• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های ازاد استان تهران
        بابک زالی حمید سجادی محمدرضا اسماعیلی زهرا حاجی انزهایی
        تحقیق حاضر تحت عنوان مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های آزاد استان تهران بود که پژوهش از نوع کمی ،کاربردی با رویکرد مدل‌سازی ومعادلات ساختاری است. در این تحقیق جهت تعیین حجم نمونه از نرم‌افزار S چکیده کامل
        تحقیق حاضر تحت عنوان مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های آزاد استان تهران بود که پژوهش از نوع کمی ،کاربردی با رویکرد مدل‌سازی ومعادلات ساختاری است. در این تحقیق جهت تعیین حجم نمونه از نرم‌افزار SPSS Sample Power استفاده شد. و روش‌ نمونه‌گیری هم به صورت طبقه‌ای تصادفی بود. و پرسشنامه ها شامل ویژگی های فردی و پرسشنامه ارتباطات سازمانی که شامل ارتباطات درون سازمانی با 3 مؤلفه هماهنگی ،مشارکت و ارتباطات و همچنین برای اندازه گیری ارتباطات برون سازمانی از پرسشنامه استاندارد خدادادی (1390) با 3 مؤلفه تعامل سازمانی با ذینفعان بیرونی)، ارتباط با مشتریان/ مخاطبان و روابط عمومی استفاده شده است. همچنین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر (1989) با مؤلفه های خلاقیت مخاطره پذیری ، استقلال، انگیزه و عزم و اراده وپرسشنامه عملکرد کارکنان اسدی و همکاران (1388) به نقل از هرسی و گلداسمیت بامؤلفه توانایی وضوح،کمک ، مشوق ، ارزیابی، اعتبار و محیطاستفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل مدل-سازی معادلات ساختاری نشان داد که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. با استناد به نتایج مدل معادلات ساختاری، مشخص گردید که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون‌سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. از طرفی ارتباطات برون سازمانی با ضریب مسیر غیرمستقیم 385/0 می‌تواند عملکرد کارکنان را از طریق کارآفرینی سازمانی پیش‌بینی کند ومدل دارای برازش لازم بوده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - بررسی و مقایسه رضایت فراغتی پسران نوجوان شرکت‌کننده در ورزش‌های الکترونیکی و سنتی
        محمدامین صدری مظفر یکتایار مژگان خدامرادپور
        هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه رضایت فراغتی نوجوانان پسر کرمانشاهی شرکت‌کننده در ورزش‌های الکترونیکی و سنتی است. پژوهش عِلی- مقایسه‌ای است. جامعه آماری شامل تمام نوجوانان پسر (12 - 24 سال) ساکن کرمانشاه میباشد. بر اساس جدول مورگان نمونه آماری تعداد 384 نفر انتخاب شدند. ر چکیده کامل
        هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه رضایت فراغتی نوجوانان پسر کرمانشاهی شرکت‌کننده در ورزش‌های الکترونیکی و سنتی است. پژوهش عِلی- مقایسه‌ای است. جامعه آماری شامل تمام نوجوانان پسر (12 - 24 سال) ساکن کرمانشاه میباشد. بر اساس جدول مورگان نمونه آماری تعداد 384 نفر انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای است. در هر منطقه هشت گانه شهرداری، 50 عدد پرسش‌نامه تکمیل گردید. 200 پرسش‌نامه‌ توسط نوجوانانی که جهت شرکت در بازی‌های الکترونیکی به مراکز بازی‌های الکترونیکی مراجعه کرده بودند، توزیع گردید. 200 پرسش‌نامه نیز بین نوجوانانی که در باشگاه‌های ورزشی سطح شهر فعالیت‌ داشتند، توزیع گردید. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه رضایت فراغتی بیارد و راقب (1991) استفاده شد. پایایی پرسش‌نامه از طریق آلفای کرونباخ 81/0 بدست آمد. جهت روایی صوری پرسش‌نامه نظرات ده نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی استفاده گردید. از روش‌های آماری میانگین، انحراف معیار و t مستقل، در نرم‌افزار spss24 جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده گردید.یافته‌ها نشان داد، بین میزان رضایت فراغتی نوجوانان شرکت‌کننده در ورزش‌های الکترونیکی و سنتی تفاوت معناداری وجود دارد. لذا بنابر تمایل پسران نوجوان به ورزش‌های الکنرونیکی، متوسط رضایت اوقات فراغت نوجوانانی که به ورزش‌های الکترونیکی می‌پردازند بیشتر از نوجوانانی است که به ورزشهای سنتی و معمول می‌پردازند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ارائه مدل نقش رسانه جمعی بر فرهنگ ورزشی زنان ورزشکار لیگ فوتسال کشور
        علیرضا زند غلامرضا فرجی محمد ملا اسماعیلی
        هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه مدل بین نقش رسانه جمعی با فرهنگ ورزشی زنان ورزشکار لیگ فوتسال کشور بود. روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری، براساس زمان حال نگر، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام زنان ورزشکا چکیده کامل
        هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه مدل بین نقش رسانه جمعی با فرهنگ ورزشی زنان ورزشکار لیگ فوتسال کشور بود. روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری، براساس زمان حال نگر، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام زنان ورزشکار لیگ فوتسال کشور بود که شامل 11 تیم بودند و در هر تیم 18 بازیکن وجود داشت. مجموعا 198 ورزشکار در لیگ فوتسال بانوان شرکت داشتند. برای انتخاب نمونه های تحقیق تعداد 125 نفر بر اساس جدول تصادفی مورگان به صورت تصادفی انتخاب شدند. از تعداد 125 پرسشنامه توزیع شده در بین نمونه های تحقیق تعداد 120 پرسشنامه قابل بررسی تکمیل و برگشت داده شد. ابزار اندازه‌گیری این پژوهش دو پرسشنامه نقش رسانه جمعی 25 سوالی حمید پور و شتاب بوشهری (1394) و فرهنگ ورزشی زنان 19 سوالی دارابی، گائینی و مومیوند (1388) استفاده شد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که اثر نقش رسانه جمعی بر فرهنگ ورزش زنان (296/2t= و 488/0= ß) مثبت و معنادار است. بنابراین نقش رسانه جمعی بر فرهنگ ورزش زنان ورزشکار لیگ فوتسال کشور تاثیر دارد. همچنین از منظر اهمیت، نقش رسانه جمعی با مقدار 695/0 و از منظر عملکرد با مقدار 134/76 نقش خود را بر فرهنگ ورزشی زنان نشان داده است. بنابراین فدراسیون فوتسال باید تلاش کند به نقش رسانه جمعی در لیگ فوتسال زنان دقت کند و از فرهنگ ورزش زنان در رسانه‌های ورزشی استفاده کند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - ارتباط بین بی تفاوتی سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس
        زهرا تقی پور غوری امید صفری افشین رستمی
        هدف از این مطالعه تعین ارتباط بین بی تفاوتی سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان فارس بود. جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان به تعداد 114 نفر بود که از این تعداد به روش نمونه گیری کل شمار94 نفر چکیده کامل
        هدف از این مطالعه تعین ارتباط بین بی تفاوتی سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان فارس بود. جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان به تعداد 114 نفر بود که از این تعداد به روش نمونه گیری کل شمار94 نفر با محقق همکاری کردند. جهت گردآوری داده‌ها از یک پرسشنامه مشخصات فردی و سه پرسشنامه استاندارد بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران(1394) ، اینرسی سازمانی (گودکین و آلکرون،2008) و سکوت سازمانی (دیمیترس و وکولا،2007) استفاده گردید. به منظور توصیف داده‌ها از روشهای آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل استنباطی داده‌ها از روش‌های آماری آزمون کلموگروف -اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون در نرم افزارهای SPSS و معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌های این تحقیق نشان داد که بین بی تفاوتی سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - ادراک از محیط حرارتی در اماکن ورزشی از طریق رویکرد ذهنی: مطالعه موردی سالن بدنسازی واستخر
        رضا نیک بخش
        تحقیق حاضر با هدف ادراک از محیط حرارتی در اماکن ورزشی از طریق رویکرد ذهنی: سالن بدنسازی و استخر طراحی و اجرا شد. نوع تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ استراتژی، توصیفی- پیمایشی بود و به روش میدانی و کتابخانه‌ای انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان استخرهای ورز چکیده کامل
        تحقیق حاضر با هدف ادراک از محیط حرارتی در اماکن ورزشی از طریق رویکرد ذهنی: سالن بدنسازی و استخر طراحی و اجرا شد. نوع تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ استراتژی، توصیفی- پیمایشی بود و به روش میدانی و کتابخانه‌ای انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان استخرهای ورزشی و سالن‌های بدنسازی تهران بود. به دلیل اینکه تعداد مشخصی از اعضای جامعه آماری وجود ندارد؛ در نتیجه حداکثر نمونه‌ی آماری با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 384 نفر در نظر گرفته شد. ابزار تحقیق پرسشنامه ادراک از محیط حرارتی در اماکن ورزشی از طریق رویکرد ذهنی اشری (2010) می باشد. روایی پرسشنامه توسط ده نفر از اساتید مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفته است. در ضمن پایایی پرسشنامه 75/0 بدست آمد. روش تجزیه و تحلیل آماری در تحقیق حاضر شامل آزمون کلموگروف اسمیرنوف، آزمون تی تک نمونه، تی مستقل و آنوا بود. کلیه روند تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق حاضر در نرم افزار SPSS نسخه 22 انجام گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت معنی‌داری بین ادراک از محیط حرارتی در اماکن ورزشی (استخر ورزشی و سالن بدنسازی) از طریق رویکرد ذهنی با استانداردهای موجود در استخرهای شنا و سالن‌های بدن‌سازی شهر تهران، وجود ندارد (05/0P≥). بنابراین هر دو مکان ورزشی (استخرهای شنا و سالن‌های بدنسازی) از وضعیت مطلوبی قرار برخوردارند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران
        مصطفی فلاحی مهدی کهندل سید نعمت خلیفه مهوش نوربخش
        هدف از پژوهش حاضر، تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران می‌باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد مدل معادلات ساختاری و بر اساس زمان، حال‌نگر، ازنظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع‌آوری اطلاعات میدانی می‌باشد. جامعه آماری شامل م چکیده کامل
        هدف از پژوهش حاضر، تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران می‌باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد مدل معادلات ساختاری و بر اساس زمان، حال‌نگر، ازنظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع‌آوری اطلاعات میدانی می‌باشد. جامعه آماری شامل مدیران شرکت‌های تولیدکنندۀ لوازم ورزشی استان تهران می‌باشد جامعه آماری شامل کلیه مدیران شرکت های تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) می باشند. نمونه آماری به روش کل شمار انتخاب شد. ابزار اندازه‌گیری از دو پرسشنامه قابلیت‌های بازاریابی آثاهن و گیما (1995) و عملکرد شرکت پرتوسا ارتگا و همکاران (2010) استفاده شد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که قابلیت بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران تأثیر دارد؛ بنابراین مدیران با استفاده از قابلیت‌های بازاریابی می توانند به عملکرد بهتر در صنعت ورزش دست پیدا می‌کنند. لذا پیشنهاد می‌شود مدیران شرکت‌های تولیدی ورزشی با اجرای بازاریابی و توجه به قابلیت‌های ورزشی، زمینه بهبود عملکرد خود را بیش از پیش ارتقاء دهند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - تدوین منظر و نقشه راهبردی فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری با رویکرد کارت امتیازی متوازن
        عزیزالله ایروان جم سیداحسان امیرحسینی مهرزاد حمیدی
        هدف پژوهش، تدوین منظر و نقشه راهبردی فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری با رویکرد کارت امتیازی متوازن بود. روش تحقیق، توصیفی و به صورت مطالعات استراتژیک انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی است و داده‌های تحقیق به روش پیمایشی و به صورت کمی و کیفی گردآوری شد. جامعه آ چکیده کامل
        هدف پژوهش، تدوین منظر و نقشه راهبردی فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری با رویکرد کارت امتیازی متوازن بود. روش تحقیق، توصیفی و به صورت مطالعات استراتژیک انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی است و داده‌های تحقیق به روش پیمایشی و به صورت کمی و کیفی گردآوری شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی، شامل 18 تن از متخصصان صاحب‌نظر در ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری بود و جامعه آماری در بخش کمی، شامل مدیران فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و هیأت‌های استانی، مدیران باشگاه‌ها و مربیان تیم‌های ملی، برابر با 75 نفر بودند. به دلیل محدود بودن اعضا، جامعه آماری با نمونه برابر شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته با عنوان استراتژی‌های فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کمی از درصد فراوانی و خی دو و در بخش کیفی از نظرات خبرگان، روش استقرای منطقی و جلسات شورای راهبردی استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، دارای چهار منظر مالی و توسعه، مشتری، فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد، 42 هدف راهبردی است. می‌توان نتیجه گرفت که تحقق هدف‌هایی همچون افزایش مربیان حرفه‌ای و استعدادپرور و افزایش همایش‌های علمی و نیز توسعه فرهنگی و اخلاقی، دستیابی به اهدافی همچون افزایش درآمدهای موتورسواری و اتومبیل‌رانی، جلب حداکثری مشارکت‌های بخش خصوصی، افزایش و استمرار مقام‌ها و افتخارات را هموار و به توسعه ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری کمک خواهد کرد پرونده مقاله