تجربه استفاده از بستر "ادوبی کانکت " در بین مدرسان زبان انگلیسی و انگلیسی آموزان ایرانی در سیرجان
Subject Areas :
Zahra Abdollahi
1
(Department of English Language, Sirjan Branch, Islamic Azad University, Sirjan, Iran)
Marjan Moiinvaziri
2
(Department of English Language, Sirjan Branch, Islamic Azad University, Sirjan, Iran)
Keywords: یادگیری الکترونیکی, آموزش آنلاین, ادوبی کانکت, بستر یادگیری الکترونیکی,
Abstract :
همهگیری بیماری کرونا (کووید-۱۹) عمده ترین اختلال را درسیستمهای آموزشی درتاریخ بشریت و در سراسر جهان ایجاد نموده است. در شرایط کنونی، بسترهای یادگیری الکترونیکی اهمیت بیشتری یافته و به بخش جدایی ناپذیر زندگی معلمان و دانش آموزان تبدیل شده است. در نتیجه، مطالعه پلتفرمهای آموزش الکترونیکی با رویکرد سیستمی بیشترین اهمیت را پیدا نموده اند. یکی از پلتفرم های آنلاین موجود و پرکاربرد در ایران "ادوبی کانکت" است. از این رو، این پژوهش به بررسی چالش ها و مزایای استفاده از " ادوبی کانکت" در سیستم آموزش الکترونیکی ایران از دیدگاه دانشجویان و اساتید زبان انگلیسی پرداخته است.در این مطالعه موردی درک عمیقی از یادگیری زبان از طریق بستر آنلاین ذکر شده مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق یک مطالعه ترکیبی است که در آن داده ها به طور جداگانه جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده اند. شرکت کنندگان در این پژوهش شامل ۱۰ معلم زبان انگلیسی و ۱۵۸ دانشجوی شاغل به تحصیل زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه زبان ایلیا در سیرجان بودند که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها با استفاده ازمصاحبه و پرسشنامه ۵ گزینه ای ساخت محقق که شامل ۲۷ سوال بود گردآوری شدند. نتایج نشان دهنده نگرش نسبتا مثبت زبان آموزان نسبت "ادوبی کانکت" بود علاوه بر این، اساتید زبان انگلیسی یک سری از مزایا و معایب استفاده از این بستر را ارائه کردند. نتایج حاصل شده میتواند به عنوان الگویی برای کشورهایی با زیرساختهای فناوری و ویژگیهای فرهنگی مشابه که مایل به بهبود سیستمهای آموزش الکترونیکی خود هستند، سازندگان و توسعهدهندگان بسترهای آنلاین و معلمان و دانش آموزان به عنوان کاربران این بستر مورد استفاده قرار گیرد.
Abbasi Kasani, H., Shams Mourkani, G., Seraji, F., Rezaeizadeh, M., & Abedi, H. (2020). E-Learning Challenges in Iran: A Research Synthesis. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(4), 96–116. https:// doi. Org /10. 191 73/i rrodl .v21i4.4677
Al-Anezi, Y. H., & Alajmi, S. M. (2021). Factors that influence English teachers’ acceptance and use of e-learning technologies. International Education Studies, 14(9), 15-27. https://doi.org/ 10.5539/ies. v14n9p15
Ali, W. (2020). Online and remote learning in higher education institutes: A necessity in light of COVID-19 pandemic. Higher Education Studies, 10(3), 16-25. https://doi.org/10.5539/ hes. v10n3p16
Al-Mubireek, S. (2019). E-Learning in the English Classroom: Comparing Two E-Learning Platforms Impacting Preparatory Year Students’ Language Learning. CALL-EJ, 20(2), 19–37
Ary, D., Jacobs, L. C., Irvine, C. S. K., & Walker, D. (2013). Introduction to Research in Education (9th ed.). Cengage Learning
Berman, P. & Cerreta, D. (2006). E-learning concepts and techniques. Bloomsburg University of Pennsylvania, USA.
Bryant, S. M., and J. E. Hunton (2000). The use of technology in the delivery of instruction: implications for accounting educators and education research. Issue in Accounting Education 15 (1), 129-162.
Carrington V & Robinson M (eds.) 2009. Digital literacies: Social learning and classroom practices. Thousand Oakes, CA: SAGE Publications.
Cidral, W. A., Oliveira, T., di Felice, M., & Aparicio, M. (2018). E-learning success determinants: Brazilian empirical study. Computers & Education, 122, 273–290. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.12.001
Craig, R. J., & Amernic, J. H. (2006). PowerPoint presentation technology and the dynamics of teaching. Innovative Higher Education, 31(3), 147-160.
De Crook, M. et al, “Active Learning for Adaptive Internet – State of the art”, Project Deliverable Report, 2002
Elisabeta, P. M., & Alexandru, M. R. (2018). Comparative Analysis of E-Learning Platforms on The Market. 2018 10th International Conference on Electronics, Computers and Artificial Intelligence (ECAI). https://doi.org/10.1109/ecai.2018.8679004
Englehart, D. (2015). Explorations in online learning using Adobe Connect. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 14(2), 99–110.
