Subject Areas :
پریسا جلالی 1 , مهتاب سلیمی 2 , پریسا ایران نژاد 3 , مژگان نینوایی 4
1 - دانشجو دکترای گروه علوم تربیتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران.
2 - علوم تربیتی،کرج،دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران.
3 - گروه علوم تربیتی دانشکده روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج. کرج. ایران
4 - استادیار، گروه مامایی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران.
Keywords:
Abstract :
اسدامرجی، الهام؛ محمدیان، ایوب؛ رجب زاده قطری، علی؛ شعار، مریم(1398). ارائه مدل بلوغ قابلیت تحول دیجیتال با استفاده از روش فراترکیب: موردمطالعه شرکت های دارویی. مدیریت اطلاعات، 5(2 (پیاپی 9) )، 48-69.
آراسته، حمیدرضا؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم؛ عباسیان، حسین؛ خباره، کبری(1400). ارائه الگوی سیاستگذاری دانشگاه دیجیتالی (رویکرد کیفی). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی (2)14،47-72.
حجت، محسن؛ بادیه نشین جهرمی، زهرا(1398). نقش دانشجویان پزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا: فرصت یا تهدید. مجله ایرانی آموزش پزشکی. 8 (20): 501-500.
حسینی نسب، سید مهدی؛ شامی زنجانی، مهدی؛ قلی پور، آرین(1400). ارائه چارچوب وظایف مدیر ارشد دیجیتال بهعنوان حکمران تحول دیجیتال در سازمان. مطالعات منابع انسانی(1)25،1-11.
خنیفر، حسین؛ غفرانی، عاطفه(1399). تحول دیجیتال در فرآیند یاددهی-یادگیری: سنجش صلاحیت دیجیتال دانشجو معلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی،9 (3):23-47.
رحمتی کرهرودی، سارا؛ شمس، غلامرضا؛ شامی زنجانی، مهدی، ابوالقاسمی، محمود(1399). فرا تحلیل کیفی پژوهشهای بینالمللی در زمینه مفهومسازی نقش رهبران دیجیتال. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. ۳۶ (۱):1-32.
سالارنژاد، علی اصغر؛ عبدی، بهنام(1400). شناسایی و اولویتبندی عوامل حیاتی موفقیت بلوغ تحول دیجیتال صنایع دفاعی در افق 1420 شمسی. آیندهپژوهی دفاعی، 20 (6):83-114.
شریفیان، داوود؛ باب الحوائجی، فهیمه؛ اباذری، زهرا(1400). ارائه مدل هویت دیجیتال در دولت هوشمند در دستگاههای دولتی ایران با نقش میانجی رهبری تحول دیجیتال. دانششناسی، 14 (4):13-24.
شیرازی، مهرزاد؛ یزدانی، حمیدرضا؛ زارعی متین، حسن(1400). ارائه نقشه راه جاری سازی فرهنگ سازمانی مورد نیاز برای تحول دیجیتال با رویکرد فرا ترکیب. مطالعات رفتار سازمانی، 3 (10):1-22.
عاقلی، میثم؛ نیکمنش، شمسالدین؛ رشیدی، حسن؛ جلالی، پریسا(1402). آموزش تدوین پایان نامه و نگارش مقالات علمی. چاپ اول، تهران: موسسه کتاب دیباگران.
نوری، مژگان؛ شاه حسینی، محمدعلی؛ شامی زنجانی، مهدی؛ عابدین، بابک(1398). طراحی چارچوب مفهومی رهبری تحول دیجیتال در سازمان های ایرانی. مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی، 12 (2):242-211.
Abad-Segura, E., González-Zamar, M. D., Infante-Moro, J. C., & Ruipérez García, G. Sustainable management of digital transformation in higher education: Global research trends. Sustainability,2020;12(5), 2107.
Agheli, M., NikMenesh, Sh., Rashidi, H., & Jalali, P. (2023). Training on thesis writing and scientific article writing. first edition, Tehran: Dibagaran Book Institute.
Antonopoulou, H., Halkiopoulos, C., Barlou, O., & Beligiannis, G. N.Leadership types and digital leadership in higher education: Behavioural data analysis from University of Patras in Greece. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research,2020; 19(4), 110-129.
Bartsch S, Weber E, Büttgen M, Huber A. Leadership matters in crisis-induced digital transformation: how to lead service employees effectively during the COVID-19 pandemic. Journal of Service Management. 2020 ;12;32(1):71-85.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Busulwa, R., Pickering, M., & Mao, I. (2022). Digital transformation and hospitality management competencies: Toward an integrative framework. International Journal of Hospitality Management, 102, 103132.
Gilli K, Nippa M, Knappstein M. Leadership Competencies for Digital Transformation-Skills and Traits Sought by Practitioners. InAcademy of Management Proceedings 2020 (Vol. 2020, No. 1, p. 16597). Briarcliff Manor, NY 10510: Academy of Management.
Imran F, Shahzad K, Butt A, Kantola J. Leadership competencies for digital transformation: evidence from multiple cases. InAdvances in Human Factors, Business Management and Leadership: Proceedings of the AHFE 2020 Virtual Conferences on Human Factors, Business Management and Society, and Human Factors in Management and Leadership, July 16-20, 2020, USA 2020 (pp. 81-87). Springer International Publishing.
Jackson NC, Dunn-Jensen LM. Leadership succession planning for today’s digital transformation economy: Key factors to build for competency and innovation. Business Horizons. 2021; 1;64(2):273-84.
Johnston B, MacNeill S, Smyth K. Conceptualising the digital university: The intersection of policy, pedagogy and practice. Springer; 2019 Jan 16.
Klein, M. Leadership characteristics in the era of digital transformation. Business & Management Studies: An International Journal,2020; 8(1), 883-902.
Laufer, M., Leiser, A., Deacon, B., Perrin de Brichambaut, P., Fecher, B., Kobsda, C., & Hesse, F. Digital higher education: a divider or bridge builder? Leadership perspectives on edtech in a COVID-19 reality. International Journal of Educational Technology in Higher Education,2021; 18(1), 1-17.
Maruthuvellu SG, Salamzadeh Y, Richardson C. Digital Leadership Competencies in the Malaysian Context: A Study in Manager Levels. InHandbook of Research on Developing Circular, Digital, and Green Economies in Asia 2022 (pp. 13-41). IGI Global.
Mohamed Hashim MA, Tlemsani I, Matthews R. Higher education strategy in digital transformation. Education and Information Technologies. 2021; 14:1-25.
Porfírio JA, Carrilho T, Felício JA, Jardim J. Leadership characteristics and digital transformation. Journal of Business Research. 2021 ; 1;124:610-9.
Sander, P. (2020). Digital Leadership-Leadership competencies required in times of a multigenerational workforce in the digital age (Doctoral dissertation, Hochschulbibliothek HWR Berlin).
Shah, S. (2020). Digital health leadership: carving a new pathway. Future Healthcare Journal, 7(3), 199.
Walker, R. Voce, J. Swift, E. Ahmed, J. Jenkins, M. & Vincent, P. (2016). 2016 Survey of Technology Enhanced Learning for Higher Education in the UK. Oxford: UCISA.
Whitehurst, J. (2015). Driving digital transformation: New skills for leaders, new role for the CIO. Harvard Business Review Analytical Report, 1-16.
Zakersalehi, Gholamreza . Prospective study of the effects of the Covid-19 crisis on higher education. Quarterly Journal of Interdisciplinary Studies in Humanities,2019; 2 (12): 181-211.
Zozie P, Chawinga WD. Mapping an open digital university in Malawi: Implications for Africa. Research in Comparative and International Education. 2018;13(1):211-26