• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی
        حمیدرضا حسینی دانا بی بی سادات میراسماعیلی امین بلندهمت
        هدف اصلی ما در این پژوهش به دست آوردن شناخت در مورد نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه است. در اینمسیر با بررسی ادبیات کارآفرینی، شاخص های ترویج فرهنگ کارآفرینی استخراج و با بهره گیری از شاخص هایی چون نیاز بهتوفیق(رقابت جویی)،خودباوری، تمایل به مخاطره پذیری، چکیده کامل
        هدف اصلی ما در این پژوهش به دست آوردن شناخت در مورد نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه است. در اینمسیر با بررسی ادبیات کارآفرینی، شاخص های ترویج فرهنگ کارآفرینی استخراج و با بهره گیری از شاخص هایی چون نیاز بهتوفیق(رقابت جویی)،خودباوری، تمایل به مخاطره پذیری، نیاز به استقلال، خلاقیت و استفاده از نظریات یادگیری اجتماعی، استفاده ورضایت مندی، برجسته سازی و اشاعه و نوآوری چارچوب نظری تحقیق فوق تدوین شد.جامعه آماری این تحقیق دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی دانشگاه تهران هستند که با استفاده از روش نمونه گیری،تصادفی ساده 200 نفر انتخاب و با بهره گیری از پرسشنامه محقق ساخته، فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفتند . در تحقیق فوقجهت بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده و با ضریب همبستگی اسپیرمن به رد یا تأیید فرضیه هاپرداختیم.پس از استخراج نتایج به این نتیجه رسیدیم که اکثر پاسخگویان بر این باورند که مطبوعات به عنوان یکی از رسانه های تأثیرگذارمی توانند سبب شکل دهی نگرش کارآفرینانه در مخاطبان شده، باور کارآفرینی را به آن ها منتقل کرده و در نهایت باعث درونیکردن ارزش های کارآفرینی در آن ها شوند.نتایج بیانگر این مهم است که مطبوعات می توانند با انتشار مطالب خلاقانه سبب ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه شوند. همچنین بینانتشار طرح های کسب و کار در مطبوعات و تقویت خلاقیت در خوانندگان رابطه معناداری وجود دارد. از سویی دیگر نتایج حاصلهنشان داد انعکاس فعالیت های کارآفرینان در مطبوعات، تقویت روحیه خطرپذیری در خوانندگان را به دنبال دارد و انتشار سرگذشتزندگی کارآفرینان در مطبوعات باعث ایجاد روحیه خودباوری در خوانندگان می شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - نقش اینترنت بر انزوای اجتماعی در میان دانشجویان دانشگا ه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
        امیر محمدی جو
        استفاده از اینترنت در بین نسل جدید جامعه در حال گسترش است و بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد . امروزه برایخرید،جمع آوری اطلاعات،گفتگو با سایر کاربران و بسیاری از فعالیت دیگر از اینترنت استفاده می شود.آنگونکه هیچ بعدی از ابعادزندگی افراد از این سیطره بی نصیب نمی م چکیده کامل
        استفاده از اینترنت در بین نسل جدید جامعه در حال گسترش است و بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد . امروزه برایخرید،جمع آوری اطلاعات،گفتگو با سایر کاربران و بسیاری از فعالیت دیگر از اینترنت استفاده می شود.آنگونکه هیچ بعدی از ابعادزندگی افراد از این سیطره بی نصیب نمی ماند.استفاده بیش از حد از اینترنت، انسان ها را از باور و ارتباطات اجتماعی واقعی دورمی کند و با حذف تعاملات اجتماعی و تسلط بر زندگی افراد می تواند موجب احساس تنهایی و انزوا اجتماعی گردد.