بسیاری از شرکتهای تولیدکننده محصولات بهداشتی، در تلاش هستند در اینستاگرام فعالیت تبلیغاتی داشته باشند. مقاله حاضر به دنبال پاسخ به این سوال بوده که چارچوب سنجش اثربخشی تبلیغات تجاری شرکتهای ایرانی فعال در عرصه تولید محصولات بهداشتی در اینستاگرام شامل چه مولفه ها و ابع More
بسیاری از شرکتهای تولیدکننده محصولات بهداشتی، در تلاش هستند در اینستاگرام فعالیت تبلیغاتی داشته باشند. مقاله حاضر به دنبال پاسخ به این سوال بوده که چارچوب سنجش اثربخشی تبلیغات تجاری شرکتهای ایرانی فعال در عرصه تولید محصولات بهداشتی در اینستاگرام شامل چه مولفه ها و ابعادی است؟ بر این اساس، ابتدا ادبیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است و مدل اولیه ( شامل ابعاد و مولفههایی که در تحقیقهای پیشین به آنها اشاره شده بود) استخراج شد، سپس مصاحبههای اولیه با خبرگان صورت پذیرفت و مدل اولیه اصلاح شد. پس از این دو گام، در دو دور پرسشنامه در بین 10 نفر از خبرگان حوزههای تبلیغات، مدیریت، فضای مجازی و تبلیغات محصولات بهداشتی به شیوه نمونه گیری هدفمند توزیع شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان میدهد که برای سنجش اثرگذاری تبلیغات در اینستاگرام میتوان بر روی چهار بعد شامل ارزیابی ابعاد مرتبط با تبلیغ ( مشتمل بر 6 مولفه)، ارزیابی ابعاد مرتبط با جامعه هدف تبلیغ ( مشتمل بر 9 مولفه)، ارزیابی ابعاد مرتبط با برند ( شامل 9 مولفه) و ارزیابی ابعاد مرتبط با اینستاگرام (شامل 3 مولفه)تاکید کرد. در میان ابعاد مختلف، بیشترین میزان اهمیت مربوط به ابعاد مرتبط با تبلیغ و رسانه( 9/4 از 5) و کمترین مربوط به برند ( 7/3 از 5) بوده است. در ادامه، وزن هر یک از مولفههای 27 گانه نیز بر اساس نظر داوران تعیین شده است. کلید واژه: تبلیغات، اینستاگرام، بازاریابی، شبکه های اجتماعی، ارزیابی اثربخشی.
Manuscript profile
یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر سود آوری و موفقیت سازمانها توجه به بازاریابی اجتماعی و عوامل آن است. براساس این دغدغه، انگیزه پژوهش حاضر شکل گرفت و به شناسایی و مطالعه شیوههای مطرح بازاریابی اجتماعی دنیای امروز و عوامل مؤثر آن پرداخت. پژوهش حاضر دارای رویکرد کیفی و More
یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر سود آوری و موفقیت سازمانها توجه به بازاریابی اجتماعی و عوامل آن است. براساس این دغدغه، انگیزه پژوهش حاضر شکل گرفت و به شناسایی و مطالعه شیوههای مطرح بازاریابی اجتماعی دنیای امروز و عوامل مؤثر آن پرداخت. پژوهش حاضر دارای رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون میباشد. با شناسایی و تعیین شاخصها، بررسی و کدگذاری انواع دادههای مشاهده، مصاحبه و اسنادی، به داده آمایی و طبقهبندیهای متنوع میپردازد. جامعه آماری پژوهش با توجه به قلمرو موضوعی آن شامل استادان و متخصصان حوزه رسانه و مدیران سازمان صدا و سیمای ایران است که با بررسیهای آماری صورت گرفته تعداد حجم نمونه آنها 12 نفر تخمین زده و به روش در دسترس انتخاب شدند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تماتیک و برای اعتباریابی دادهها از تکنیک دلفی استفاده شد. نتایج نشان میدهد که در سه مرحله کدگذاری، مقولههای اصلی و فرعی بازاریابی اجتماعی در سازمان صدا و سیما شناسایی و به یکدیگر مرتبط شد که عبارتند از: 54 مضمون در 6 مقولهی عوامل مرتبط با مشتری، مدیریت، زیرساخت، محتوا، رسانه و بازاریابی، تقسیمبندی شدهاند. نتایج حکایت از آن دارد که در سازمان صدا و سیمای ایران لازم است، نیازهای مشتری مد نظر قرارگیرد. از سویی دیگر نگاه به عوامل مدیریتی بعد از مشتریمداری، نشان از اهمیت بالای بازاریابی اجتماعی در حوزه تصمیمگیری مدیران رسانه است
