زمینه: مدیران هتل باید نگرشی مثبت به توسعه استراتژی آینده پژوهی در کسب و کار داشته باشند که بتواند تمامی ابعاد و جنبه های مرتبط با تقویت برند را دربر داشته و باعث ارتقاء جایگاه و ایجاد ارزش شود و امکان تمایز برند خود را از رقبا فراهم آورند.هدف: پژوهش حاضر درصدد دستیابی أکثر
زمینه: مدیران هتل باید نگرشی مثبت به توسعه استراتژی آینده پژوهی در کسب و کار داشته باشند که بتواند تمامی ابعاد و جنبه های مرتبط با تقویت برند را دربر داشته و باعث ارتقاء جایگاه و ایجاد ارزش شود و امکان تمایز برند خود را از رقبا فراهم آورند.هدف: پژوهش حاضر درصدد دستیابی به مدل ادامه حیات و تقویت برند هتل در صنعت گردشگری با رویکرد آینده پژوهی از طریق نظریه پردازی داده بنیاد در هتلهای منتخب 4و5 ستاره شهرمشهد است. روشها: این مطالعه به روش کیفی نظریه پردازی داده بنیاد و سه مرحله کدگذاری انجام شده است.گردآوری داده ها به روش مصاحبة نیمه ساختاریافته با 12 نفر از مدیران هتلهای 4 و 5 ستاره شهر مشهد به شیوه نمونه برداری غیر احتمالی قضاوتی و گلولة برفی انجام شده است.یافتهها: مدل نهایی پژوهش در قالب پارادایم کدگذاری محوری ارایه گردید و منجر به طرح هفت قضیه شد. که شامل شرایط علّى(چهار مقوله)، شرایط مداخله گر (سه مقوله)، شرایط زمینه اى (سه مقوله)، مقوله محورى تحت عنوان معماری مدیریت برند ، راهبردها(هفت مقوله) و پیامدها(هفت مقوله) از آن استخراج شده اند. آینده پژوهی در مقوله راهبردها و پیامدها در مدل ادامه حیات و تقویت برند هتل در صنعت گردشگری نقش تاثیرگذاری دارد.نتیجهگیری: پژوهش حاضر نشان می دهد که با بهره گیری از معماری مدیریت برند ، می توان در جهت ادامه حیات و تقویت برند هتل ها گام برداشت و از طریق اجرای مدل طراحی و ارایه شده در این پژوهش به اهداف مورد نظر دست یافت.
تفاصيل المقالة
چکیدههدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعتگردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است که به منظور طبیعتگردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر میکنند. پژوهش از نوع کاربردی می باشد أکثر
چکیدههدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعتگردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است که به منظور طبیعتگردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر میکنند. پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به صورت کیفی- کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مولفه ها از طریق ادبیات پژوهش شناسایی شده اند و به منظور غربالگری مولفه ها از تکنیک Delphi استفاده شده است. پرسشنامه ی دلفی در 3 راند توسط کارشناسان گردشگری غربالگری شده است. در گام دوم برای سطح بندی مولفه ها و شناسایی مولفه های تاثیر گذار از تکنیک ISM(ساختاری- تفسیری) بهره برده ایم. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد که در گام نخست با توجه به تکنیک دلفی در مدل مبتنی بر تجربه مشتری 3 بعد و 11 مولفه توسط کارشناسان تایید شده است. سه بعد شامل عوامل مرتبط بر تجربه مشتری، عوامل فردی و عوامل محیطی می باشد. در گام دوم در تکنیک ساختاری – تفسیری، مولفه ها در 4 سطح قرار گرفته اند. با توجه به تحلیل وابستگی-نفوذ ، مولفه های عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی به عنوان تاثیر گذارترین و کلیدی ترین مولفه در مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعتگردی استان مازندران شناسایی شده اند.کلمات کلیدی: تجربه مشتری، طبیعت گردی، بازاریابی