این تحقیق درصدد شناسایی رابطه بین استفاده از اینترنت و انزوای اجتماعی کاربران است. این پژوهش ضمن مروری که بر فضایمفهومی موضوع دارد، از رویکردی تلفیقی که بر گرفته از تئوری های استفاده وخشنودی، استفاده و رضایتمندی و نظریه حمایتاجتماعی ولمن و مک کوئیل می باشد،برای تبیین پدیده مذکور بهره گرفته است و با عنایت به فرضیاتی که از این تئوری ها با توجهبه ویژگی های جامعه آماری مورد مطالعه اخذ کرده است به شناسایی رابطه استفاده از اینترنت و انزوای کاربران پرداخته است باکاربرد روش پیمایشی و با استفاده از فن پرسشنامه بر روی 400 نفردانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و از طریق نمونه0 درصد انتخاب، اطلاعات و داده های مورد نیاز جمع آوری گردید . اطلاعات بدست / گیری طبقه ای نا متناسب با سطح خطای 05آمده با استفاده از آماری استنباطی و آزمون های (رگرسیون خطی، ضریب پیرسون، ...) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند . نتایج22 درصد از / حاصل از ترکیب گویه ها در خصوص انزوای اجتماعی در بین پاسخگویان حاکی از آن است که ؛ انزوای اجتماعی 561 درصد متوسط و 16 درصد درسطح بالایی قرار دارد. / کاربران درسطح پایین، 5به طور کلی میزان انزوای اجتماعی دانشجویان درحد متوسط میباشد.مطابق یافتههای تبینی بین متغیرهای میزان استفاده از اینترنتr = 0/ اعتیاد به اینترنت یا استفاده افراطی ( 43 ،( r = 0/ میزان رضایت از اینترنت ( 42 ،(r = 0/ نوع استفاده از اینترنت ( 46 ،(r = 0/48)متغیر B = 0/ و انزوای اجتماعی ارتباط معنی دار و مثبتی وجود دارد بر اساس ضرایب بتا 50 (r=0/ )، میزان دسترسی به اینترنت ( 66میزان دسترسی به اینترنت نزدیک به نیمی( 50 درصد) از تغییرات و نوسانات گرایش به انزوای اجتماعی را تبیین می کند.همچنین یافتههای این تحقیق نشان داد که بیشتر میزان کاربری اینترنت در خصوص چت، ایمیل و جستجو در سایت ها ی علمی وتحقیق به خوداختصاص داده است. میزان استفاده از اینترنت به نوبه خود منجر به انزوای اجتماعی نمی شود بلکه استفاده افراطی از اینترنت منجر بهاعتیاد و تنهایی می گردد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - سنجش مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر رویکرد ارتباطی در بین مشترکان نشریه های تخصصی غیر دولتی شهر تهران
        علی اکبر فرهنگی طهمورث حسنقلی پور بهارک ناطقی پور
        پژوهش حاضر پنج پیامد اساسی را به همراه خواهد داشت: اولاً، توضیحی نظری در مورد این که چرا مدیریت ارتباط با مشتری در بهدست آوردن پیامدهای مطلوب از رابطه ی میان مشتری و ارائه دهنده ی خدمات تأثیرگذار است، ارائه می دهد . دوماً، ارزیابیکاملتری از نقش فنآوری اطلاعات در فعالیته چکیده کامل
        پژوهش حاضر پنج پیامد اساسی را به همراه خواهد داشت: اولاً، توضیحی نظری در مورد این که چرا مدیریت ارتباط با مشتری در بهدست آوردن پیامدهای مطلوب از رابطه ی میان مشتری و ارائه دهنده ی خدمات تأثیرگذار است، ارائه می دهد . دوماً، ارزیابیکاملتری از نقش فنآوری اطلاعات در فعالیتهای مدیریت ارتباط با مشتری ارائه میدهد. سوماً، چندین دسته از مقیاسهای اندازهگیری را که برای آزمودن مدل مفهومی پیشنهادی لازم هستند، توسعه داده و تعیین اعتبار میکند. چهارماً، با بررسی پدیدهی مدیریتارتباط با مشتری مبتنی بر رویکرد ارتباطی به پر رنگ کردن قدرت توضیحی و تفسیری نظریهی ارتباطات بازاریابی میپردازد و نهایتاً،این مطالعه به این دلیل که شاهدی تجربی در مورد ارزش مدیریت ارتباط با مشتری برای مدیران و کارشناسان سازمان ها فراهممیکند و مجموعهای از معیارها و مقیاسهای مشتری محور را ارائه میدهد که مدیران را قادر میسازند تا بهتر وضعیت تلاش هایمدیریت ارتباط با مشتری سازمان خود را ارزیابی نمایند و علت ریشه ای اقدامات ناموفق را تشخیص دهند، دارای ارزش بالاییمی باشد. چارچوب نظری این پژوهش، یک مدل مفهومی مبتنی بر روابط تئوریک میان نه بعد مطرح شده در این مدل می باشد که درقالب ده فرضیه مطرح شده اند. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و با آزمون مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملیتاٌییدی، با کمک نرم افزار لیزرل، مدل مفهومی آزمون شد و با توجه به نتایج بدست آمده، تمامی فرضیه های این پژوهش تاٌیید شدند.با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیق، می توان نتیجه گیری نمود که مدل مفهومی تحقیق در جامعه آماری این پژوهش از برازشمناسبی برخوردار بوده است و برازش مدل تاٌیید شده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - بررسی تاثیرسریال های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان برگرایش جوانان به مد (مورد مطالعه جوانان شهرتهران)
        سهیلا ترابی
        یکی از ویژگیهای منحصربه فرد دنیای امروز وجود ارتباطات وسیع و گسترده ی انسانی است.گسترش وسایل ارتباطی سبب رویاروییانسان با اطلاعات گوناگون و متنوع از محیط های مختلف شده است که نتیجه و پیامد آن بر روی تمام جوانب زندگی انسان امروزتاثیرگذار بوده است. ازجمله این وسایل ارتباط چکیده کامل
        یکی از ویژگیهای منحصربه فرد دنیای امروز وجود ارتباطات وسیع و گسترده ی انسانی است.گسترش وسایل ارتباطی سبب رویاروییانسان با اطلاعات گوناگون و متنوع از محیط های مختلف شده است که نتیجه و پیامد آن بر روی تمام جوانب زندگی انسان امروزتاثیرگذار بوده است. ازجمله این وسایل ارتباطی، ماهواره ها هستند، در این میان شبکه های ماهواره ای از مهم ترین ابزار ترویج ارزشهای فرهنگی در گستره جوامع می باشند.امروزه گرایش روزافزون جوانان به رسانه ها و نیز پدیده مد از جمله مسائلی است کهکارشناسان حوزه های مختلف به آن توجه نشان می دهند، بنابراین مدگرایی یکی از بزرگترین مسائلی است که نتیجه گسترش فرهنگاستفاده از رسانه های غربی چون ماهواره است. هدف اصلی پژوهشگر در این تحقیق این است تا به بررسی"تاثیرسریال هایشبکه های ماهواره ای فارسی زبان برگرایش جوانان به مد(مورد مطالعه جوانان شهرتهران)" بپردازد.برای انجام ایناستفاده شده است و نمونه این تحقیق طبق فرمول کوکران شامل 384 نفر از جوانان 18 تا 28 (Survey) پژوهش از روش پیمایشیسال مناطق شمال ،جنوب ،شرق وغرب شهر تهران می باشند که از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان استفاده کرده اند و به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شده اند.ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات در این تحقیق ، پرسشنامه است که از طریق آمار توصیفی ومورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته اند. دراین تحقیق پس از بررسی حوزه های تابع مد و مدگرایی و spss استنباطی وبااستفاده ازنرم افزارنیز عوامل مؤثر بر مدگرایی جوانان، با استفاده از نظریات حوزه ارتباطات و نظریات حوزه مد به بررسی تاثیر شبکه های ماهواره ایفارسی زبان بر مدگرایی جوانان از زوایای مختلف پرداخته شده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - الگوی برنامه ریزی برای برنامه سازی موفق در تلویزیون
        جاوید ایمانی رضا نجف بیگی، آرین قلی پور
        برنامه ریزی را تصور و طراحی وضعیت مطلوب و پیش بینی کردن راه ها و وسایلی که نیل به آن را میسر سازد تعریف کرده اند، اما برنامه ریزی برای برنامه سازی در تلویزیون فرآیندی دشوار و تخصصی است. در این شرایط، در اختیار داشتن الگوی علمی و عملیبرای برنامه ریزی ضروری است. در این ت چکیده کامل
        برنامه ریزی را تصور و طراحی وضعیت مطلوب و پیش بینی کردن راه ها و وسایلی که نیل به آن را میسر سازد تعریف کرده اند، اما برنامه ریزی برای برنامه سازی در تلویزیون فرآیندی دشوار و تخصصی است. در این شرایط، در اختیار داشتن الگوی علمی و عملیبرای برنامه ریزی ضروری است. در این تحقیق به این سوال پاسخ داده شده است که برنامه ریزی برای برنامه سازی موفق در تلویزیونباید دارای چه وی ژگی هایی باشد. جامعه پژوهش دربرگیرنده صاحب نظران مدیریتی آشنا با مفاهیم رسانه ای و صاحب نظران رسانه ایآشنا با مفاهیم مدیریتی بوده است. براساس روش کیفی زمینه بنیان و نمونه گیری گلوله برفی، با سی نفر از کارشناسان مصاحبه شده والگوی برنامه ریزی برای برنامه سازی موفق در تلویزیون استخراج شده است. نظریه و الگوی پدیدار شده مبین آن است که برنامه سازیموفق در تلویزیون، نیازمند بستر لازم، مهیا شدن شرایط علّی و اتخاذ راهبردهای مناسب است، اگرچه نقش عوامل مداخله گر در اینفرآیند نباید از نظر دور نگه داشته شود.واژگان کلی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - عوامل مؤثرجذب کنندة نوجوانان وجوانان تهرانی 1« بی.بی.سی » به اخبارتلویزیون فارسی
        حسین صدری نیا
        از میان صدها شبکه ماهواره ای قابل دریافت در ایران، بالغ بر 50 شبکه فارسی زبان هستند که در آن سوی مرزها توسط شخصیتهایحقیقی یا حقوقی ایرانی یا غیرایرانی مدیریت می شوند4 به دولتهای دیگر تعلق دارند چن انکه بی.بی.سی 3و تلویزیون فارسی صدای آمریکا بعضی از این شبکه ها نیز چکیده کامل
        از میان صدها شبکه ماهواره ای قابل دریافت در ایران، بالغ بر 50 شبکه فارسی زبان هستند که در آن سوی مرزها توسط شخصیتهایحقیقی یا حقوقی ایرانی یا غیرایرانی مدیریت می شوند4 به دولتهای دیگر تعلق دارند چن انکه بی.بی.سی 3و تلویزیون فارسی صدای آمریکا بعضی از این شبکه ها نیز نظیر شبکۀ موسوم بهاین دو شبکه به ترتیب براساس مصوبۀ کنگرة آمریکا و مجلس اعیان انگلیس ایجاد شده اند.شبکه های ماهواره ای فارسی زبان صرفنظر از وابستگی هایشان، طیف وسیعی از برنامه ها را ارائه می کنند که از جملۀ آنها برنامۀپخش اخبار است.چنین به نظر می رسد که در میان همۀ شبکه های تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان که برنامۀ خبری دارند، تلویزیون فارسیدر زمینۀ پخش خبرهای فارسی، مقولۀ منحصربفردی است که بی.بی.سی با توجه به تجربۀ 70 سالۀ بنگاه خبرپراکنی بی.بی.سی اخبارش به ویژه در میان نوجوانان وجوانان تهرانی مورد اقبال قرار گرفته و این همان چیزی است که چرایی و عوامل مؤثر در آندستمایۀ این تحقیق قرارگرفته است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - ماه رمضان در تبلیغات تلویزیونی رویکرد نشانه-معناشناسی
        آنیتا صالح بلوردی
        علم نشانه-معناشناسی میتواند تولید و تفسیر یک اثر را بررسی کند و تمام زوایای پیدا و پنهان آن را آشکار سازد. تبلیغات تلویزیونیبا مضامین مذهبی بسیارشبیه به هم و سطحی به نظر میرسند. این مقاله فرصتی فراهم میکند تا محتوای اصلی تبلیغ شناخته شود و باتکیه بر آن ساختار کلی پیام ط چکیده کامل
        علم نشانه-معناشناسی میتواند تولید و تفسیر یک اثر را بررسی کند و تمام زوایای پیدا و پنهان آن را آشکار سازد. تبلیغات تلویزیونیبا مضامین مذهبی بسیارشبیه به هم و سطحی به نظر میرسند. این مقاله فرصتی فراهم میکند تا محتوای اصلی تبلیغ شناخته شود و باتکیه بر آن ساختار کلی پیام طراحی شود. سمپرینی چهار بخش ماموریت، برنامه ریزی، شادکامی و آگاهی برای زمان در نظرمیگیرد. زمان میتواند عظمت دورهای تاریخی را نشان دهد. خیالی باشد و روزهای خوشی را در آینده نوید دهد. مربوط به گذشتهباشد و خاطرههای دلنشین رازنده سازد و توانایی فرد در اداره و کنترل امور را گوشزد کند. میتوان این چهاربخش را بومیسازی کردو پیکره اصلی تبلیغات مذهبی در ایام ماه رمضان را شکل داد. این چهار بخش مقدمهای بیش نیستند ولی نقش مهمی در هدایت وسازماندهی تبلیغ بازی میکنند. تبلیغ به شکل توصیف، داستان یا جملات تبلیغاتی کوتاه به مخاطب عرضه میشود. ترفندهای متفاوتیوجود دارند تا بیننده را به سمت تبلیغ جلب کنند. فرستنده پیام به کمک تکنیکهای سینمایی، بازیگران، زمان یا مکان را به تصویرمیکشد و کلام خود را مزین به صنایع ادبی، استدلالها یا جملات موزون و آهنگین میسازد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - بررسی رابطه بین ارتباطات غیرکلامی و رضایت مندی مشتریان در نمایندگی های شرکت خودروسازی تویوتا در شهر تهران
        هما درودی عادل صمدی تبار
        این پژوهش با هدف تعیین میزان رابطه بین ارتباطات غیرکلامی و رضایت مندی مشتریان در نمایندگی های شرکت خودروسازیتویوتا در شهر تهران اجرا شده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی به شمار می رود. از پرسشنامه استاندارد(یونگ و یون، 2011 ) که بومی سازی شده و روایی و پ چکیده کامل
        این پژوهش با هدف تعیین میزان رابطه بین ارتباطات غیرکلامی و رضایت مندی مشتریان در نمایندگی های شرکت خودروسازیتویوتا در شهر تهران اجرا شده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی به شمار می رود. از پرسشنامه استاندارد(یونگ و یون، 2011 ) که بومی سازی شده و روایی و پایایی آن مجددا مورد تأیید قرار گرفته، به عنوان ابزار پژوهش استفاده شدهنسخه 20 ) بهره گرفته ) SPSS است. در تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی و با استفاده از نرم افزارشده است.نتایج پژوهش نشان دادند که بین ارتباطات غیرکلامی و رضایت مندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد . همچنین وجود رابطهمعنادار مثبت بین ارتباطات غیرکلامی کارکنان و احساسات مثبت مشتریان و نیز وجود رابطه معنادار منفی بین ارتباطات غیرکلامیکارکنان و احساسات منفی مشتریان به تأیید رسید. از سوی دیگر مشخص شد که بین احساسات مثبت مشتریان و رضایت مشتریانرابطه معنادار مثبت وجود دارد. وجود رابطه معنادار منفی بین احساسات منفی مشتریان و رضایت مشتریان نیز به تأیید رسید. همچنیننتایج پژوهش نشان دادند که مشتریان شرکت تویوتا اهمیت متفاوتی برای مولفه های ارتباطات غیرکلامی قائل هستند . همچنین دومتغیر ظاهر فیزیکی و حرکات گفتاری بر رضایت مندی مشتریان اثرگذاری دارند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - بررسی تاثیر رسانه های الکترونیکی (اینترنت) در ایجاد شکاف بین فرزندان و والدین تهرانی
        سارا محمد پور محمدرضا آزادی نژاد
        این پژوهش با عنوان بررسی تاثیر رسانه های الکترونیکی (اینترنت) در ایجاد شکاف نسلی بین فرزندان و والدین خانواده های تهرانیبه مطالعه و بررسی مسائل مربوط به اینترنت بر روی شکاف نسلی می پردازد. رسانه ای که اگرچه مدت زمان زیادی از پیدایش آننمی گذرد، اما بنا بر وجود و بروز ویژ چکیده کامل
        این پژوهش با عنوان بررسی تاثیر رسانه های الکترونیکی (اینترنت) در ایجاد شکاف نسلی بین فرزندان و والدین خانواده های تهرانیبه مطالعه و بررسی مسائل مربوط به اینترنت بر روی شکاف نسلی می پردازد. رسانه ای که اگرچه مدت زمان زیادی از پیدایش آننمی گذرد، اما بنا بر وجود و بروز ویژگی های منحصر به فردش، توانسته با شتاب زیادی فراگیر شود و تاثیرات قابل توج هی را برجایگذارد. بنابراین با توجه به هدف اصلی این تحقیق یعنی شناسایی تاثیر رسانه های الکترونیکی (اینترنت ) در ایجاد شکاف نسلی بینوالدین و فرزندان خانواده های تهرانی، سعی شده بر روی عوامل تاثیرگذاری آن مطالعه و کنکاش لازم انجام پذیرد. شیوه اجرای اینپژوهش پیمایشی و با بهره مندی از ابزار پرسش نامه محقق ساخته به اجرا در آمده است.برای تحقق مراحل اجرایی و فرآیند تحقیق، نخست با بررسی و مطالعه ی کتاب خانه ای بر روی منابع و نظریات مرتبط و پیشینه تحقیق،مطالب و متون لازم اقتباس و استخراج و سپس فرضیه های تحقیق تدوین شد. در گام بعدی با تمرکز بر روی محتویات و چارچوبنظری پژوهش و مطابق متغیرهای مستقل و وابسته، هریک از فرضیه ها، شاخص ها و مولفه های تاثیرگذار و تاثیرپذیر تبیین شدند .که متاثر از اینترنت هستند، شاخص های تاثیرگذار بر شکاف برخورداری مخاطب و دوست یابی ، ارتباط مجازی ، محتوای رسانه نیز، برای سنجش شکاف نگرشی و شکاف ارتباطی ، شکاف رفتاری ، شکاف ارزشی نسلی قلمداد شدند و مولفه هایی چونشکاف نسلی معین شدند. گام سوم با تنظیم و توزیع پرسش نامه در سطح جامعه نمونه آماری، شامل 450 نفر از شهروندان تهرانی از دوگروه سنی 15 تا 25 سال و 40 تا 60 سال ساکن در سطح مناطق 22 گانه تهران، که به صورت تصادفی انتخاب شدند، آغاز شد و باو دست یابی به تحلیل های آماری توصیفی و استنباطی و آزمون spss گردآوری آن و ورود و پردازش داده ها از طریق نرم افزارفرضیه ها پایان یافت.بر ایجاد شکاف نسلی میان برقراری ارتباط در این فضای مجازی و محتوای اینترنت یافته های این پژوهش مستدل بر این است کهو هم چنین برخورداری آنها فرهنگ پذیری فرزندان و والدین خانواده های تهرانی تاثیر دارند. اما دوست یابی به عنوان یکی از شقوقاز اینترنت، تاثیری در شکاف میان این دو نسل ندارد. فرضیه های دیگر این تحقیق که با ارزیابی و اندازه گیری شاخص ها و مولفه هایپیش گفته در پی اثبات تاثیر اینترنت بر شکاف نسلی میان والدین و فرزندان خانواده های تهرانی بود، رد شد و گواه بر آن دارد کهاینترنت بر ایجاد این شکاف ها بی تاثیر است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - رابطه سطح نیازهای دبیران با مهارت های اجتماعی آنان
        سمیه تاجیک اسماعیلی
        پژوهش حاضر ، با هدف بررسی سطح نیازهای دبیران و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی آنان از دیدگاه مدیران مدارس راهنماییدخترانه شهر تهران انجام گرفته است.این پژوهش از نوع همبستگی و همخوانی است . با روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 300 دبیرو 100 مدیر از 100 مدرسه راهنمایی به صورت تص چکیده کامل
        پژوهش حاضر ، با هدف بررسی سطح نیازهای دبیران و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی آنان از دیدگاه مدیران مدارس راهنماییدخترانه شهر تهران انجام گرفته است.این پژوهش از نوع همبستگی و همخوانی است . با روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 300 دبیرو 100 مدیر از 100 مدرسه راهنمایی به صورت تصادفی انتخاب شدند .روش پژوهش پیمایشی است و ابزار اندازه گیری ،پرسشنامهمی باشد. یافته های پژوهش نشان داد که فرضیه اصلی پژوهش با عنوان" میان نیازهای دبیران و مهارتهای اجتماعی آنان رابطه وجوددارد " رد می شود بدین معنی که میان مهارتهای اجتماعی دبیران و سطح نیازهای آنان هیچگونه رابطه معنی داری وجود ندارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        11 - بررسی ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز در سال 91
        محمد جوادی پور فرشته کردستانی گیتی نیرومند
        هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه تهران مرکز واحد ولی عصر91 بوده است جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی - در سال تحصیلی 92دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (مجتمع ولی عصر)می چکیده کامل
        هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه تهران مرکز واحد ولی عصر91 بوده است جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی - در سال تحصیلی 92دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (مجتمع ولی عصر)می باشد .حجم جامعه آماری دانشجویان 330 نفربود که بر اساس جدول مورگانتعداد 180 نفربه صورت تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه به آنها داده شد.ابزار گردآوری داده های پژوهش متشکل از دو پرسشنامهاستانداردتفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ بوده است.تحقیق از نوع همبستگی بوده و تجزیه وتحلیل داده ها بر اساس آزمون ضریب همبستگی بوده است.نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد علائم جسمانی فقط با نمره کلتفکر انتقادی رابطه مستقیم معناداری دارد ولی با عوامل آن رابطه معناداری ندارد. و اختلال کارکرد اجتماعی با عامل تحلیل ارزیابیاستدلال قیاسی و استدلال استقرایی و نمره کل تفکر انتقادی رابطه معناداری دارد همچنین اضطراب با هیچ یک از عوامل تفکرانتقادی رابطه معناداری ندارد و افسردگی با هیچ یک از عوامل تفکر انتقادی رابطه معناداری ندارد . پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        12 - نقش تحرک اجتماعی سیاسی شبکههای اجتماعی مجازی بر شکل گیری بعد فرهنگی سرمایه اجتماعی
        اسماعیل کاوسی حسنا کاظمی
        شبکه های اجتماعی دستاورد اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن می باشند. امروزه گسترش فناوری اطلاعاتو ارتباطات و کاربردهای آن به گونه ای توسعه یافته است که در تمامی ابعاد زندگی انسان وارد شود. در میان شبکه های اجتماعیمجازی، فیس بوک شبکه ای پرقدرت است که می چکیده کامل
        شبکه های اجتماعی دستاورد اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن می باشند. امروزه گسترش فناوری اطلاعاتو ارتباطات و کاربردهای آن به گونه ای توسعه یافته است که در تمامی ابعاد زندگی انسان وارد شود. در میان شبکه های اجتماعیمجازی، فیس بوک شبکه ای پرقدرت است که می تواند بر سرمایه اجتماعی تاثیر به سزایی بگذارد. سرمایه اجتماعی حاصل تعاملاتو هنجارهای گروهی و اجتماعی است. سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که به سرعت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته وحاصل تعاملات و هنجارهای گروهی و اجتماعی است. امروزه تمامی ابعاد زندگی فردی واجتماعی انسان ها در رسانه ها رسوخ کردهاست. بنابراین بررسی چگونگی شکل گیری و توسعه سرمایه اجتماعی توسط شبکه های اجتماعی مجازی امری مهم تلقی می شود واین موضوع به عنوان موضوع مقاله انتخاب گردیده است.اهداف این مقاله: 1-تعیین میزان تاثیر تحرک اجتماعی در شبکههای اجتماعی مجازی درشکل گیری وتوسعه بعد فرهنگی سرمایهاجتماعی و 2- تعیین میزان تاثیر تحرک اجتماعی در شبکههای اجتماعی مجازی درشکل گیری وتوسعه بعد فرهنگی سرمایه اجتماعی(در میان اعضاء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق) می باشد.الگوی کارکرد اجتماعی شبکه های اجتماعی مجازی با تکیه بر نظریه جامعه اطلاعاتی و جامعه شبکه ای کستلز، و الگوی ابعاد ومولفه های سرمایه اجتماعی نیز با تلفیق رویکردهای مختلف و استفاده از نظریات دانشمندانی همچون، پاتنام، فوکویاما و الگوی مطرحارائه شد. جامعه آماری، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران شرق می باشد . دکتر کاوسی شده در پایان نامهروش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه های اجراء همبستگی می باشد. این تحقیق بر اساس روش کمی سنجیده و ازپیمایشی استفاده شده است. تکنیک گرداوری اطلاعات نیز پرسشنامه می باشد. داده ها استخراج و تجزیه و تحلیل شدند. برای آزمونفرضیات از اسپیرمن استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که بین دو متغیر شبکه های اجتماعی مجازی و سرمایه اجتماعیرابطه معناداری وجود دارد و تاثیر متغیر مستقل بر وابسته، نسبتا قوی است. در انتها پیشنهادات لازم ارائه شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        13 - بررسی ارتباط بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت با گرایش والدین و فرزندان به ماهواره
        حبیب صبوری خسروشاهی مهسا سلطانی
        در این تحقیق، به رسی ارتباط بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت با گرایش والدین و فرزندان به ماهواره پرداخته شده است سوال اصلی تحقیق بدین ترتیب تدوین گردید که ارتباط معنیداری بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت به برنامهها با گرایش والدینو فرزندان به ماهواره وجود دارد؟ روش تح چکیده کامل
        در این تحقیق، به رسی ارتباط بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت با گرایش والدین و فرزندان به ماهواره پرداخته شده است سوال اصلی تحقیق بدین ترتیب تدوین گردید که ارتباط معنیداری بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت به برنامهها با گرایش والدینو فرزندان به ماهواره وجود دارد؟ روش تحقیق حاضر، توصیفی بوده که در حیطه تحقیقات پیمایشی (زمینهیابی) جای میگیرد. جامعهآماری تحقیق شامل جوانان 15 تا 29 سال است که در منطقه 4 شهرداری تهران سکونت دارند و بر طبق آمار سال 1391 که از سویمعاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری منطقه 4 تهیه شده است؛ شامل 285365 نفر هستند. روش نمونهگیری خوشهای چندمرحله ای ونمونهگیری تصادفی استفاده شده است. بدین صورت که ابتدا از بین 9 ناحیه شهرداری منطقه 4 تهران به صورت تصادفی 4 ناحیه نمونهگیری شده و در مرحله دوم از هر ناحیه 2 محله به صورت تصادفی انتخاب شده است و سپس به صورت تصادفی بین حدود 50 نفر ازجوانان 15 تا 29 سال در هر محله پرسشنامه توزیع گردیده است. در این تحقیق از پرسشنامه پژوهشگرساخته استفاده شده است که0 میباشد. مدل آماری ضریب همبستگی پیرسون / دارای سه خردهمقیاس احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت میباشد و دارای اعتبار 91بین احساس نیاز، α=0/ میباشد که به بررسی رابطه بین متغیرها میپردازد. یافتههای تحقیق نشان داد که رابطه معنیداری در سطح 01جذابیت و مطلوبیت با گرایش والدین و فرزندان به ماهوارده وجود دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        14 - بررسی میزان تاثیر سبکهای ارتباطی مدیریت در تعامل میان فردی کارکنان
        عبدالرضا شاه محمدی مسعود علی مرادی
        هدف پایان نامه حاضر بررسی تاثیر سبکهای ارتباطی مدیریت برتعامل میان فردی کارکنان (موردمطالعه:شرکت مخابرات استان تهران )میباشد. از این رو در این تحقیق از روش پیمایشی استفاده و جامعه آماری آن کلیه کارکنان اداره کل مخابرات منطقه 6 تلفن شهری می باشدکه بااستفاده از جدول مورگا چکیده کامل
        هدف پایان نامه حاضر بررسی تاثیر سبکهای ارتباطی مدیریت برتعامل میان فردی کارکنان (موردمطالعه:شرکت مخابرات استان تهران )میباشد. از این رو در این تحقیق از روش پیمایشی استفاده و جامعه آماری آن کلیه کارکنان اداره کل مخابرات منطقه 6 تلفن شهری می باشدکه بااستفاده از جدول مورگان 250 نفربه صورت تصادفی انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند.ابزار تحقیق این پژوهش پرسشنامه محققساخته است.روش تحقیق در این پژوهش پیمایشی می باشد.نتایج این بررسی نشان می دهد بین استفاده از سبکهای ارتباطی توسط مدیرانوتعامل سازنده بین همکاران رابطه معنی داری وجود دارد . کسانی که از سبک ارتباطی پویا استفاده کرده اند بیشتر آزادی عملدارند.همچنین فرضیه سوم مبنی بر اینکه ازدیدگاه پاسخگویان بین سبک ارتباطی تفویضی وتوانایی افراد رابطه معنی داری وجود دارد موردتایید قرار گرفته است در پایان بر اساس نتایج مشخص می شود این موقعیت است که تعیین می کند کدام یک از سبکها اثربخشی بی شتریدر تعامل میان فردی کارکنان خواهد داشت. پرونده مقاله