Identifying the effective role of trust orientation and consumer gender in repurchase intention and online marketing with foresight approach (case study: sina integrated settlement complex)
Subject Areas : Jounal of Marketing ManagementHossein Adel 1 , Abootorab Alirezaie 2 , Seyed Mahdi Jalali 3
1 - Master of Business Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Associate Professor, Department of Industrial Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
3 - Assistant Professor, Department of Business Management, Firoozkooh Branch, Islamic Azad University, Firoozkooh, Iran
Keywords: Trust Propensity, Perceived Benefit, Repurchase Intention and Foresight, Satisfaction, Perceived Risk, Gender,
Abstract :
Background: In today's world, online businesses need to define reviewing strategies to expect consumers and trust them. The most serious risk for economies download is without any critical approach. Objective: This study aimed at the role of trust and gender in online shopping with future research approach. Methods: The present study was conducted in terms of applied purpose, in terms of descriptive-survey information, field research method and data questionnaire Were collected. The statistical population of the residents of Sina complex, the possible random sampling method of the relative type with the volume of 306 questionnaires, which was confirmed by the Cronbach's alpha and the validity by respected professors, experts and experts in the statistical field and data processing through SPSS software. Results: Spearman gender correlation coefficient and confidence on satisfaction and intention to buy 731.0, foresight, perceived benefits, continuity of trust, perceived risk and satisfaction on intention to buy 705.0, 636.0, 639.0, 461.0-and 817.0 so that all at a significant level less than 05.0 The corresponding assumptions are confirmed. The only correlation coefficient of spearman gender on the intention of buying 193.0, and the significance level of 083.0 showed that this hypothesis is not confirmed. Conclusion: To increase its share in international and domestic markets, it should be identified with continuous dynamic social needs and customer expectations and with a strategic prospect expansion in accordance with increasing trust, perceived benefits and a decrease in perceived risk can increase the satisfaction and intention of purchasing again.
السان، م. (1395). "حقوق تجارت الکترونیکی"، تهران: سمت.
حافظنیا، م.ر. (1387)." مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"، تهران: سمت. (کتاب اصلی در سال 1377 منتشر شده است).
حدادیان، ع.ر. و باقریه مشهدی، ا.ح. (1393). "بررسی عوامل تعیینکننده در تمایل به خرید اینترنتی بلیت شرکتهای هواپیمایی"، فصلنامهی علمی پژوهشی-تحقیقات بازاریابی نوین، سال چهارم، شماره 1، صص. 137-152.
حسینی، م.ح. (1391). "تبیین ارزیابی تمایل و وفاداری مشتریان بالقوه به خرید از فروشگاههای اینترنتی"، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 12، صص. 167-188.
خاکی، غ.ر. (1390). "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، تهران: انتشارات بازتاب، صص. 122-161.
دهدشتی شاهرخ، ز. و عقیلی، خ. (1394). "تأثیر راحتی استفاده از خدمات بر تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مجدد"، فصلنامهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، شماره دوم، دوره 17، صص. 15-36.
رضایی دولتآبادی، ح.، شریفیتهرانی، م.، شفیعیعربی، م.ع. و اسفندیار، ک. (1394). "بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری"، مجلهی برنامهریزی و توسعهی گردشگری، سال چهارم، شماره 12، صص. 52-71.
رقائی، ف. (1395). "بررسی رابطه کیفیت وبسایت بر قصد خرید مجدد از طریق متغیرهای میانجی اعتماد، رضایت و تعهد مشتریان (مطالعه موردی: فروشگاه آنلاین دی جی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی، دانشکده گردشگری.
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/8ac2c24801264eb9376423c4e05837e9?sample=1.
رنجبریان، ب.، رشیدکابلی، مجید. و صنایعی، علی. (1391). تحلیل رابطهی بین ارزش درکشده، کیفیت درکشده، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیرهای. تهران: نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 11، صص. 55-70.
