نوآوری در مدیریت ورزشی
,
العدد7,السنة
2
,
پاییز
1402
انتخاب ساختار سـازمانی مناسـب، یکـی از پـیش نیازهـای ضـروری جهت سازگاری موفقیت آمیز سـازمان بـا پیچیـدگی هـا و تغییـرات محیطـی است. هدف پژوهش حاضر ش شناسایی عوامل موثر بر مدل سیستم های مانا وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات کیفی با روش أکثر
انتخاب ساختار سـازمانی مناسـب، یکـی از پـیش نیازهـای ضـروری جهت سازگاری موفقیت آمیز سـازمان بـا پیچیـدگی هـا و تغییـرات محیطـی است. هدف پژوهش حاضر ش شناسایی عوامل موثر بر مدل سیستم های مانا وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات کیفی با روش ناساختاریافته گلیزر بود. جامعه آماری خبرگان مدیریت ورزشی هستند که تخصص علمی، اجرایی یا هر دو را دارند. در پژوهش حاضر نظرات 11 نفر از خبرگان طی مصاحبه نیمه ساختاریافته به روش هدفمند تا رسیدن به حد اشباع نظری جمعآوری گردید. پایایی مصاحبهها با استفاده از روش مطالعه توافق درون موضوعی 75/0 بهدست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی توسط نرمافزار مکس کیودا نسخه ۲۰۱۸ استفاده شده است. 53 کد در مرحله کدگذاری باز و 11 محور در کدگذاری محوری بهدست آمد و در نهایت سیستم شماره 1 مانا (سیسـتم اجرایـی)، سیستم شماره 2 مانا (سیسـتم هماهنگی)، سیستم شماره3 مانا (زیر سیستم انسـجام)، سیستم شماره 4 مانا (زیرسیستم هوشمندی یا توسعه) و سیستم شماره 5 مانا (زیرسیستم هویت یا خط مشی) شناسایی شدند. لذا درک ساختار عملیاتی واجرایی، ارزیابی پیچیدگی و زیرمجموعه های سیستم و هدایت مکانیزم های تاثیرگذار در دستیابی به هدف ها و حفظ ماندگاری سازمان از مهمترین مزایا و دستاوردهای مدل سیستم مانا است.
تفاصيل المقالة
نوآوری در مدیریت ورزشی
,
العدد3,السنة
1
,
پاییز
1401
این پژوهش با هدف شناسایی شاخصهای سلامت محور مؤثر بر سرمایه فرهنگی در سازمانهای ورزشی انجام شد. روش تحقیق، کیفی بود که از طریق تحلیل مضمون انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش را 14 نفر از متخصصین حوزه رفتار سازمانی که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده بودند تشک أکثر
این پژوهش با هدف شناسایی شاخصهای سلامت محور مؤثر بر سرمایه فرهنگی در سازمانهای ورزشی انجام شد. روش تحقیق، کیفی بود که از طریق تحلیل مضمون انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش را 14 نفر از متخصصین حوزه رفتار سازمانی که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده بودند تشکیل دادند. روش گردآوری دادهها، انجام مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با متخصصین بود. روایی پژوهش از طریق نمایش روند انجام تحلیل مصاحبهها به متخصصین مورد تأیید قرار گرفت و در خصوص تأیید پایایی از دو نفر از افرادی که هیچ رابطهای با پژوهش نداشتند، اما متخصص این حوزه بهلحاظ روششناختی و محتوایی بودند، دربارة درستی جنبههای مختلف پژوهش از گردآوری تا تحلیل دادهها نظرخواهی شد. از طریق تأیید آنها بر رویهها و شیوههای گردآوری و تفسیر دادهها، ممیزی بیرونی پژوهش نیز بررسی شد. پس از تحلیل دادهها از تعداد 97 کد باز، 18 منظر و 7 مضمون اصلی از کدبندی مصاحبهها به دست آمد که شامل تعامل با دیگران، ارزشمندی زندگی، معنویت، تغییرات مثبت در زندگی، سرمایه اجتماعی، مدیریت بدن و هویتیابی بود. بر اساس یافتههای تحقیق پیشنهاد میشود در جهت موفقیت الگوی سرمایه فرهنگی به شاخصهای شناسایی شده متمرکز شده و در جهت موفقیت سازمانی کوشید.
