بررسی رابطه انگیزههای خرید مسافران و انتخاب انواع خرید در فرودگاه (مطالعه موردی: فرودگاه اهواز)
الموضوعات : مدیریت بازاریابینادره سادات نجفی زاده 1 , مریم ظهیری 2
1 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
2 - دکتری مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
الکلمات المفتاحية: فرودگاه, خرید آنی, فشار زمانی, انگیزه خرید, انتخاب انواع خرید,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین انگیزههای خرید و انتخاب انواع خرید در فرودگاه در سال 1392 بوده است، و به عنوان مطالعه موردی فرودگاه بینالمللی شهرستان اهواز مورد مطالعه قرار گرفته است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش مسافرانی بودهاند که برای مسافرت خود از فرودگاه بینالمللی شهر اهواز استفاده کردهاند. تعداد 133 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. در تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS استفاده شد یافتههای مهم پژوهش حاکی از آن بود که بین انگیزههای خرید مسافران و انتخاب انواع خرید در فرودگاه رابطه معناداری وجود دارد، بین خرید آنی و انتخاب انواع خرید در فرودگاه رابطه معناداری وجود دارد. نتایج تحقیق رابطه معناداری بین فشار زمانی و انتخاب انواع خرید در فرودگاه نیافت.
_||_