فتحی خطیبانی، م. (1395). "مطالعه ویژگیهای ادراک شده از نظرات آنلاین مشتریان و تأثیر آن بر اعتماد و تمایل به خرید اینترنتی در فروشگاه اینترنتی راستین بازار"، پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشگاه البرز،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/83b6ebfbf58f7b4b6a9e71195f67643f?sample=1.
قدیانی، م. (1395). "تأثیر ویژگیهای لذت جویانه و استفاده باور وبسایت بر روابط بازاریابی آنلاین مشتریان و تمایل به خرید (مورد مطالعه: سایت دیجی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرائی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت و حسابداری، استان تهران،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/18b3cec6111caae52345d41b32b5c9e2?sample=1.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) "راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (سازمان و روشها) ». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روحاله قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد اول +https://bit.ly/2m5X2iJ.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) «راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (آیندهنگاری فناوری در عمل)». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روح ا... قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد دوم+https://bit.ly/2m5X2iJ.
مختاری، ا. و صوفیوند، ف. (1393). "عوامل مؤثر کمی و کیفی بر خرید مجدد اینترنتی"، کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت. صص. 1-25.
مصباحیجهرمی، ن.س. و اخوان خرازیان، م. (1393). "بررسی تأثیر عوامل رفتار برنامه ریزی شده بر رفتار خرید اینترنتی"، مجلهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. صص. 101-112.
منتظری، م.، ابراهیمی، ع.ر.، احمدی، پ. و راهنما، آ. (1393). "بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید در تجارت الکترونیک"، فصلنامهی مدیریت بازرگانی. سال ششم، شماره 20، صص. 207-226.
ونوس، د. (1385). "چارچوبی برای مدیریت بازاریابی"، تهران: پارسه.
Al-Debei, M.M., Mamoun, N.A. & Ashouri, M.I. (2015). “Consumer attitudes towards online shopping”, Internet Research, Vol. 25, Issue. 5, PP. 707-733.
Amaro, S. & Duarte, P. (2015). “An integrative model of consumers' intentions to purchase travel Online”, Tourism Management, Vol. 46, PP. 64-79.
Bloemer, J., Odekerken-Schroder, G. & Kestens, L. (2003). “The impact of need for social affiliation and consumer relationship proneness on behavioral intentions: an empirical study in a hairdresser’s context”, Journal of Retailing & Consumer Services, Vol. 10(4), PP. 231-240.
Chen, Yi-Min., Liu, Hsin-Hsien. & Wu, Hsin-Yi. (2016). “Reputation for toughness and anti-dumping rebuttals: Competitive rivalry, perceived benefits, and stage of the product life cycle, Journal of Business Research, Vol. 69(6), PP. 2145-2150.
Chen, Y., Yan, X., Fan, W. & Gordon, M.D. (2015). “The joint moderating role of trust propensity and gender on consumers’ online shopping behavior”, Computers in Human Behavior, Vol. 43, PP. 272-283.
Chen, Z. & Dubinsky, A.J. (2003). “A Conceptual Model of Perceived Customer Value in E-Commerce: A Preliminary Investigation”, Psychology & Marketing, Vol. 20(4), PP. 323-337.
Constanza, B. & Lynda, A. (2011). “Risk, trust, and consumer online purchasing behaviour: A Chilean perspective”. International Marketing Review, Vol. 29, Issue. 3, PP. 253-276.
Cooil, B., Keiningham, T.L., Aksoy, L. & Hsu, M. (2007). “A longitudinal analysis of customer satisfaction and share of wallet: Investigating the moderating effect of customer characteristics. Journal of Marketing Volume, Vol. 71, Issue. 1, PP. 67-83.
Glover, S. & Benbasat, I. (2010). “A comprehensive model of perceived risk of e-commerce transactions”, International Journal of Electronic Commerce, Vol. 15(2), PP. 47-78.
Hsu, M.H., Chan, C.M., & Chuang, L. (2015). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group-buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Hwang, Y. (2010). “The moderating effects of gender on e-commerce systems adoption factors: An empirical investigation”, Computers in Human Behavior, Vol. 26(6), PP. 1753-1760.
