ا

  • ابراهیمی.سارا پیش‌بینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • ادیب.یوسف تأثیر اجرای شیوه‌های مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • ادیب.یوسف بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • ارفع.فاطمه تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیم‌گیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه‌ درسی در آموزش صنعتی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • اسدالهی.فاطمه تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفه‌های سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارت‌های زندگی ) [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • اعجم.علی اکبر داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • اکبری بورنگ.محمد بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • اکبری نودهی.امین نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • الهی.نسرین بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]

آ

  • آزادمرد.شهنام اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده‌های شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]

ب

  • باقرپور.سمیه بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • بداقیان.محمود مهارت‌های شهروندی مغفول در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • بدیعی.الهه تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوش‌های چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانش‌آموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • بذرافشان.مریم اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان بر اساس الگوی جورچین [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • براتعلی.مریم بینش‌های اساسی برآمده از یافته‌های علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • بلوطی.علیرضا اثربخشی آموزش‌های شناختی فعال، غیرفعال و چندحسی بر یادآوری و نگهداری راهبردها درکودکان با نیازهای ویژه ذهنی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • بیات.زهرا بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینه‌ای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]

پ

  • پناهی توانا.صادق جایگاه مؤلفه‌های هویت فرهنگی در کتاب‌های ادبیات فارسی (تحلیل محتوا) [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • پورکریمی.جواد تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در به‌کارگیری استراتژی‌های خـودرهبری (مورد: دانش‌جویان دانشگاه بیرجند) [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • پیری.موسی تأثیر اجرای شیوه‌های مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • پیری.موسی تأثیر اجرای شیوه‌های مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]

ت

  • ترک زاده.جعفر تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]

ج

  • جباریان گرو.مرتضی اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • جعفری هرندی.رضا بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • جمالی تازه کند.محمد فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • جناب زاده رودباری.مریم بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان (p4c) در فعالیت‌های پرورشی بر کنترل برون ریزی و درون ریزی خشم در دانش‌آموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • جوکار.ناصر نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط بین خودکارآمدی تحصیلی و سبک های حل مسئله [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

ح

  • حاجی زاد.محمد مقایسه مهارت‌های اینترنتی و مهارت‌های حرفه‌ای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • حدادنیا.سیروس نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط بین خودکارآمدی تحصیلی و سبک های حل مسئله [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • حسینی.سید مهدی بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • حسینی.میرقاسم میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • حیدرپور.معصومه رابطه سبک‌های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]

خ

  • خالوندی.فاطمه اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان بر اساس الگوی جورچین [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • خباره.کبری تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در به‌کارگیری استراتژی‌های خـودرهبری (مورد: دانش‌جویان دانشگاه بیرجند) [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • خسروی.معصومه اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • خلیلی.حسن راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

د

  • داداش زاده.مجید بررسی نقش عوامل زمینه‌ای مؤثر در تقلب تحصیلی دانش‌آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • داداش زاده.وحید بررسی نقش عوامل زمینه‌ای مؤثر در تقلب تحصیلی دانش‌آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • درخشان.مختار راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

ذ

  • ذهبیون.شهلا تحلیل محتوای کتاب‌های درسی جامعه‌شناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]

ر

  • راستی بزرگی.مهدی ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین برنامه درسی پاسخ‌گو و ارزشیابی کلاسی ادراک شده مبتنی بر میانجی‌گری درگیری تحصیلی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • رجایی.افسانه تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • رحمان پور.محمد میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • رحمانی.جهانبخش مقایسه نمرات دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیت‌های فوق برنامه و فاقد فعالیت‌های فوق برنامه در آزمون رشد مهارت‌های اجتماعی ماتسون [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • رضایی کلانتری.مرضیه نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • رمرودی.مسعود بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • رنجدوست.شهرام رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه‌ای سلامت عمومی در بین دانش‌آموزان دختر و پسردوره پیش دانشگاهی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • رهنما.اکبر بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشته‌های تخصصی و سطح تحصیلات آنان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • ریگی.عاطفه مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]

ز

  • زمانی.دکتر بی بی عشرت بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های کاربست نوآوری‌های هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • زنگویی.اسدالله بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]

س

  • سبحانی نژاد.مهدی بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشته‌های تخصصی و سطح تحصیلات آنان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • سبحانی نژاد.مهدی اعتبار سنجی روش‌های سنجش سطح خوانایی کتاب‌های درسی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • سعادتمند.زهره راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • سلطانی.اصغر اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت به علم در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • سلیمانپور عمران.محبوبه بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • سلیمی.جمال مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • سماواتیان.حسین نقش ویژگی‌های بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • سیادتیان.سید حسین فراتحلیل مداخلات روان شناختی ـ آموزشی بر پیشرفت اثربخشی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی (1391-1384) [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]

ش

  • شاه طالبی.سمیه شایستگی های مهارتی دانش‌آموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • شبیری.محمد اثربخشی دوره‌های آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • شریف.مصطفی چالش‌های دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگی‌های یادگیرنده مادام العمر [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • شریفیان.فریدون شایستگی های مهارتی دانش‌آموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • شفیع پور.فرهاد ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین برنامه درسی پاسخ‌گو و ارزشیابی کلاسی ادراک شده مبتنی بر میانجی‌گری درگیری تحصیلی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • شفیع پور.فرهاد ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجی‌گری جدیت تحصیلی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • شهسواری.جواد بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • شیخ الاسلامی.راضیه نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط بین خودکارآمدی تحصیلی و سبک های حل مسئله [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