تفاصيل المقالة
در دنیای امروز به دلیل وجود فشارهای اقتصادی، معیشت مردم با مشکلاتی مواجه است و قیمت در این راستا نقش مؤثری ایفا میکند. در این میان فروشگاههای تخفیفی با ارائه قیمتهای رقابتی و مناسب، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کردهاند. اما اینکه این نحوه قیمتگذاری در محصولات أکثر
در دنیای امروز به دلیل وجود فشارهای اقتصادی، معیشت مردم با مشکلاتی مواجه است و قیمت در این راستا نقش مؤثری ایفا میکند. در این میان فروشگاههای تخفیفی با ارائه قیمتهای رقابتی و مناسب، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کردهاند. اما اینکه این نحوه قیمتگذاری در محصولات چگونه و از چه طریق در بروز رفتار مشتریان تأثیرگذار است؛ موضوعی است که باید موردبررسی قرار بگیرد. در همین راستا تحقیق حاضر باهدف ارائه الگویی بهمنظور شناسایی نقش تجربه مشتریان در درک درک رفتار خرید در فروشگاههای زنجیرهای تخفیفی صورت گرفت. این تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی-پیمایشی است. در این تحقیق در ابتدا به شناسایی شاخصهای تجربه مشتریان و درک رفتار خرید با تکیه بر مرور ادبیات و تکنیک دلفی پرداخته شد. در این راستا از نظرات 10 نفر از خبرگان و مدیران فروشگاههای تخفیفی بهره گرفته شد. پس از استخراج شاخصهای نهایی و دستهبندی آنها به کمک تحلیل عاملی اکتشافی، به بررسی نقش تجربه مشتریان در درک درک رفتار خرید، با بهره گیری از رگرسیون پرداخته شد. جامعه آماری تحقیق را مشتریان فروشگاههای تخفیفی تشکیل دادند که به صورت گزینش تصادفی طبقه بندی شده و استفاده از فرمول کوکران 384 نفر گزینش گردیدند. در نهایت نتایج نشان داد تجربه مشتریان تأثیر معناداری در درک درک رفتار خرید دارد. همچنین تأثیر ابعاد تجربه خرید (ویژگیهای محصول، ویژگیهای فروش، محیط فروشگاه، برند، مزیتهای فروش، مشتری) نیز بر درک رفتار خرید مورد تائید قرار گرفت.
تفاصيل المقالة
شناخت رفتار مصرف کننده ضرورتی غیرقابل اجتناب بوده تا جایی که امروزه صنایع مواد غذایی به طور روزافزونی در تلاش اند تا با ارائه تصویری دقیق از مصرف کنندگان سهم خود را در بازار افزایش دهند. از این رو فهم ادراکات ونگرشهای آنها نقش مهمی در تغییر رفتار داشته و اهمیت فراوانی ی أکثر
شناخت رفتار مصرف کننده ضرورتی غیرقابل اجتناب بوده تا جایی که امروزه صنایع مواد غذایی به طور روزافزونی در تلاش اند تا با ارائه تصویری دقیق از مصرف کنندگان سهم خود را در بازار افزایش دهند. از این رو فهم ادراکات ونگرشهای آنها نقش مهمی در تغییر رفتار داشته و اهمیت فراوانی یافته است. هدف از انجام این پژوهش، فهم ادراکات و نگرشهای مصرف کننده سبز نسبت به ارتباطات بازاریابی سبز است. این پژوهش، از نوع کیفی و با رویکرد پدیدارشناختی است. بدین منظور 19 نفر مصرف کننده سبز مواد غذایی روزانه در بازه سنی 18 ساله و بالاتر مورد مصاحبه قرار گرفتند. نمونه گیری با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انجام شد. گرداوری دادهها از طریق مصاحبههای عمیق نیمه ساختار یافته تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. اعتبار وروایی دادههای این پژوهش بر اساس معیارهای چهارگانه اعتماد، تعیین والزامات اخلاقی در فرایند پژوهش لحاظ شد. جهت تحلیل دادهها از روش تماتیک استقرایی استفاده گردید. الگوی استخراجی حاصله در بردارنده 25 مضمون و 4 مقوله تحلیلی قدرت و معانی نمادهای سبز، شک و تردید اعتبار سبز معتبر، آگاهی محرک فهم سبز و تفسیرها، اثرات و محرکها از منابع اطلاعاتی میباشد.
