در سالهای اخیر، با ورود بانکهای خصوصی رقابت بر سر جذب و نگهداری مشتریان در صنعت بانکداری سخت و پیچیدهتر شده است. انتظارات مشتریان از بانکها فراتر رفته و اگر شخصی منافع خود را در جابجایی منابع از یک بانک به بانک دیگر ببیند درنگ نخواهد کرد. هدف این پژوهش تعیین نقش ارز چکیده کامل
در سالهای اخیر، با ورود بانکهای خصوصی رقابت بر سر جذب و نگهداری مشتریان در صنعت بانکداری سخت و پیچیدهتر شده است. انتظارات مشتریان از بانکها فراتر رفته و اگر شخصی منافع خود را در جابجایی منابع از یک بانک به بانک دیگر ببیند درنگ نخواهد کرد. هدف این پژوهش تعیین نقش ارزشهای شخصی در ایجاد وفاداری در مشتریان بانک کشاورزی است. در این پژوهش دادههای گردآوری شده از 400 نفر از مشتریان بانک کشاورزی در شهر تهران، پس از انجام تحلیل عاملی تأییدی، به روش مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان دادند که ارزشهای شخصی مشتریان بانک کشاورزی قادر به توضیح میزان وفاداری ایشان در گامهای مختلف نمیباشد. از طرف دیگر، مشخص شد وفاداری شناختی مشتریان بانک کشاورزی با ضریب رگرسیونی 0.80 تأثیر مثبت و معنیداری بر وفاداری عاطفی، و وفاداری عاطفی با ضریب رگرسیونی 0.38 تأثیر مثبت و معنیداری بر وفاداری کرداری دارد.
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر جهتگیری بازار بر استراتژیهای نوآوری میباشد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر نحوه اجرا از نوع توصیفی، پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان و کارشناسان شرکت تهران بوران میباشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 1 چکیده کامل
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر جهتگیری بازار بر استراتژیهای نوآوری میباشد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر نحوه اجرا از نوع توصیفی، پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان و کارشناسان شرکت تهران بوران میباشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 174 نفر و روش نمونهگیری، تصادفی ساده تعیین گردید. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.866 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تأیید قرار گرفتهاند. دادههای پژوهش به کمک نرمافزارهای SPSS و PLS مورد تحلیل قرار گرفتند و نتایج آن نشان داد جهتگیری بازار با دو بعد مشتریمداری و رقیبگرایی به صورت زیر بر نوآوری تأثیر دارد: مشتریمداری بر نوآوری تدریجی و نوآوری اکتشافی تأثیر ندارد اما رقیبگرایی برنوآوری اکتشافی و نوآوری تدریجی تأثیر مثبت دارد.
پرونده مقاله
یکی از محورهای اصلی توسعه بانکداری نوین و سودآوری برای بانکها سنجش ارزش عمر مشتری محسوب میگردد. از آنجاکه در این شاخص مشتریان محور اصلی خدمات بوده و اهمیت مشتریان در این صنعت به عنوان یک دارایی نقش اساسی در پیدایش خدمات جدید و سودآوری را ایفا مینماید و از طرفی ارائه چکیده کامل
یکی از محورهای اصلی توسعه بانکداری نوین و سودآوری برای بانکها سنجش ارزش عمر مشتری محسوب میگردد. از آنجاکه در این شاخص مشتریان محور اصلی خدمات بوده و اهمیت مشتریان در این صنعت به عنوان یک دارایی نقش اساسی در پیدایش خدمات جدید و سودآوری را ایفا مینماید و از طرفی ارائه مدل ارزش عمر مشتری بر اساس ارزش ویژه برند و شاخصهای بانکداری کمتر مورد توجه محققان قرار گرفته است، در این پژوهش ارایه مدل ارزش ویژه برند بانک رفاه با تأکید بر نقش واسطهای ارزش ویژه برند بین ارزش درک شده و ارزش عمر مشتری مورد توجه قرارگرفته است. در این راستا جامعه آماری مد نظر مشتریان خاص بانک رفاه بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 382 نفر برآورده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه و آمار توصیفی با استفاده از نرمافزار spss و آزمون فرضیههای پژوهش و مدل ارایه شده با استفاده از معادلات ساختاری با روش حداقل مربعات جزیی (نرمافزار pls) مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج حاصل از دادههای جمعآوری شده از مشتریان نشان میدهد مقدار Z-Value حاصل از آزمون سوبل برابر با 20/68 بوده که به دلیل بیشتر بودن از 1/96 در سطح اطمینان 95%، تأثیر متغیر واسطهای ارزش ویژه برند در رابطه بین ارزش درک شده و ارزش عمر مشتری معنادار و نقش واسطهای ارزش ویژه برند تأیید گردید.
