• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - مدل ساختاری – تفسیری چابکی نیروی انسانی درسازمانهای دولتی
        لیلا بهرامیان احمد ودادی داریوش غلامزاده
        هدف تحقیق، ارائه مدل ساختاری تفسیری چابکی منابع انسانی در سازمان های دولتی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با رویکرد ترکیبی انجام گردید. ابزارگردآوری داده‌ها مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته و جامعه آماری شامل مدیران ارشد سازمانهای دولتی است که 14 نفر از آنها ، با چکیده کامل
        هدف تحقیق، ارائه مدل ساختاری تفسیری چابکی منابع انسانی در سازمان های دولتی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با رویکرد ترکیبی انجام گردید. ابزارگردآوری داده‌ها مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته و جامعه آماری شامل مدیران ارشد سازمانهای دولتی است که 14 نفر از آنها ، با روش نمونه گیری هدفمند (تا رسیدن به اشباع نظری) ، انتخاب گریدند . مدل بر اساس نتایج مصاحبه ، با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری ، طراحی و روایی و پایایی آن تایید شد . نتایج منجر به تدوین 5 سطح در چابکی منابع انسانی گردید. سطح اول- مهمترین سطح - مربوط به متغیر عملکرد سازمانی،. سطح دوم به مولد بودن و سوم به مهارت‌های ادراکی، برنامه‌ریزی و تدبر تخصیص یافت. مهارتهای ارتباطی، تیمی و شغلی در سطح چهارم و متغیر شخصیت در سطح پنجم جای گرفت. این مدل ، می تواند کمک موثری در ایجاد زیرساختهای لازم برای ارتقاء سطح چابکی منابع انسانی در سازمانها باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - شناسایی عوامل موثر قابلیت‌های فناوری بر افزایش ظرفیت‌های نوآوری در توسعه کسب و کارهای خانگی
        محمدعظیم فتاحی کامبیز حیدرزاده علی بدیع زاده
        هدف پژوهش شناسایی عوامل موثر قابلیت‌های فناوری بر افزایش ظرفیت‌های نوآوری جهت توسعه کسب و کارهای خانگی می‌باشد. پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی، با رویکرد کیفی انجام گردید. تکنیک مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات، تجزیه ‌و‌‌ تحلیل داده‌ها از روش تحلیل محتوایی استفاده شد. ج چکیده کامل
        هدف پژوهش شناسایی عوامل موثر قابلیت‌های فناوری بر افزایش ظرفیت‌های نوآوری جهت توسعه کسب و کارهای خانگی می‌باشد. پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی، با رویکرد کیفی انجام گردید. تکنیک مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات، تجزیه ‌و‌‌ تحلیل داده‌ها از روش تحلیل محتوایی استفاده شد. جامعه آماری، صنایع دستی ( سفال، سرامیک و فرش دست‌بافت) در سال 99 می‌باشد. پس از بررسی ادبیات موضوع، با تدوین پرسش‌های راهنمای مصاحبه‌، از تکنیک‌ مصاحبه عمیق با نمونه‌گیری هدفمند از مطلعان کلیدی با روش گلوله‌برفی هفده مصاحبه انجام شد. از طریق برقراری ارتباط بین مقولات، داده‌های تحقیق، طبقه‌بندی و پالایش گردید. در نتیجه 34 مفهوم موانع و 17 مفهوم محرک های نوآوری، افزایش ظرفیت به ترتیب اهمیت مولفه‌های تحقیق و توسعه، ظرفیت کسب دانش و افزایش مهارت‌های تجربی به عنوان مهترین قابلیت‌ها با 14 مولفه فرعی، در ابعاد نوآوری با اولویت-های: پالایش مواد اولیه، طراحی خلاقانه، اصلاح عملیات تولید و شناحت بازار شناسایی شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ارایه مدلی برای محاسبه کارایی شرکت‌ها به کمک تحلیل پوششی داده‌های شبکه‌ای با عوامل نامطلوب
