ارزیابی تاثیر طبقه برند، شناخت برند و قیمت، بر ارزش موردانتظار و تمایلات رفتاری خریداران گوشی موبایل (مطالعه موردی: دانشجویان)
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابیکامبیز حیدرزاده 1 , حسام زند حسامی 2 , سیده سارا قافله باشی 3
1 -
2 -
3 -
کلید واژه: شناخت برند, طبقه برند, کیفیت درک شده, قیمت, قیمت منصفانه, ارزش مورد انتظار مشتری, میل به جستجو, میل به خرید, تمایلات رفتاری,
چکیده مقاله :
به تازگی، موضوع ارزش مورد انتظار مشتری، به عنوان وسیله ی سنجشی برای عملکرد کسب و کار مورد توجه قرار گرفته شده است و بر روی جوانبی از تصمیم گیری مشتری در مورد خرید تمرکز کرده است . نیاز بازارها به دانستن در مورد عملکرد مشتریان بیش از پیش افزایش یافته است. ارائه دیدگاه جدیدی از رفتار مصرف کن نده، پیرامون روابط جایگزینی قیمت -کیفیت، ارزش مورد انتظار مشتری می تواند انگیزه عمیق تری در مورد میل به خرید و وفاداری به یک نام تجاری را فراهم سازد . به نظر می رسد توجه صرف به عوامل ایجاد کننده رضایت مندی مشتری، تنوع کارکردها، قیمت و کیفیت محصولات نمی تواند جهت ایجاد مزیت، کافی باشد . بنابراین توجه به متغیرهای دیگری مانند عادت ها و تمایلات رفتاری مصرف کنندگان، توجه مشتریان به طبقه برند، نوع شناخت آنها از برند و همچنین عوامل ایجاد کننده ارزش در ذهن مشتری، در جذب مشتریان جدید و ماندگاری مشتریان موجود می تواند ب سیار موثر واقع شود. مطالعه حاضر، نتایج تحقیقی را گزارش می دهد که برای آزمودن یک مدل در زمینه ارزش مورد انتظار مشتری در بازار شرکت های تلفن های همراه، طراحی شده است.
Recently, the concept of customer value has drawn increasing attention as a measure of business performance. Customer value focuses on consumer purchase decision making. Markets and companies need to understand consumer behavior becomes more than ever before.The present study tests a modified customer value theory in mobile cell companies. Some factors effectively stimulate the behavioral intentions. A survey was distributed to students at Islamic Azad University.The results show that three is a significant relationship between brand class and perceived quality. Perceived quality and customer value plus purchase intention has an indirect significant relationship between price and price fairness, and customer value and price, customer value and search intention.