Ilyoo, H. & Hoon S, C. (2013). “The mediating role of consumer trust in an online merchant in predicting purchase intention”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 927-939.
Ilyoo, H. (2015). “Understanding the consumer’s online merchant selection process: The roles of product involvement, perceived risk, and trust expectation”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 322-336.
John Simpson and Edmund Weiner. (1989). “The Oxford English Dictionary. Hardcover, 22000 Pages, ISBN: 9780198611868.
Kang, Minjung; Dong-Hee Shin. (2016). “The effect of customers’ perceived benefits on virtual brand community loyalty”, Online Information Review, Vol. 40, Issue. 3, PP. 298-315.
Kim, D.J., Ferrin, D.L. & Rao, H.R. (2008). “A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents”, Decision Support Systems, Vol. 44(2), PP. 544-564.
Knox, S. & Walker, D. (2001). “Measuring and managing brand loyalty”, Journal of Strategic Marketing, Vol. 9, PP. 111-128.
Lian, J.W. & Yen, D.C. (2014). “Online shopping drivers and barriers for older adults: Age and gender differences”, Computers in Human Behavior, Vol. 37, PP. 133-143.
Lin, C.H., Sher, P.J. & Shih, H.Y. (2005). “Past progress and future directions in conceptualizing customer perceived value”, International Joumal of Service Industry Management, Vol. 16(3/4), PP. 318-336.
Lin, J.S.C. & Liang, H.Y. (2011). “The influence of service environments on customer emotion and service outcomes”, Managing Service Quality, Vol. 21, No. 4, PP. 350-372.
Lynda, A. & Constanza, B. (2013). “Consumer internet purchasing behavior in Chile”, Journal of Business Research, Vol. 66, PP. 1791-1799.
Matthew, T.L., James, L.B., Gui, C.S., Rongwei, C. & Ting-Hsiang, T. (2013) “Perceived benefits, perceived risk, and trust, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 25, Issue. 2, PP. 225-248.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C., Kuo-Kuang, C. & Yi-Jung, L. (2014). “Determinants of repurchase intention in online group-buying: The perspectives of DeLone & McLean IS success model and trust”, Computers in Human Behavior, Vol. 36, PP. 234-245.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C. & Li-Wen, C. (2014). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Pappu, R. & Quester, P. (2006). “Does customer satisfaction lead to improved brand equity? An empirical examination of two categories of retail brands”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 15, No. 1, PP. 4-14.
Qing, Y., Chuan, P., Liu, L., David, C., Yen, J. & Michael, Tarn. (2015). “Exploring consumer perceived risk and trust for online payments: An empirical study in China’s younger generation”, Computers in Human Behavior, Vol. 50, PP. 9-24.
See Siew, S., Khalil, M.N. & Ameen M, A.A. (2012). “Factors Affecting Malaysian youngm consumers’ online purchase intention in social media websites”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 40, PP. 326-333.
Shin, J.I., Chung, K.H., Ohb, J.S. & Won Lee, C. (2013). “The effect of site quality on repurchase intention in Internet shopping through mediating variables: The case of university students in South Korea”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 453-463.
Stevens, L. (2014), “Online Shopping’s Hot Product: Free Shipping”, 10 June. Available at: http://blogs.wsj.com/corporate-intelligence/2014/06/10/online-shoppings-hottest-product-free-shipping/ (Accessed: 12 October 2014).
Wang, Y., Lo, H. & Yang, Y. (2004). “An Integrated framework for service quality, customer value, satisfaction, Evidence from china's telecommunications industry”, Information Systems Frontiers, Vol. 6, Iss. 4, PP. 325-340.
Warkentin, M., Gefen, D., Pavlou, P. & Rose, G., (2002). “Encouraging citizen adoption of e-government by building trust”, Electronic Markets, Vol. 12(3), PP. 157-162.