        احمد رویایی فرهاد حسین زاده لطفی
        هر شرکت تولید فولاد، مواد اولیه مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان مورد نظر خریداری می‌کند و بدین ترتیب با آنان تشکیل زنجیره‌های تأمین با خاصیت شبکه‌ای می‌دهد. از این رو لزوم انجام تحقیقی از بعد کارایی به منظور بهبود عملکرد این زنجیره‌ها احساس می شود. در مطالعات انجام شده چکیده کامل
        هر شرکت تولید فولاد، مواد اولیه مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان مورد نظر خریداری می‌کند و بدین ترتیب با آنان تشکیل زنجیره‌های تأمین با خاصیت شبکه‌ای می‌دهد. از این رو لزوم انجام تحقیقی از بعد کارایی به منظور بهبود عملکرد این زنجیره‌ها احساس می شود. در مطالعات انجام شده، بررسی ساختارهای خاص در زنجیرۀ تأمین کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این تحقیق سعی شده که شبکه و نحوه ارزیابی عملکرد آن در حضور عوامل غیرقابل کنترل، نامطلوب مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور، مدل‌هایی از DEA شبکه‌ای ارایه شده که عملکرد زنجیره را در حضور ورودی‌ها و خروجی‌های غیرقابل کنترل، خروجی نامطلوب حتی در ساختار درونی آن، ارزیابی می‌نماید. در ادامه،11 شرکت فولاد حاضر که زنجیرۀ متناظر هر یک از آن‌ها دارای دو مرحله‌ای است، توسط مدل‌های ارایه شده، در سال 1398 مورد ارزیابی قرار گرفتند. مدل طراحی شده بر اساس تحلیل پوششی داده های شبکه ای متناسب با شرکت های مورد مطالعه ساخته شده و کارایی آنها محاسبه گردید. بر اساس نتایج به دست آمده یک شرکت در زیر بخش اول و یک شرکت در زیر بخش دوم کارا شناخته شد و همه شرکت‌ها کارایی کل کمتر از یک داشتند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - طراحی مدل توسعه یکپارچه ریسک های راهبردی در صنعت بانکداری با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (مورد مطالعه: یکی از بانک های بزرگ تجاری)
        داود خسروانجم بهزاد کشانچی سید مهدی احمدی افشار امیر پورقلی
        تشدید رقابت در بین بانک ها و افزایش ریسک آنها از جمله ریسک های نوظهوری مانند ریسک های راهبردی بر ارزش بانک، تأثیر منفی قابل ملاحظه ای می گذارد. بنابراین کلید بقای بانک ها، پدیدساختن قابلیت ها و توانمندی های لازم برای شناسایی، تحلیل و واکنش نسبت به آنها است. هدف از پژوهش چکیده کامل
        تشدید رقابت در بین بانک ها و افزایش ریسک آنها از جمله ریسک های نوظهوری مانند ریسک های راهبردی بر ارزش بانک، تأثیر منفی قابل ملاحظه ای می گذارد. بنابراین کلید بقای بانک ها، پدیدساختن قابلیت ها و توانمندی های لازم برای شناسایی، تحلیل و واکنش نسبت به آنها است. هدف از پژوهش شناسایی شاخص های ریسک های راهبردی تأثیرگذار در راستای حمایت از هدف‌های راهبردی صنعت بانکداری و تعیین میزان اثربخشی آنها می باشد. در این راستا، براساس بررسی‌های اسنادی و مطالعه عمیق ادبیات موضوع و به کمک روش دلفی فازی و نظر 15 نفر از خبرگان، حوزه های ریسک خیز در صنعت بانکداری، شامل هفت گروه ریسک های عملیاتی، صحت، محیطی، مدیریت، استراتژی، فناوری اطلاعات و مالی به صورت جامع شناسایی شدند. به منظور ساختاردهی به روابط بین شاخص های ریسک های راهبردی از مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده و با توسعه مدل یکپارچه نسبت به میزان اثربخشی شاخص ها در راستای حمایت از هدف های راهبردی صنعت بانکداری اقدام گردید. نتایج نشان داد که میزان اثربخشی شاخص "ریسک رضایت مشتری" از سایر شاخص ها بهتر و بالعکس میزان اثربخشی شاخص "ریسک ارزشیابی سرمایه گذاری" از شاخص های دیگر ضعیف تر می باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - ارائه مدل رفتار مصرف‌کننده با تأکید بر بازاریابی درونگرا و برونگرا (مورد مطالعه: مصرف‌کنندگان کالاهای زودمصرف در تهران)