تفاصيل المقالة
هدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعتگردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است که به منظور طبیعتگردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر میکنند. پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به أکثر
هدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعتگردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است که به منظور طبیعتگردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر میکنند. پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به صورت کیفی- کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مولفه ها از طریق ادبیات پژوهش شناسایی شده اند و به منظور غربالگری مولفه ها از تکنیک Delphi استفاده شده است. پرسشنامه ی دلفی در 3 راند توسط کارشناسان گردشگری غربالگری شده است. در گام دوم برای سطح بندی مولفه ها و شناسایی مولفه های تاثیر گذار از تکنیک ISM(ساختاری- تفسیری) بهره برده ایم. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد که در گام نخست با توجه به تکنیک دلفی در مدل مبتنی بر تجربه مشتری 3 بعد و 11 مولفه توسط کارشناسان تایید شده است. سه بعد شامل عوامل مرتبط بر تجربه مشتری، عوامل فردی و عوامل محیطی می باشد. در گام دوم در تکنیک ساختاری – تفسیری، مولفه ها در 4 سطح قرار گرفته اند. با توجه به تحلیل وابستگی-نفوذ ، مولفه های عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی به عنوان تاثیر گذارترین و کلیدی ترین مولفه در مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعتگردی استان مازندران شناسایی شده اند.
تفاصيل المقالة
مطالعات مدیریت و توسعه پایدار
,
العدد8,السنة
2
,
زمستان
1401
هدف اصـلی ایـن پژوهش ارائه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات کیفی با استفاده از استراتژی تحلیل محتوا بوده که به دنیال کشف و شناسایی متغیرها، روابط آنها و کیفیت مسا أکثر
هدف اصـلی ایـن پژوهش ارائه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات کیفی با استفاده از استراتژی تحلیل محتوا بوده که به دنیال کشف و شناسایی متغیرها، روابط آنها و کیفیت مسائل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی در سازمان مالیاتی کشور میباشد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان مالیاتی و اصناف و کار و امور اجتماعی بوده که به روش نمونهگیری غیراحتمالی و از نوع گلوله برفی در مجموع 12 نفر تا رسیدن به کفایت نظری دادهها انتخاب شدهاند. دادهها به روش مصاحبه نیمهساختاریافته گردآوری شد. برای بررسی اعتبار و روایی دادهها از روش بازبینی و بررسی نظر مشارکتکنندگان استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از تحلیل مصاحبهها و کدگذاری استفاده شد. نتایج نشان داد که معیارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی در سازمان امور مالیاتی کشور شامل سرمایه اجتماعی (کاهش فرار مالیاتی، اعتماد اجتماعی، کاهش نرخ بیکاری)، مسئولیت اجتماعی (نیازهای اقتصادی، رعایت قوانین، اخلاق کسب و کار، مسئولیتهای بشردوستانه)، ارزش کارکردی (کیفیت خدمات، نحوه خدمترسانی، استانداردها، نظم در خدمت)، آمیخته بازاریابی ترفیع (روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، تبلیغات غیرشفاهی)، منابع افراد (همکاری، انگیزش، تحمل) و منابع سازمان (کیفیت اجرا، کیفیت فنی، کیفیت ارتباطی) میباشد.
