-
المقاله
1 - A primary comparison for major biogenic amines variation during preserving red meat cuts in room temperature, refrigerator, and frozen conditionFood and Health , العدد 2 , السنة 6 , بهار 2023Unlike bacterial and viral pathogens, certain naturally occurring substances like biogenic amines (BAs) can also cause food poisoning. BAs are associated with various health problems, including allergic reactions and even cancer development. This study aimed to quantify أکثرUnlike bacterial and viral pathogens, certain naturally occurring substances like biogenic amines (BAs) can also cause food poisoning. BAs are associated with various health problems, including allergic reactions and even cancer development. This study aimed to quantify the levels of putrescine and cadaverine, two major BAs, in red meat using high-performance liquid chromatography. The method can monitor changes in the concentrations of these dominant BAs. The results showed that the increase in cadaverine and putrescine levels under three temperature conditions [room temperature (25 °C) for 4 days, refrigeration (2-4 °C) for 6 days, and freezing at -18 °C for one year] was significantly different. While putrescine levels rose at room temperature, cadaverine amounts increased more noticeably under refrigeration and freezing. BA formation also varied with different meat cuts used in processed meats. Statistical analysis revealed that meat storage methods, even under proper cooling, can lead to BA production depending on temperature and the presence or absence of microorganisms on the meat. In conclusion, controlling storage temperature is essential to minimize potential BA accumulation in red meats. تفاصيل المقالة -
المقاله
2 - بررسی تأثیر ارزش ویژه برند بر جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود (مورد مطالعه: فرآوردههای غذایی کاله)مدیریت بازاریابی , العدد 30 , السنة 11 , بهار 1395یکی از قابلیتها یا شایستگیهای لازم برای موفقیت در عرصههای رقابت، برخورداری از دانش و مهارت بازاریابی در بنگاههای اقتصادی است. عوامل زیادی میتواند در عدم موفقیت برنامههای بازاریابی بنگاههای اقتصادی نقش داشته باشد که ما در این پژوهش با توجه به نقش بسیار حیاتی نام و أکثریکی از قابلیتها یا شایستگیهای لازم برای موفقیت در عرصههای رقابت، برخورداری از دانش و مهارت بازاریابی در بنگاههای اقتصادی است. عوامل زیادی میتواند در عدم موفقیت برنامههای بازاریابی بنگاههای اقتصادی نقش داشته باشد که ما در این پژوهش با توجه به نقش بسیار حیاتی نام و نشان تجاری به تحلیل نقش ارزش ویژه برند در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود میپردازیم. در این مطالعه از مدل آکر بهره گرفته شده است. هدف بررسی تأثیر ارزش ویژه برند بر جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. بر طبق این مدل ابعاد ارزش ویژه برند شامل: آگاهی برند، وفادرای برند، منحصر بفرد بودند، تصویر برند، محبوبیت برند و کیفیت ادراک شده میباشد. بر اساس این مدل دو فرضیه اصلی و دوازده فرضیه فرعی شکل میگیرد. نمونه آماری در این تحقیق شامل مدیران بازاریابی و مدیران عامل شرکتهای تولید و پخش و فروشگاهها وسایر زیرمجموعههای کاله میباشد که تعداد آنها 83 نفر است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد و از نرم افزار SPSS برای تحلیل دادهها استفاده میشود. آزمونهای مورد استفاده در این تحقیق شامل آزمون کلموگروف اسمیرنوف، آزمون تحلیل مؤلفههای اصلی و آزمون دوجملهای و فریدمن میباشد. بر طبق نتایج تحقیق از 12 فرضیه تحقیق، ده فرضیه تأیید شد. در نتیجه میتوان ادعا نمود که ارزش ویژه برند موجب جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود میشود. همچنین طبق نتایج رتبهبندی متغیرهای اثرگذار، محبوبیت برند بیشترین تأثیر را بر جذب مشتریان جدید دارد. و وفاداری برند بیشترین تأثیر را بر حفظ مشتریان موجود دارد. تفاصيل المقالة