فهرس المقالات سید اکبر منجگانی


  • المقاله

    1 - طراحی مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی در سازمان امور مالیاتی کشور
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , العدد 8 , السنة 2 , زمستان 1401
    هدف اصـلی ایـن پژوهش ارائه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات کیفی با استفاده از استراتژی تحلیل محتوا بوده که به دنیال کشف و شناسایی متغیرها، روابط آن‌ها و کیفیت مسا أکثر
    هدف اصـلی ایـن پژوهش ارائه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات کیفی با استفاده از استراتژی تحلیل محتوا بوده که به دنیال کشف و شناسایی متغیرها، روابط آن‌ها و کیفیت مسائل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی در سازمان مالیاتی کشور می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان مالیاتی و اصناف و کار و امور اجتماعی بوده که به روش نمونه‌گیری غیراحتمالی و از نوع گلوله‌ برفی در مجموع 12 نفر تا رسیدن به کفایت نظری داده‌ها انتخاب شده‌اند. داده‌ها به روش مصاحبه نیمه‌ساختاریافته گردآوری شد. برای بررسی اعتبار و روایی داده‌ها از روش بازبینی و بررسی نظر مشارکت‌کنندگان استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از تحلیل مصاحبه‌ها و کدگذاری استفاده شد. نتایج نشان داد که معیارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی در سازمان امور مالیاتی کشور شامل سرمایه‌ اجتماعی (کاهش فرار مالیاتی، اعتماد اجتماعی، کاهش نرخ بیکاری)، مسئولیت اجتماعی (نیازهای اقتصادی، رعایت قوانین، اخلاق کسب و کار، مسئولیت‌های بشردوستانه)، ارزش کارکردی (کیفیت خدمات، نحوه خدمت‌رسانی، استانداردها، نظم در خدمت)، آمیخته بازاریابی ترفیع (روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، تبلیغات غیرشفاهی)، منابع افراد (همکاری، انگیزش، تحمل) و منابع سازمان (کیفیت اجرا، کیفیت فنی، کیفیت ارتباطی) می‌باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - پیشایندها و پیامدهای آمیخته ترفیع در سازمان‌های خدماتی (مورد مطالعه سازمان امور مالیاتی)
    مدیریت عملیات , العدد 1 , السنة 3 , بهار 1402
    هدف این پژوهش بررسی پیشایندها و پیامدهای آمیخته ترفیع در سازمان‌های خدماتی (مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی) می‌باشد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش مراجعین سازمان امور مالیاتی در خراسان أکثر
    هدف این پژوهش بررسی پیشایندها و پیامدهای آمیخته ترفیع در سازمان‌های خدماتی (مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی) می‌باشد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش مراجعین سازمان امور مالیاتی در خراسان رضوی بوده است. حجم نمونه براساس 5-10تعداد گویه‌های پرسشنامه انتخاب شد و درنهایت 196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که به روش نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس پرسشنامه‌ها بین آنان توزیع شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده که جهت روایی از روایی محتوا و نظر خبرگان، روایی سازه با استفاده از بارهای عاملی، و در نهایت جهت پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی مرکب استفاده شد که در نهایت روایی و پایایی تایید شد. به منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار spss و PLS استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که منابع سازمان و افراد بر آمیخته ترفیع اثر دارد. همچنین آمیخته ترفیع بر ارزش کارکردی، مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در سازمان امور مالیاتی اثر دارد. در نهایت تاثیر مسئولیت اجتماعی و ارزش کارکردی بر سرمایه اجتماعی سازمان تایید شد. تفاصيل المقالة