Evaluation of the Effect of Marketing Mix on Private Label Brand Value (Case Study: Dairy Products)
Subject Areas : Jounal of Marketing Managementaniseh ghodrati 1 , Moghadaseh Mohammadian 2
1 - Master of Business Administration, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran
2 - Assistant Professor, Department of Business Administration, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran
Keywords: brand value, marketing mix, Brand Equity,
Abstract :
Today, through the effective use of information and communication technology, organizations can offer their customers a variety of products at low prices and special services at one time. The present study sought to understand the effect of the marketing mix on the private label of the brand value of dairy products. This research is from the perspective of the descriptive-correlation nature. The statistical population of this research is customers of dairy stores in Shiraz. Due to the unlimited community, the sample size was 384 according to the Cochran formula. The data collection tool is an extraction questionnaire by Abril and Rodriguez (2016). The results have been analyzed by using the structural equation test using Amos version 22 software. The results indicate that the marketing mix on the private label has a direct and significant effect on the brand value of dairy products. Private brand label affects brand equity in the store's communications and advertising space. Private Label Price, Money Promotion Period, promotional activities on private labels, brand equity did not have a significant effect.
ترکستانی، م.، مفاخری، ف. و حقیقت، ف. (1395). "تأثیر رضایت و اعتماد بر وفاداری الکترونیک و خرید آنلاین محصولات گردشگری"، مطالعات مدیریت گردشگری. 34، صص. 93-109.
حسینزاده، ر. و بکتاش، ف. (1397). "بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی حسی بر ارزش ویژه برند و تصویر برند"، فصلنامه مدیریت و بازرگانی، 10، صص. 303-324.
سالار، ج.، سازواری، م.، حدادی، ش. و آقاجانی، ش. (1392). "بررسی جایگاه CRM دربازاریابی رابطه مند"، 4: 1-3.
فریدونی، م. وکلاته، م. (1396). "ارائه مدلی از تأثیر تلاشهای آمیخته بازاریابی و ارزش ویژه برند بر پاسخ هواداران"، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. 5، صص. 101-130.
محمودی، ح. (1396). "بررسی رابطه بین آمیخته بازاریابی خدمات و ابعاد ارزش ویژه برند (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو)"، هفتمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین، تهران، شرکت ارتباط ارغوان ایرانیان.
Ansary, A. & Hashim, N. (2017). “Brand image and equity: the mediating role of brand equity drivers and moderating effects of product type and word of mouth”, Rev Manage.
Chae, Heeju. & KO, Eunju. (2016). “Customer social participation in the social networking services and its impact upon the customer equity of global fashion brands”, Journal of Business Research.
Halikainen, H. & Laukkanen, T. (2018). “National culture and consumer trust in e-commerce”, International Journal of Information Management. 38, PP. 97-106.
Jennifer, L.A. (2013). “Dimentions of brand personality”, Journal of Marketing research, PP. 347-356.
Sharma, P., Davcik, N. & Pillai, D. (2012). “Product innovation as a mediator in the impact of R&D expenditure and brand equity on marketing performance”, Journal of Business Research.
Vera, j. & Trujillo, A. (2017). “Searching most influential variables to brand loyaltymeasurements”, Contaduría y Administración 62, PP. 600-624.
Wang, D. & Senagupta, S. (2016). “Stakeholder relationships, brand equity, firm performance: A resource-based perspective”, Journal of Business Research.
_||_ترکستانی، م.، مفاخری، ف. و حقیقت، ف. (1395). "تأثیر رضایت و اعتماد بر وفاداری الکترونیک و خرید آنلاین محصولات گردشگری"، مطالعات مدیریت گردشگری. 34، صص. 93-109.
حسینزاده، ر. و بکتاش، ف. (1397). "بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی حسی بر ارزش ویژه برند و تصویر برند"، فصلنامه مدیریت و بازرگانی، 10، صص. 303-324.
سالار، ج.، سازواری، م.، حدادی، ش. و آقاجانی، ش. (1392). "بررسی جایگاه CRM دربازاریابی رابطه مند"، 4: 1-3.
فریدونی، م. وکلاته، م. (1396). "ارائه مدلی از تأثیر تلاشهای آمیخته بازاریابی و ارزش ویژه برند بر پاسخ هواداران"، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. 5، صص. 101-130.
محمودی، ح. (1396). "بررسی رابطه بین آمیخته بازاریابی خدمات و ابعاد ارزش ویژه برند (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو)"، هفتمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین، تهران، شرکت ارتباط ارغوان ایرانیان.
Ansary, A. & Hashim, N. (2017). “Brand image and equity: the mediating role of brand equity drivers and moderating effects of product type and word of mouth”, Rev Manage.
Chae, Heeju. & KO, Eunju. (2016). “Customer social participation in the social networking services and its impact upon the customer equity of global fashion brands”, Journal of Business Research.
Halikainen, H. & Laukkanen, T. (2018). “National culture and consumer trust in e-commerce”, International Journal of Information Management. 38, PP. 97-106.
Jennifer, L.A. (2013). “Dimentions of brand personality”, Journal of Marketing research, PP. 347-356.
Sharma, P., Davcik, N. & Pillai, D. (2012). “Product innovation as a mediator in the impact of R&D expenditure and brand equity on marketing performance”, Journal of Business Research.
Vera, j. & Trujillo, A. (2017). “Searching most influential variables to brand loyaltymeasurements”, Contaduría y Administración 62, PP. 600-624.
Wang, D. & Senagupta, S. (2016). “Stakeholder relationships, brand equity, firm performance: A resource-based perspective”, Journal of Business Research.