        مریم خواجوی بهرام خیری احمد ودادی
        هدف از انجام تحقیق حاضر کشف جنبه‌های رفتار مصرف‌کننده با تاکید بر بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا ‌می‌باشد‌. در بخش کیفی تحقیق حاضر روش تحقیق مورد استفاده روش نظریه زمینه‌ای می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر در بخش کیفی را خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی را ‌مصرف‌کنندگ چکیده کامل
        هدف از انجام تحقیق حاضر کشف جنبه‌های رفتار مصرف‌کننده با تاکید بر بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا ‌می‌باشد‌. در بخش کیفی تحقیق حاضر روش تحقیق مورد استفاده روش نظریه زمینه‌ای می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر در بخش کیفی را خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی را ‌مصرف‌کنندگان کالاهای زود مصرف در تهران تشکیل داده‌اند و نمونه آماری بخش کمی‌ تحقیق حاضر 385 نفر در نظر گرفته شده است‌. در بخش کیفی تحقیق حاضر با استفاده از کدگذاری‌های باز، محوری و گزینشی تلاش گردید تا داده‌های به دست آمده در 10 مصاحبه انجام شده و به خلق مدل فرایندی تحقیق منتج شوند. در بخش کیفی نتایج تحقیق حاضر در قالب ارائه مدل‌های فرایندی و زمینه‌ای از رفتار مصرف‌کننده با تاکید بر بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا ارائه شده است که متشکل از مدلی ساختار یافته از متغیرهای گرایشات معناگرایانه، بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا، درگیری محتوایی و همگرایی اجتماعی تبلیغات می‌باشد‌. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - شناسایی ریسک ها و چالش های مدل بلوغ فناوری زنجیره بلوکی با رویکرد گراندد تئوری
        حمیده علی اکبر پور اشرف شاه منصوری قاسم علی بازایی
        سازمان‌ها متناسب با کسب و کار خود، با به کارگیری مدل‌های بلوغ زنجیره‌ی بلوکی، ضمن شناسایی و برطرف نمودن موانع و چالش‌های این فناوری، می‌توانند برای رسیدن به بلوغ زنجیره‌ی بلوکی گام‌های موثری بردارند. این پژوهش به صورت کیفی مدلی مفهومی در چارچوب تئوری داده‌بنیاد ارائه می چکیده کامل
        سازمان‌ها متناسب با کسب و کار خود، با به کارگیری مدل‌های بلوغ زنجیره‌ی بلوکی، ضمن شناسایی و برطرف نمودن موانع و چالش‌های این فناوری، می‌توانند برای رسیدن به بلوغ زنجیره‌ی بلوکی گام‌های موثری بردارند. این پژوهش به صورت کیفی مدلی مفهومی در چارچوب تئوری داده‌بنیاد ارائه می‌دهد. عوامل اولیه با مرور پیشینه پژوهش استخراج گردیده، سپس با انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 12 نفر از خبرگان فناوری زنجیره‌ی بلوکی داده‌ها گردآوری شده‌اند. چالش‌های مدل بلوغ زنجیره‌ی بلوکی با سه مرحله کدگذاری مدل تحقیق ارائه گردید. پایایی مصاحبه ها باستفاده از روش قابلیت اعتماد با بازآزمایی و توافق درون موضوعی تایید شده است. نتایج حاکی است ریسک‌های ساختاری به شتاب‌زدگی، مدیریت تغییر و مقاومت سازمانی، ریسک‌های فنی به نوظهور بودن، قابلیت همکاری، مقیاس‌پذیری و حق فراموش‌شدگی در حریم خصوصی، ریسک‌های حقوقی به قوانین و مقررات دستگاه‌های بالادستی و تضاد منافع و ریسک‌های مالی به عدم برنامه‌ریزی و تخصیص نامناسب سرمایه‌گذاری تاکید بیشتری دارند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - ارائه مدل بازاریابی محتوایی مبتنی بر اهداف رقابت پذیری در بازار صنعتی
        شهرزاد یقطین حسین صفرزاده مهدی کریمی زند
        طی سال‌های اخیر، استفاده شرکت های صنعتی از بازاریابی محتوایی دیجیتالی جهت حفظ و تعمیق روابط با مشتریان به میزان فزاینده ای افزایش یافته است. با این حال براساس یافته های مطالعات پیشین، اغلب بنگاه‌های اقتصادی نسبت به همسوسازی استراتژی بازاریابی محتوایی با اهداف رقابت‌پذیر چکیده کامل
        طی سال‌های اخیر، استفاده شرکت های صنعتی از بازاریابی محتوایی دیجیتالی جهت حفظ و تعمیق روابط با مشتریان به میزان فزاینده ای افزایش یافته است. با این حال براساس یافته های مطالعات پیشین، اغلب بنگاه‌های اقتصادی نسبت به همسوسازی استراتژی بازاریابی محتوایی با اهداف رقابت‌پذیری خود بی توجه می‌باشند. ضمن آن‌که محققان تاکنون چارچوب جامعی جهت اجرای بازاریابی محتوایی همسو با اهداف رقابت‌پذیری بنگاه ارائه ننموده اند. از اینرو، پژوهش حاضر با هدف توسعه دیدگاه نظری نسبت به پیاده‌سازی بازاریابی دیجیتالی صنعتی تاثیرگذار و ارائه مدل بازاریابی محتوایی همسو با نیازهای مشتریان صنعتی و اهداف رقابت‌پذیری بنگاه اقتصادی انجام پذیرفت. برای این منظور، ابتدا مرور مفهومی و جامع درخصوص ادبیات پژوهش انجام شد. در گام بعدی، عوامل تاثیرگذار در موفقیت بازاریابی محتوایی در بازار صنعتی استخراج گردید. سپس، ارکان کلیدی مدل بازاریابی محتوایی همسو با اهداف رقابت‌پذیری بنگاه اقتصادی شناسایی شد. پس از آن، مدل مفهومی پژوهش ارائه گردید. درنهایت، صحت یافته‌ها در مدل ارائه شده با استفاده از روش کمترین مربعات جزئی در نرم افزار اسمارت پی ال اس، مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های این پژوهش، مبین لزوم اتخاذ رویکرد تلفیقی نسبت به نیازهای بازار هدف و همچنین اهداف رقابت‌پذیری بنگاه اقتصادی جهت تبیین استراتژی بازاریابی محتوایی اثرگذار می‌باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - تأثیر هوش استراتژیک بر توسعه سازمان و رفتار کارآفرینی با توجه به نقش میانجی رهبری تحول‌گرا
        روح اله فرمانی احسانه نژاد محمد نامقی
        پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر استراتژیک بر توسعه سازمان و رفتار کارآفرینی با توجه به نقش میانجی رهبری تحول‌گرا صورت گرفت. پژوهش حاضر از نوع هدف، تحقیقی کاربردی بوده و همچنین از جهت جمع‌آوری اطلاعات، از نوع پیمایشی و مقطعی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ک چکیده کامل
        پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر استراتژیک بر توسعه سازمان و رفتار کارآفرینی با توجه به نقش میانجی رهبری تحول‌گرا صورت گرفت. پژوهش حاضر از نوع هدف، تحقیقی کاربردی بوده و همچنین از جهت جمع‌آوری اطلاعات، از نوع پیمایشی و مقطعی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان مانا تشکیل دادند که در این راستا از جامعه آماری 203 نفر با استفاده از فرمول کوکران به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری نشان داد هوش استراتژیک تأثیر مثبت و معناداری بر توسعه سازمان، رفتار کارآفرینی و رهبری تحول‌گرا دارد. همچنین رهبری تحول‌گرا تأثیر مثبت و معناداری بر رفتار کارآفرینی دارد. اما تأثیر رهبری تحول‌گرا بر توسعه سازمان تائید نشد. همچنین هوش استراتژیک با توجه به نقش میانجی رهبری تحول‌گرا تأثیر معناداری بر رفتار کارآفرینی و توسعه سازمان دارد.واژگان کلیدی: هوش استراتژیک، توسعه سازمان، رفتار کارآفرینی، رهبری تحول‌گرا پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - اعتبارسنجی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی در شرکت ایساکو
        فرزاد ملک شیرآبادی مهدی کریمی زند محمدرضا کاباران زادقدیم
        در سال‌های اخیر، رشد رسانه‌های اجتماعی و افزایش استفاده از آن‎ها توسط مشتریان، باعث شده رسانه‌ها به یک ابزار برای ارتباط شرکت با مصرف‎کنندگان تبدیل شوند. هدف این پژوهش اعتبارسنجی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی در شرکت ایساکو می‎باشد. پژوهش حاضر کمی چکیده کامل
        در سال‌های اخیر، رشد رسانه‌های اجتماعی و افزایش استفاده از آن‎ها توسط مشتریان، باعث شده رسانه‌ها به یک ابزار برای ارتباط شرکت با مصرف‎کنندگان تبدیل شوند. هدف این پژوهش اعتبارسنجی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی در شرکت ایساکو می‎باشد. پژوهش حاضر کمی و به روش توصیفی-کاربردی است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان شرکت ایساکو و سایر شرکت‌های وابسته در حوزه بازاریابی و فروش بود. نمونه آماری بر اساس قواعد موجود در روش معادلات ساختاری به تعداد 340 نفر به روش در دسترس تصادفی انتخاب گردید. بر طبق یافته های پژوهش تمامی همبستگی ها مقادیری کمتر از 8/0 داشتند، بنابراین وجود رابطه خطی مشترک چندگانه بین متغیرها رد می شود. مقدار متوسط واریانس استخراج برای متغیرهای این تحقیق بین 0.7759 و 0.5098 است که از مقدار حداقلی 0.5 بیشتر است. یافته ها نشان داد بازاریابی دیجیتال بر هوش بازاریابی تأثیر معناداری دارد. ضریب مسیر متغیرهای بازاریابی دیجیتال و هوش بازاریابی به مقدار 0.784 و آماره تی به مقدار 12.254 می باشد و لذا مدل بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی از اعتبار لازم برخوردار است. شاخص GOF برای برازش مدل کلی با مقدار 39/0 نشان‌دهنده برازش قوی مدل و اعتبار می‌باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - نقش نوسانات نرخ ارز بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مسکن شهر تهران با استفاده از مدل تغییر رژیم مارکوف
        علی اکبر محرابیان یزدان گودرزی فراهانی
        هدف این مقاله بررسی نقش نوسانات نرخ ارز بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مسکن شهر تهران بود. برای این منظور از اطلاعات آماری بازه زمانی 1350-1399 بر اساس فراوانی داده‌های سالانه و رویکرد تغییر رژیم مارکوف استفاده شده است. بطورکلی تحولات بخش مسکن در تشدید نوسانات رونق و رکود چکیده کامل
        هدف این مقاله بررسی نقش نوسانات نرخ ارز بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مسکن شهر تهران بود. برای این منظور از اطلاعات آماری بازه زمانی 1350-1399 بر اساس فراوانی داده‌های سالانه و رویکرد تغییر رژیم مارکوف استفاده شده است. بطورکلی تحولات بخش مسکن در تشدید نوسانات رونق و رکود فعالیت‌های اقتصادی نقشی اساسی دارد. نوسانات در بازدهی سایر دارایی‌ها مانند ارز، بر تقاضا برای مسکن مؤثر خواهد بود. زمانی که یک شوک پولی رخ می‌دهد، از طریق تغییر دادن نرخ‌های بهره، هزینه فرصت نگهداری کالاهای بادوام، از جمله مسکن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، و این شوک از طریق بخشی از تقاضای مسکن که ناشی از تقاضای خدمات حاصل از این ویژگی مسکن است را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نتایج این مطالعه نشان داد که نرخ ارز در دو رژیم ارزی نوسانات بالا و پایین بر سرمایه-گذاری بخش خصوصی در مسکن شهر تهران اثرگذار بوده است. هم‌چنین نتایج نشان داد که پایداری رژیم با نوسانات بالا در بی‌ثباتی نرخ ارز بیشتر از پایداری رژیم با نوسانات پایین در بی‌ثباتی نرخ ارز است. بر اساس نتایج بدست آمده مشخص گردید که شوک‌های مثبت و منفی در نرخ ارز تاثیر متفاوت و معنی‌داری بر سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در شهر تهران دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        11 - تبیین اثرات احساسات، اعتماد و تنوع‌گرایی سرمایه‌گذاران بر عملکرد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها
        حسین محمودزاده زادالله فتحی
        هدف این پژوهش تحلیل اثرات گرایش‌های احساسی و اعتماد سرمایه‌گذاران و تنوع‌گرایی بر میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها می باشد. جامعه آماری شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. روش نمونه‌گیری حذفی سیستماتیک و تعداد 128 شرکت طی دوره زمانی سال‌های 1390 تا 1399 بررسی چکیده کامل
        هدف این پژوهش تحلیل اثرات گرایش‌های احساسی و اعتماد سرمایه‌گذاران و تنوع‌گرایی بر میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها می باشد. جامعه آماری شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. روش نمونه‌گیری حذفی سیستماتیک و تعداد 128 شرکت طی دوره زمانی سال‌های 1390 تا 1399 بررسی شد. روش اقتصادسنجی در این پژوهش روش سیستم معادلات همزمان (3SLS) است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که اثر اعتماد سرمایه‌گذاران بر میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران مثبت و معنادار است و نشان می‌دهد افزایش اعتماد سرمایه گذاران منجر به افزایش ورود نقدینگی با بازار و افزایش قیمت و سود و در نتیجه افزایش سرمایه گذاری خواهد شد. همچنین نتایج تحقیق نشان می‌دهد که گرایش‌های احساسی بر میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران منفی و معنادار است و نشان می‌دهد که در بلندمدت گرایش‌های احساسی منجر به حرکت‌های رمه‌ای و خروج ناگهانی نقدینگی از بورس و کاهش سرمایه گذاری در شرکت‌ها می شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        12 - تاثیر عشق و تعهد به برند بر وفاداری به برند، تمایل به پرداختبیشتر و تبلیغات دهان به دهان در انتخاب و خرید گوشی هوشمند دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب
        هادی سیدفضلی وحیدرضا میرابی کریم حمدی
        تعدد نام های تجاری موجب شده است که مردم در معرض استراتژی‌ها، تبلیغات و ترفیعات مربوط برند ها قرار گیرند و سازمان ها به منظور حفظ حیات خود درصدد کشف روابط موثرتر با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود باشند میتوان گفت عشق به برند در برگیرنده نوعی اشتیاق و وابستگی عاطفی است که یک چکیده کامل
        تعدد نام های تجاری موجب شده است که مردم در معرض استراتژی‌ها، تبلیغات و ترفیعات مربوط برند ها قرار گیرند و سازمان ها به منظور حفظ حیات خود درصدد کشف روابط موثرتر با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود باشند میتوان گفت عشق به برند در برگیرنده نوعی اشتیاق و وابستگی عاطفی است که یک مصرف‌کننده راضی می‌تواند نسبت به برند مورد علاقه‌اش احساس کند. این احساس عشق می‌تواند ‌متغیرهای با اهمیتی چون تبلیغات دهان به دهان، تمایل به پرداخت قیمت بیشتر را تحت تاثیر قرار دهد. در پژوهش حاضر به بررسی این عوامل تاثیرگذار تاثیر عشق و تعهد به برند بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در انتخاب و خرید گوشی هوشمند در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته‌ایم و از روش معادلات ساختاری )تجزیه و تحلیل چند متغیره) SEMو نرم‌افزار smart-pls و برای سنجیدن آمار توصیفی از نرم‌افزار Spss استفاده شده است. روایی تحقیق از طریق روایی صوری، محتوایی و ساختاری و پایایی از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی (CR) بررسی می شود. حجم نمونه آماری ازجدول هیر مربوط به معادلات ساختاری ب نمونه ای 180 نفری بود. جهت سنجش متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه و طیف لیکرت استفاده شده است پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        13 - ارائه مدل فرآیندی کارآفرینی شرکتی در کسب و کارهای فعال در صنعت سلولزی ایران
        رضا محمدکاظمی کامران نیکنامیان
        پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل فرایندی کارآفرینی شرکتی در کسب و کارهای فعال در صنعت سلولوزی ایران از نظر هدف تبیینی به لحاظ نتیجه کاربردی و با رویکردی آمیخته انجام شده است .گردآوری داده ها از طریق مطالعه کتابخانه ای منابع موجود و مصاحبه نیمه ساختار یافته با 20 نفر از خبرگا چکیده کامل
        پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل فرایندی کارآفرینی شرکتی در کسب و کارهای فعال در صنعت سلولوزی ایران از نظر هدف تبیینی به لحاظ نتیجه کاربردی و با رویکردی آمیخته انجام شده است .گردآوری داده ها از طریق مطالعه کتابخانه ای منابع موجود و مصاحبه نیمه ساختار یافته با 20 نفر از خبرگان صنعت سلولز ایران که به شیوه هدفمند انتخاب شده بودند، انجام پذیرفت و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد و کدگذاری سه مرحله ای(باز-محوری-انتخابی) 259 کد باز،24 کد محوری و 5 کد انتخابی احصا شدند. نتایج پژوهش نشان داد پدیده محوری (فرایند کارآفرینی شرکتی) شامل 9 گام راهبردگذاری، ایده پردازی، تحلیل بازار،تحلیل ایده ،انتخاب ایده، اصلاح ایده ،ایجاد مفهوم و ساخت ، بازاریابی و تجاری سازی ، و پیش شرط های علی آن نیز ،شامل شایستگی های کسب و کار، پیش نیازهای منابع انسانی، شایستگی های مدیریتی، محرک های اطلاعاتی بازار هستند. عوامل زمینه ای شامل زمینه سیاسی-قانونی ،زمینه اجتماعی، و عوامل مداخله گر شامل زمینه های اقتصادی و زمینه های فنی بر راهبردها (راهبردهای منابع انسانی،راهبردهای بازاریابی،راهبردهای دانشی،راهبردهای شبکه) موثر دانسته شدند، و پیامدهای این راهبرد ها نیز در قالب پیامدهای عملکرد سازمانی و پیامدهای اجتماعی مورد بحث قرار گرفتند. پرونده مقاله