About the journal
براساس نتایج دهمین دوره ارزیابی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در شهریورماه سال 1402، فصلنامه مدیریت سبز
به رتبه+A ارتقاء یافت و اخذ پذیرش وچاپ مقالات مستخرج از رساله دانشجویان دوره دکتری تخصصی در این فصلنامه حائز ۳نمره خواهد بود.
براساس دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 59260 مورخ 07/17/ 1403مقرر گردید در صورت تأیید اولیه توسط سردبیر؛ بابت ارسال هر مقاله جهت داوری مبلغ 5/000/000 ریال و پس از تأیید نهایی، مبلغ 10/000/000 ریال دیگر جهت چاپ مقاله از مولفان محترم دریافت گردد. (لازم به ذکر است در صورتی که مقاله از طرف داوران محترم مردود اعلام شود مبلغ 5/000/000 ریال اولیه قابل بازگشت به مولف نمیباشد).
لطفاً هزینههای داوری و انتشارمقالات را به شماره حساب 0115860928001 يا شماره كارت 4293-9014-6970-6037 نزد بانك صادرات به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد علي آباد كتول واریز نموده و سپس فیش واریزی بارگزاری و به فصلنامه ارسال گردد. با تشکر
نکته : به استحضار می رساند با توجه به سیاست کلی نشریه مبنی بر ایجاد فرصت برای کلیه دانش پژوهان عزیز، تا اطلاع ثانوی از بررسی مقالات ارسالی توسط نویسندگان تکراری (Multiple submission) معذوریم. نویسندگان و پژوهشگران گرامی توجه نمایند، از بررسی مقالاتی که نویسنده آنها ،مقاله در حال داوری دارد یا مقاله اشان در نوبت چاپ است یا در یکی از شماره های سال جاری چاپ شده است، معذور می باشد .
امروزه مدیریت سبز یک مفهوم آکادمیک و یک مفهوم نو در مدیریت بشمار می آید . مدیریت سبز قابلیت بکارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان ها بویژه در جهت رسیدن به اهداف زیست محیطی با یک برنامه ریزی مناسب می باشد . مدیریت سبز به مدیریت امکان مطالعه و ورود به حوزه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی با بکارگیری و بهره مندی از شاخص های تعیین شده را در سازمان ها ممکن می سازد . در قرن جدید این مدیریت یک سبک نو در مدیریت کسب و کار نمی باشد ، بلکه یک ساختار یا بعبارتی یک فرآیند ساختاری کسب و کار را معرفی و تبیین می نماید که با پیاده سازی روشهای نوین باعث کسب سود و منفعت در تولید را می تواند بدنبال داشته باشد . تغییرات اقلیمی و مشکلات روز افزون زیست محیطی از جمله معضل زباله ، گاز های گلخانه ای ، گرمایش زمین ، سیل های ویرانگر ،آلودگی رودخانه ها ، دریاها ، تخریب جنگل ها و مواردی از این دست ، نقش بزرگی میتواند این نوع مدیریت در حوزه های زیست محیطی ، توسعه پایدار ، تولید سبز ، مدیریت پسماند ، کسب و کار سبز ، اخلاق زیست محیطی و اقتصاد سبز داشته باشد . در پایان باید اشاره نمایم که مدیریت سبز در هزاره سوم می تواند در همه شئون زندگی بشر اثر گذار بوده و با تغییر فرآیند ها و شیوه هاو همچنین نهادینه شدن اقدامات در این حوزه ارزش آفرین و کاهش دهنده خسارات بوده و مدیریت بهینه منابع را بدنبال داشته باشد .
دکتر غلامرضا طالقانی
سردبیر فصلنامه مدیریت سبز
براساس مصوبه بیست و دومین جلسه کمیسیون تعیین اعتبار نشریات حوزه علوم انسانی وهنر دانشگاه آزاد اسلامی مورخ 1399/12/11 با راه اندازی نشریه با عنوان مدیریت سبز موافقت گردید.
فصلنامه مدیریت سبز با هدف فراهم کردن محیطی علمی برای پژوهشگران در حوزه علم مدیریت و مباحث بین رشته ای مرتبط به عنوان یک منبع علمی برای تولید، اشاعه و معرفی یافتهها و نتایج پژوهشهای علمی ایجاد شده است. امید است که این فصلنامه باعث ارتقای سطح علمی پژوهشگران گردد.
این فصلنامه به منظور نیل به این هدف، از پژوهشگران درخواست می نماید که مقالات معتبر و چاپ نشده خود را برای فرایند داوری و چاپ به این فصلنامه ارسال نمایند. فصلنامه مدیریت سبز با احترام به قوانین اخلاق حرفهای در نشریات و الزام و التزام به رعایت آنها از آییننامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی مینماید.
نویسندگان محترم لطفا قبل از ثبت و ارسال مقاله، حتما راهنمای نویسندگان را مطالعه کنند. رعایت شرایط و ضوابط فصلنامه الزامی است.
