Journal of Iranian Social Development Studies
,
Issue5,Year,
Winter
2008
مهارت های ارتباطی، حیاتی ترین مهارت ها در هر سطح و هر بنگاه کسب و کار است. هدف این مقاله، نقش مهارت های ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیط کار از دیدگاه کارکنان می باشد. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. ابعاد مهارت های ارتبا More
مهارت های ارتباطی، حیاتی ترین مهارت ها در هر سطح و هر بنگاه کسب و کار است. هدف این مقاله، نقش مهارت های ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیط کار از دیدگاه کارکنان می باشد. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. ابعاد مهارت های ارتباطی؛ خودگشودگی، حمایت اجتماعی، همدلی و گوش دادن می باشد. ابعاد کارآمدی در محیط کار شامل: انعطاف پذیری، رعایت عدالت، زیبایی فضای ارائه خدمت، احترام قائل شدن به نظرات ارباب رجوع و توجه به سرمایه انسانی می باشد. جامعه آماری، مدیران بنگاه های صنفی که دارای مجوز و تعداد کارکنان آن ها بیش از ده نفر می باشد. برای سنجش مهارت های ارتباطی مدیر از کارکنان آن ها سؤال شده است. تعداد نمونه از 30 بنگاه کسب و کار که از 150 نفر از کارکنان آن ها پرسشنامه تکمیل شده است. روش تحقیق کمی، روش نمونه گیری احتمالی، ابزار گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه در سال 97 و روش تحلیل داده ها از معارلات ساختاری برای تحلیل داده ها استفاده شده است.با توجه به نتایج تحقیق ابعاد مهارت های ارتباطی(خودگشودگی، حمایت اجتماعی، همدلی و گوش دادن) بر میزان کارآمدی در محیط کار تأثیرگذار می باشد، یعنی پیش بینی می شود در یک نمونه بزرگتر از همان جامعه این رابطه علّی تأیید شود.
Manuscript profile
Journal of Iranian Social Development Studies
,
Issue5,Year,
Winter
2008
خدمت به مشتری قدیمی ترین و درعین حال تازه ترین مسئله برای هر کسب و کار است. هدف این مقاله، بررسی نقش مهارت های ارتباطی مدیران درتوسعه و موفقیت کسب و کار آن ها با تأکید بر مشتری مداری است. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. More
خدمت به مشتری قدیمی ترین و درعین حال تازه ترین مسئله برای هر کسب و کار است. هدف این مقاله، بررسی نقش مهارت های ارتباطی مدیران درتوسعه و موفقیت کسب و کار آن ها با تأکید بر مشتری مداری است. بحث های نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. ابعاد مهارت های ارتباطی؛ خودگشودگی، مهارت همدلی، حمایت اجتماعی، مهارت اجتماعی، نفوذ آرمانی و الهام بخشی، خودنظمی، تحریک فرهیختگی، مثبتگرایی می باشد. ابعاد مدیریت مشتری مداری: شفافیت و اطلاع رسانی، سرعت، صحت، انعطاف پذیری، رعایت عدالت در ارائه خدمت، زیبایی فضای ارائه خدمت و ارزش قائل شدن به نظرات مشتری می باشد. جامعه آماری، مدیران بنگاه های کسب و کار متوسط در شهر کرمان می باشد. این مقاله مبتنی بر روش کیفی و تحلیلی- نظری و از روش های اسنادی، مصاحبه عمیق و ساخت نیافته که در سال 1396 اطلاعات جمع آوری و تحلیل شده اند. با توجه به نتایج تحقیق، ماهیت شغل یک مدیر ایجاب میکند که با کارکنان، همکاران و مشتریان ارتباط داشته و از مهارت های ارتباطی استفاده نماید. گاهی ناتوانی مدیر در برقراری ارتباط مناسب با کارکنان در محیط کار به علت عدم برخورداری از مهارت ارتباطی، وجود نگرش های منفی، بی انگیزگی و نارضایتی شغلی در بین کارکنان موجب می شود آنها قادر به انجام وظایفشان در حد مطلوب نباشند، در نهایت برخورد کارکنان با مشتریان مناسب نیست و با کاهش بهره وری مواجه می شوند.
Manuscript profile
Journal of Iranian Social Development Studies
,
Issue1,Year,
Summer
2018
خدمت به مشتری قدیمی ترین و درعین حال تازه ترین مسئله برای هر کسب و کار است. مطمئن ترین راه برای ادامه حیات و موفقیت کسب و کارها آن است که با کیفیت خدمات، همواره درخاطر مشتریان باقی بمانند. هدف این مقاله، بررسی نقش مهارت های ارتباطی مدیران درتوسعه و موفقیت کسب و کار آن ه More
خدمت به مشتری قدیمی ترین و درعین حال تازه ترین مسئله برای هر کسب و کار است. مطمئن ترین راه برای ادامه حیات و موفقیت کسب و کارها آن است که با کیفیت خدمات، همواره درخاطر مشتریان باقی بمانند. هدف این مقاله، بررسی نقش مهارت های ارتباطی مدیران درتوسعه و موفقیت کسب و کار آن ها با تأکید بر مشتری مداری است. چارچوب نظری با استفاده از نظریه های ارتباطات، جامعه شناسی و مدیریت تعیین شده است. شاخص مهارت های ارتباطی؛ خودگشودگی، مهارت همدلی، حمایت اجتماعی، مهارت اجتماعی، نفوذ آرمانی و الهام بخشی، خودنظمی، تحریک فرهیختگی، مثبتگرایی که از نظریه های نفوذ اجتماعی، مدیریت حریم ارتباطات، سلسله مراتب نیازهای مازلو، نیازهای بالفعل مورای، رابرت کَتس، نقض انتظارات، رهبری پُر جاذبه (وبر، هاوس)، متقاعد سازی (هاولند)، نظریه التون مایو و رهبری تحولآفرین باس استخراج شده است. شاخص های مدیریت مشتری عبارتند از: شفافیت و اطلاع رسانی به مشتری، سرعت در ارائه خدمت، صحت در ارائه خدمت، زیبایی فضای ارائه خدمت، انعطاف پذیری در ارائه خدمت، رعایت عدالت در ارائه خدمت، ارزش قائل شدن به نظرات ارباب رجوع می باشد. جامعه آماری، مدیران بنگاه های کسب و کار در شهر کرمان که با توجه به تقسیم بندی تعداد کارکنان اصناف شهر کرمان به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ؛ مدیران بنگاه های کسب و کار متوسط می باشد. این مقاله مبتنی بر روش کیفی است و تحلیلی- نظری می باشد و از روش های اسنادی، مصاحبه عمیق و ساخت نیافته کتابخانه ای و مصاحبه با مطلعین و سؤالات در سال 1396 جمع آوری و تحلیل شده است.
Manuscript profile
Journal of Socio - Cultural Changes
,
Issue4,Year,
Winter
2020
مدیران امروزی به این نتیجه دست یافتهاند که تنها با قوانین و مقررات نمیتوان بنگاه های کسبوکار را اداره کرد بلکه در کنار آنها به ابزار دیگری بنام مهارتهای ارتباطی نیاز دارند. هدف این مقاله، نقش مهارتهای ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیطکار از دیدگاه کارکنان می باشد. More
مدیران امروزی به این نتیجه دست یافتهاند که تنها با قوانین و مقررات نمیتوان بنگاه های کسبوکار را اداره کرد بلکه در کنار آنها به ابزار دیگری بنام مهارتهای ارتباطی نیاز دارند. هدف این مقاله، نقش مهارتهای ارتباطی مدیران بر کارآمدی محیطکار از دیدگاه کارکنان می باشد. بحث های نظری با استفاده از نظریههای متقاعد سازی (هاولند)، سلسله مراتب نیازها (مازلو)، موفقیت (مککللند)، انگیزشوبهداشت روانی (هرتزبرگ)، التونمایو، نفوذ اجتماعی، آدامز رویکرد رضایت مردم و رویکرد دستیابی به هدف استفاده شده است. ابعاد مهارتهای ارتباطی؛ خودگشودگی، حمایتاجتماعی، همدلی و گوشدادن میباشد. ابعاد کارآمدی در محیط کار: انعطافپذیری، رعایت عدالت، زیبایی فضای ارائه، احترام قائل شدن به نظرات و توجه به سرمایه انسانی میباشد. جامعه آماری 34 فروشگاه شهر کرمان، با روش نمونه گیریتصادفی انتخاب و از تعداد 182 نفر کارکنان آنها تحقیق به عمل آمد. ابزار گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و روش تحلیل دادهها از طریق معادلات ساختاری میباشد. با توجه به نتایج تحقیق، ابعاد مهارتهای ارتباطی (خودگشودگی، حمایتاجتماعی، همدلی و گوشدادن) بر میزان کارآمدی در محیط کار تأثیرگذار میباشد، یعنی پیشبینی میشود در یک نمونه بزرگتر از همان جامعه این رابطه علّی تأیید شود.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications