 2016

  • مقاله

    13 - Translation of Psychology Book Titles: A Skopos theory perspective
    Esmat Alimardani Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 2 , سال 9 , تابستان 2021

  • مقاله

    14 - Representation of Ideological Assumptions in Iranian EFL Textbooks with Reference to Critical Pedagogy and Critical Metaphor Analysis <br> DOR: 20.1001.1.23223898.2021.9.36.12.8
    Samaneh Mehdipoor Hossein Vahid Dastjerdi Omid Tabatabaei Hadi Salehi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 4 , سال 9 , پاییز 2021

  • مقاله

    15 - Semantic Adequacy in Translation: Strategies employed in the English renderings of Sa'di's wittical remarks of The Rose Garden (Golistan)
    Marzieh Rahaei Hossein Vahid Dastjerdi
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 5 , سال 7 , زمستان 2019

  • مقاله

    16 - Congratulation Speech Acts Across Cultures: The Case of English, Persian, and Arabic
    حسین وحید دستجردی نجمه نصری
    Journal of Language, Culture, and Translation , شماره 1 , سال 1 , بهار 2012

  • مقاله

    17 - Web-Based Googling Techniques and Strategic-Interactive Writing Instruction: A Study of Deaf and Hearing-Impaired Students’ L2 Writing Performance
    20.1001.1.20088590.2022.12.3.6.9
    10.30495/ttlt.2022.692144
    Asma Qoreishi Kolaqani Hossein Vahid Dastjerdi Hadi Salehi Omid Tabatabaei
    Journal of Language and Translation , شماره 3 , سال 12 , تابستان 2022

  • مقاله

    18 - The Stance of Communication Strategies in Iran’s High School English Textbooks (Vision Series)
    20.1001.1.20088590.2021.11.2.10.4
    10.30495/ttlt.2021.682823
    فاطمه جمشیدیان امید طباطبایی Hadi Salehi حسین وحید دستجردی
    Journal of Language and Translation , شماره 2 , سال 11 , بهار 2021

  • مقاله

    19 - Corpora and Translation Studies: Implications and Applications
    20.1001.1.20088590.2021.11.3.12.8
    Mehrdad Vasheghani Farahani Hossein Vahid Dastjerdi
    Journal of Language and Translation , شماره 3 , سال 11 , تابستان 2021

  • مقاله

    20 - Impact of Technology-based Instruction on the Improvement of Iranian EFL Learners' Metaphorical Competence
    10.71528/202402241103621
    Hossein Vahid Dastjerdi
    Journal of New Trends in English Language Learning (JNTELL) , شماره 2 , سال 3 , تابستان 2024

  • مقاله

    21 - Iranian EFL Instructors' Perspectives on Pragmatics Instruction: Exploring Gender and Teaching Experience Differences
    Marzieh Rahaei Hossein Vahid Dastjerdi Mohammad Reza Talebinejad Hadi Salehi Omid tabatabaei
    Journal of Language and Translation , مقالات زودآیند

  • مقاله

    22 - Detecting Academic Field-based Differential Item Functioning and Differential Distractor Functioning in the Islamic Azad University EPT Employing the Rasch Model
    10.30486/RELP.2024.1120951
    Sarallah Jafaripour Omid Tabatabaei Hadi Salehi Hossein Vahid Dastjerdi
    Research in English Language Pedagogy , شماره 29 , سال 12 , پاییز 2024

  • مقاله

    23 - Enhancing Language Pragmatics Instruction through Artificial Intelligence: A Mixed-Methods Study
    10.71962/JFL.2024.1122507
    Weam Lateef Fenjan Alfuraiji
    International Journal of Foreign Language Teaching and Research , شماره 2 , سال 12 , تابستان 2024

سکوی نشر دانش


سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد

پیوندهای سایت


  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • فهرست نشریات معتبر وزارت عتف
  • فهرست نشریات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مراکز مرتبط


  • پایگاه دفتر مقام معظم رهبری
  • نهاد ریاست جمهوری
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
  • مرکز ارتباطات مردمی(سامد)

پشتیبانی


  • تلفن : 02122222222
  • ایمیل : journals@iau.ac.ir

صفحات رسمی



  • صفحه اصلی
  • نقشه سایت
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • نقشه سایت
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • تماس با ما

حقوق این وب‌سایت متعلق به سامانه مدیریت نشریات دانشگاه آزاد اسلامی است.
حق نشر © 1404-1400

صفحه اصلی| عضویت/ ورود| درباره سند| تماس با ما|
[English] [العربية] [en] [ar]
  • IAU
  • عضویت/ ورود