William, J. & Kai-Chieh, H. (2003). “Application of perceived value model to identify factors affecting passengers repurchase intentions on city bus: A case of the Taipei metropolitan area”, Transportation Vol. 30, PP. 307-327.
Wu, L.Y., Chen, K.Y., Chen, P.Y. & Cheng, S.L. (2014). “Perceived value, transaction cost, and repurchase-intention in online shopping: A relational exchange perspective”, Journal of Business Research, Vol. 67, PP. 2768-2776.
Yang, H., Yu, J., Zo, H. & Choi, M. (2016). “User acceptance of wearable devices: An extended perspective of perceived value”, Telematics and Informatics, Vol. 33, PP. 256-269.
Zhang, K.Z.K., Cheung, C.M.K.; Matthew, K.O.L. (2014). “Examining the moderating effect of inconsistent reviews and its gender differences on consumers’ online shopping decision”, International Journal of Information Management, Vol. 34, PP. 89-98.
_||_
السان، م. (1395). "حقوق تجارت الکترونیکی"، تهران: سمت.
حافظنیا، م.ر. (1387)." مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"، تهران: سمت. (کتاب اصلی در سال 1377 منتشر شده است).
حدادیان، ع.ر. و باقریه مشهدی، ا.ح. (1393). "بررسی عوامل تعیینکننده در تمایل به خرید اینترنتی بلیت شرکتهای هواپیمایی"، فصلنامهی علمی پژوهشی-تحقیقات بازاریابی نوین، سال چهارم، شماره 1، صص. 137-152.
حسینی، م.ح. (1391). "تبیین ارزیابی تمایل و وفاداری مشتریان بالقوه به خرید از فروشگاههای اینترنتی"، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 12، صص. 167-188.
خاکی، غ.ر. (1390). "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، تهران: انتشارات بازتاب، صص. 122-161.
دهدشتی شاهرخ، ز. و عقیلی، خ. (1394). "تأثیر راحتی استفاده از خدمات بر تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مجدد"، فصلنامهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، شماره دوم، دوره 17، صص. 15-36.
رضایی دولتآبادی، ح.، شریفیتهرانی، م.، شفیعیعربی، م.ع. و اسفندیار، ک. (1394). "بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری"، مجلهی برنامهریزی و توسعهی گردشگری، سال چهارم، شماره 12، صص. 52-71.
رقائی، ف. (1395). "بررسی رابطه کیفیت وبسایت بر قصد خرید مجدد از طریق متغیرهای میانجی اعتماد، رضایت و تعهد مشتریان (مطالعه موردی: فروشگاه آنلاین دی جی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی، دانشکده گردشگری.
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/8ac2c24801264eb9376423c4e05837e9?sample=1.
رنجبریان، ب.، رشیدکابلی، مجید. و صنایعی، علی. (1391). تحلیل رابطهی بین ارزش درکشده، کیفیت درکشده، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیرهای. تهران: نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 11، صص. 55-70.
فتحی خطیبانی، م. (1395). "مطالعه ویژگیهای ادراک شده از نظرات آنلاین مشتریان و تأثیر آن بر اعتماد و تمایل به خرید اینترنتی در فروشگاه اینترنتی راستین بازار"، پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشگاه البرز،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/83b6ebfbf58f7b4b6a9e71195f67643f?sample=1.
قدیانی، م. (1395). "تأثیر ویژگیهای لذت جویانه و استفاده باور وبسایت بر روابط بازاریابی آنلاین مشتریان و تمایل به خرید (مورد مطالعه: سایت دیجی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرائی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت و حسابداری، استان تهران،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/18b3cec6111caae52345d41b32b5c9e2?sample=1.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) "راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (سازمان و روشها) ». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روحاله قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد اول +https://bit.ly/2m5X2iJ.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) «راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (آیندهنگاری فناوری در عمل)». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روح ا... قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد دوم+https://bit.ly/2m5X2iJ.
مختاری، ا. و صوفیوند، ف. (1393). "عوامل مؤثر کمی و کیفی بر خرید مجدد اینترنتی"، کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت. صص. 1-25.
مصباحیجهرمی، ن.س. و اخوان خرازیان، م. (1393). "بررسی تأثیر عوامل رفتار برنامه ریزی شده بر رفتار خرید اینترنتی"، مجلهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. صص. 101-112.
منتظری، م.، ابراهیمی، ع.ر.، احمدی، پ. و راهنما، آ. (1393). "بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید در تجارت الکترونیک"، فصلنامهی مدیریت بازرگانی. سال ششم، شماره 20، صص. 207-226.
ونوس، د. (1385). "چارچوبی برای مدیریت بازاریابی"، تهران: پارسه.
Al-Debei, M.M., Mamoun, N.A. & Ashouri, M.I. (2015). “Consumer attitudes towards online shopping”, Internet Research, Vol. 25, Issue. 5, PP. 707-733.
Amaro, S. & Duarte, P. (2015). “An integrative model of consumers' intentions to purchase travel Online”, Tourism Management, Vol. 46, PP. 64-79.
Bloemer, J., Odekerken-Schroder, G. & Kestens, L. (2003). “The impact of need for social affiliation and consumer relationship proneness on behavioral intentions: an empirical study in a hairdresser’s context”, Journal of Retailing & Consumer Services, Vol. 10(4), PP. 231-240.
Chen, Yi-Min., Liu, Hsin-Hsien. & Wu, Hsin-Yi. (2016). “Reputation for toughness and anti-dumping rebuttals: Competitive rivalry, perceived benefits, and stage of the product life cycle, Journal of Business Research, Vol. 69(6), PP. 2145-2150.
Chen, Y., Yan, X., Fan, W. & Gordon, M.D. (2015). “The joint moderating role of trust propensity and gender on consumers’ online shopping behavior”, Computers in Human Behavior, Vol. 43, PP. 272-283.
Chen, Z. & Dubinsky, A.J. (2003). “A Conceptual Model of Perceived Customer Value in E-Commerce: A Preliminary Investigation”, Psychology & Marketing, Vol. 20(4), PP. 323-337.
Constanza, B. & Lynda, A. (2011). “Risk, trust, and consumer online purchasing behaviour: A Chilean perspective”. International Marketing Review, Vol. 29, Issue. 3, PP. 253-276.
Cooil, B., Keiningham, T.L., Aksoy, L. & Hsu, M. (2007). “A longitudinal analysis of customer satisfaction and share of wallet: Investigating the moderating effect of customer characteristics. Journal of Marketing Volume, Vol. 71, Issue. 1, PP. 67-83.
Glover, S. & Benbasat, I. (2010). “A comprehensive model of perceived risk of e-commerce transactions”, International Journal of Electronic Commerce, Vol. 15(2), PP. 47-78.
Hsu, M.H., Chan, C.M., & Chuang, L. (2015). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group-buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Hwang, Y. (2010). “The moderating effects of gender on e-commerce systems adoption factors: An empirical investigation”, Computers in Human Behavior, Vol. 26(6), PP. 1753-1760.
Ilyoo, H. & Hoon S, C. (2013). “The mediating role of consumer trust in an online merchant in predicting purchase intention”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 927-939.
Ilyoo, H. (2015). “Understanding the consumer’s online merchant selection process: The roles of product involvement, perceived risk, and trust expectation”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 322-336.
John Simpson and Edmund Weiner. (1989). “The Oxford English Dictionary. Hardcover, 22000 Pages, ISBN: 9780198611868.
Kang, Minjung; Dong-Hee Shin. (2016). “The effect of customers’ perceived benefits on virtual brand community loyalty”, Online Information Review, Vol. 40, Issue. 3, PP. 298-315.
Kim, D.J., Ferrin, D.L. & Rao, H.R. (2008). “A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents”, Decision Support Systems, Vol. 44(2), PP. 544-564.