پرونده مقاله
هدف: امروزه ساخت برندهای قوی، به سبب مزیتهای فوقالعاده، اولویت بازاریابی بسیاری از سازمانها شده است. برندهای قوی برای یک شرکت، هویتی را در بازار ایجاد میکند. ارزش ویژهی برند مزایای بسیاری برای شرکتها و تولیدکنندگان دارد. امروزه برندها در ورزش بهطور گستردهای موردت چکیده کامل
هدف: امروزه ساخت برندهای قوی، به سبب مزیتهای فوقالعاده، اولویت بازاریابی بسیاری از سازمانها شده است. برندهای قوی برای یک شرکت، هویتی را در بازار ایجاد میکند. ارزش ویژهی برند مزایای بسیاری برای شرکتها و تولیدکنندگان دارد. امروزه برندها در ورزش بهطور گستردهای موردتوجه قرارگرفتهاند. هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران بود. روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش گردآوری دادهها، میدانی با رویکرد معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی تماشاگرانی بود که جهت مشاهده مسابقه تیم والیبال پیکان تهران در فصل 97- 96 در سالن 1800 نفری خانه والیبال تهران حضور یافته بودند. نمونه موردمطالعه بر اساس جدول مورگان 317 نفر از تماشاگران با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعیین گردید. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه (آکر، 1991) که حاوی 29 سؤال بود استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی ابزار تحقیق توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی در زمینه بازاریابی ورزشی تأیید شد. بهمنظور سنجش پایایی پرسشنامه از آزمونهای آلفای کرونباخ (0/983) و پایایی ترکیبی (0/985) و همچنین جهت آزمون مدل تحقیق از تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرمافزار PLS استفاده گردید. نتایج: برازش مدل اندازهگیری، نشان از برازش مناسب مدل تحقیق داشتند. همچنین ارتباط ابعاد ارزش ویژه برند تیم پیکان تهران با استفاده از معیار T_ values با متغیر ارزش ویژه برند مثبت و معنادار نشان داده شد. همچنین در قسمت برازش کلی مدل از معیار Goodness Of Fit استفاده گردید که مقدار بهدستآمده برابر با 463/0 به دست آمد و نشانگر برازش مناسب مدل کلی بود.
پرونده مقاله
هدف این مقاله توسعه مدل عوامل درون سازمانی مؤثر برجذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی بود که در استان خراسان شمالی انجام گرفت. جامعه آماری کلیه رؤسای هیأتهای ورزشی، مدیران شرکتهای حامی، ورزشکاران و مربیان برجسته، مدیران سازمانهای ورزشی به تعداد 150 نفر بودند که بصورت تما چکیده کامل
هدف این مقاله توسعه مدل عوامل درون سازمانی مؤثر برجذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی بود که در استان خراسان شمالی انجام گرفت. جامعه آماری کلیه رؤسای هیأتهای ورزشی، مدیران شرکتهای حامی، ورزشکاران و مربیان برجسته، مدیران سازمانهای ورزشی به تعداد 150 نفر بودند که بصورت تمام شمار جهت نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامه پنج ارزشی لیکرت محقق ساخته که با استفاده از نتایج تحلیل کیفی بدست آمد پاسخ دادند. روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و پایایی دادههای کیفی از روش دلفی و پایایی دادههای کمی در مطالعه مقدماتی بین 30 نفر از مدیران ورزشی و حامیان مالی و با استفاده از آلفای کرونباخ 82/. محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفاده از نرمافزارهای اس پی اس اس نسخه 23 و اسمارت پی ال اس نسخه 3 استفاده شد و نتایج در دو بخش؛ مدل ساختاری و مطلوبیت مدل تحلیل شد. یافتههای تحقیق نشان داد، دادههای تجربی جمعآوری شده در این مطالعه از مدل نظری موجود حمایت میکند و عوامل مربوطه توانستند درصد مناسبی از رفتار متغیر اصلی را پیشبینی کنند. بررسی ضریب مسیر عاملها نشان داد، عامل مدیریت با ضریب بتا 0/358 و عامل سیستم اطلاعات با ضریب بتا 0/126 به ترتیب بیشترین و کمترین اهیمت را در پیشبینی رفتار متغیر اصلی یا جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی دارند. در مجموع با توجه به یافتهها، استفاده از مدل نظری تحقیق به منظور جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان توصیه میشود.
