شکل گیری هویت معلمان زبان انگلیسی در ایراان: مطالعه موردی
Subject Areas : All areas of language and translationHamid Reza Niknaghsh 1 , Mohammad Reza khodareza 2
1 - English Department, Tonekabon Branch, Islamic Azad University, Tonekabon, Iran
2 - English Department, Tonekabon Branch, Islamic Azad University, Tonekabon, Iran
Keywords: آموزش معلمان, تفاوتهای فردی, شکل گیری هویت, محیط انگلیسی به عنوان زبان,
Abstract :
با توجه به اهمیت شکل گیری هویت در موقعیت های یادگیری ، مطالعه حاضر با هدف بررسی چگونگی شکل گیری هویت معلمان زبان ایرانی در محیط یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در موقعیت یادگیری خودمی پردازد. این مطالعه همچنین تلاش کرد که نشان دهد که آیا جنسیت می تواند نقش مهمی در ایجاد هویت برای معلمان زبان داشته باشد یا نه. برای این منظور ، شش معلم زبان انگلیسی هم مرد و هم زن در یک موسسه زبان انگلیسی دعوت شده اند تا در این مطالعه شرکت کنند. محقق از شرکت کنندگان خواسته است که پرسشنامه ساخت هویت برزونسکی (۲۰۱۰) را تکمیل کنند تا به صورت توصیفی پاسخ آنها را تحلیل کند. این پرسشنامه دارای ۴۰ سوال در قالب مقیاس لیکرت بود. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که شرکت کنندگان درک نسبتاً زیادی راجع به "سبک هویتی اطلاعاتی" و "بخش های تعهد" در پرسشنامه دارند، اما درک متوسطی نسبت به "سبک های هنجاری" و "سردرگمی/اجتنابی" داشتند. نتیجه دومین سؤال تحقیق نشان داد که تنها در مؤلفه های "سبک هویتی اطلاعاتی" بین شرکت کنندگان زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد.
Berzonsky, M. D., Soenens, B., Luyckx, K., Smits, I., Papini, D. R., & Goossens, L. (2013). Development and validation of the revised Identity Style Inventory (ISI-5): Factor structure, reliability, and validity. Psychological assessment, 25(3), 893.
Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching (Vol. 4): Longman New York.
Carson, T. (2005). Beyond instrumentalism: The significance of teacher identity in educational change. Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies, 3(2).
Clandinin, D. J., Connelly, F. M., & Bradley, J. G. (1999). Shaping a professional identity: Stories of educational practice. McGill Journal of Education, 34(2), 189.
Gee, J. P. (2001). Education identity as an analytic lens for research. Rev. Res. Educ, 25, 99-125.
Goodson, I., & Hargreaves, A. (1996). Teachers’ Professional Lives (London, Falmer).
Hyland, K. (2006). English for academic purposes: An advanced resource book: Routledge.
Ivanič, R. (1998). Writing and identity: The discoursal construction of identity in academic writing: John Benjamins.
Le Ha, P., & Van Que, P. (2006). Vietnamese educational morality and the discursive construction of English language teacher identity. Journal of Multicultural Discourses, 1(2), 136-151.
Li, X., & Li, X. (2007). Identity puzzles. Identity and second language learning: Culture, inquiry, and dialogic activity in educational contexts, 23.
Lin, A., Wang, W., Akamatsu, N., & Riazi, A. M. (2002). Appropriating English, expanding identities, and re-visioning the field: From TESOL to teaching English for glocalized communication (TEGCOM). Journal of Language, Identity, and Education, 1(4), 295-316.
Merrill, B., & West, L. (2009). Using biographical methods in social research: Sage.
Morgan, B. (2004). Teacher identity as pedagogy: Towards a field-internal conceptualisation in bilingual and second language education. International journal of bilingual education and bilingualism, 7(2-3), 172-188.
Mugford, G., Sughrua, W., & López-Gopar, M. (2015). Construction of an English language teacher identity: Perceptions and contrasts in Mexico. MEXTESOL Journal, 39(2), 1-11.
Omoniyi, T. (2008). So I choose to do am Naija style. Global linguistic flows: Hip hop cultures, youth identities, and the politics of language, 113-135.
Ratner, K. (2015). Boundaries: The Relationships among Family Structure, Identity Style, and Psychopathology.
Sarani, A., & Najjar, R. (2015). Formulation of language teachers identity in the situated learning of language teaching community of practice. Iranian Journal of Applied Language Studies, 5(2), 167-192.
Shahsavar, Z. (2014). On the relationship between willingness to communicate and identity processing styles of the Iranian advanced EFL learners. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, 53.
Silverman, D. (2004). Research and social theory. Researching society and culture, 47-58.
Swartz, S. M. (2008). Composition and identity: A theoretical approach to first-year composition. Indiana University of Pennsylvania,
Trent, J. (2012). Becoming a teacher: The identity construction experiences of beginning English language teachers in Hong Kong. The Australian Educational Researcher, 39(3), 363-383.
Tsui, A. B. (2007). Complexities of identity formation: A narrative inquiry of an EFL teacher. TESOL quarterly, 41(4), 657-680.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society (M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner, & E. Souberman, Eds.). In: Cambridge, MA: Harvard University Press.
Williams, G. (2007). Investigating the influences on the teaching identity of international teaching assistants. Identity and second language learning: Culture, inquiry and dialogic activity in education contexts, 305-328.
Zacharias, N. T. (2010). The teacher identity construction of 12 Asian NNES teachers in TESOL graduate programs. Journal of Asia TEFL, 7(2).