ا

  • ابراهیمی.قربانعلی بررسی آموزه‌های تعلیمی رسالۀ انیس‌الطالبین محمد بن محمود فارس [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • اخلاقی.علی تأثیر رذایل اخلاقی بر اختلالات نظام معرفتی با تکیه بر داستان‌های بلعم باعورا، برصیصا، هاروت و ماروت از مثنوی المعنویۀ الخفیه گلشنی بردعی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • اسلامی.دکتر اسماعیل واکاوی فضیلت خرد و فرزانگی در شاهنامه براساس نظریۀ اخلاق‌فضیلت ارسطو [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • اشرف زاده.رضا بررسی مؤلفه‌های رشد اخلاقی کودک در داستان‌های احمدرضا احمدی (با رویکرد به نظریة یادگیری اجتماعی) [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • افراسیاب پور.علی اکبر تحلیل و بررسی اندیشه ‏های تعلیمی گیسودراز [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • امیری کله جوبی.هاجر بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • امیری.سمانه رویکرد‌های نوین تعلیم و تربیت در شعر شاعر مشروطه، میرزا قهرمان پاک‌بین ملایری [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • ایزدیار.محسن بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه‏ بر مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]

آ

  • آرامی.سیمین تحلیل رفتار شخصیت‌های داستانی منظومة خسرو و شیرین نظامی بر‏اساس نظریة رشد اخلاقی کلبرگ [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • آریان.حسین تحلیل و بررسی اندیشه ‏های تعلیمی گیسودراز [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]

ب

  • بهرامیان.سمیه ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • بهمنش.ناهید مقایسه استعاره‌های مفهومی «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • بهمنیار.عیسی تحلیل شخصیت در گلستان و بوستان سعدی براساس تیپ‏ های هفت‏گانة سیاره ‏ای ویلیام بن‏ هم [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • بیگزاده.خلیل بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]

پ

  • پناهی.مهین وجوه اشتراک دیدگاه عطار با نظریات روانشناسان دربارة روش‏ های تربیتی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • پیشدادیان.میترا مقایسه استعاره‌های مفهومی «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]

ت

  • تاج نیا.کیمیا واکاوی فضیلت خرد و فرزانگی در شاهنامه براساس نظریۀ اخلاق‌فضیلت ارسطو [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • تجلی اردکانی.اطهر آموزه‌های تعلیمی بر مبنای حضور نسل‌های متفاوت در شاهنامه [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ج

  • جابری نسب.نرگس مقایسه استعاره‌های مفهومی «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • جعفری قریه علی.حمید کج‏روی‏های اخلاقی و رفتارهای نابهنجار درسرگذشت حاجی بابای اصفهانی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • جلیلی جشن آبادی.صبا بینامتنیت در ادبیات ‏تعلیمی(با تمرکز بر قابوس‏نامه و تعالیم پتاح‏ حوتپ؛ کهن‏ ترین فرزندنامۀ جهان) [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • جمالی.هاجر وجوه اشتراک دیدگاه عطار با نظریات روانشناسان دربارة روش‏ های تربیتی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • جهانی.زینت واکاوی فضیلت خرد و فرزانگی در شاهنامه براساس نظریۀ اخلاق‌فضیلت ارسطو [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]

چ

  • چترایی.مهرداد بررسی آموزه‌های تعلیمی رسالۀ انیس‌الطالبین محمد بن محمود فارس [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]

ح

  • حاتم پور.شبنم علل و انگیزه ‏های کاربردی مضامین تعلیمی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • حاجی زاده.حسین تحلیل رفتار شخصیت‌های داستانی منظومة خسرو و شیرین نظامی بر‏اساس نظریة رشد اخلاقی کلبرگ [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • حسن زاده.شهریار بررسی شگردها و تحلیل آموزه‏ های تعلیمی در هدایت ‏نامة عبدالرحیم شیروانی [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • حکمت.شاهرخ بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه‏ بر مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • حیدری.رسول رویکرد‌های نوین تعلیم و تربیت در شعر شاعر مشروطه، میرزا قهرمان پاک‌بین ملایری [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]

خ

  • خردمندپور.مسعود علل و انگیزه ‏های کاربردی مضامین تعلیمی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • خوئینی.عصمت بازتاب برخی اندرزها و اندیشه‏ های پیشینیان در منظومة برزونامۀ کهن [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]

د

  • درستی.صدیقه بررسی شگردها و تحلیل آموزه‏ های تعلیمی در هدایت ‏نامة عبدالرحیم شیروانی [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • دلبری.حسن بررسی و تحلیل کارکرد تقابل‏ ها در بازنمایی مفاهیم اخلاقی و تعلیمی در باب هفتم از بوستان سعدی [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • دهقان.علی تحلیل رفتار شخصیت‌های داستانی منظومة خسرو و شیرین نظامی بر‏اساس نظریة رشد اخلاقی کلبرگ [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ذ

  • ذبیح نیا عمران.آسیه بررسی محتوایی کلیله‏ ودمنة منظوم قانعی طوسی برپایة مکتب سودگرایی اخلاقی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]

ر

  • رحمانی.طیبه کاربست اندیشه‌های اجتماعی و اندرزهای خواجه نظام‌الملک در کتاب سیاست‌نامه در عصر کنونی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • رحمتیان.سجاد بازتاب برخی اندرزها و اندیشه‏ های پیشینیان در منظومة برزونامۀ کهن [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • رحیمی.سیدمهدی بینامتنیت در ادبیات ‏تعلیمی(با تمرکز بر قابوس‏نامه و تعالیم پتاح‏ حوتپ؛ کهن‏ ترین فرزندنامۀ جهان) [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • رضایی.پروین آموزه ‏های تعلیمی ـ اخلاقی در غزلیات حکیم نزاری قُهستانی [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ز