پرونده مقاله
هدف پژوهش: امروزه علیرغم وجود تخلفات همه جانبه ورزشکاران، جامعه تحقیقاتی توجه کمی به اثرات منفی این تخلفات بر پاسخ مصرفکننده داشتهاند. هدف اساسی تحقیق حاضر ارائه مدلی برای اندازهگیری میزان احساسات اخلاقی مصرفکننده در رویارویی با رسوایی دوپینگ مشاهیر صحهگذار ورزشی چکیده کامل
هدف پژوهش: امروزه علیرغم وجود تخلفات همه جانبه ورزشکاران، جامعه تحقیقاتی توجه کمی به اثرات منفی این تخلفات بر پاسخ مصرفکننده داشتهاند. هدف اساسی تحقیق حاضر ارائه مدلی برای اندازهگیری میزان احساسات اخلاقی مصرفکننده در رویارویی با رسوایی دوپینگ مشاهیر صحهگذار ورزشی بود. روش پژوهش: تحقیق حاضر به روش آمیخته و از نوع طرحهای تحقیق آمیخته اکتشافی انجام پذیرفت. تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از 9 مصاحبهشونده مرد و 9 مصاحبهشونده زن در بخش کیفی تحقیق توسط استقراء منطقی صورت پذیرفت و پس از تنظیم پرسشنامههای کمی، مجموعاً 224 نفر دانشجوی زن و مرد کارشناسی علوم ورزشی دانشگاههای ایران به منظور آزمون تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازهگیری به سؤالات بسته پرسشنامه پاسخ دادند. نتایج پژوهش: یافتههای تحلیل عاملی تأییدی و شاخصهای مربوط به آن از جمله شاخصهای خوب بودن و بد بودن همگی حاکی از استاندارد بودن مقادیر است. یافتهها همچنین نشان داد میزان میانگین واریانسهای استخراجی در متغیرهای تحقیر، خشم و انزجار بزرگتر از 0/5 هستند که نشاندهنده روایی از نوع همگرا است. همچنین میزان میانگین واریانسهای استخراجی در تمامی متغیرها بزرگتر از به توان دوم ارتباط دو به دوی آنها میباشد که نشاندهنده روایی از نوع تشخیصی است. میزان پایایی ترکیبی نیز در تمامی متغیرها بزرگتر از 0/7 میباشد که نشاندهنده پایایی از نوع پایایی ترکیبی است..
پرونده مقاله
در دنیای رقابتی امروز، جلب رضایت مشتریان و حفظ مشتری، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، مدل‎های مختلفی برای سنجش رضایت مشتریان طراحی شده است؛ اما به دلیل اینکه هر صنعت نیازهای خاص خود را داشته و مدل‎های سنجش رضایت مشتریان با توجه به نیاز هر بخش و صنعت نیاز به بومی چکیده کامل
در دنیای رقابتی امروز، جلب رضایت مشتریان و حفظ مشتری، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، مدل‎های مختلفی برای سنجش رضایت مشتریان طراحی شده است؛ اما به دلیل اینکه هر صنعت نیازهای خاص خود را داشته و مدل‎های سنجش رضایت مشتریان با توجه به نیاز هر بخش و صنعت نیاز به بومی سازی دارد، در تحقیق حاضر عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان بانک ملی و اقتصاد نوین مورد شناسایی قرار گرفته و با استفاده از مدل کانو این عوامل به سه دسته نیازهای اساسی، عملکردی و انگیزشی تقسیم شدهاند. جامعه مورد بررسی، مشتریان بانک ملی و اقتصاد نوین و حجم نمونه برای هر بانک 384 نفر بوده که به شیوهی تصادفی ساده انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ برابر 0/942 برای بانک ملی و 0/875 برای بانک اقتصاد نوین محاسبه گردید. نتایج تحقیق نشان میدهد که از نظر مشتریان هر دو بانک، پایین بودن کارمزد و هزینههای انجام خدمات بانکی جزء الزامات اساسی، مـؤلفههای آراستگی ظاهری و تسهیلات رفاهی شعب برای مشتریان، وجود شعباتی جهت سرویسدهی در خارج از ساعات اداری و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک جزء الزامات عملکردی می باشد. همچنین پوشش یک دست کارکنان نیز جزء الزامات انگیزشی شناسایی شده و مشتریان نسبت به ارائه خدمات ویژه برای مشتریان خاص بیتفاوت است. بر اساس نتایج تحقیق برای مشتریان بانک اقتصاد نوین، پاسخگویی به موقع رئیس شعبه و کارکنان بانک و نیز وجود سیاستهای حمایتی از مشتری نیاز عملکردی، تسهیلات اعطایی از نظر چگونگی پرداخت، نرخ بهره، زمان پرداخت و ... نیاز اساسی و نسبت به سود سپردههای سرمایهگذاری بیتفاوت بودهاند این در حالی است که برای مشتریان بانک ملی پاسخگویی به موقع رئیس شعبه و کارکنان بانک نیاز اساسی، سود سپردههای سرمایهگذاری نیاز عملکردی و وجود سیاستهای حمایتی از مشتری نیاز انگیزشی به شمار رفته و نسبت به تسهیلات اعطایی از نظر چگونگی پرداخت، نرخ بهره، زمان پرداخت و ... بی‎تفاوت بودهاند.
پرونده مقاله