فهرست مقالات بهمن ناروئی


  • مقاله

    1 - اثربخشی اصول دیداری گشتالت بر مؤلفه‌های ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 7 , سال 2 , زمستان 1402
    چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی اصول دیداری گشتالت بر فرایند ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال انجام گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و از حیث هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل 384 نفر از مشتریان بخش بازاریابی دیجیتال شرکت تولیدی مبلمان چوب سنگ که با است چکیده کامل
    چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی اصول دیداری گشتالت بر فرایند ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال انجام گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و از حیث هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل 384 نفر از مشتریان بخش بازاریابی دیجیتال شرکت تولیدی مبلمان چوب سنگ که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند. تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع‌آوری گردید، در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزارهای SmartPls,Spss انجام پذیرفت. تحلیل یافته‌های این پژوهش ‌چنین نشان داد که گشتالت بستر بازاریابی دیجیتال به‌واسطه برخورداری از اصول مشابهت، مجاورت، یکپارچگی، تداوم، مناسبات نقش و زمینه بر ادراک دیداری مشتری اثرگذار است و مقدار این اثرگذاری در هر سه مؤلفه ادراک شامل مواجهه، توجه و معنی سازی مطلوب گزارش می‌گردد، ولیکن میزان اثرپذیری مؤلفه معنی سازی نسبت به دو مؤلفه دیگر بیشتر می‌باشد. بنابراین یکی از شیوه‌های کنترل کیفی بستر بازاریابی دیجیتال به‌منظور اثربخشی بیشتر بر مخاطب، توسل جستن به اصول دیداری گشتالت در طراحی آن‌ها است. نتایج حاکی از تأثیر معنادار به‌کارگیری قوانین ادراک دیداری گشتالت بر فرایند ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال است. قوانین گشتالت با سازمان‌دهی محتوای دیداری و همچنین ایجاد وحدت گرافیکی در صفحات و ساده کردن مراحل سفر مشتری و افزایش تعامل به بالا رفتن ادراک و توانمندی دیداری مصرف‌کننده علاوه بر سودآوری به ارتقاء مسؤولیت اجتماعی کسب‌وکارها کمک می‌نماید. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه مدل جذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری رویکرد داده بنیاد کلاسیک
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 5 , سال 1 , زمستان 1401
    تمایل به وارسی محصولات توسط مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال چالشیست که شرکت‌های پیشرو این حوزه برای رفع آن می‌کوشند. به نظر می‌رسد بارزترین اهرمی که در این راستا می‌شود اختیار نمود ،استفاده از ویژگی‌های دیداری در ارائه محصولات می‌باشد.لذا این مطالعه کیفی باهدف کشف مؤلفه چکیده کامل
    تمایل به وارسی محصولات توسط مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال چالشیست که شرکت‌های پیشرو این حوزه برای رفع آن می‌کوشند. به نظر می‌رسد بارزترین اهرمی که در این راستا می‌شود اختیار نمود ،استفاده از ویژگی‌های دیداری در ارائه محصولات می‌باشد.لذا این مطالعه کیفی باهدف کشف مؤلفه‌ها و عوامل مؤثر برجذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری صورت پذیرفت.روش: به‌منظور دستیابی به اهداف پژوهش از روش‌شناسی کلاسیک یا ظاهر شونده در نظریه داده بنیاد استفاده شد.استخراج مفاهیم و مؤلفه‌ها از بطن داده‌های مصاحبه با 14 نفر خبره در حوزه پژوهش تا حد اشباع نظری که با اتکا به روش نمونه‌گیری هدفمند گزینش‌شده بودند صورت پذیرفت.یافته‌ها: انجام تجزیه‌وتحلیل‌ها از طریق مقایسه مستمر در فرایند کدگذاری حقیقی و نظری با استفاده از نرم‌افزار مکس کیو دی ای منجر به شناسایی465 کدباز ،53 زیر مؤلفه، 15 مؤلفه اصلی، در 6 مقوله گردید.نتایج:مفاهیم مستخرج در این مطالعه به ظهور مدل نهایی،حول پدیده محوری تحت عنوان محرک‌های دیداری در بازاریابی دیجیتال انجامید.این مدل به پدیده علل، عوامل همبسته با فرایند علل اصلی، عوامل میانجی، مداخله‌گر و پیامدهای مرتبط با پدیده محوری مطالعه و بستر آن اشاره دارد ، این 6 مورد در رویکرد کلاسیک به خانواده 6 سی های گلیزر مصطلح می‌باشند . این مطالعه زوایای جدیدی از کاربرد و چگونگی استفاده از محرک‌های دیداری در بازاریابی دیجیتال را شناسایی کرده و با معرفی مدل جذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری به برطرف نمودن برخی از شکاف‌ها و رفع ابهام‌ موجود در رابطه با مفهوم موضوع پژوهش پرداخته است. پرونده مقاله