Manuscript profile
هدف این مقاله بررسی نحوه بازنمایی هویت جنسیتی و چگونگی بهرهگیری از رمزگانهای اجتماعی و فنی در نمایش زنان در تلویزیون است. بدین منظور با استفاده از تحلیل نشانهشناختی فیسک در سه سطح رمزگان واقعیت، بازنمایی و ایدئولوژی سریال "تکیه بر باد" تحلیل و ارزیابی شده است و با اس More
هدف این مقاله بررسی نحوه بازنمایی هویت جنسیتی و چگونگی بهرهگیری از رمزگانهای اجتماعی و فنی در نمایش زنان در تلویزیون است. بدین منظور با استفاده از تحلیل نشانهشناختی فیسک در سه سطح رمزگان واقعیت، بازنمایی و ایدئولوژی سریال "تکیه بر باد" تحلیل و ارزیابی شده است و با استفاده از دو رویکرد ذاتگرا و غیرذاتگرا به هویت جنسیتی و رویکرد برساخت گرا در نظریه بازنمایی استوارت هال به عنوان چارچوب نظری، این موضوع را بررسی نموده است. نتایج نشان میدهد توجه به نقش مادری و همسری، پوشش چادر، تعلق به ارزشهای خانواده، توجه به جایگاه پدر و همسر در تصمیمگیری که نشانههای وجود رویکرد مردسالارانه و ذاتگرایانه در جامعه ماست، برجسته شده است. در مقابل نشانههایی نظیر تحصیلات، اشتغال و حضور در فضاهای بیرون، استقلال مادی، انتخابگری، پوشش مانتو و مراودات متفاوت از عرف خانواده به عنوان نشانههای هویت برساخته به حاشیه رانده شدهاند.
Manuscript profile
Journal of Iranian Social Development Studies
,
Issue5,Year,
Winter
2008
مهارت های ارتباطی، حیاتی ترین مهارت ها در هر سطح و هر بنگاه کسب و کار است. هدف این مقاله، نقش مهارت های ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیط کار از دیدگاه کارکنان می باشد. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. ابعاد مهارت های ارتبا More
مهارت های ارتباطی، حیاتی ترین مهارت ها در هر سطح و هر بنگاه کسب و کار است. هدف این مقاله، نقش مهارت های ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیط کار از دیدگاه کارکنان می باشد. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. ابعاد مهارت های ارتباطی؛ خودگشودگی، حمایت اجتماعی، همدلی و گوش دادن می باشد. ابعاد کارآمدی در محیط کار شامل: انعطاف پذیری، رعایت عدالت، زیبایی فضای ارائه خدمت، احترام قائل شدن به نظرات ارباب رجوع و توجه به سرمایه انسانی می باشد. جامعه آماری، مدیران بنگاه های صنفی که دارای مجوز و تعداد کارکنان آن ها بیش از ده نفر می باشد. برای سنجش مهارت های ارتباطی مدیر از کارکنان آن ها سؤال شده است. تعداد نمونه از 30 بنگاه کسب و کار که از 150 نفر از کارکنان آن ها پرسشنامه تکمیل شده است. روش تحقیق کمی، روش نمونه گیری احتمالی، ابزار گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه در سال 97 و روش تحلیل داده ها از معارلات ساختاری برای تحلیل داده ها استفاده شده است.با توجه به نتایج تحقیق ابعاد مهارت های ارتباطی(خودگشودگی، حمایت اجتماعی، همدلی و گوش دادن) بر میزان کارآمدی در محیط کار تأثیرگذار می باشد، یعنی پیش بینی می شود در یک نمونه بزرگتر از همان جامعه این رابطه علّی تأیید شود.
