مقایسه گرایش به بازار در بانک های خصوصی و دولتی و تاثیر آن بر کیفیت خدمات بانکی (مطالعه موردی: شهر یزد)
الموضوعات : مدیریت بازاریابی
1 -
الکلمات المفتاحية: گرایش به بازار, کیفیت خدمات بانکی, بانک خصوصی, بانک دولتی,
ملخص المقالة :
هدف اصلی این پژوهش بررسی گرایش به بازار در بانک های خصوصی و دولتی و چگونگی تاثیر آن بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکی دریافت شده توسط ایشان می باشد؛ به این منظور بانک های خصوصی و دولتی در سطح شهر یزد به عنوان جامعه آماری برای این پژوهش در نظر گرفته شده و برای انتخاب بانک های نمونه از روش نمونه گیری طبقه ای و جهت انتخاب مشتریان در بانک های منتخب از روش تصادفی ساده استفاده شده است؛ روش تحقیق حاضر کاربردی و همبستگی بوده و تحلیل داده ها نیز با کمک آزمون های t، مقایسه میانگین رتبه ای ویل کاکسون، من ویتنی، کروسکال والیس و همچنین آزمون رتبه بندی فریدمن و آزمون همبستگی پیرسون انجام شده است. تحلیل داده های حاصل از اجرای تحقیق نشان می دهد که میزان گرایش دو بانک خصوصی و دولتی به بازار تفاوت معناداری با یکدیگر نداشته و بین گرایش به بازار و ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکی نیز ارتباط معنادار خطی مشاهده نشد.