مقدمة في المجلة
علمی
کاربر گرامی، برای اطلاع از وضعیت مقاله ارسالی، به سامانه فصلنامه وارد شوید و نام کاربری و رمز خود را که قبلا به ایمیل شما ارسال گردیده است، درج نمایید. درصورت داشتن سوال ضروری از طریق آدرس پست الکترونیکی مجله به آدرس plbdum@gmail.com اقدام نمایید تا در اسرع وقت پیگیری شود. ضمنا دفتر مجله فقط در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته ساعت 11-9 آماده پاسخگویی است. شماره تماس : 53337313-031
لطفاً در هنگام ثبت و بارگذاری مقاله بر روی سامانه، نهایت دقت در ترتیب نام و پست سازمانی (افیلیشن) نویسندگان انجام شود. چراکه پس از پذیرش نهایی و چاپ مقاله (به دلیل ارسال فایل مقالات به پایگاههای اطلاعاتی همچون نورمگز، مگیران و...) هر گونه تغییر یا اصلاحی غیرممکن است.
نشریه «پژوهشنامه ادبیات تعلیمی» با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) میباشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی مینماید.
مقالات ارسالی به فصلنامه «پژوهشنامه ادبیات تعلیمی» قبل از ورود به فرایند داوری، از طریق نرم افزار
مشابهت یاب سمیم نور به آدرس www.samimnoor.ir بررسی خواهند شد.
..........................................................................................................................................................................
یکی از گستردهترین و دراز آهنگترین مباحث ادب فارسی، ادبیات تعلیمی است. هدف اصلی ادبیات تعلیمی، تشریح و تبیین مسایل اخلاقی و اندیشههای مذهبی، حکمی و مضامین پندگونه است. فصلنامه «پژوهشنامه ادبیات تعلیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان» نیز بر مبنای همین هدف و در راستای دستیابی به پژوهشها و بهرهگیری از توان تحقیقی اعضای هیأت علمی دانشگاههای سراسر کشور و نیز متخصصان، فرهیختگان و اصحاب فکر و قلم، از سال 1387 بر اساس مجوز و نامة شمارة 87/90750 مورّخ 87/3/29سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، شروع به فعالیت نمود و پس از طی مراحل قانونی و اداری، بر اساس نامه شماره 179865 مورخ 90/9/12 موفق به اخذ رتبه علمی- پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردید و در فهرست نشریات معتبر کشور قرار گرفت. امید است این فصلنامه بتواند با انتشار تازهترین یافتههای پژوهشی محققان کشور، در مسیر رشد و بالندگی و تعالی آرا و اندیشههای علمی گام بردارد و به فهرست نشریات بین المللی اضافه شود.
**********************************************************************
نوع اعتبار | علمی-پژوهشی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) |
توالی انتشار | فصلنامه |
نوع داوری | دوسو ناشناس |
میانگین زمان داوری | 3 ماه |
زبان نشریه | فارسی (چکیده: انگلیسی) |
نوع انتشار | الکترونیکی و چاپی |
نوع دسترس | رایگان (تمام متن) |
دسته بندی موضوعی | ندارد |
هزینه بررسی و انتشار | دارد (به راهنمای نویسندگان مراجعه شود.) |
-
حرية الوصول المقاله
1 - نکات تعلیمی در منظومههای حماسی با تکیه بر مثنوی شهنشاهنامۀ سلیمانی (شاهنامۀ عارف)
مریم السادات خبوشانی احمدرضا یلمه هاالعدد 61 , المجلد 16 , بهار 1403 -
حرية الوصول المقاله
2 - اخلاق حرفهای لشکریان در روضه العقول
معصومه بویری مریم محمودی پریسا داوریالعدد 61 , المجلد 16 , بهار 1403 -
حرية الوصول المقاله
3 - بررسی و نقد جامعۀ اندرزگویانِ ایرانی (پس از اسلام تا قرن هشتم هجری)
سجاد رحمتیانالعدد 61 , المجلد 16 , بهار 1403
-
حرية الوصول المقاله
1 - بررسی مفهوم فقر و استغنا در مثنوی معنوی
اسحاق طغیانی حکیمه هادیالعدد 5 , المجلد 2 , بهار 1389 -
حرية الوصول المقاله
2 - بررسی و نقد جامعۀ اندرزگویان ایرانی (پیش از اسلام)
سجاد رحمتیان عصمت خوئینیالعدد 58 , المجلد 15 , تابستان 1402 -
حرية الوصول المقاله
3 - تحلیل کارکرد تعلیمی روانشناختی کهنالگوی «جهان» در اشعار ناصرخسرو بر پایۀ نظریۀ ژیلبر دوران
آرزو احمدبیگی قربانعلی ابراهیمی شهرزاد نیازیالعدد 53 , المجلد 14 , بهار 1401 -
حرية الوصول المقاله
4 - بررسی تطبیقی اشعار تعلیمی فردوسی و حافظ
احمدرضا یلمه هاالعدد 11 , المجلد 3 , پاییز 1390 -
حرية الوصول المقاله
5 - بررسی انگارههای تعلیمی در کتاب «ریاض الخلود» اثر ملا ابوبکر مصنّف چوری(اثرِ تقلیدیِ ناشناخته از گلستان سعدی)
فاروق نعمتی هادی یوسفیالعدد 55 , المجلد 14 , پاییز 1401 -
حرية الوصول المقاله
6 - بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه بر مثنوی معنوی
کلثوم طبخ کار حسن کیاده محسن ایزدیار شاهرخ حکمتالعدد 52 , المجلد 13 , زمستان 1400 -
حرية الوصول المقاله
7 - دگراندیشی در اشعار اسماعیل شاهرودی(از 1332 تا 1357)
حمیدرضا قربانی محمد خدادادیالعدد 58 , المجلد 15 , تابستان 1402 -
حرية الوصول المقاله
8 - متن شناسی و تحلیل آموزههای تعلیمی و عرفانیِ ملاحتِ احمدی منظومه ای اخلاقی در مدح نبی (ص)
سید امیر جهادی حسینی حمیدرضا خوارزمیالعدد 56 , المجلد 14 , زمستان 1401 -
حرية الوصول المقاله
9 - تحلیل مهارتهای شناختی رمان رضوی بیدارم کن بر پایۀ تفکّر انتقادی لیپمن
پریسا احمدی خلیل بیگزادهالعدد 58 , المجلد 15 , تابستان 1402 -
حرية الوصول المقاله
10 - بررسی کارکرد تعلیمی فانتزی در داستانهای کودکان و نوجوانان
فاطمه سلطانیالعدد 49 , المجلد 13 , بهار 1400