Manuscript profile
Journal of Iranian Social Development Studies
,
Issue5,Year,
Winter
2008
در پژوهش حاضر با بهره گیری از نظریه های زیمل، زلیزر و دیگر جامعه شناسان، به تحلیل جامعه شناختی نگرش به پول پرداخته شده است. مطالعه نگرش جوانان شاغل به پول، می تواند نوع رفتار پولی آن ها را در جامعه نشان دهد. کارایی پول در یک جامعه بیشتر به انتظارها و نگرش مردم از پول بس More
در پژوهش حاضر با بهره گیری از نظریه های زیمل، زلیزر و دیگر جامعه شناسان، به تحلیل جامعه شناختی نگرش به پول پرداخته شده است. مطالعه نگرش جوانان شاغل به پول، می تواند نوع رفتار پولی آن ها را در جامعه نشان دهد. کارایی پول در یک جامعه بیشتر به انتظارها و نگرش مردم از پول بستگی دارد و تفکر افراد، تفکر جمعی یک جامعه را نشان می دهد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نظر جمع آوری و تحلیل داده ها ترکیبی می باشد. به همین منظور از روش کیو، که یکی از روش های کیفی-کمی است، استفاده شده است. تعداد 41 عبارت، از میان130 عبارت که از مصاحبه ها، مبانی نظری و پیشینه تحقیق استخراج شده بودند، شکل دهنده فضای گفتمان این پژوهش می باشند. به منظور مرتب سازی عبارات نمونه کیو، 30 نفر از جوانان شاغل شهر تهران به روش هدفمند انتخاب شدند. سپس در بخش کمی با تکمیل جداول کیو و تحلیل داده های به دست آمده به روش تحلیل عاملی، ذهنیت افراد هر گروه مورد شناسایی، تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش چهار ذهنیت از زنان شهر تهران را نشان می دهد که ابعاد و مفاهیم ارتباطی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی داشتند.
Manuscript profile
Journal of Iranian Social Development Studies
,
Issue5,Year,
Winter
2008
خدمت به مشتری قدیمی ترین و درعین حال تازه ترین مسئله برای هر کسب و کار است. هدف این مقاله، بررسی نقش مهارت های ارتباطی مدیران درتوسعه و موفقیت کسب و کار آن ها با تأکید بر مشتری مداری است. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. More
خدمت به مشتری قدیمی ترین و درعین حال تازه ترین مسئله برای هر کسب و کار است. هدف این مقاله، بررسی نقش مهارت های ارتباطی مدیران درتوسعه و موفقیت کسب و کار آن ها با تأکید بر مشتری مداری است. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. ابعاد مهارت های ارتباطی؛ خودگشودگی، مهارت همدلی، حمایت اجتماعی، مهارت اجتماعی، نفوذ آرمانی و الهام بخشی، خودنظمی، تحریک فرهیختگی، مثبتگرایی می باشد. ابعاد مدیریت مشتری مداری: شفافیت و اطلاع رسانی، سرعت، صحت، انعطاف پذیری، رعایت عدالت در ارائه خدمت، زیبایی فضای ارائه خدمت و ارزش قائل شدن به نظرات مشتری می باشد. جامعه آماری، مدیران بنگاه های کسب و کار متوسط در شهر کرمان می باشد. این مقاله مبتنی بر روش کیفی و تحلیلی- نظری و از روش های اسنادی، مصاحبه عمیق و ساخت نیافته که در سال 1396 اطلاعات جمع آوری و تحلیل شده اند. با توجه به نتایج تحقیق، ماهیت شغل یک مدیر ایجاب میکند که با کارکنان، همکاران و مشتریان ارتباط داشته و از مهارت های ارتباطی استفاده نماید. گاهی ناتوانی مدیر در برقراری ارتباط مناسب با کارکنان در محیط کار به علت عدم برخورداری از مهارت ارتباطی، وجود نگرش های منفی، بی انگیزگی و نارضایتی شغلی در بین کارکنان موجب می شود آنها قادر به انجام وظایفشان در حد مطلوب نباشند، در نهایت برخورد کارکنان با مشتریان مناسب نیست و با کاهش بهره وری مواجه می شوند.
