• Home
  • محمد گودرزی

    List of Articles محمد گودرزی


  • Article

    1 - طراحی چارچوب سنجش اثربخشی تبلیغات شرکت‌های تولیدی محصولات بهداشتی ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
    Media Studies , Issue 2 , Year , Autumn 2020
    بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی، در تلاش هستند در اینستاگرام فعالیت تبلیغاتی داشته باشند. مقاله حاضر به دنبال پاسخ به این سوال بوده که چارچوب سنجش اثربخشی تبلیغات تجاری شرکت‌های ایرانی فعال در عرصه تولید محصولات بهداشتی در اینستاگرام شامل چه مولفه ها و ابع More
    بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی، در تلاش هستند در اینستاگرام فعالیت تبلیغاتی داشته باشند. مقاله حاضر به دنبال پاسخ به این سوال بوده که چارچوب سنجش اثربخشی تبلیغات تجاری شرکت‌های ایرانی فعال در عرصه تولید محصولات بهداشتی در اینستاگرام شامل چه مولفه ها و ابعادی است؟ بر این اساس، ابتدا ادبیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است و مدل اولیه ( شامل ابعاد و مولفه‌هایی که در تحقیق‌های پیشین به آنها اشاره شده بود) استخراج شد، سپس مصاحبه‌های اولیه با خبرگان صورت پذیرفت و مدل اولیه اصلاح شد. پس از این دو گام، در دو دور پرسشنامه در بین 10 نفر از خبرگان حوزه‌های تبلیغات، مدیریت، فضای مجازی و تبلیغات محصولات بهداشتی به شیوه نمونه گیری هدفمند توزیع شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان می‌دهد که برای سنجش اثرگذاری تبلیغات در اینستاگرام می‌توان بر روی چهار بعد شامل ارزیابی ابعاد مرتبط با تبلیغ ( مشتمل بر 6 مولفه)، ارزیابی ابعاد مرتبط با جامعه هدف تبلیغ ( مشتمل بر 9 مولفه)، ارزیابی ابعاد مرتبط با برند ( شامل 9 مولفه) و ارزیابی ابعاد مرتبط با اینستاگرام (شامل 3 مولفه)تاکید کرد. در میان ابعاد مختلف، بیشترین میزان اهمیت مربوط به ابعاد مرتبط با تبلیغ و رسانه( 9/4 از 5) و کمترین مربوط به برند ( 7/3 از 5) بوده است. در ادامه، وزن هر یک از مولفه‌های 27 گانه نیز بر اساس نظر داوران تعیین شده است. کلید‌ واژه: تبلیغات، اینستاگرام، بازاریابی، شبکه های اجتماعی، ارزیابی اثربخشی. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارزیابی اثرات زیست محیطی کارخانه ایران خودرو تهران(EIA)
    Journal of Environmental Science and Technology , Issue 7 , Year , Summer 2019
    زمینه و هدف: اجرای پروژه های بهره برداری از سرزمین، از جمله احداث کارخانه ها و توسعه صنایع، مستلزم بررسی استعداد طبیعی سرزمین برای توسعه مورد نظر می باشد. در همین راستا انجام مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی، از جمله روش های مطلوب جهت دست یابی به اهداف توسعه پایدار است. More
    زمینه و هدف: اجرای پروژه های بهره برداری از سرزمین، از جمله احداث کارخانه ها و توسعه صنایع، مستلزم بررسی استعداد طبیعی سرزمین برای توسعه مورد نظر می باشد. در همین راستا انجام مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی، از جمله روش های مطلوب جهت دست یابی به اهداف توسعه پایدار است. ارزیابی اثرات محیط زیستی می تواند به عنوان یک ابزار برنامه ریزی جهت سوق دادن اهداف اجرای یک پروژه در راستای قوانین و مقررات محیط زیستی به کار گرفته شود. روش بررسی: تحقیق انجام شده شامل ارزیابی اثرات محیط زیستی کارخانه خودروسازی ایران خودرو با تأکید بر کاربرد روش ماتریس لئوپلد ایرانی که توسط مجید مخدوم تهیه شده، می باشد. برای امتیاز دهی برای هر اثر در این روش، از نظرات کارشناسان کارخانه ایران خودرو، سازمان محیط زیست و کارشناسان شهرداری منطقه 21 تهران استفاده شده است. نتیجه ماتریس ممکن است یکی از پنج حالت: پروژه مردود است، پروژه تایید است، پروژه با گزینه های اصلاحی قابل تایید است، پروژه با ارایه طرح های بهسازی تایید می شود و یا این که پروژه با ارایه طرح های بهسازی و گزینه های اصلاحی قابل تایید است، باشد. یافته ها:با تجزیه و تحلیل ماتریس لئوپلد مشخص گردید که تعداد اثرات میانگین جبری منفی درستون برابر با 8عدد و تعداد پیامدهای، میانگین جبری منفی در ردیف برابربا 9 عدد است که در این بین تعداد پیامد های منفی کم تر از 1/3- در ستون، فقط مربوط به اثرات آلاینده های هوا است. که برابر شده با میانگین جبری 3/3- . بحث و نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می دهد که پروژ مورد نظر درحالت پنجم قرار می گیرد، یعنی این که پروژه کارخانه ایران خودرو با ارائه طرح بهسازی و گزینه های اصلاحی مورد تایید است. در این حالت تعدادی از میانگین های رده بندی هم در ستون و هم در ردیف ها کم تر از 1/3- است، اما تعداد آن ها به 50درصد حالات نمی رسد. Manuscript profile