Knox, S. & Walker, D. (2001). “Measuring and managing brand loyalty”, Journal of Strategic Marketing, Vol. 9, PP. 111-128.
Lian, J.W. & Yen, D.C. (2014). “Online shopping drivers and barriers for older adults: Age and gender differences”, Computers in Human Behavior, Vol. 37, PP. 133-143.
Lin, C.H., Sher, P.J. & Shih, H.Y. (2005). “Past progress and future directions in conceptualizing customer perceived value”, International Joumal of Service Industry Management, Vol. 16(3/4), PP. 318-336.
Lin, J.S.C. & Liang, H.Y. (2011). “The influence of service environments on customer emotion and service outcomes”, Managing Service Quality, Vol. 21, No. 4, PP. 350-372.
Lynda, A. & Constanza, B. (2013). “Consumer internet purchasing behavior in Chile”, Journal of Business Research, Vol. 66, PP. 1791-1799.
Matthew, T.L., James, L.B., Gui, C.S., Rongwei, C. & Ting-Hsiang, T. (2013) “Perceived benefits, perceived risk, and trust, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 25, Issue. 2, PP. 225-248.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C., Kuo-Kuang, C. & Yi-Jung, L. (2014). “Determinants of repurchase intention in online group-buying: The perspectives of DeLone & McLean IS success model and trust”, Computers in Human Behavior, Vol. 36, PP. 234-245.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C. & Li-Wen, C. (2014). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Pappu, R. & Quester, P. (2006). “Does customer satisfaction lead to improved brand equity? An empirical examination of two categories of retail brands”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 15, No. 1, PP. 4-14.
Qing, Y., Chuan, P., Liu, L., David, C., Yen, J. & Michael, Tarn. (2015). “Exploring consumer perceived risk and trust for online payments: An empirical study in China’s younger generation”, Computers in Human Behavior, Vol. 50, PP. 9-24.
See Siew, S., Khalil, M.N. & Ameen M, A.A. (2012). “Factors Affecting Malaysian youngm consumers’ online purchase intention in social media websites”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 40, PP. 326-333.
Shin, J.I., Chung, K.H., Ohb, J.S. & Won Lee, C. (2013). “The effect of site quality on repurchase intention in Internet shopping through mediating variables: The case of university students in South Korea”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 453-463.
Stevens, L. (2014), “Online Shopping’s Hot Product: Free Shipping”, 10 June. Available at: http://blogs.wsj.com/corporate-intelligence/2014/06/10/online-shoppings-hottest-product-free-shipping/ (Accessed: 12 October 2014).
Wang, Y., Lo, H. & Yang, Y. (2004). “An Integrated framework for service quality, customer value, satisfaction, Evidence from china's telecommunications industry”, Information Systems Frontiers, Vol. 6, Iss. 4, PP. 325-340.
Warkentin, M., Gefen, D., Pavlou, P. & Rose, G., (2002). “Encouraging citizen adoption of e-government by building trust”, Electronic Markets, Vol. 12(3), PP. 157-162.
William, J. & Kai-Chieh, H. (2003). “Application of perceived value model to identify factors affecting passengers repurchase intentions on city bus: A case of the Taipei metropolitan area”, Transportation Vol. 30, PP. 307-327.
Wu, L.Y., Chen, K.Y., Chen, P.Y. & Cheng, S.L. (2014). “Perceived value, transaction cost, and repurchase-intention in online shopping: A relational exchange perspective”, Journal of Business Research, Vol. 67, PP. 2768-2776.
Yang, H., Yu, J., Zo, H. & Choi, M. (2016). “User acceptance of wearable devices: An extended perspective of perceived value”, Telematics and Informatics, Vol. 33, PP. 256-269.
Zhang, K.Z.K., Cheung, C.M.K.; Matthew, K.O.L. (2014). “Examining the moderating effect of inconsistent reviews and its gender differences on consumers’ online shopping decision”, International Journal of Information Management, Vol. 34, PP. 89-98.