Investigating the Impact of Managers Personal Branding On Building Level Five Leaders (Case Study: of Government Banks)
Subject Areas : Jounal of Marketing ManagementKarim Esgandari 1 , Mojtaba Ramazani 2 , samane goli 3
1 - Assistant Professor, Department of Public Administration, Payame Noor University, Tehran, Iran
2 - Assistant Professor, Department of Business Management, Bonab Branch, Islamic Azad University, Bonab, Iran
3 - Master of Science in Entrepreneurship Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Keywords: Government Banks, Personal Branding, Level Five Leaders,
Abstract :
Personal branding helps a person to achieve his goals, with which individual placement can be achieved and positioned on competitors. A personal brand is valid when there is a common unity in the behavior of individuals. Not having a personal perspective, personal knowledge, personal learning, thinking, trust, and interest are like having no personal brand. Therefore, a personal brand for managers can be considered as merit. The issue of bank managers is of paramount importance with regard to competition between banks. Hence, the main purpose of this study is to examine the effect of individual brand managers on the creation of fifth-level leaders. To reach this statistical society, the heads of government bank branches in the East Azerbaijan province conduct the research. Based on snowball method, 128 people were selected as sample size. The required information was collected through a researcher-made questionnaire. The reliability of this questionnaire was calculated using Cronbach's alpha of 0.85. Finally, the conceptual model is fitted using structural equation modeling and Laser Level software. The result of the research also indicates the significant effect of the personal brand on managers on the fifth level.
آرینزادگان، م. (۱۳۸۵). "رهبران سطح پنجم"، پرتوملت، سال دوم، شماره ۱۲ ، خرداد و تیر.
احمدی، س.ع.ا.، درویش، ح.، سبحانیفر، م.ج. و فاضلیکبریا، ح. (1393). "طراحی و تبیین الگوی مفهومی شایستگیهای منابع انسانی در نهجالبلاغه با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون و ISM، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج"، سال هفدهم، شماره 64، فصل پاییز، صص. 27-55.
سیدجوادین، س.ر. (1386). "مبانی سازمان و مدیریت"، تهران، انتشارات نگاه دانش.
سیدجوادین، س.ر. (1388). "مبانی مدیریت منابع انسانی"، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران .
صائمیان، ص. (1393). "شناسایی عوامل مؤثر بر شایستگیهای برند شخصی در حوزه سرمایههای انسانی"، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، شماره 3، زمستان، صص. 131-153.
صائمیان، ص. (۱۳۹۳). "شناسایی عوامل مؤثر بر شایستگیهای برند شخصی در حوزه سرمایههای انسانی"، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال اول، شماره ۳، زمستان ۱۳۹۳، صص. ۱۵۳-۱۳۱.
صائمیان، ص.، محمدیان، م.، میرمعینی، ح. و شاهرخی، ف. (1392). "بررسی تأثیر مؤلفههای فرهنگی بر مدل برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی"، مجله مدیریت فرهنگی، سال هفتم، شمارهی 22، زمستان، صص. 72-86.
صائمیان، ص. (1387). "شایستگیهای نوین سرمایههای انسانی در سازمانهای پیشرو"، دومین همایش مدیران آموزش سازمانهای تولیدی و خدماتی، تهران، صص. 20-30.
کالینز، جیمز. (۱۳۹۲). "از خوب به عالی"، ترجمه ناهید سپهر، نشر پیک آوین.
Collins, J. (2001). “Level 5 Leadership, The Triumph of Humility and Fierce Resolve”, Harvard Business review.
Dibb, S., Simkin, L., Pride, W.M. & Ferrell, O.C. (2005). “Marketing: Concepts and strategies”, Houghton Mifflin. P.850.
Lair, D., Sullivan, K. & Cheney, G. (2005). “Marketization and the Recasting of the Professional self”, Management Communication Quarter (3): 26.
Lyle, R. & Wetsch, M. (2012). “A Personal Branding Assignmwnt Using social Media”, Journal of Advertising education, spring, Vol. 50(5), PP. 58- 78.