ص

  • صابری.رضا ارزیابی نظام آموزش هنر دوره ابتدایی ازمنظر قلمروهای اساسی و ساختار محتوایی: مطالعه دیدگاه های معلمان، مدیران و کارشناسان [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • صاحی.اکبر ویژگی‏های برنامه‏های درسی در عصر جهانی شدن و بین‌المللی کردن برنامه درسی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • صالحی عمران.ابراهیم بررسی نقش یادگیری های غیر رسمی در پرورش شایستگی های کلیدی در محیط های آموزش عالی وشغلی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • صبوری.مسیح بینش‌های اساسی برآمده از یافته‌های علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • صحابت انور.سعید اثربخشی دوره‌های آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • صفرزاده.سحر رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با سبک های یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

ط

  • طالبی.هوشنگ اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده‌های شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]

ع

  • عابدی.حیدر علی بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • عارفی.محبوبه فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • عامری.شهربانو بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشته‌های تخصصی و سطح تحصیلات آنان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • عباسی.عفت ویژگی‏های برنامه‏های درسی در عصر جهانی شدن و بین‌المللی کردن برنامه درسی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • عبداللهی.حسین ارزیابی سازوکارهای تجربه‌شده برقراری ارتباط بین آموزش فنی و حرفه‌ای رسمی و بازار کار در ایران [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • عرفانی.نصراله اثربخشی دوره‌های آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • عظیمی.محمد تأثیر اجرای شیوه‌های مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • علوی لنگرودی.سیدکاظم تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

ف

  • فتحی آذر.اسنکندر بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • فتحی واجارگاه.کوروش فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • فخاری.غلامعلی مقایسه مهارت‌های اینترنتی و مهارت‌های حرفه‌ای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • فرامرزی.سالار اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده‌های شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • فرج اللهی.مهران تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوش‌های چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانش‌آموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • فرزانفر.جواد داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • فرهادی امجد.فرهاد تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در به‌کارگیری استراتژی‌های خـودرهبری (مورد: دانش‌جویان دانشگاه بیرجند) [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • فقیهی.علی نقی بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]

ق

  • قادری مقدم.محمد ابراهیم اعتبار سنجی روش‌های سنجش سطح خوانایی کتاب‌های درسی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • قادری.مصطفی مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • قاسم پور.علی بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های کاربست نوآوری‌های هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • قاسمی زاد.علیرضا تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفه‌های سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارت‌های زندگی ) [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • قربان دردی نژاد.فرهاد بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینه‌ای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]

ک

  • کاظمی مهیاری.حمزه نقش ویژگی‌های بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • کجباف.محمدباقر اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده‌های شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • کرمی.مرتضی تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیم‌گیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه‌ درسی در آموزش صنعتی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • کریمی.صدیقه چالش‌های دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگی‌های یادگیرنده مادام العمر [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • کریمی.محمدحسن تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • کشاورزی.فهیمه تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس تحلیل محتوای کتاب‌های درسی جامعه‌شناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس بینش‌های اساسی برآمده از یافته‌های علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]

گ

  • گلستانی.سید هاشم دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]

ل

  • لیاقت دار.محمدجواد شایستگی های مهارتی دانش‌آموختگان دکتری برنامه درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحب نظران و متخصصان برنامه ی درسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

م

  • ماهینی.فاخته دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • محمدجانی.ابراهیم جایگاه شهروند جهانی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • محمدی فر.محمدعلی اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • مزاری.ابراهیم تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در به‌کارگیری استراتژی‌های خـودرهبری (مورد: دانش‌جویان دانشگاه بیرجند) [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • مشایخی پور.مصطفی اثربخشی دوره‌های آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • معروفی.یحیی جایگاه مؤلفه‌های هویت فرهنگی در کتاب‌های ادبیات فارسی (تحلیل محتوا) [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • ملکی آوارسین.صادق مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبک‌های تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91 [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • منصوری گرگر.رحیمه ویژگی‏های برنامه‏های درسی در عصر جهانی شدن و بین‌المللی کردن برنامه درسی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • موسوی.ستاره بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های کاربست نوآوری‌های هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • مولا قلقاچی.سمیه بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]

ن

  • نادی.محمد علی مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین یادگیری خودراهبر، سبک‌های یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر اصفهان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • ناطقی.فائزه مهارت‌های شهروندی مغفول در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • نجفی.حسن بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • نصر اصفهانی.احمد رضا میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • نصر.احمدرضا چالش‌های دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگی‌های یادگیرنده مادام العمر [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • نقش.سیمین ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجی‌گری جدیت تحصیلی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • نقی پور.کمال مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبک‌های تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91 [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • نوبخت.مریم بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • نوروزی مصیر.رضا مقایسه نمرات دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیت‌های فوق برنامه و فاقد فعالیت‌های فوق برنامه در آزمون رشد مهارت‌های اجتماعی ماتسون [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]

و

  • وفایی.فاطمه تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیم‌گیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه‌ درسی در آموزش صنعتی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • ولوی.پروانه بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]

ه

  • همایی.رضا بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های کاربست نوآوری‌های هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]

ی

  • یارمحمدزاده.پیمان بررسی نقش عوامل زمینه‌ای مؤثر در تقلب تحصیلی دانش‌آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • یارمحمدیان.احمد فراتحلیل مداخلات روان شناختی ـ آموزشی بر پیشرفت اثربخشی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی (1391-1384) [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • یارمحمدیان.محمد حسین رابطه سبک‌های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • یارمحمدیان.محمد حسین تحلیل محتوای کتاب‌های درسی جامعه‌شناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • یارمحمدیان.محمد حسین بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • یوسفی.علی رضا دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • یوسفی.علی رضا تحلیل محتوای کتاب‌های درسی جامعه‌شناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • یوسفی.علی رضا بینش‌های اساسی برآمده از یافته‌های علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]