Heidari-Shahreza, M., Najafi, M., & Ketabi, S. (2021). The effect of adobe connects virtual classrooms on medical students’ technical vocabulary learning: Achievements and challenges. International Archives of Health Sciences, 8(3), 196. https://doi.org/10.4103/iahs.iahs_15_21
Kast, J., Lindner, K. T., Gutschik, A., & Schwab, S. (2021). Austrian teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs regarding at-risk students during home learning due to COVID-19. European Journal of Special Needs Education, 36(1), 114-126. https://doi.org/10.1080/08856257. 2021.1872849
Keller C. and Cernerud, L. (2002) Student's Perceptions of e-Learning in University Education, Journal of Educational Media, vol. 27, no.1-2, pp. 55-67.
Krüger S 2006. Students' experiences of e-learning: a virtual ethnography into blended online learning. Paper presented at the Networked Learning Conference, Lancaster University, UK, 10-12 April. Available at http:// www. Networked learning conference. org.uk/past/nlc2006/abstracts/pdfs/P22%20Kruger.pdf. Accessed 11 November 2015.
Richard, H., & Haya, A. (2009). Examining student decision to adopt web 2.0 technologies: theory and empirical tests. Journal of computing in higher education, 21(3), 183-198.
See Yin Lim, J., Agostinho, S., Harper, B., & Chicharo, J. (2014). The engagement of social media technologies by undergraduate informatics students for academic purpose in Malaysia. Journal of Information, Communication and Ethics in Society, 12(3), 177–194. https://doi.org/10.1108/jices-03-2014-0016
Karim, F., Goodwin, R., "Using Cloud Computing in e-learning Systems," International Journal of Advanced Research in Computer Science & Technology (IJARCST), Vol. 1 Issue 1 Oct-Dec 2013, pp.66-67.
Liaw, S. S., Huang, H. M. and Chen, G.D. (2007) Surveying Instructor and Learner Attitudes Toward E-learning, Computers and Education, vol. 49, no.4, pp. 1066 1080. [online] Available from: www.sciencedirct.com[Accessed13/6/2010].
Liu, C.-H., "The comparison of learning effectiveness between traditional face-to-face learn-ing and e-learning among goal-oriented users", in Digital Content, Multimedia Technology and its Applications (IDC), 2010 6th International Conference on. 2010. IEEE.
Liu, Y., & Wang, H. (2009). A comparative study on e-learning technologies and products: from the East to the West. Systems Research & Behavioral Science, 26(2), 191–209
Marttunen M & Laurinen L 2007. Collaborative learning through chat discussions and argument diagrams in secondary school. Journal of Research on Technology in Education, 40(1):109-126.
Mahmoodi-Shahrebabaki, M., & Yaghoubi-Notash, M. (2014). E-learning in Iran as a developing Country: Challenges Ahead and Possible Solutions. INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION METHODOLOGY, 6(2), 787795.
Mulyanti B, Purnama W, Pawinanto RE. Distance learning in vocational high schools during the COVID-19 pandemic in West Java Province, Indonesia. Indones J Sci Technol. 2020;5(2):271–82. doi:10.17509/ijost. v5i2.24640.
Ninsiana, W., Gabidullina, F. I., Widodo, M., Patra, I., Pallathadka, H., Alkhateeb, D. A. A. M., Zainal, A. G., & Gheisari, A. (2022). High School Students’ Attitudes towards E-Learning and Impacts of Online Instruction on Their General English Learning: Challenges and Issues. Education Research International, 2022, 1-10. https://doi.org/10.1155/2022/9103862
Ostad, S. N., Ahmady, S., Mohammadi, A., Sabzevari, O., Mojtahedzadeh, R., Razavizadeh, M., & Norouzadeh, A. N. (2019). Evolution of e-learning in Iran’s medical sciences universities: Formation of Virtual University of Medical Sciences. Teb va tazkiye, 27(4), 233-243. Retrieved from http://www.tebvatazkiye.ir/article_83481_en.html
Piotrowski, M. (2010). What is an E-Learning Platform? In Kats, Y. Learning Management System Technologies and Software Solutions for Online Teaching: Tools and Applications. (pp 31). Information Science Reference (an Imprint of IGI Global), Hersey, PA.
Smith D & Smith K 2014. The case for 'passive' learning - the 'silent' community of online learners. European Journal of Open, Distance and E-Learning, 17(2):86-99. Available at http://www.eurodl.org/?p=current&article=649. Accessed 17 November 2015.
Tare, M., Golonka, E. M., Vatz, K., Bonilla, C. L., Crooks, C., & Strong,R. (2014). Effects of interactive chat versus independent writing on L2 learning. Language Learning & Technology, 18(3), 208–227. Retrieved from http:// llt. msu. edu/ issues/ october 2014/ tareetal.pdf
Thakker, S. V., Parab, J., & Kaisare, S. (2020). Systematic research of e-learning platforms for solving challenges faced by Indian engineering students. Asian Association of Open Universities Journal, 16(1), 1–19. https://doi.org/10.1108/aaouj-09-2020-0078
Ziaul Hoq, Mohammad. “E-Learning during the Period of Pandemic (COVID-19) in the Kingdom of Saudi Arabia: An Empirical Study.” (2020). American Journal of Educational Research, 8(7), 457–464. https://doi.org/10.12691/education-8-7-2