  • زارعی.فخری بررسی مؤلّفه ‏های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روان‏شناختی مزلو [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]

س

  • سرخی.فرزانه علل و انگیزه ‏های کاربردی مضامین تعلیمی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • سلطانی.فاطمه بررسی کارکرد تعلیمی فانتزی در داستان‌های کودکان و نوجوانان [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • سلیمانیان.حمیدرضا بررسی و تحلیل کارکرد تقابل‏ ها در بازنمایی مفاهیم اخلاقی و تعلیمی در باب هفتم از بوستان سعدی [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • سوری.احمد وجوه اشتراک دیدگاه عطار با نظریات روانشناسان دربارة روش‏ های تربیتی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]

ش

  • شعبانی.اکبر بررسی و تحلیل آموزۀ تعلیمی «ظلم‌ستیزی» در شعر «درفش کاویان» از حمید مصدق با رویکرد به نظریۀ کنش‌های گفتاری جان سرل [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ص

  • صادقی.الهه بررسی آموزه‌های تعلیمی رسالۀ انیس‌الطالبین محمد بن محمود فارس [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • صراطی.ژیلا تحلیل رفتار شخصیت‌های داستانی منظومة خسرو و شیرین نظامی بر‏اساس نظریة رشد اخلاقی کلبرگ [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • صفرعلیزاده.مجتبی بررسی شگردها و تحلیل آموزه‏ های تعلیمی در هدایت ‏نامة عبدالرحیم شیروانی [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ط

  • طبخ کار حسن کیاده.کلثوم بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه‏ بر مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • طهماسبی.فریدون علل و انگیزه ‏های کاربردی مضامین تعلیمی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]

ع

  • عسگری حسنکلو.عسگر بازتاب برخی اندرزها و اندیشه‏ های پیشینیان در منظومة برزونامۀ کهن [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]

ف

  • فخراسلام.بتول بررسی مؤلفه‌های رشد اخلاقی کودک در داستان‌های احمدرضا احمدی (با رویکرد به نظریة یادگیری اجتماعی) [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • فرزاد.عبدالحسین کاربست اندیشه‌های اجتماعی و اندرزهای خواجه نظام‌الملک در کتاب سیاست‌نامه در عصر کنونی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]

ق

  • قاسمی.شهین شیوه ‏های ترغیب در غزلیات عطار باتکیه بر نظریۀ «فرایند ارتباط کلامی» رومن یاکوبسن [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ک

  • کریمی.فریبا ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]

گ

  • گیاهی.غلامحسین بررسی و تحلیل کارکرد تقابل‏ ها در بازنمایی مفاهیم اخلاقی و تعلیمی در باب هفتم از بوستان سعدی [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ل

  • لکزیان.حسن بررسی و تحلیل آموزۀ تعلیمی «ظلم‌ستیزی» در شعر «درفش کاویان» از حمید مصدق با رویکرد به نظریۀ کنش‌های گفتاری جان سرل [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

م

  • محمدی آسیابادی.علی بررسی مؤلّفه ‏های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روان‏شناختی مزلو [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • محمودی.مریم تأثیر رذایل اخلاقی بر اختلالات نظام معرفتی با تکیه بر داستان‌های بلعم باعورا، برصیصا، هاروت و ماروت از مثنوی المعنویۀ الخفیه گلشنی بردعی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • مدرس زاده.عبدالرضا ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • مرادی.ایوب بررسی تطبیقی اشعار تعلیمیِ منسوب به امام رضا (ع) با اشعار تعلیمی سعدی شیرازی با رویکرد نظریة بینامتنیت [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • موسوی سالم.سیده سمیه بررسی تطبیقی اشعار تعلیمیِ منسوب به امام رضا (ع) با اشعار تعلیمی سعدی شیرازی با رویکرد نظریة بینامتنیت [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • موسوی سیرجانی.سهیلا کاربست اندیشه‌های اجتماعی و اندرزهای خواجه نظام‌الملک در کتاب سیاست‌نامه در عصر کنونی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • موسوی.سید کاظم بررسی مؤلّفه ‏های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روان‏شناختی مزلو [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]

ن

  • نادی.محمدعلی ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • نجفی.عیسی بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • نعمتی.فاروق بررسی تطبیقی اشعار تعلیمیِ منسوب به امام رضا (ع) با اشعار تعلیمی سعدی شیرازی با رویکرد نظریة بینامتنیت [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • نقابی.عفت بازتاب برخی اندرزها و اندیشه‏ های پیشینیان در منظومة برزونامۀ کهن [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • نوعی.سارا بررسی مؤلفه‌های رشد اخلاقی کودک در داستان‌های احمدرضا احمدی (با رویکرد به نظریة یادگیری اجتماعی) [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • نیکداراصل.محمّدحسین تحلیل شخصیت در گلستان و بوستان سعدی براساس تیپ‏ های هفت‏گانة سیاره ‏ای ویلیام بن‏ هم [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • نیکروز.یوسف آموزه‌های تعلیمی بر مبنای حضور نسل‌های متفاوت در شاهنامه [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ه

  • هاشم پور.معصومه آموزه‌های تعلیمی بر مبنای حضور نسل‌های متفاوت در شاهنامه [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]

ی

  • یلمه ها.احمدرضا تأثیر رذایل اخلاقی بر اختلالات نظام معرفتی با تکیه بر داستان‌های بلعم باعورا، برصیصا، هاروت و ماروت از مثنوی المعنویۀ الخفیه گلشنی بردعی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]