Maxwell, J. (2013). “What Are the 5 Levels of Leadership?” John Maxwell on Leadership RSS. N.p. Web. 09 Oct. 2014.
Morgan, M. (2011). “Personal Branding: Create your Value Proposition”, Strategic Finance magazine, Vol. 9(3): PP. 13-28.
Schawbel, D. (2010). “Me 2.0 Revised and Updated Edition: 4 Steps to Building Your Future”, Kaplan Publishing; Revised edition.
Seng, J. (2004). “Cultural Intelligence and the Global Economy”, Nuremberg: LIA, Vol. 24. No. 5, PP. 19-21
Thomas J. peters’s. (2016). “True Confessions”, Fast Company. Retrieved.
_||_
آرینزادگان، م. (۱۳۸۵). "رهبران سطح پنجم"، پرتوملت، سال دوم، شماره ۱۲ ، خرداد و تیر.
احمدی، س.ع.ا.، درویش، ح.، سبحانیفر، م.ج. و فاضلیکبریا، ح. (1393). "طراحی و تبیین الگوی مفهومی شایستگیهای منابع انسانی در نهجالبلاغه با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون و ISM، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج"، سال هفدهم، شماره 64، فصل پاییز، صص. 27-55.
سیدجوادین، س.ر. (1386). "مبانی سازمان و مدیریت"، تهران، انتشارات نگاه دانش.
سیدجوادین، س.ر. (1388). "مبانی مدیریت منابع انسانی"، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران .
صائمیان، ص. (1393). "شناسایی عوامل مؤثر بر شایستگیهای برند شخصی در حوزه سرمایههای انسانی"، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، شماره 3، زمستان، صص. 131-153.
صائمیان، ص. (۱۳۹۳). "شناسایی عوامل مؤثر بر شایستگیهای برند شخصی در حوزه سرمایههای انسانی"، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال اول، شماره ۳، زمستان ۱۳۹۳، صص. ۱۵۳-۱۳۱.
صائمیان، ص.، محمدیان، م.، میرمعینی، ح. و شاهرخی، ف. (1392). "بررسی تأثیر مؤلفههای فرهنگی بر مدل برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی"، مجله مدیریت فرهنگی، سال هفتم، شمارهی 22، زمستان، صص. 72-86.
صائمیان، ص. (1387). "شایستگیهای نوین سرمایههای انسانی در سازمانهای پیشرو"، دومین همایش مدیران آموزش سازمانهای تولیدی و خدماتی، تهران، صص. 20-30.
کالینز، جیمز. (۱۳۹۲). "از خوب به عالی"، ترجمه ناهید سپهر، نشر پیک آوین.
Collins, J. (2001). “Level 5 Leadership, The Triumph of Humility and Fierce Resolve”, Harvard Business review.
Dibb, S., Simkin, L., Pride, W.M. & Ferrell, O.C. (2005). “Marketing: Concepts and strategies”, Houghton Mifflin. P.850.
Lair, D., Sullivan, K. & Cheney, G. (2005). “Marketization and the Recasting of the Professional self”, Management Communication Quarter (3): 26.
Lyle, R. & Wetsch, M. (2012). “A Personal Branding Assignmwnt Using social Media”, Journal of Advertising education, spring, Vol. 50(5), PP. 58- 78.
Maxwell, J. (2013). “What Are the 5 Levels of Leadership?” John Maxwell on Leadership RSS. N.p. Web. 09 Oct. 2014.
Morgan, M. (2011). “Personal Branding: Create your Value Proposition”, Strategic Finance magazine, Vol. 9(3): PP. 13-28.
Schawbel, D. (2010). “Me 2.0 Revised and Updated Edition: 4 Steps to Building Your Future”, Kaplan Publishing; Revised edition.
Seng, J. (2004). “Cultural Intelligence and the Global Economy”, Nuremberg: LIA, Vol. 24. No. 5, PP. 19-21
Thomas J. peters’s. (2016). “True Confessions”, Fast Company. Retrieved.