به رسمیت شناختن رابطه مستقیم بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی شرکت اخیراً مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است. در حالی که ارتباط مثبت بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی شرکت، موضوع غالب در بسیاری از مقالات بوده است یافته ها برخی از این مطالعات نسبتاً عدم رابطه و برخی یک چکیده کامل
به رسمیت شناختن رابطه مستقیم بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی شرکت اخیراً مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است. در حالی که ارتباط مثبت بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی شرکت، موضوع غالب در بسیاری از مقالات بوده است یافته ها برخی از این مطالعات نسبتاً عدم رابطه و برخی یک رابطه منفی را نشان دادند.در نهایت می توان نتیجه گرفت که رابطه بین CSR و عملکرد شرکت پیچیده تر از این چیزی است که نتایج بسیاری از مطالعات قبلی نشان داده است.مقاله حاضر با هدف تعیین رابطه‎ی بین مسئولیت اجتماعی، اعتبار و مزیت رقابتی بر عملکرد کسب و کار ها انجام شده است. در این پژوهش نمونه‎ای شامل 109 شرکت از 19 صنعت مورد مطالعه قرارگرفته است. دوره مالی مورد بررسی 1394 الی 1399 بوده که از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج نشان میدهند که مسئولیت اجتماعی و اعتبار شرکت تاثیر منفی و مزیت رقابتی تاثیر مثبت بر بازده حقوق صاحبان سهام داشته است. همچنین مزیت رقابتی تاثیر مثبت بر بازده داراییها شرکتها پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار داشته است.
پرونده مقاله
در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی بانکها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیتهای درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ دهند. لذا در صورتی میتوانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند. در این پژوهش محقق به ارائه الگو چکیده کامل
در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی بانکها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیتهای درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ دهند. لذا در صورتی میتوانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند. در این پژوهش محقق به ارائه الگویی برای تبیین استراتژی کسب و کار با عوامل زیرساختی و قابلیتهای دانشی بر عملکرد اقتصادی بانک به روش داده بنیاد پرداخت. بر این اساس نمونه این پژوهش، کنشگران و صاحبنظران حوزه بانکداری کشور هستند که از میان مدیران ارشد اجرایی حوزه بانکداری مستقر در استان ایلام برگزیده شدند. نمونه نظری مورد مصاحبه بر اساس روش نمونهگیری نظری و با استفاده از روش گلوله برفی، ابتدا تعداد 6 نفر به عنوان نمونه هدفمند اولیه پژوهش و در نهایت از 19 نفر مصاحبه شد تا اینکه مدل به اشباع تئوریک رسید. یافتههای اصلی پژوهش در دو بخش چارچوب مفهومی و مدل مفهومی ارائه شده است. در این مدل علاوه بر تأکید ویژه بر عوامل داخلی مؤثر بر بهرهوری مانند نیروی انسانی، سرمایههای فکری و هم چنین بستر و ساختار فناوری، پارامترهای آلنلاور را نیز مدنظر قرار داده است، این مدل باعث افزایش بهره وری مدیریت دانش بانک و عملکرد اقتصادی شد.
پرونده مقاله
هدف این تحقیق بررسی تأثیر توسعه استراتژیک تجارت الکترونیک بر بهبود فضای کسب و کار است.این تحقیق بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و بر اساس رویکرد از نوع کمی و از نوع تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی است. روش نمونهگیری تحقیق حاضر تصادفی ساده میباشد. ابزار اندازهگیری و جمعآو چکیده کامل
هدف این تحقیق بررسی تأثیر توسعه استراتژیک تجارت الکترونیک بر بهبود فضای کسب و کار است.این تحقیق بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و بر اساس رویکرد از نوع کمی و از نوع تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی است. روش نمونهگیری تحقیق حاضر تصادفی ساده میباشد. ابزار اندازهگیری و جمعآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه استاندارد بوده که برای بررسی پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را مدیران و کارکنان شرکتهای دانش بنیان مستقر در استان مازندران تشکیل میدهند. تعداد 165 شرکت در نظر گرفته شد که با توجه به جدول مورگان تعداد 115 نمونه انتخاب گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش آمار توصیفی با استفاده از متغیرهای جمعیت شناختی با نرمافزارهای SPSS استفاده گردید. نتایج به دست آمده فرضیات تحقیق به کمک نرمافزار PLS نشان میدهد متغیر بهکارگیری نیروی انسانی یکی از ابعاد توسعه الگوی استراتژیک تجارت الکترونیک با شدت تأثیر 685/0 بیشترین تأثیر را بر بهبود فضای کسب و کار در شرکتهای دانش بنیان استان مازندران دارد. 
پرونده مقاله
هدف: هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی درگیری تصیمیم گیری خریدمشتری با تأملی بر پیشایندهای هم افزایی ارزش برند، عشق به برند و هویت برند در جوامع برند آنلاین است.روش: پژوهش حاضر از نظر نوع مطالعه توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف کاربردی است. مشتریان و خریداران محصولات فروشگاه ا چکیده کامل
هدف: هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی درگیری تصیمیم گیری خریدمشتری با تأملی بر پیشایندهای هم افزایی ارزش برند، عشق به برند و هویت برند در جوامع برند آنلاین است.روش: پژوهش حاضر از نظر نوع مطالعه توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف کاربردی است. مشتریان و خریداران محصولات فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد.تعداد384 نفر بر اساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان حجم نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد.روایی ابزار پژوهش با استفاده از روایی صوری،محتوا و تحلیل عاملی مورد بررسی تایید گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بزرگتر از 7/0 برای سازه های مختلف، پایایی آن ها را مورد تایید قرار داد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل انجام شد.یافته ها:یافته های پژوهش نشان داد که هویت برند بر عشق به برند، هم افزایی ارزش برند و درگیری تصمیم گیری خریدمشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. عشق به برند بر درگیری تصمیم گیری خریدمشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد.هم افزایی ارزش برند بر درگیری تصمیم گیری خریدمشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد.نتیجه گیری:نتایج پژوهش حاکی از آن است که هویت برند با در نظر گرفتن نقش میانجی عشق به برند و هم افزایی ارزش برند بر درگیری تصمیم گیری خریدمشتری تاثیر معناداری دارند.
پرونده مقاله
در اقتصاد جهانی کنونی، سرمایه فکری به تدریج به عنوان یک مؤلفه حیاتی ارزش سازمانی شناخته می شود. انگیزه این آگاهی، بدلیل چالش ها مبتنی بر دانش برای شرکت ها ایجاد شده است. لذا شرکت ها برای سرمایه گذاری در سرمایه فکری ترغیب شده اند، که این امر به محرک اصلی بهره وری تبدیل ش چکیده کامل
در اقتصاد جهانی کنونی، سرمایه فکری به تدریج به عنوان یک مؤلفه حیاتی ارزش سازمانی شناخته می شود. انگیزه این آگاهی، بدلیل چالش ها مبتنی بر دانش برای شرکت ها ایجاد شده است. لذا شرکت ها برای سرمایه گذاری در سرمایه فکری ترغیب شده اند، که این امر به محرک اصلی بهره وری تبدیل شده است.مقاله حاضر با هدف تعیین رابطه‎ی بین سرمایه فکری و بهره‎ وری در کسب و کار بانکها انجام شده است. در این پژوهش نمونه‎ ای شامل 12 بانک مورد مطالعه قرارگرفته است. متغیر وابسته بهره ‎وری می‎باشد و برای اندازه‎گیری این متغیر از روش تحلیل پوششی داده‎ها استفاده شده است. دوره مالی مورد بررسی از سال 1395 الی 1399 بوده که با استفاده از آزمون رگرسیون چندگانه به تحلیلی رابطه بین اجزای سرمایه فکری و بهره ‎وری پرداخته شده است. نتایج نشان می دهد که سرمایه فکری بکارگرفته شده در بانک ها و بهره ‎وری رابطه معناداری داشته است.
پرونده مقاله
زمینه: بازیها بزرگ ترین ابزار سرگرمی در دنیا هستند و سریع ترین رشد رادارند. گیمیفیکیشن اصطلاحی است که منشأ آن در صنعت رسانههای دیجیتال است و با توجه به اینکه شرکتها از رقبا جلوتر بروند، باید از این آشفتگی بازار به صورت فرصت استفاده کنند و فرصت شنیده شدن و تعامل را به چکیده کامل
زمینه: بازیها بزرگ ترین ابزار سرگرمی در دنیا هستند و سریع ترین رشد رادارند. گیمیفیکیشن اصطلاحی است که منشأ آن در صنعت رسانههای دیجیتال است و با توجه به اینکه شرکتها از رقبا جلوتر بروند، باید از این آشفتگی بازار به صورت فرصت استفاده کنند و فرصت شنیده شدن و تعامل را به مشتریان داده تا به آنها گوش دهند، که یکی از ابزار آن، گیمیفیکیشن است.هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثر گیمیفیکیشن بر خرید با نقش میانجی تعامل با مشتری در فروشگاه اینترنتی خانومی انجام شده است. ادبیات پژوهش و مطالعات پیشین حاکی از آن است که گیمیفیکیشن میتواند بر تعامل مشتری و افزایش خرید تاثیرگذار باشد. روش: تحقیق کنونی از نوع پیمایشی و توصیفی است. جامعه آماری 384 نفر از مشتریان فروشگاه اینترنتی خانومی هستند که در سال اخیر خرید داشتهاند. پرسشنامه محقق ساخت به صورت تصادفی ساده میان مشتریان توزیع و سپس جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل به وسیله نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شد.یافتهها: تحلیلها نشان داد که 1) گیمیفیکیشن بر تعامل با مشتری اثر دارد، 2) گیمیفیکیشن بر خرید اثر دارد، 3) تعامل با مشتری بر خرید تاثیر دارد و در نهایت گیمفیکیشن با نقش میانجی تعامل با مشتری، بر خرید اثرگذار خواهد بود. نتیجهگیری: پیشنهاد میشود که استراتژیستهای بازاریابی از راهبرد گیمیفیکیشن استفاده بیشتری ببرند. . با توسعه گیمیفیکیشن میتوان بر قصد استفاده کاربران تاثیرگذاشت و بنابراین پیشنهاد میشود که با ایجاد انگیزههای خوب، به جذابیت کار بیافزایند.
پرونده مقاله