فصلنامه از منشور اخلاقی COPE تبعیت می کند.
دسترسی به مقالات این سایت آزاد است.

اختیار غیر تجاری-غیر اشتقاقی CC-BY-NC-ND این مجوز صرفا به دیگران اجازه استفاده و به اشتراک گذاشتن اثر را می دهد تا زمانی که هیچ گونه تغییر اثر و استفاده تجاری از آن صورت نگیرد.
-
Open Access Article
1 - Modeling the relationship between building density, green spaces, and thermal comfort in dense urban areas of Tehran
pedram alibeiki ، شادی عزیزی * ، Hamid Reza MousaviIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
2 - Designing an organizational green innovation model based on environmental performance with a human resources approach
Bahaa Ameer Muhammad Abu Al-Hob ، Faisal Aalwan Sahi Hassan AlTaie ، mehraban hadi paykani ، Sayyed Mohammad Reza Davoodi *Issue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
3 -
سمیه براری پائین لموکی ، مجتبی طبری * ، مهرداد متانیIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
4 - Increasing economic stability and improving productivity by using green investment of venture capital companies
alireza mirshahi ، علی خامکی * ، majid ashrafi ، hossein abbasiyanIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
5 - Examining the relationship between spiritual leadership and employees' green behavior with the mediating role of green work engagement (Study case: Medical Centers of Mashhad Municipality)
vahid mirzaei ، Esmaeil HeidariIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
6 - Analyzing the components and indicators of the market-oriented university governance model: a new approach in the green economy of higher education
Nemat Jafarian Awal ، Hadi pourshafei * ، Hossein Momenimahmouei ، Amir Amiri RashkharIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
7 - Investigating the impact of human resource management on organizational citizenship behavior with the mediating role of lifestyle with a green approach (Study case: Isfahan Islamic Azad University)
Abbas Ghaedamini Harouni * ، همتی زاده HemtizadehIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
8 - Feasibility of Realizing Sustainable Digital Human Resource Management in Iran's Universities of Medical Sciences
Zahra Soukhtsaraei * ، Fereydoon Azma ، سیدمحمدرضا حسینیIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025
-
Open Access Article
1 - Modeling the relationship between building density, green spaces, and thermal comfort in dense urban areas of Tehran
pedram alibeiki ، شادی عزیزی * ، Hamid Reza MousaviIssue 2 , Vol. 5 , Summer 2025 -
Open Access Article
2 - Corporate banking model based on green businesses
mohammadhossein salehi ، پرویز سعیدی * ، Maryam BokharayanIssue 2 , Vol. 4 , Summer 2024 -
Open Access Article
3 - A Neural Marketing Model for Green Electronic Services of Saderat Bank
soudabeh Bahadori far ، Vahid Sanavi Grosian * ، الهه معصومی ، Mehdi Mehdi Naimi NezamabadIssue 3 , Vol. 4 , Autumn 2024 -
Open Access Article
4 - Designing a Social customer relationship management Pattern based on Cause Related marketing (with emphasis on green management in the framework of social responsibilities) with a qualitative approach based on grounded theory method
Alireza Salehi ، Hossein Vazifehdust * ، parviz saeedi ، Abdolaziz PaghgheIssue 4 , Vol. 4 , Winter 2025 -
Open Access Article
5 - The model of institutional capacity building in the field of citizen participation policy in the field of environment: a new approach in the green management of environmental resources
pooria Salarian ، Tayyebe Abbasi * ، Hasan RangrizIssue 3 , Vol. 4 , Autumn 2024 -
Open Access Article
6 - Structural drivers affecting the reduction of the destructive effects of high-rise construction on the functional flow of wind (Case study: Borough 22 in Tehran)
آزاده امیری ، فاطمه مظفری قادیکلائی ، راحله رستمی *Issue 3 , Vol. 4 , Autumn 2024 -
Open Access Article
7 - Exploring Dimensions and Components Influencing the Portfolio Management of Sustainable Research and Development Projects in the Healthcare Sector
Maryam Kheradranjbar ، Abbas Khamseh * ، Javad IranbanIssue 3 , Vol. 4 , Autumn 2024 -
Open Access Article
8 - Designing and Validating the Organizational Structure Model of Shiraz Municipality: A Mixed Method Study
امین روستایی ، رضا زارعی * ، nader shahamat ، mijgan amiraynIssue 4 , Vol. 4 , Winter 2025 -
Open Access Article
9 - Presentation of the implementation model of green human resource management policies with emphasis on spiritual leadership in Shahrood University of Medical Sciences
Ahmad Beheshti ، Ali Farhadi Mahalli * ، Mojtaba Tabari ، alireza maetoofiIssue 4 , Vol. 4 , Winter 2025 -
Open Access Article
10 - Designing the marketing model of Green influencers in the purchase of tourism services
fahimeh ramezani ، مهدی محمودزاده واشان ، Hamid Rezaeifar ، Hosien Hakimpur *Issue 4 , Vol. 4 , Winter 2025