تفاصيل المقالة
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
العدد5,السنة
13
,
زمستان
1400
تحقیق حاضر برای رسیدن به هدف نهایی خود، یعنی ارائه الگوجهت شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان نمایندگیهای بیمه پاسارگاد در شهرستان مشهد انجام شده است. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه است که عبارتاند از: 1- تعیین اهمیت 2- به دست آوردن از روش دیمتل و مصاحبه با کارشناسا أکثر
تحقیق حاضر برای رسیدن به هدف نهایی خود، یعنی ارائه الگوجهت شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان نمایندگیهای بیمه پاسارگاد در شهرستان مشهد انجام شده است. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه است که عبارتاند از: 1- تعیین اهمیت 2- به دست آوردن از روش دیمتل و مصاحبه با کارشناسان بیمه. این تحقیق از نظرات 25 کارشناس خبره بیمه در بازه زمانی ابتدای زمستان 1399 تا بهار1400جمع آوری شده است. در این راستا پرسش پزوهش حاضر این است که عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت بیمه چیست؟ برای پاسخ به این پرسش عواملی که بر وفاداری مشتریان در بیمه موثر بودند شناسایی شدند، و در اختیار کارشناسان بیمه قرارگرفتند و با طیف لیکرت عوامل کیفی به کمی تبدیل شدند. سپس از آزمون T-test برای تعیین اهمیت عوامل موثر بر وفاداری مشتریان، استفاده شده است و عواملی که اهمیت بیشتری داشتند در پرسشنامه دوم و شناسایی اهمیت هر عامل بر عامل دیگر با روش دیمتل بررسی شدند. یافته ها و نتایج حاصل نشان داد: عوامل پاسخگویی به درخواست مشتریان، خدمات با سطح عالی، ارئه سریع خدمات عواملی تاثیر گذار و تاثیرپذیر هستند.
تفاصيل المقالة
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
العدد1,السنة
15
,
بهار
1402
چکیدههدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی صادراتی با توجه به رفتار مصرفکنندگان محصولات غذایی (موردمطالعه: آجیل و خشکبار) می باشد. جامعه تحقیق مدیران و کارشناسان شرکت های بازرگانی است . پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به صورت کیفی- کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مولفه ها أکثر
چکیدههدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی صادراتی با توجه به رفتار مصرفکنندگان محصولات غذایی (موردمطالعه: آجیل و خشکبار) می باشد. جامعه تحقیق مدیران و کارشناسان شرکت های بازرگانی است . پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به صورت کیفی- کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مولفه ها از طریق ادبیات پژوهش شناسایی شده اند و برای غربالگری مولفه ها از تکنیک Delphi بهره برده ایم. تکنیک دلفی در 3 راند توسط کارشناسان که در حوزه صادرات فعالیت دارند، انجام شده است. در گام دوم برای سطح بندی مولفه ها و شناسایی مولفه های تاثیر گذار از تکنیک ISM(ساختاری- تفسیری) بهره برده ایم. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد که در گام نخست با توجه به تکنیک دلفی در مدل بازاریابی صادراتی 13 مولفه توسط کارشناسان تایید شده اند. در گام دوم در تکنیک ساختاری – تفسیری، مولفه ها در 4 سطح قرار گرفته اند. با توجه به تحلیل وابستگی-نفوذ ، مولفه های خلاقیت و نوآوری و توجه به کیفیت تولید به عنوان تاثیر گذارترین مولفه و کلیدی ترین مولفه در مدل بازاریابی صادراتی شناسایی شده اند.
تفاصيل المقالة
هدف این پژوهش بررسی پیشایندها و پیامدهای آمیخته ترفیع در سازمانهای خدماتی (مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی) میباشد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش مراجعین سازمان امور مالیاتی در خراسان أکثر
هدف این پژوهش بررسی پیشایندها و پیامدهای آمیخته ترفیع در سازمانهای خدماتی (مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی) میباشد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش مراجعین سازمان امور مالیاتی در خراسان رضوی بوده است. حجم نمونه براساس 5-10تعداد گویههای پرسشنامه انتخاب شد و درنهایت 196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که به روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس پرسشنامهها بین آنان توزیع شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده که جهت روایی از روایی محتوا و نظر خبرگان، روایی سازه با استفاده از بارهای عاملی، و در نهایت جهت پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی مرکب استفاده شد که در نهایت روایی و پایایی تایید شد. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار spss و PLS استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که منابع سازمان و افراد بر آمیخته ترفیع اثر دارد. همچنین آمیخته ترفیع بر ارزش کارکردی، مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در سازمان امور مالیاتی اثر دارد. در نهایت تاثیر مسئولیت اجتماعی و ارزش کارکردی بر سرمایه اجتماعی سازمان تایید شد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications