• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - ارائه مدل کیفیت خدمات با تاکید بر رضایت مشتریان در صنعت رستوران‌داری با رویکرد داده‌بنیاد
        ابوالقاسم احمدی اعظم رحیمی نیک ماندان مومنی
        گسترش رستوران‌ها و شدت‌یابی رقابت میان آن‌ها، مساله کیفیت خدمات در راستای رضایت مشتریان را مطرح ساخته است. پژوهش از نوع کیفی و روش پژوهش، داده‌بنیاد است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده‌ها، مصاحبه و جامعه آماری پژوهش شامل مدیران رستوران‌های تهران و آشنا به علم بازار چکیده کامل
        گسترش رستوران‌ها و شدت‌یابی رقابت میان آن‌ها، مساله کیفیت خدمات در راستای رضایت مشتریان را مطرح ساخته است. پژوهش از نوع کیفی و روش پژوهش، داده‌بنیاد است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده‌ها، مصاحبه و جامعه آماری پژوهش شامل مدیران رستوران‌های تهران و آشنا به علم بازاریابی بوده‌اند. برای نمونه‌گیری از روش گلوله برفی تا رسیدن به اشباع نظری استفاده شده و در نهایت 15 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. تحلیل داده‌ها نیز از طریق کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) صورت پذیرفت. از نتایج کدگذاری داده‌ها، 63 مفهوم و 26 مقوله شناسایی شدند. مدل پژوهش با توجه به ابعاد رویکرد داده‌بنیاد یعنی شرایط علی (تحقیقات بازار، شایستگی‌های خدماتی، بهداشت غذایی رستوران و مشتری‌مداری)، پدیده اصلی (نحوه عرضه غذا برای مشتری، همدلی کارکنان، محیط فیزیکی (ملموس) رستوران، ایجاد اعتماد مشتری و پاسخ‌دهی رستوران)، شرایط زمینه‌ای (شرایط اجتماعی موجود، وضعیت رقابتی، مسائل فرهنگی، توسعه رستوران‌داری و ارزش‌های اسلامی)، عوامل مداخله‌گر (عوامل مسئولیت اجتماعی، انتظارات مشتری و هزینه‌های پرداختی مشتری)، راهبردها (پاسخ به نیازهای مشتری، مدیریت کیفیت مستمر، راهبردهای مدیریتی، توانمندسازی کارکنان و مدیریت ارتباط با مشتری) و پیامدها (رضایت مشتری، وفاداری مشتری، عملکرد اجرایی رستوران و رفتار خرید مشتری) ارائه شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - طراحی مدل بهینه انتخاب تامین کننده با محوریت برند در شرکت ساپکو ( مطالعه موردی : شرکت دانش بنیان میلان چسب )
        شیوا اسلامی علیرضا شیخ احمد مهدی جو
        جهت ارائه و طراحی مدل بهینه در وهله اول معیارهای فعلی انتخاب تامین کننده در شرکت طراحی و مهندسی قطعات ایران خودرو ( ساپکو ) بررسی شد . جامعه آماری تحقیق شامل 14 نفر از خبرگان شرکت ساپکو می‌باشد ، که مصاحبه تخصصی با آنان به عمل آمد. بعد از اتمام مصاحبه ، ضمن تجزیه ‌و تحل چکیده کامل
        جهت ارائه و طراحی مدل بهینه در وهله اول معیارهای فعلی انتخاب تامین کننده در شرکت طراحی و مهندسی قطعات ایران خودرو ( ساپکو ) بررسی شد . جامعه آماری تحقیق شامل 14 نفر از خبرگان شرکت ساپکو می‌باشد ، که مصاحبه تخصصی با آنان به عمل آمد. بعد از اتمام مصاحبه ، ضمن تجزیه ‌و تحلیل داده ها و یافته‌های پژوهش ، نتیجه‌گیری و نهایتا مدل طراحی گردید. با بررسی ضریب رگرسیونی و میزان همبستگی متغیرها مشخص گردید ، تنها مولفه های توان طراحی و تولید ، سیستم های مدیریت کیفیت و توان مالی ارتباط قوی و مستقیم با اعتبار برند داشته اند ( تایید فرضیه های شماره 1، 2، 4 ، 9) . نهایتا ضریب تعیین مدل در این آزمون 42/0 درصد براورد شد. به این معنی که در مدل تایید شده نهایی 42 درصد از تغییرات متغیر انتخاب سازنده از متغیرهای اعتبار برند ، توان طراحی و تولید ، سیستم مدیریت کیفیت ، توان مالی و .... تاثیر می گیرد .لذا شرکتهای تامین کننده قطعات از جمله شرکت دانش بنیان میلان چسب جهت انتخاب توسط ساپکو به عنوان تامین کننده برتر بایستی به عوامل تایید شده مدل اهتمام بیشتری در مقایسه با سایر متغییرهای مقاله داشته باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - مدل پاردایمیک عوامل مؤثر بر رضایت مشتری در صنعت نان
        ستاره نیکیان ابراهیم آلبونعیمی لیلا آندرواژ
        تحقیق حاضر باهدف تعیین مدل پاردایمیک عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان صنعت نان اجراشده است. برای این منظور با به‌کارگیری تئوری زمینه‌ای، داده‌های کیفی مربوط به 18 نفر از خبرگان صنعت نان در ایران با استفاده از ابزار مصاحبه گردآوری و با نرم‌افزار MaxQDA تجزیه‌وتحلیل شد. پس از چکیده کامل
        تحقیق حاضر باهدف تعیین مدل پاردایمیک عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان صنعت نان اجراشده است. برای این منظور با به‌کارگیری تئوری زمینه‌ای، داده‌های کیفی مربوط به 18 نفر از خبرگان صنعت نان در ایران با استفاده از ابزار مصاحبه گردآوری و با نرم‌افزار MaxQDA تجزیه‌وتحلیل شد. پس از سه مرحله کدگذاری مشخص شد که پنج متغیر بر رضایت مشتریان (رضایت از محصول، کارکنان، محیط و برند) اثرگذار هستند که عبارت‌اند از؛ ویژگی محصول، فرایند تولید، انصاف قیمت، کارکنان و محیط فروشگاه. رضایت مشتری موجب شکل‌گیری پیامدهایی همچون کسب مزیت رقابتی، افزایش سهم بازار، بهبود عملکرد مالی و وفاداری مشتری خواهد شد. راهبردهای بازاریابی شامل رسیدگی به شکایات، برندسازی، مسئولیت اجتماعی برند و مدیریت ارتباط با مشتری است. عوامل مداخله‌گری که در این میان شناسایی شد عبارت‌اند از؛ سهم بازار نان سنتی، وضعیت اقتصادی، شدت رقابت در صنعت و پاندمی ویروس کرونا. نهایتاً تکنولوژی در تولید نان صنعتی، شایستگی‌های محوری شرکت، دانش مشتری در زمینه نان صنعتی و استانداردهای اتحادیه نان‌های صنعتی به‌عنوان بستر حاکم معرفی‌شده‌اند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - ارائه مدل اشتیاق کارآفرینانه تیمی در شتابدهنده‌ها با استفاده از روش کیفی تئوری داده بنیاد
        الهام ایران نژاد پاریزی کامبیز طالبی جهانگیر یدالهی فارسی حمیده رشادت جو
        اشتیاق و انگیزه در تیم‌های کارآفرینانه تاثیر قابل توجهی بر عملکرد کسب و کارها دارد. با توجه به تیمی شدن فعالیت‌های کارآفرینی در عصر جدید، بررسی نقش محیط در عواطف و اشتیاق تیم‌ها در مراکز ارائه دهنده خدمات به تیم‌های استارتاپی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پژوهش حاضر با چکیده کامل
        اشتیاق و انگیزه در تیم‌های کارآفرینانه تاثیر قابل توجهی بر عملکرد کسب و کارها دارد. با توجه به تیمی شدن فعالیت‌های کارآفرینی در عصر جدید، بررسی نقش محیط در عواطف و اشتیاق تیم‌ها در مراکز ارائه دهنده خدمات به تیم‌های استارتاپی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل اشتیاق کارآفرینانه تیمی در شتابدهنده انجام شده است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحقیق داده بنیاد (رویکرد اشتراوس و کوربین) صورت پذیرفته است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده و نمونه‌گیری نظری به روش هدفمند انجام شده و بعد از انجام 13 مصاحبه به اشباع نظری رسیده است. نتایج پژوهش در غالب مدل پارادایمی شامل اشتیاق کارآفرینانه تیمی به عنوان مقوله محوری، شرایط علی (خدمات مالی، مکان فیزیکی، آموزش و مربیگری)، عوامل زمینه‌ای (کانون اشتیاق کارآفرینانه تیمی)، عوامل مداخله‌گر (گرایش کارآفرینانه و خودکارآمدی)، راهبردها (راهبردهای بیرونی و راهبردهای درونی) و پیامدها (تکرارپذیری و مقیاس‌پذیری مدل کسب و کار، گسترش بازار و ...) ترسیم گردید. خدمات ارائه شده در مراکز شتابدهنده تاثیر قابل توجهی بر اشتیاق کارآفرینانه تیم‌های استارتاپی دارد که می‌تواند عملکرد تیم و در نتیجه موفقیت دوره‌های شتابدهی را تحت تاثیر قرار دهد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - طراحی و روانسنجی ابزار تعیین عوامل خلق ارزش برای مشتریان بانکداری شرکتی
        علی اصغر فرهمند میر فیض فلاح غلامرضا زمردیان
        ایجاد زنجیره‌ی خلق ارزش، برای آن دسته از مشتریان بانک‌ها که سهم قابل توجهی از منابع مالی، فرصت ها و پتانسیل‌های موجود در بازارهای مالی از جهت جذب منابع، تخصیص و سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های مالی و اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهند، ضروری است. این بخش از مشتریان شامل م چکیده کامل
        ایجاد زنجیره‌ی خلق ارزش، برای آن دسته از مشتریان بانک‌ها که سهم قابل توجهی از منابع مالی، فرصت ها و پتانسیل‌های موجود در بازارهای مالی از جهت جذب منابع، تخصیص و سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های مالی و اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهند، ضروری است. این بخش از مشتریان شامل مشتریان حقوقی و یا به عبارتی شرکت‌ها و موسسات دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی می باشند. هدف این پژوهش طراحی ابزار مناسب جهت تعیین عوامل خلق ارزش و بررسی روایی و پایایی آن می باشد. ابتدا با استفاده از روش گلوله برفی خبرگان، متخصصان کلیدی و مشتریان شرکتی در بانک رفاه استان‌های تهران و اصفهان شناسایی شدند، که با توجه به اشباع نظری محققین تعداد ۱۸ نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. سپس با استفاده از نظرات آنها ۶۱ گویه پرسشنامه استخراج شد و با محاسبه نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا تعداد گویه‌های قابل قبول به ۵۱ مورد کاهش یافت و با استفاده از آلفای کرونباخ و ICC پایایی پرسشنامه تایید گردید. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - شناسایی ابعاد سیستم کسب و کار در مدل مهندسی مجدد در صنعت بانکداری دولتی با تاکید بر مشتری مداری- یک تحقیق نظریه داده بنیاد
        محسن فلاح فریده حق شناس کاشانی علی رضاییان
        هدف از پژوهش حاضر شناسایی ابعاد سیستم کسب و کار در مدل مهندسی مجدد در صنعت بانکداری دولتی با تاکید بر مشتری مداری می باشد. تحقیق حاضر از نوع کیفی بوده و در آن از تئوری گراندد(داده بنیاد) استفاده شد. بنابراین روش تحقیق از حیث هدف بنیادی است. جامعه مورد بررسی در این تحقیق چکیده کامل
        هدف از پژوهش حاضر شناسایی ابعاد سیستم کسب و کار در مدل مهندسی مجدد در صنعت بانکداری دولتی با تاکید بر مشتری مداری می باشد. تحقیق حاضر از نوع کیفی بوده و در آن از تئوری گراندد(داده بنیاد) استفاده شد. بنابراین روش تحقیق از حیث هدف بنیادی است. جامعه مورد بررسی در این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان بانک شاغل در بخش های مختلف صنعت بانکداری شهر تهران می‌باشند. نمونه گیری غیر احتمالی بوده و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه می یابد که بر این اساس با 11 نفر مصاحبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از کدگذاری داده‌ها(باز، محوری، گزینشی) استفاده شد، که شامل یادداشت برداری در هنگام کدگذاری، ارتباط مقوله‌ها با یکدیگر و در نهایت تدوین نهایی تئوری است. نتایج نشان داد که پنج بعد یا عامل تامین منافع حداکثری ذینفعان صنعت بانکداری، سرعت و ارزانی خدمات، اعمال قوانین و استانداردها، رعایت چارچوب‌های مدیریت بانکداری و ایجاد و بهبود روش‌های منتهی به مشتریان صنعت بانکداری می‌تواند در مهندسی مجدد کل کسب و کار صنعت بانکداری ایران با تأکید بر مشتری مداری مؤثر واقع شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - چابکی در قابلیتهای بازاریابی ،طراحی و اولویت بندی معیارها-موردمطالعه گردشگری سلامت
        انوش امیدی علیرضا پویا هادی بستام علی حسین زاده
        سرعت تغییرات در دنیای امروز باعث شده کسب و کارها برای مقابله با چالش های محیطی به سمت چابک شدن و ارتقای قابلیتهای ضروری گام بردارند. چابکی یا همان توان سازگاری سریع و به موقع با بازارهای در حال تغییر بین المللی با هزینه کم و ارزش افزوده بالامی باشد که باید در قابلیتهای چکیده کامل
        سرعت تغییرات در دنیای امروز باعث شده کسب و کارها برای مقابله با چالش های محیطی به سمت چابک شدن و ارتقای قابلیتهای ضروری گام بردارند. چابکی یا همان توان سازگاری سریع و به موقع با بازارهای در حال تغییر بین المللی با هزینه کم و ارزش افزوده بالامی باشد که باید در قابلیتهای بازاریابی مد نظر قرار گیرد. از این رو در پژوهش حاضر پس از ارائه مدل با رویکرد کیفی از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان صنعت گردشگری سلامت ، اساتید دانشگاه و شناسایی ابعاد چابکی قابلیتهای بازاریابی، در مرحله بعد با بهره گیری از روش بهترین-بدترین BWM(توسط خبرگان منتخب در صنعت گردشگری سلامت) که از جدیدترین و دقیق ترین روش های وزن دهی است به تعیین اهمیت و اولویت بندی مفاهیم بدست آمده پرداخته شده است. نتایج این تحقیق منجر به رتبه بندی 14 مفهوم اصلی بدست آمده شد که در قالب مدل پارادایمی ارائه و تعیین اولویت گردید. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - شناسایی عوامل موثر بر انتخاب مقصدهای صادراتی محصولات دارویی ایران با رویکرد آمیخته
        ابراهیم وکیل یزدی رسول ثانوی فرد علی اصغر عیوضی حشمت
        هدف تحقیق حاضر، شناسایی عوامل موثر بر انتخاب مقصد صادراتی در صنعت دارو است. در بخش کیفی از روش دلفی جهت استخراج مدل مفهومی بهره برده‌شد. داده های این بخش به واسطه نظرسنجی از 15خبره دانشگاهی و خبره حوزه صادرات و از طریق روش نمونه‌گیری قضاوتی و گلوله برفی انجام پذیرفت. در چکیده کامل
        هدف تحقیق حاضر، شناسایی عوامل موثر بر انتخاب مقصد صادراتی در صنعت دارو است. در بخش کیفی از روش دلفی جهت استخراج مدل مفهومی بهره برده‌شد. داده های این بخش به واسطه نظرسنجی از 15خبره دانشگاهی و خبره حوزه صادرات و از طریق روش نمونه‌گیری قضاوتی و گلوله برفی انجام پذیرفت. در بخش کمی، ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه بوده و نمونه آماری را 283 تن از مدیران، معاونین، کارشناسان و خبرگان حوزه صادرات و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با تجارت و اساتید حوزه دانشگاه تشکیل می‌دهند که از طریق روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تک‌مرحله ای انتخاب شده-اند. جهت تحلیل داده‌ها از روش مدلیابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار لیزرل بهره برده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد ریسک تجارت، توسعه اقتصادی، جذابیت ویژگی‌های بازار، ویژگی‌های فنی محصول، منابع و قابلیت ها، اعتبار شرکت، ویژگی‌های فناوری، عضویت در پیمان‌ها و موانع تعرفه‌ای و محدودیت‌های ناشی از تصمیم‌های دولتی بر انتخاب مقصد صادراتی دارو تاثیرگذار هستند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - برآورد زیان پرداخت وام در بانک سرمایه با استفاده از الگوریتم فراابتکاری بهینه سازی علف های هرز
        زهرا رحمانی محمد ابراهیم محمدپور زرندی محمدعلی کرامتی
        مدیریت نقدینگی یکی از بزرگترین چالش هایی است که سیستم بانکداری درکشورمان در شرایط حاد تورمی سال های اخیر با آن روبروست. تسهیلات اعطایی بانک ها بدون لحاظ شرایط تورمی معمولا منجر به زیان پنهان پرداخت وام و در نتیجه کاهش سودآوری و خطرعدم توانایی در ایفای تعهدات و در نتیجه چکیده کامل
        مدیریت نقدینگی یکی از بزرگترین چالش هایی است که سیستم بانکداری درکشورمان در شرایط حاد تورمی سال های اخیر با آن روبروست. تسهیلات اعطایی بانک ها بدون لحاظ شرایط تورمی معمولا منجر به زیان پنهان پرداخت وام و در نتیجه کاهش سودآوری و خطرعدم توانایی در ایفای تعهدات و در نتیجه خطر ورشکستگی بانک ها شده است. هدف از پژوهش حاضر برآورد زیان پرداخت وام در بانک سرمایه با استفاده از الگوریتم فراابتکاری بهینه سازی علف های هرز می باشد. در این پزوهش برای بررسی زیان پرداخت وام طراحی مدل انجام شده و جهت مقایسه پیش بینی زیان پرداخت وام بین نتایج محاسبه ای با استفاده از فرمول ابتکاری پیشنهادی و درآمد تسهیلات مالی اعطایی از الگوریتم فراابتکاری بهینه سازی علف های هرز استفاده شد. نتایج نشان داد ارتباط و همبستگی منفی بین زیان پرداخت وام با رشد سودآوری بانک سرمایه در شرایط تورمی بالا وجود دارد. همچنین مقایسه پیش بینی زیان پرداخت وام بین نتایج محاسبه ای با استفاده از فرمول ابتکاری پیشنهادی، عدد پیش بینی شده توسط الگوریتم بهینه سازی علف های هرز و درآمد تسهیلات مالی اعطایی نشان داد زیان پرداخت وام با استفاده از الگوریتم فراابتکاری بهینه سازی علف های هرز قابل محاسبه می باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - بانکداری خرد و عوامل بازاریابی موثر بر آن (مورد مطالعه: شعب بانک ملت شهر سنندج)
        سید محمد موسوی جد خبات نسائی سید محمد رضا موحد
        امروزه صنعت بانکداری در اقتصاد ایران، نقشی فراتر از جایگاه ذاتی خود ایفا می‌کند، بدین‌معنی که وظایف سایر بخش‌های اقتصاد خصوصا حوزه‌های مالی را نیز بالاجبار به‌عهده گرفته است. این درجه از اهمیت، می‌طلبد که در این صنعت کارهای پژوهشی بیشتری صورت گیرد. در پژوهش حاضر، با توج چکیده کامل
        امروزه صنعت بانکداری در اقتصاد ایران، نقشی فراتر از جایگاه ذاتی خود ایفا می‌کند، بدین‌معنی که وظایف سایر بخش‌های اقتصاد خصوصا حوزه‌های مالی را نیز بالاجبار به‌عهده گرفته است. این درجه از اهمیت، می‌طلبد که در این صنعت کارهای پژوهشی بیشتری صورت گیرد. در پژوهش حاضر، با توجه به دو نکته اساسی؛ نقش پررنگ حوزه بانکداری خرد در ترکیب منابع و مدیریت شهرت بانک‌ها و تعداد بالای مشتریان خرد در بانک‌ها در سطح شهر سنندج، بانکداری خرد به عنوان نقطه عطف پژوهش حاضر مدنظر قرار گرفته است. بنابراین پژوهش حاضر، به بررسی بانکداری خرد و عوامل بازاریابی موثر بر آن می‌پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی-پیمایشی است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه مشتریان خرد شعب بانک ملت در سطح شهر سنندج می‌باشند و تعداد 384 نفر از مشتریان با استفاده از جدول مورگان به روش نمونه‌گیری قضاوتی دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج نشان داد که تمامی فرضیه‌های پژوهش مورد تایید هستند و ارتباط معناداری در بین متغیرهای پژوهش وجود دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        11 - شناسایی پارامترهای تعیین کننده ارزش نام تجاری و ارائه الگویی برای قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری برند
        وحید رضا نصابی بهرام خیری حمیدرضا یزدانی
        هدف این تحقیق شناسایی پارامترهای تعیین کننده ارزش نام تجاری و ارائه الگویی برای قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری برند شرکت تدبیرگران فردای امید (سهامی خاص) است. در بخش روش‌شناسی تحقیق با استفاده از روش دلفی، از نظر متخصصان، مدیران، خبرگان و صاحبنظران شرکت که با این امر، سر و کار چکیده کامل
        هدف این تحقیق شناسایی پارامترهای تعیین کننده ارزش نام تجاری و ارائه الگویی برای قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری برند شرکت تدبیرگران فردای امید (سهامی خاص) است. در بخش روش‌شناسی تحقیق با استفاده از روش دلفی، از نظر متخصصان، مدیران، خبرگان و صاحبنظران شرکت که با این امر، سر و کار دارند، استفاده شده است و در نهایت منجر به استخراج و شناسایی متغیرها، گردید. جامعه آماری 382 نفر بوده‌اند که بر اساس فرمول کوکران، در نهایت360 نفر به عنوان نمونه و به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. براساس ادبیات پژوهش و نظرات تخصصی خبرگان در مجموع 62 عامل شناسایی شده است. برای غربال شاخص‌ها و شناسایی شاخص‌های نهایی از رویکرد دلفی فازی استفاده شده است و 55 شاخص در راند اول، 51 شاخص در راند دوم و 46 شاخص در راند سوم استخراج شده است. موانع شناسایی شده در چهار بعد، کیفیت ادراک شده، آگاهی برند، وفاداری برند و تداعی برند شناسایی شده است که به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. اعتبارسنجی مدل نیز نشان داد مقدار شاخص GOF عددی برابر 546/0 بوده است که شاخصی قوی است و نشان از کیفیت بالای کلی مدل دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        12 - طراحی مدل تبلیغات آنلاین با رویکرد بازاریابی مبتنی بر تصویر (مورد مطالعه: قطب‌های گردشگری ایران)
        سمانه عطایی سینا نعمتی زاده وحیدرضا میرابی
        هدف از این تحقیق طراحی و تبیین مدلی از تبلیغات آنلاین با رویکرد بازاریابی مبتنی بر تصویر می‌باشد. در این راستا ضمن مروری بر مفاهیم تبلیغات آنلاین، بازاریابی مبتنی بر تصویر (گیف مارکتینگ) و گردشگری، از طریق انجام پژوهش آمیخته و با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی و مدل چکیده کامل
        هدف از این تحقیق طراحی و تبیین مدلی از تبلیغات آنلاین با رویکرد بازاریابی مبتنی بر تصویر می‌باشد. در این راستا ضمن مروری بر مفاهیم تبلیغات آنلاین، بازاریابی مبتنی بر تصویر (گیف مارکتینگ) و گردشگری، از طریق انجام پژوهش آمیخته و با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری به طراحی و تبیین مدل تبلیغات آنلاین با رویکرد گیف مارکتینگ در قطب‌های گردشگری ایران پرداخته شده است. استراتژی تحقیق شامل بررسی کیفی نظریه داده بنیاد و تحلیل کمی زمینه‌یابی بوده و جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه تبلیغات با تمرکز بر صنعت گردشگری است و در بخش کمی کلیه گردشگران در قطب‌های گردشگری ایران میباشد. نتایج نشان داد که مؤلفه‌های (عوامل علی، زمینه‌ای و برون‌دادها) مدل تبلیغات آنلاین با رویکرد گیف مارکتینگ در قطب‌های گردشگری ایران به ترتیب اولویت تبیین و در راستای انجام مصاحبه و کد گذاری باز، در نهایت 62 شاخص استخراج شد. نتایج اعتبار سنجی مدل و شاخص برازش کلی مدل (GOF) که دارای مقدار 0.794 است، نشان داد که برازش کلی مدل مطلوب بوده و در نتیجه مدل کلی دارای اعتبار بوده و تأیید می‌گردد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        13 - بررسی تاثیر طول عمر واحد تجاری(سن شرکت)در روش تحلیل چند بعدی برای پیش بینی ریسک اعتباری مشتریان حقوقی(مورد مطالعه بانکهای تجاری)
        ندا رزمی علی لعل بار سلیمان حسن نژاد
        بررسی نظام اقتصادی در سطح بین المللی بیانگر این حقیقت است که همواره میان سرمایه گذاری و سطح پیشرفت اقتصادی کشورها رابطه نزدیکی وجود دارد. به این معنا که کشورهایی با الگویی کارامد در تخصیص سرمایه به بخشهای مختلف اقتصادی، اغلب از پیشرفت اقتصادی و در نتیجه رفاه اجتماعی بال چکیده کامل
        بررسی نظام اقتصادی در سطح بین المللی بیانگر این حقیقت است که همواره میان سرمایه گذاری و سطح پیشرفت اقتصادی کشورها رابطه نزدیکی وجود دارد. به این معنا که کشورهایی با الگویی کارامد در تخصیص سرمایه به بخشهای مختلف اقتصادی، اغلب از پیشرفت اقتصادی و در نتیجه رفاه اجتماعی بالاتری برخوردار میباشند این تحقیق از نوع پیمایشی و کاربردی می باشد و ابزار گردآوری داده ها بصورت داده کاوی می باشد و قلمرو موضوعی این تحقیق بانکهای تجاری می باشداین تحقیق درباره بررسی تاثیر طول عمر واحد تجاری(سن شرکت)در روش تحلیل چند بعدی برای پیش بینی ریسک اعتباری مشتریان حقوقی(مورد مطالعه بانکهای تجاری) انجام شد و تحلیلها مورد بررسی قرار گرفت و نتایج مورد نظر ارایه گردید. به طور کلی با توجه به نتایج مفید به دست آمده از آزمون آماری که بیانگر دقت 85 درصدی مدل تحلیل چند بعدی ترجیحات در حالت الف است ونشان دهنده عدم وجود خطا به طور میانگین در حالت ب می باشد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که بررسی طول عمر واحد تجاری می تواند دقت مدل فوق را افزایش دهد. پرونده مقاله