تفاصيل المقالة
نوآوری در مدیریت ورزشی
,
العدد8,السنة
2
,
زمستان
1402
هدف از این مطالعه تاثیر نوآوری باز و بازاریابی شبکههای اجتماعی بر اصالت برند باشگاه های فوتبال با میانجیگری ارزش آفرینی و تصویر ذهنی برند بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی و جزو تحقیقات کاربردی بود و با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفت. جامعه آماری را هواداران ب أکثر
هدف از این مطالعه تاثیر نوآوری باز و بازاریابی شبکههای اجتماعی بر اصالت برند باشگاه های فوتبال با میانجیگری ارزش آفرینی و تصویر ذهنی برند بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی و جزو تحقیقات کاربردی بود و با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفت. جامعه آماری را هواداران باشگاه های فوتبال در لیگ های فعال کشور تشکیل می دادند. به منظور جمعآوری اطلاعات لازم از پرسشنامههای نوآوری باز پیتر و همکاران (2016) (88/0=α)، پرسشنامه بازاریابی شبکههای اجتماعی کیم و همکاران (2017) (77/0=α)، پرسشنامه اصالت برند کادیرو (2010) (89/0=α)، پرسشنامه ارزش آفرینی زینودین و همکاران (2012) (89/0=α) و پرسشنامه تصویر ذهنی الریچ (2009) (70/0=α) استفاده گردید. تعداد500 پرسشنامه توزیع و 428 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش های توصیفی و مدل معادلات ساختاری و تحلیل-های تعقیبی از نرم افزار Spss و لیزرل استفاده شد. یافتهها نشان داد که مدل تاثیر نوآوری باز و بازاریابی شبکه های اجتماعی بر اصالت برند باشگاه های فوتبال با میانجی گری ارزش آفرینی و تصویر ذهنی برند از برازش مناسب برخوردار و معنادار است. در نتیجه میتوان گفت که نوآوری باز و بازاریابی شبکههای اجتماعی تأثیر قابلتوجهی در اصالت برند باشگاههای فوتبال دارند و میتوانند به ارزشآفرینی و تصویر ذهنی برند کمک کنند و بنابراین لازم است که باشگاه های فوتبال به حفظ هویت منحصربهفرد و متمایز خود از سایر باشگاهها اهمیت قائل شوند و برنامه اجرایی بدین منظور تدوین نمایند.
تفاصيل المقالة
هدف پژوهش سازگاری کسب و کارهای ورزشی ایران بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردي و از نوع تحقیقات کیفی با روش ناساختاریافته گلیزر بود. جامعه آماري خبرگان مدیریت ورزشی هستند که تخصص علمی، اجرایی یا هر دو را دارند. در پژوهش حاضر نظرات 12 نفر از خبرگان طی مصاحبه نیمه ساختار&zw أکثر
هدف پژوهش سازگاری کسب و کارهای ورزشی ایران بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردي و از نوع تحقیقات کیفی با روش ناساختاریافته گلیزر بود. جامعه آماري خبرگان مدیریت ورزشی هستند که تخصص علمی، اجرایی یا هر دو را دارند. در پژوهش حاضر نظرات 12 نفر از خبرگان طی مصاحبه نیمه ساختاریافته به روش هدفمند تا رسیدن به حد اشباع نظری جمعآوری گردید. پایایی مصاحبهها با استفاده از روش مطالعه توافق درون موضوعی 73/0 بهدست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی توسط نرم¬افزار مکس کیودا نسخه ۲۰۱۸ استفاده شده است. 57 کد در مرحله کدگذاری باز و 10 محور در کدگذاری محوری بهدست آمد و در نهایت عوامل سازگاری در ارزش پیشنهادی، سازگاری فناوری اطلاعات، سازگاری محرک های محیطی، سازگاری بازار دیجیتال، سازگاری با شرایط بازار و سازگاری پویا بر سازگاری کسب و کارهای ورزشی ایران تاثیر دارد. مدل مطالعه به دلیل یکپارچگی می تواند راهنمای خوبی برای کسب و کارهای ورزشی به منظور شناخت عوامل سازگاری کسب و کارهای آنها باشد تا بتوانند در شرایط پویای موجود مزیت رقابتی بین رقبای خود ایجاد نمایند.