Manuscript profile
New Approaches to Jihadi Management and Islamic Governance
,
Issue2,Year,
Summer
2023
بیانیه گام دوم انقلاب در ابعاد مختلف موضوعات و مسائل گوناگون و مهمی را مورد توجه قرار داده است . یکی از راه کارهای اصلی تحقق این بیانیه و فعال سازی نهادهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در این راستا ورود عناصر اصلی و الزامات پنهان و آشکار بیانیه در سیاست گذاری ها و به دنبال آ More
بیانیه گام دوم انقلاب در ابعاد مختلف موضوعات و مسائل گوناگون و مهمی را مورد توجه قرار داده است . یکی از راه کارهای اصلی تحقق این بیانیه و فعال سازی نهادهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در این راستا ورود عناصر اصلی و الزامات پنهان و آشکار بیانیه در سیاست گذاری ها و به دنبال آن برنامه ریزی و اقدام بخش های مختلف درون حاکمیت است .این پژوهش با شناسایی و طبقه بندی مضامین سیاسی موجود در بیانیه گام دوم انقلاب به روش تحلیل مضمون، مولفه های موثر بر حوزه سیاسی کشور را به منظور حرکت در این مسیر شناسایی و ارائه کرده است. بر این اساس ابتدا 40 گزاره کلیدی مرتبط با حوزه سیاسی از متن بیانیه احصا شد ،سپس با بررسی این عبارات ۲۹ مضمون پایه به دست آمد ،پس از تلخیص و دسته بندی مضامین پایه به ۹ مضمون سازمان دهنده و درنهایت 4 مضمون فراگیر حاصل شد. ارتباط بین مضامین فراگیر و سایر مضمون ها در قالب شبکه مضامین ترسیم شد در بخش پایانی نیز 4 مضمون فراگیر کارنامه چهل ساله انقلاب، استکبارستیزی، استقلال و آزادی و عزت مداری مورد بحث و مداقه قرار گرفتند.
Manuscript profile
Journal of Language and Translation
,
Issue1,Year,
Winter
2023
Despite the fact that translation constitutes an absolutely essential component of news production process, and that most news writing requires language transfer to some degree, journalism studies has ignored the contribution of translation to the production of internat More
Despite the fact that translation constitutes an absolutely essential component of news production process, and that most news writing requires language transfer to some degree, journalism studies has ignored the contribution of translation to the production of international news and the relevant processes to a great extent. This negligence, however, is not confined to media studies; translation studies too, has disregarded news translation for a long time and only recently started to give it the attention it deserves. In this paper, the aim is to establish an understanding of what news translation entails, what it denotes in translation and media studies, its principles and procedures, what factors affect it, and most importantly, what distinguishes it from other types of translation such as literary translation. The dissection of the above issues will hopefully be conductive to changing our perception of news translation and give us insight as to its significance in the production of global news. Another possible gain from the current study will be the contribution that can be made to how news translation courses are designed and thought in media and journalism schools.
Manuscript profile
Journal of Language and Translation
,
Upcoming Articles
AbstractThis article surveys the process of news translation, the role of news translators in this process and the skills, knowledge, and attributes necessary for them with the aim of establishing an understanding of the nature of news translation. It is also intended t More
AbstractThis article surveys the process of news translation, the role of news translators in this process and the skills, knowledge, and attributes necessary for them with the aim of establishing an understanding of the nature of news translation. It is also intended to ascertain whether news translation university courses are adequately designed and delivered in consonance with the requirements of the profession. To achieve this, 12 journalist-translators working for eight news agencies in Iran were invited to participate in this study. Through in depth interviews and a Likert scale questionnaire, some questions were put to the interviewees, the responses to which indicated that news translation process consists of five major steps, very much common to all agencies. However, who are the actors, what happens in between the steps, and where do news translators stand in this process all depend on the news agency’s policies and the competencies of the translators. The interviewees also identified a total of 31 traits as the necessary attributes of competent news translators. Finally, in regard to the relevant university programs, the experts had a unanimous negative opinion and believed that the programs are due for major revision. It is expected that examining these issues will illuminate some under-attended aspects of news production and make a constructive contribution to development of news translation syllabuses and design of the courses taught in journalism and media colleges and universities.
Manuscript profile
Journal of Language and Translation
,
Issue1,Year,
Winter
2024
This article surveys the process of news translation, the role of news translators in this process, and the skills, knowledge, and attributes necessary for them to establish an understanding of the nature of news translation. It is also intended to ascertain whether new More
This article surveys the process of news translation, the role of news translators in this process, and the skills, knowledge, and attributes necessary for them to establish an understanding of the nature of news translation. It is also intended to ascertain whether news translation university courses are adequately designed and delivered in consonance with the requirements of the profession. To achieve this, 12 journalist-translators working for eight news agencies in Iran were invited to participate in this study. Through in-depth interviews and a Likert scale questionnaire, some questions were put to the interviewees, the responses to which indicated that the news translation process consists of five major steps, very much common to all agencies. However, who are the actors, what happens in between the steps, and where do news translators stand in this process all depend on the news agency’s policies and the competencies of the translators. The interviewees also identified a total of 31 traits as the necessary attributes of competent news translators. Finally, regarding the relevant university programs, the experts had a unanimous negative opinion and believed that the programs were due for major revision. It is expected that examining these issues will illuminate some under-attended aspects of news production and make a constructive contribution to the development of news translation syllabuses and the design of the courses taught in journalism and media colleges and universities.
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue5,Year,
Winter
2023
بیانیه گام دوم انقلاب چشم اندازی است که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای ترسیم وضعیت فعلی و دورنمای آینده جمهوری اسلامی ایران با هدف نهایی نیل به تمدن نوین اسلامی صادر شده است. این بیانیه دارای کارکردهای مفیدی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فر More
بیانیه گام دوم انقلاب چشم اندازی است که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای ترسیم وضعیت فعلی و دورنمای آینده جمهوری اسلامی ایران با هدف نهایی نیل به تمدن نوین اسلامی صادر شده است. این بیانیه دارای کارکردهای مفیدی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است، رهبر معظم انقلاب همواره بر اولویت فرهنگ نزد دولتمردان تاکید کرده اند، اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در بُعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ ، پوک و میان تهی است. این پژوهش به دنبال یافتن مسایل فرهنگی مدّنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با روش تحلیل مضمون انجام شده است. براین اساس، برای یافتن مؤلفههای فرهنگی بیانیه گام دوم انقلاب، ابتدا 50گزارهی کلیدی مرتبط با حوزه ی فرهنگ از متن بیانیه احصا شد و در نهایت ۴ مضمون فراگیر به دست آمد. در بخش انتهایی نیز۴ مضمون فراگیر فرهنگ محوری، لزوم ایجاد جهاد علمی، تقویت نیروهای خود جوش فرهنگی و تهدید زایی رسانه از مفاهیم فرهنگی بیانیه مورد بحث قرار گرفتند.
Manuscript profile
Journal of Socio - Cultural Changes
,
Issue4,Year,
Winter
2020
مدیران امروزی به این نتیجه دست یافتهاند که تنها با قوانین و مقررات نمیتوان بنگاه های کسبوکار را اداره کرد بلکه در کنار آنها به ابزار دیگری بنام مهارتهای ارتباطی نیاز دارند. هدف این مقاله، نقش مهارتهای ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیطکار از دیدگاه کارکنان می باشد. More
مدیران امروزی به این نتیجه دست یافتهاند که تنها با قوانین و مقررات نمیتوان بنگاه های کسبوکار را اداره کرد بلکه در کنار آنها به ابزار دیگری بنام مهارتهای ارتباطی نیاز دارند. هدف این مقاله، نقش مهارتهای ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیطکار از دیدگاه کارکنان می باشد. بحث های نظری با استفاده از نظریههای متقاعد سازی (هاولند)، سلسله مراتب نیازها (مازلو)، موفقیت (مککللند)، انگیزشوبهداشت روانی (هرتزبرگ)، التونمایو، نفوذ اجتماعی، آدامز رویکرد رضایت مردم و رویکرد دستیابی به هدف استفاده شده است. ابعاد مهارتهای ارتباطی؛ خودگشودگی، حمایتاجتماعی، همدلی و گوشدادن میباشد. ابعاد کارآمدی در محیط کار: انعطافپذیری، رعایت عدالت، زیبایی فضای ارائه، احترام قائل شدن به نظرات و توجه به سرمایه انسانی میباشد. جامعه آماری 34 فروشگاه شهر کرمان، با روش نمونه گیریتصادفی انتخاب و از تعداد 182 نفر کارکنان آنها تحقیق به عمل آمد. ابزار گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و روش تحلیل دادهها از طریق معادلات ساختاری میباشد. با توجه به نتایج تحقیق، ابعاد مهارتهای ارتباطی (خودگشودگی، حمایتاجتماعی، همدلی و گوشدادن) بر میزان کارآمدی در محیط کار تأثیرگذار میباشد، یعنی پیشبینی میشود در یک نمونه بزرگتر از همان جامعه این رابطه علّی تأیید شود.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications