آخرین اخبار نشریه
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی ( علمی پژوهشی )
  • معرفي نشريه
    علمی

     

    براساس نتایج دهمین دوره ارزیابی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در شهریورماه سال 1402،

    فصلنامه مطالعات میان رشته ­ای مدیریت بازاریابی

    به رتبه  + A  ارتقاء یافت و اخذ پذیرش و چاپ مقالات مستخرج  از رساله دانشجویان دوره دکتری تخصصی

    در این فصلنامه حائز  3 نمره خواهد بود.

    ---------------------------------------------------------------------------

     

    براساس دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 62815/10مورخ 10/04/ 1398مقرر گردید در صورت تأیید اولیه توسط سردبیر؛ بابت ارسال هر مقاله جهت داوری مبلغ 3,000,000ریال (سیصد هزار تومان) و پس از تأیید نهایی، مبلغ 6,000,000 ریال (ششصد هزار تومان) دیگر جهت چاپ مقاله از مولفان محترم دریافت گردد. (لازم به ذکر است در صورتی که مقاله از طرف داوران محترم مردود اعلام شود مبلغ 3,000,000ریال اولیه قابل بازگشت به مولف نخواهد بود.)

    لطفاً هزینه‌های داوری و انتشار مقالات را به شماره شبا IR130600621401100927709001  با شناسه 27020000004550 متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلی آباد کتول  واریز نموده و سپس فیش واریزی را بارگزاری و به فصلنامه ارسال نمایید. با تشکر

     

    نکته : به استحضار می رساند با توجه به سیاست کلی نشریه مبنی بر ایجاد فرصت برای کلیه دانش پژوهان عزیز، تا اطلاع ثانوی از بررسی مقالات ارسالی توسط نویسندگان تکراری (Multiple submission) معذوریم. نویسندگان و پژوهشگران گرامی توجه نمایند که این نشریه از بررسی مقالاتی که نویسنده آنها، مقاله در حال داوری یا در نوبت چاپ دارد یا مقاله او در یکی از شماره­ های سال جاری چاپ شده است، معذور  می باشد

     

    سخن سردبیر

    کمیت و کیفیت مجلات علمی منتشر شده، به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی و اعتبار علمی هر کشوری محسوب می­ شود. مجلات علمی از ابزارهای مهم ارتباطی مجامع علمی و تحقیقاتی با حوزه صنعت و تولید می ­باشد. ارتباط تنگاتنگ مجلات علمی با نهاد دانشگاه­، پژوهش و صنعت سبب می­ شود مجلات علمی به  طرح مباحث و مسائل در سطح موسسات و سازمانها و همچنین در سطح کلان جامعه بپردازند.

    پیشرفت روز‌افزون دانش بازاریابی، ضرورت ارائه نتایج حاصل از پژوهش‌ها و تحقیقات بازاریابی برای استفاده محققان و علاقه‌مندان را ایجاب کرده است. در این راستا فصلنامه‌های علمی و پژوهشی، نقش کلیدی و اساسی در نشر و ارتقای سطح این پژوهش‌ها و نیز ایجاد بستر مناسب برای توسعه ارتباط میان پژوهشگران عرصه بازاریابی داشته­ اند. مجوز فصلنامه مطالعات میان رشته­ ای بازاریابی با عنایت خداوند و همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در سال1400 اخذ و راه­ اندازی شده است. این فصلنامه ناشر یافته‌های پژوهشگران و محققان کشور می­ باشد و در راه کسب مرجعیت علمی تلاش می‌کند؛ از این­رو از همه متخصصان، محققان و دانشجویان عرصه­ بازاریابی دعوت می‌شود که با ارسال مقالات علمی خود، ما را یاری نمایند.

     شایسته است که از همکاری پژوهشگران و داوران محترم، حمایت‌های اعضای محترم هیات تحریریه و تلاش‌های همکاران و همه دست اندرکاران تهیه و انتشار فصلنامه تشکر و قدردانی ویژه را داشته باشم. امید است بتوانیم بستر مناسبی را برای ارائه و انتشار هرچه بهتر تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگران عزیز فراهم نماییم و تلاش امروز ما بتواند راهی برای  نزدیکی به  مرزهای دانش فراهم آورد و آیندگان از خرمن (نتایج) آن بهره مند شوند.

                                                                                               دکتر حسین وظیفه­ دوست  
                                                                        سردبیر فصلنامه مطالعات میان رشته­ ای مدیریت بازاریابی


    براساس مصوبه بیست و هشتمین جلسه کمیسیون تعیین اعتبار نشریات حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی مورخ 1400/07/26 با راه اندازی نشریه با عنوان مطالعات میان رشته ­ای مدیریت بازاریابی موافقت گردید.

     هدف فصلنامه مطالعات میان رشته­ ای مدیریت بازاریابی، فراهم کردن  محیطی علمی برای پژوهشگران در حوزه بازاریابی و مباحث بین رشته ای مرتبط به عنوان یک منبع علمی برای تولید، اشاعه و معرفی یافته‌ها و نتایج پژوهش‌های علمی می باشد. امید است که این فصلنامه باعث ارتقای سطح علمی پژوهشگران این حوزه گردد.

    این فصلنامه به منظور نیل به این هدف،  از پژوهشگران درخواست می نماید که مقالات معتبر و چاپ نشده خود را برای  فرآیند داوری و چاپ به این فصلنامه ارسال نمایند. فصلنامه مطالعات میان رشته­ ای مدیریت بازاریابی با احترام به قوانین اخلاق حرفه‌ای در نشریات و الزام و التزام به رعایت آنها از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی  پیروی می‌نماید.

     

    نشریه از منشور اخلاقی COPE تبعیت می کند.

     

    نویسندگان محترم لطفا قبل از ثبت و ارسال مقاله، راهنمای نویسندگان را مطالعه نمایند.

    رعایت شرایط و ضوابط فصلنامه الزامی است.


    آخرین مقالات منتشر شده

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - اولویت‌بندی ابعاد و مؤلفه‌های کا‌رآفرینی‌اخلاقی از منظر ارزش‌های اسلامی با استفاده از روش فرآیند تحلیل شبکه‌ای
      عباس رضاشاطری سهیلا خدامی پرویز سعیدی
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      نگرش ها و ارزش های نقش مهمی در توسعه کارآفرینی ایفاء می کند و بر محیطی که در آن فعالیت کارآفرینی انجام می شود، تاثیر می گذارد. کارآفرینی اخلاقی از ﻣﻬﻢ‌ﺗﺮﯾﻦ ﭼﺎﻟﺶ‌ﻫﺎی دﻧﯿﺎی اﻣﺮوزی در کسب وکار از اﻫﻤﯿﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ. روش ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻫﺪف، در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی چکیده کامل
      نگرش ها و ارزش های نقش مهمی در توسعه کارآفرینی ایفاء می کند و بر محیطی که در آن فعالیت کارآفرینی انجام می شود، تاثیر می گذارد. کارآفرینی اخلاقی از ﻣﻬﻢ‌ﺗﺮﯾﻦ ﭼﺎﻟﺶ‌ﻫﺎی دﻧﯿﺎی اﻣﺮوزی در کسب وکار از اﻫﻤﯿﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ. روش ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻫﺪف، در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی و ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻣﺎﻫﯿﺖ از نوع مطالعات توصیفی– پیمایشی ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ ﺗﯿﻢ خبرگان 20 ﻧﻔﺮ ﺑﻮدﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ روش ﻧﻤﻮﻧﻪ‌ﮔﯿﺮی ﻏﯿﺮ اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﻗﻀﺎوﺗﯽ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﯿﮏ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﺑﺮﻓﯽ، اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺮدﯾﺪﻧﺪ. اﺑﺰار ﮔﺮد‌آوری اﻃﻼﻋﺎت ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ محقق ساخته می‌باشدکه روایی آن به تایید آنها رسیده و پرسشنامه‌ها از جامعه هدف 600 نفره با نمونه آماری 192 نفره تکمیل شده است. ضریب آلفای کرونباخ 82/0 کسب نموده است. .ابعاد و مؤلفه‌های ﺷﻨﺎﺳﺎﺋﯽ ﺷﺪه ﺑﺎ روش فرآیند تحلیل شبکه (ANP) سطح بندی شدند. ﻧﺘﺎﯾﺞﻧﺸﺎن ﻣﯽ‌دﻫﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ اخلاق کسب وکار در سیره انبیاء و احادیث ﺑﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ اﻣﺘﯿﺎز، ﺑﺎ اﻫﻤﯿﺖ‌ﺗﺮﯾﻦ بعد کارآفرینی اخلاقی در صنایع تولیدی می‌باشد پس از آن به ترتیب بعد سطح سازمانی ، بعد محیط کلان کسب و کار و در ﻧﻬﺎﯾﺖ بعد سطح فردگرایی در آﺧﺮﯾﻦ درﺟﻪ اﻫﻤﯿﺖ ﻗﺮار دارد. همچنین در اولویت‌بندی مؤلفه‌ها ،مؤلفه نگرش مثبت به کالا با وزن نسبی 147/0 در رتبه اول ، پس از آن فرآیند شناختی با وزن نسبی 129/0 در رتبه دوم ، نگرش مثبت به برند با وزن نسبی 127/0 در رتبه سوم ، نگرش مثبت به فروشنده با وزن نسبی 117/0 در رتبه چهارم ، قابلیت پویایی سازمان با وزن نسبی 085/0 در رتبه پنجم قرار دارند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - بررسی عوامل موثر بر توسعه عملکرد روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی با رویکرد مدیریت استراتژیک
      مجتبی رضوانی مهرداد متانی محمدرضا باقرزاده علی فلاح
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      در مقاله، روش پیمایشی مقطعی استفاده شده که هدف ، بررسی عوامل مؤثر بر توسعه عملکرد روابط عمومی در تأمین اجتماعی با رویکرد مدیریت استراتژیک است. جامعه آماری تحقیق 1500 نفر از مدیران و کارکنان سازمان بود . بر اساس جدول مورگان 306 نفر نمونه انتخاب شده‌اند. ابزارهای جمع چکیده کامل
      در مقاله، روش پیمایشی مقطعی استفاده شده که هدف ، بررسی عوامل مؤثر بر توسعه عملکرد روابط عمومی در تأمین اجتماعی با رویکرد مدیریت استراتژیک است. جامعه آماری تحقیق 1500 نفر از مدیران و کارکنان سازمان بود . بر اساس جدول مورگان 306 نفر نمونه انتخاب شده‌اند. ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه بودکه شامل 33 بُعد و 104 سوال بوده و برای بررسی داده‌ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و آزمون تناسب مدل و مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیه‌های بیان شده در مطالعه استفاده شد. روش تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از smart.PLS و SPSS بوده و در بخش کیفی از تحلیل داده بنیاد استفاده شدو کدگذاری‌های باز، محوری و انتخابی استفاده شد. گردآوری داده‌ها از طریق مصاحبه با ده نفر افراد صاحب نظر و خبره در حوزه روابط عمومی انجام و نتایج نشان داد که مقوله‌ها شامل ارتباط مؤثر با مخاطب، ارزیابی عملکرد سازمانی، استراتژی رقابتی، اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی، آموزش کارکنان، انگیزه کارکنان، اهداف و چشم انداز سازمانی، برنامه‌ریزی سازمانی، بهبود عملکرد، پاسخگویی سازمان، تأمین منافع کارکنان، تدوین و اجرای استراتژی، تصمیم-گیری سازمانی، تعهد سازمانی، تغییر سازمانی، توانایی کارکنان، تیم سازمانی، فرهنگ سازمانی، حمایت مدیران ، دانش ارتباطی، ذیفنعان ، ساختار ، شرایط سازمانی، شناخت و مدیریت افکار عمومی، عوامل اقتصادی ،تکنولوژیکی، سیاسی، فرهنگی و قانونی، مشارکت کارکنان، منابع و زیرساخت سازمانی، منافع سازمانی، وفاداری به سازمان شناسایی گردید. شاخص کلی برازش (GOF) در بخش کمی برابر 581/0 به دست می‌آید که شاخصی قوی و نشان کیفیت بالای مدل دارد. نتایج نشان داد شدت اثر روابط بین متغیرها معنادار است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - فراتحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی
      کاظم مهری مهرداد رحیمیان بهمن قارداشی
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجام‌شده در ایران در حوزه‌ی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در س چکیده کامل
      ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجام‌شده در ایران در حوزه‌ی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در سطح پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا و نیز پژوهش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی چاپ‌شده و در مجلات علمی پژوهشی نمایه شده است، می‌باشد. تعداد این مقالات 90 مقاله بوده است. حجم نمونه را 21 مطالعه اولیه تشکیل داده است. روش‌های نمونه‌گیری کیفی مورداستفاده نیز نمونه‌گیری هدفمند از نوع گلوله برفی بوده است. ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ پژوهش‌های اوﻟﯿﻪ از اﻧﺪازه اﺛﺮ، ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻫﺮ ﻣﺪاﺧﻠﻪ، اﻧﺪازه اﺛﺮ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﺎ دو ﻣﺪل اﺛﺮات ﺛﺎﺑﺖ و ﺗﺼﺎدﻓﯽ، ﻧﻤﻮدار ﻗﯿﻔﯽ، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ، آزﻣﻮن ﻫﻤﮕﻨﯽ و ﻣﺠﺬور I استفاده‌شده است. از ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن نیز به‌عنوان ﺷﺎﺧﺺ r اﺳﺘﻔﺎده شد. درنهایت اندازه اثر کلی ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران برابر 734/1=r است (05/0=p)، به دست آمد که نشان از اندازه اثر بالابر طبق نظر کوهن می‌باشد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - بررسی فراترکیب نقش نوآوری بر مزیت رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان
      مینا سرشار مجید فتاحی نیلوفر ایمان خان
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      یکی از الزامات توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توجه به مقوله ارزیابی عملکرد آن‌هاست. با توجه به ظهور شرکت‌ها، و سازمان‌هایی که شالوده اصلی آن‌ها مبتنی بر دانش و استفاده از ایده‌ها، خلاقیت، و نوآوری‌هاست،لزوم بکارگیری صحیح دانش در سازمان روز به روز بیشتر جلوه‌گر می‌گردد.شرکت‌ه چکیده کامل
      یکی از الزامات توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توجه به مقوله ارزیابی عملکرد آن‌هاست. با توجه به ظهور شرکت‌ها، و سازمان‌هایی که شالوده اصلی آن‌ها مبتنی بر دانش و استفاده از ایده‌ها، خلاقیت، و نوآوری‌هاست،لزوم بکارگیری صحیح دانش در سازمان روز به روز بیشتر جلوه‌گر می‌گردد.شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهره‌برداری از فرصت‌های بازار و خلق محصولات جدید، علاوه بر جهت‌گیری کارآفرینی، نیازمند به‌کارگیری راهبردهای بازاریابی و استراتژی فروش مؤثر هستند.با توجه به تغییرات گسترده و پویایی مستمر محیط کسب‌وکار و نیز اهمیت تاب‌آوری کسب‌وکارهای نوپا، به‌خصوص شرکت‌های دانش بنیان، یکی از راهبردهای مؤثر دراین زمینه برای کسب مزیت رقابتی پایدار، عملکرد نوآوری می‌باشد.هدف پژوهش حاضر، بررس نقش نوآوری بر مزیت رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان است. این یک مقاله مروری است که با پژوهشی مبتنی بر مشاهده و مستندسازی تجربی کامل شده است. ابتدا براساس مطالعات کتابخانه‌ای و جستجوهای اینترنتی در پایگاه‌های داده‌ای معتبر همچون Scopus, Web of Science, Science Direct, Google Scholar و جستجوی پیشرفته در گوگل مطالعه صورت گرفته است. در این بررسی تعداد100 متن داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفت که تعداد 45 مقاله در زمینه مزیت رقابتی و نوآوری در شرکت دانش‌بنیان بود و در نهایت 15 مقاله مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهند که قابلیت‌های نوآوری، مزیت رقابتی، بازاریابی می‌توانند به طور قابل توجهی عملکرد نوآوری را بهبود بخشند.همچنین قابلیت‌های تخصیص منابع و تحقیق و توسعه نیز به طور قابل توجهی می‌توانند به بهبود معرفی محصول جدید منجر شوند.درنتیجه، خلق مزیت رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو نوآوری و فراهم کردن بستر برنامه استراتژی فروش برای مدیران است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - شناسایی ابعاد مختلف تخلف برند در صنعت بانکداری ایران
      غلامرضا شهبازی سلیمان ایرانزاده باقر عسکرنژاد نوری
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین عوامل علی، پیامدها، عوامل مداخله گر، شرایط زمینه ای، و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد و بر اساس انجام مصاحبه های عمی چکیده کامل
      هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین عوامل علی، پیامدها، عوامل مداخله گر، شرایط زمینه ای، و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد و بر اساس انجام مصاحبه های عمیق بهره گرفته شده و از روش های نمونه گیری غیر احتمالی هدفمند و گلوله برفی استفاده به عمل آمده است. بر این اساس،21 مصاحبه عمیق با مطلع ترین افراد از جوانب مختلف صنعت بانکداری انجام گرفت. داده های بدست آمده از مصاحبه ها به دقت بررسی، و طی سه مرحله کد‌‌گذاری مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از بررسی سطر به سطر مصاحبه های انجام شده با مشارکت کنندگان در تحقیق به کدگذاری، مفهوم پردازی و مقوله بندی داده های بدست آمده پرداخته شد. از داده های بدست آمده تعداد 21 کد باز برای پیشایندها، 57 کد باز برای پسایندها، 49 کد باز برای شرایط زمینه ای، 26 کد باز برای عوامل مداخله گر، و بالاخره 71 کد باز برای ابعاد و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران استخراج گردید. از آن‌جایی که نظام بانکداری یکی از مهم ترین حلقه های واسط سیستم اقتصادی کشورها به حساب می آید، رسیدن به درک کاملی از مفهوم تخلف برند در این صنعت و شناسایی پیشایندها، پسایندها و مولفه های آن حوزه تحقیقی بسیار گسترده و مهمی است که در این مقاله بدان پرداخته شده و نکات نظری و کاربردی مهمی نیز برای محققان و مدیران در برداشت. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - بررسی تاثیر رفتار کارآفرینانه بر کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند
      جبرئیل مرزی علمداری محمد حسن حدادی میرزا علی صبوری نیا
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      هدف این تحقیق بررسی تاثیر رفتار کارآفرینانه بر کارآفرینی درون سازمانی است. روش تحقیق کاربردی و پیمایشی است که به روش میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت تکدانه مرند می باشد. تعداد کارکنان مشغول در این کارخانه غالب بر 1000 نفر بودند که بر اس چکیده کامل
      هدف این تحقیق بررسی تاثیر رفتار کارآفرینانه بر کارآفرینی درون سازمانی است. روش تحقیق کاربردی و پیمایشی است که به روش میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت تکدانه مرند می باشد. تعداد کارکنان مشغول در این کارخانه غالب بر 1000 نفر بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه آماری 277 نفر بدست آمد. برای انتخاب نمونه آماری از روش تصادفی ساده استفاده شد. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه کارآفرینی درون سازمانی کورنوال و پرلمن (1990) و پرسشنامه رفتار کارآفرینانه زامپتاکیس و موستاکیس (2007) استفاده شد که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‎آوری شده توسط پرسشنامه‎های تحقیق از از مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس(Smart Pls) استفاده شد. نتایج آزمون فرضیات نشان می‌دهد ابعاد رفتار کارآفرینانه شامل کاهش کاغذ بازی، تغییر در رفتار کارکنان، بینش استراتژیک، ایجاد محیط کاری پر انرژی و محیط حمایتی بر کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند تاثیرگذار است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر چابکی زنجیره تأمین
      ندا زرین نگار محسن نجفی زینب اخوان ژیان کیومرث مولادوست
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      در محیط امروزی، توانایی یک شرکت در واکنش به پویایی‌های محیط و حفظ عملکرد آن، عامل اصلی موفقیت است. چابکی به توانایی یک شرکت در واکنش سریع در بازارهای رقابتی، اشاره دارد؛ که با عدم قابلیت پیش‌بینی و تغییر دائمی توصیف شده است. یکی از عوامل اساسی در مدیریت مدرن، چابکی زنجی چکیده کامل
      در محیط امروزی، توانایی یک شرکت در واکنش به پویایی‌های محیط و حفظ عملکرد آن، عامل اصلی موفقیت است. چابکی به توانایی یک شرکت در واکنش سریع در بازارهای رقابتی، اشاره دارد؛ که با عدم قابلیت پیش‌بینی و تغییر دائمی توصیف شده است. یکی از عوامل اساسی در مدیریت مدرن، چابکی زنجیره‌های تأمین در نظر گرفته شده است که بی شک می‌تواند در کمک به شرکت‌ها جهت حس‌گیری از تغییرات بازار و نیز عرضه و تقاضای همزمان و کاهش زمان انتظار نقس اساسی داشته باشد. این پژوهش با هدف شناسایی و طبقه بندی اجزاء مؤثر برچابکی‌زنجیره تأمین در شرکت فراورده‌های لبنی بینالود نیشابور انجام شده است. روش این تحقیق از نوع کاربردی، اکتشافی و کیفی است. جامعه این پژوهش مدیران شرکت فراورده‌های لبنی بینالود نیشابور هستند. داده‌ها به صورت کتابخانه‌ی برای ادبیات موضوعی گردآوری شده است و با استفاده از نظر مدیران از طریق روش دلفی، 8 عامل تاثیرگذار بر چابکی زنجیره تأمین شناسایی شد. پس از بررسی این عوامل و با استفاده از روشAHP عوامل تأمین مواد اولیه مرغوب، نیروی متخصص و با تجربه و کنترل محصول به‌عنوان عوامل تاثیرگذار بر چابکی زنجیره تأمین شناسایی شدند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی
      عباس پاپی فریدون امیدی سهیلا زرین جوی الوار
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      هدف از این پژوهش تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی می باشد. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش کیفی و از رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شده است، مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل کلیه خبرگان شرکت‌های صادرکننده محصولات کشاورزی استان خوزستان با سابقه صادراتی چکیده کامل
      هدف از این پژوهش تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی می باشد. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش کیفی و از رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شده است، مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل کلیه خبرگان شرکت‌های صادرکننده محصولات کشاورزی استان خوزستان با سابقه صادراتی حداقل 10 سال می‌باشند.در این قسمت در مرحله کدگذاری باز 389 کد استخراج شده از 16 مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و متخصصان آگاه حوزه پژوهش به 110 مفهوم انتزاعی تر تبدیل شده و در نهایت 31 بعد و 13 مقوله اصلی در قالب یک مدل پارادایمی تحت عنوان مدیریتی، عوامل زیر ساختی صادرات، عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، قوانین و نظام اداری دولتی، سیاست های اقتصادی دولت، راهبرد بازاریابی صادرات، راهبردهای حمایتی دولت، ارزش آفرینی، بهبود شرایط اقتصادی، ایجاد مزیت رقابتی و باندلینگ حمایت های دولتی با رویکرد ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای بین المللی شناسایی شده اند. باندلینگ حمایتی محصولات کشاورزی افزایش قدرت پذیری صادرات را از لحاظ کاهش قیمت و افزایش تنوع ایجاد میکند این امر می‌تواند مزیت رقابتی خوبی نسبت به سایر رقبا ایجاد و به رشد صادرات منجر شود و با توجه شرایط منطقه می توان از حداکثر ظرفیت در جهت رسیدن به بازدهی در صادرات محصولات کشاورزی استفاده نمود. پرونده مقاله
    پربازدیدترین مقالات

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - شناسایی ابعاد مختلف تخلف برند در صنعت بانکداری ایران
      غلامرضا شهبازی سلیمان ایرانزاده باقر عسکرنژاد نوری
      شماره 1 , دوره 3 , بهار 1403
      هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین عوامل علی، پیامدها، عوامل مداخله گر، شرایط زمینه ای، و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد و بر اساس انجام مصاحبه های عمی چکیده کامل
      هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین عوامل علی، پیامدها، عوامل مداخله گر، شرایط زمینه ای، و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد و بر اساس انجام مصاحبه های عمیق بهره گرفته شده و از روش های نمونه گیری غیر احتمالی هدفمند و گلوله برفی استفاده به عمل آمده است. بر این اساس،21 مصاحبه عمیق با مطلع ترین افراد از جوانب مختلف صنعت بانکداری انجام گرفت. داده های بدست آمده از مصاحبه ها به دقت بررسی، و طی سه مرحله کد‌‌گذاری مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از بررسی سطر به سطر مصاحبه های انجام شده با مشارکت کنندگان در تحقیق به کدگذاری، مفهوم پردازی و مقوله بندی داده های بدست آمده پرداخته شد. از داده های بدست آمده تعداد 21 کد باز برای پیشایندها، 57 کد باز برای پسایندها، 49 کد باز برای شرایط زمینه ای، 26 کد باز برای عوامل مداخله گر، و بالاخره 71 کد باز برای ابعاد و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران استخراج گردید. از آن‌جایی که نظام بانکداری یکی از مهم ترین حلقه های واسط سیستم اقتصادی کشورها به حساب می آید، رسیدن به درک کاملی از مفهوم تخلف برند در این صنعت و شناسایی پیشایندها، پسایندها و مولفه های آن حوزه تحقیقی بسیار گسترده و مهمی است که در این مقاله بدان پرداخته شده و نکات نظری و کاربردی مهمی نیز برای محققان و مدیران در برداشت. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - رابطه بین حمایت نرم‌افزاری از توانائی‌های شرکت ﺑﺎ عملکرد شرکت ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺍﺭزﺵ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ
      فاطمه هوشنگی الهه معصومی
      شماره 2 , دوره 2 , تابستان 1402
      این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین حمایت نرم‌افزاری از توانائی‌های شرکت ﺑﺎ عملکرد شرکت ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺍﺭزﺵ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در شعب مرکزی بانک‌های استان گلستان انجام گرفت. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری می‌باشد. چکیده کامل
      این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین حمایت نرم‌افزاری از توانائی‌های شرکت ﺑﺎ عملکرد شرکت ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺍﺭزﺵ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در شعب مرکزی بانک‌های استان گلستان انجام گرفت. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری می‌باشد. جامعه آماری شامل شعب مرکزی بانک‌های استان گلستان می‌باشد که باتوجه به تعداد کم جامعه آماری همه شعب مرکزی بانک‌ها به روش سرشماری انتخاب شدند و پرسشنامه در اختیار رؤسا و معاونین شعب به تعداد 180 نفر قرار گرفت و تعداد 126 پرسشنامه صحیح برگشت داده شد. گردآوری داده‌ها به وسیله ابزار پرسشنامه انجام گرفت. روایی پرسشنامه به تأیید خبرگان و پایایی آن بالای 0.70 از طریق آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها ازاز نرم‌افزار Smart-PLS نسخه 3 استفاده شد. نتایج نشان داد بین حمایت نرم‌افزاری از توانائی‌های شرکت با ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ، ﺳﻮدآﻭﺭی، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ و ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ رابطه معنی‌داری وجود دارد. بین ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ با ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ، ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ و ﺳﻮدآﻭﺭی رابطه معنی‌داری وجود دارد. بین ﺍﺭزﺵ ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ با ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ و ﺳﻮدآﻭﺭی در شعب مرکزی بانک‌های استان گلستان رابطه معنی‌داری وجود دارد. در نهایت ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ و ارزش ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرم‌افزاری از توانائی‌های شرکت و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزﺍﺭ نقش میانجی دارند. ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرم‌افزاری از توانائی‌های شرکت و سودآوری نقش میانجی دارد. ارزش ﮐﺴﺐﻭﮐﺎﺭ در رابطه بین حمایت نرم‌افزاری از توانائی‌های شرکت و سودآوری نقش میانجی ندارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - ارائه الگوی رابطه خصومت مشتریان با عناصرآمیخته بازاریابی در شرکت مدیران خودرو
      علی اصغر پورتیمور سهیلا زرین جوی الوار فریدون امیدی
      شماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402
      در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی کسب و کارها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیت‌های درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ مناسب دهند.لذا در صورتی می‌توانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند.خصومت مصرف کننده یکی از چکیده کامل
      در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی کسب و کارها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیت‌های درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ مناسب دهند.لذا در صورتی می‌توانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند.خصومت مصرف کننده یکی از عوامل محدود کننده جهانی‌سازی بازارهاست و تاثیرات آن بر تصمیمات خرید،از مهم‌ترین مباحث حوزه بازاریابی و رفتار مصرف کننده محسوب می‌شود که نسبت به سایر مفاهیم این حوزه کمتر مطالعه شده است.هدف این پژوهش ارائه الگویی برای تبیین رابطه خصومت مشتریان با عناصرآمیخته بازاریابی در شرکت مدیران خودرو به روش کیفی و مبتنی بر گرندد تئوری می باشد.جامعه آماری پژوهش شامل کنشگران و صاحب‌نظران حوزه صنعت خودروسازی کشور می باشد که از میان مدیران و خبرگان این صنعت برگزیده شدند.نمونه‌گیری با استفاده از روش گلوله برفی و تارسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. در نهایت از 11 نفر مصاحبه گرفته شد و نتایج حاصل از مصاحبه ها با استفاده از نرم افزارMAXQDA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته‌های اصلی پژوهش در دو بخش چارچوب مفهومی و مدل مفهومی ارائه شده است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - ارائه مدل جذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری رویکرد داده بنیاد کلاسیک
      بهمن ناروئی حسین حکیم پور مهدی محمودزاده واشان محمد محمدی
      شماره 3 , دوره 1 , زمستان 1401
      تمایل به وارسی محصولات توسط مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال چالشیست که شرکت‌های پیشرو این حوزه برای رفع آن می‌کوشند. به نظر می‌رسد بارزترین اهرمی که در این راستا می‌شود اختیار نمود ،استفاده از ویژگی‌های دیداری در ارائه محصولات می‌باشد.لذا این مطالعه کیفی باهدف کشف مؤلفه چکیده کامل
      تمایل به وارسی محصولات توسط مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال چالشیست که شرکت‌های پیشرو این حوزه برای رفع آن می‌کوشند. به نظر می‌رسد بارزترین اهرمی که در این راستا می‌شود اختیار نمود ،استفاده از ویژگی‌های دیداری در ارائه محصولات می‌باشد.لذا این مطالعه کیفی باهدف کشف مؤلفه‌ها و عوامل مؤثر برجذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری صورت پذیرفت.روش: به‌منظور دستیابی به اهداف پژوهش از روش‌شناسی کلاسیک یا ظاهر شونده در نظریه داده بنیاد استفاده شد.استخراج مفاهیم و مؤلفه‌ها از بطن داده‌های مصاحبه با 14 نفر خبره در حوزه پژوهش تا حد اشباع نظری که با اتکا به روش نمونه‌گیری هدفمند گزینش‌شده بودند صورت پذیرفت.یافته‌ها: انجام تجزیه‌وتحلیل‌ها از طریق مقایسه مستمر در فرایند کدگذاری حقیقی و نظری با استفاده از نرم‌افزار مکس کیو دی ای منجر به شناسایی465 کدباز ،53 زیر مؤلفه، 15 مؤلفه اصلی، در 6 مقوله گردید.نتایج:مفاهیم مستخرج در این مطالعه به ظهور مدل نهایی،حول پدیده محوری تحت عنوان محرک‌های دیداری در بازاریابی دیجیتال انجامید.این مدل به پدیده علل، عوامل همبسته با فرایند علل اصلی، عوامل میانجی، مداخله‌گر و پیامدهای مرتبط با پدیده محوری مطالعه و بستر آن اشاره دارد ، این 6 مورد در رویکرد کلاسیک به خانواده 6 سی های گلیزر مصطلح می‌باشند . این مطالعه زوایای جدیدی از کاربرد و چگونگی استفاده از محرک‌های دیداری در بازاریابی دیجیتال را شناسایی کرده و با معرفی مدل جذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری به برطرف نمودن برخی از شکاف‌ها و رفع ابهام‌ موجود در رابطه با مفهوم موضوع پژوهش پرداخته است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - طراحی و تبیین بازاریابی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا در صنعت بانکداری با استفاده از روش نقشه شناختی
      سید محمد صادق شعاعی آستانه امیر رحیم پور علی حسین زاده
      شماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402
      به کارگیری نوآوری های فناورانه در فعالیت های بازاریابی، همواره بر مزیت رقابتی و عملکرد کسب و کارها تأثیرگذار بوده است. کاربردهای نوآورانه بازاریابی علاوه بر کمک به سازمان ها برای کسب و حفظ مزیت رقابتی، در بحران های اقتصادی نیز می توانند به یاری سازمان ها بیایند. این پژو چکیده کامل
      به کارگیری نوآوری های فناورانه در فعالیت های بازاریابی، همواره بر مزیت رقابتی و عملکرد کسب و کارها تأثیرگذار بوده است. کاربردهای نوآورانه بازاریابی علاوه بر کمک به سازمان ها برای کسب و حفظ مزیت رقابتی، در بحران های اقتصادی نیز می توانند به یاری سازمان ها بیایند. این پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی)، بر مبنای هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش اساتید و خبرگان حوزه بازاریابی هوشمند و اینترنت اشیا می باشند که در بخش کیفی این پژوهش 21 نفر از اساتید دانشگاهی رشته های مدیریت بازرگانی و فناوری اطلاعات و نیز مدیران ارشد بانکی مشارکت نمودند و در بخش کمی، 12 نفر از خبرگان مشارکت داشتند. در این پژوهش از نرم افزارهای MAXQDA برای تحلیل بخش کیفی و نیز نرم افزارهای FCMapper و Pajek برای تحلیل بخش کمی پژوهش بهره گرفته شد. یافته های این پژوهش بیانگر شناسایی 17 عامل اصلی و نیز 91 مولفه موثر بر بازاریابی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا می باشد. همچنین در بخش کمی پژوهش با روش نقشه شناختی به بررسی روابط علی مولفه ها پرداخته شد و نتایج نشان از آن داشت که عامل در نظرگرفتن پیامدها با مقدار19/6 از نظر مرکزیت مهمترین عامل می باشد. همچنین عامل در نظر گرفتن پیامدها بالاترین اثرگذاری و عامل اجزای مدل کسب و کار بیشترین اثرپذیری را در بین معیارها دارا می باشند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری خوراک در شهر یزد
      امید بیات
      شماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402
      پژوهش حاضر مطابق ویژگی و روش، یک پژوهش توصیفی – پیمایشی است. جمع‌آوری داده‌ها مطابق ادبیات پژوهش، نظرات خبرگان و استفاده از پرسشنامه انجام شد. در گام اول، با 16 نفر از خبرگان صنعت گردشگری به منظور استخراج و تأیید عوامل با استفاده از روش دلفی مصاحبه شد. پس از تأیید چکیده کامل
      پژوهش حاضر مطابق ویژگی و روش، یک پژوهش توصیفی – پیمایشی است. جمع‌آوری داده‌ها مطابق ادبیات پژوهش، نظرات خبرگان و استفاده از پرسشنامه انجام شد. در گام اول، با 16 نفر از خبرگان صنعت گردشگری به منظور استخراج و تأیید عوامل با استفاده از روش دلفی مصاحبه شد. پس از تأیید شدن عوامل در گام دوم، پرسشنامه تهیه و در اختیار 58 نفر از مدیران رستوران‌ها، هتل‌ها ، تورها و مراکز تفریحی اقامتی شهر یزد قرار گرفت. یافته‌های پژوهش عمده‌ترین عوامل به ترتیب اوزان را مشخص کرد که عبارتند از: تهیه غذای سالم ( وزن=0.7264) ، آداب و رسوم مردم محلی در پذیرایی از گردشگران ( 0.0534)، رعایت اصول بهداشتی (0.0445)، نیروی انسانی مناسب و آموزش‌دیده (0.025)، برگزاری جشنوارة غذا در فصول مناسب (0.0233)، تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب ( 0.0173)، تنوع غذاها (0.0172)، کیفیت و سبک ارائه غذا (0.0172)، ایجاد تور غذا در طبیعت (0.017)، خاطره انگیز نمودن خدمات سرو غذا (0.0168)، دانش و مهارت کافی سرآشپزها (0.0156)، ادراک مشتریان و تفسیر عاطفی و منطقی از غذاهای بومی (0.0144) ، ارائه تخفیف و قیمت مناسب (0.012)، کیفیت و نوع مکان سرو غذا (0.0098) و سلایق گردشگران و عوامل روان‌شناختی (0.0075) می‌باشد. نظر به یافته های پژوهش، برنامه‌ریزان گردشگری و صنایع وابسته باید همت خود را معطوف به سازمان‌دهی مناسب صنعت گردشگری، رفع نیازهای مشتریان، تقویت اقتصاد محلی و ایجاد چارچوبی درست و دقیق برای ادارة منابع مواد غذایی محلی و منطقه‌ای کنند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - ارائه مدل هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده، ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری
      نصرت اله شادنوش محمد علی کرامتی معصومه غفوری
      شماره 2 , دوره 1 , پاییز 1401
      پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل نظری تاثیر هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده بر ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری انجام شده است. به منظور تدوین مدل، از روش تحقیق کیفی و به طور خاص در ساخت نظریه، از روش داده بنیاد استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش در بخش چکیده کامل
      پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل نظری تاثیر هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده بر ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری انجام شده است. به منظور تدوین مدل، از روش تحقیق کیفی و به طور خاص در ساخت نظریه، از روش داده بنیاد استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی تحقیق، از خبرگان امرمانند استاتید دانشگاهی و متخصصینی شرکت مپنا می باشد که در نهایت منجر به استخراج و شناسایی متغیرها گشته است. روش نمونه گیری به صورت گلوله برفی و ملاک اندازه نمونه، رسیدن به اشباع نظری و مبنای اصلی جمع آوری داده ها، انجام مصاحبه عمیق بوده است. در مجموع 20 مصاحبه انجام شد. پس از انجام مراحل سه گانه کدگذاری با به کارگیری نرم افزار MAXQDA مدل نهایی پژوهش متشکل از 8مقوله کلی، 27 مقوله فرعی و 58مفهوم اصلی حاصل شد. در این پژوهش شناسایی عوامل مدل مبتنی بر هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده، ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری و تبیین روابط آنها مورد نظر بوده است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری: بررسی نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری و تعدیلگر تصویر برند
      احسان صفائی سید مرتضی غیور باغبانی مرتضی رجوعی تکتم پیش فنگ
      شماره 3 , دوره 1 , زمستان 1401
      شرکت‌های بیمه برنامه‌های متعددی را به‌منظور افزایش وفاداری مشتریان خود اجرا می‌کنند. از عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان می‌توان به کیفیت خدمات، رضایت مشتری و ارزش مشتری اشاره کرد؛ بنابراین هدف بررسی نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری و تعدیلگر تصویر برند در شکل‌گی چکیده کامل
      شرکت‌های بیمه برنامه‌های متعددی را به‌منظور افزایش وفاداری مشتریان خود اجرا می‌کنند. از عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان می‌توان به کیفیت خدمات، رضایت مشتری و ارزش مشتری اشاره کرد؛ بنابراین هدف بررسی نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری و تعدیلگر تصویر برند در شکل‌گیری وفاداری مشتریان می‌باشد. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- همبستگی بوده که جامعه آماری آن مشتریان بیمه‌های بازرگانی در شهر مشهد مقدس می‌باشد. تعداد 436 عدد پرسشنامه به‌صورت الکترونیکی و به‌طور تصادفی ساده از طریق نمایندگی‌های بیمه جمع‌آوری گردید. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده که روایی محتوایی با استفاده ازنظر خبرگان و روایی سازه از روش تحلیل بارهای عاملی تاییدی و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ سنجیده شد. بررسی فرضیه‌ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار پی ال اس انجام پذیرفت. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد مؤلفه‌های کیفیت خدمات و ارزش مشتری بر وفاداری مشتریان تأثیر مثبتی دارد. مؤلفه‌های کیفیت خدمات، ارزش مشتری و رضایت مشتری بر کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبتی دارد. همچنین تأثیر کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری را مورد تائید قرار گرفت. در این تحقیق نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری تایید اما نقش تعدیلگری متغیر تصویر برند تایید نشد. دراین تحقیق تاثیر مستقیم رضایت بر وفاداری تایید نگردید. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - اعتبارسنجی بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی مبتنی بر مدیریت ریسک (مورد مطالعه: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان)
      سعید آقاسی مسعود مختاری کرچگانی محمدرضا دلوی اصفهان
      شماره 4 , دوره 2 , زمستان 1402
      مطالعه حاضر یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای است که با هدف مدلسازی بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی مبتنی بر مدیریت ریسک صورت گرفت. از نظر شیوه گردآوری داده‌ها نیز یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. جامعه مشارکت‌کنندگان بخش کیفی شامل اساتید بازاریابی و مدیران شهرداری اصفهان است که 1 چکیده کامل
      مطالعه حاضر یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای است که با هدف مدلسازی بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی مبتنی بر مدیریت ریسک صورت گرفت. از نظر شیوه گردآوری داده‌ها نیز یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. جامعه مشارکت‌کنندگان بخش کیفی شامل اساتید بازاریابی و مدیران شهرداری اصفهان است که 12 نفر با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. جامعه آماری بخش کمی نیز شامل شهروندان شهر اصفهان است که 384 نفر با روش خوشه‌ای-تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته و پرسشنامه محقق‌ساخته می‌باشد. تحلیل مصاحبه‌های تخصصی با روش تحلیل مضمون و نرم‌افزار MaxQDA انجام شد. در بخش کمی نیز از روش حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار Smart PLS استفاده گردید. یافته‌های پژوهشی نشان داد زیرساخت‌های بازاریابی، مدیریت ریسک غیرمالی و مدیریت ریسک مالی بر مسئولیت‌ اجتماعی شهرداری اثر می‌گذارند. مسئولیت‌ اجتماعی شهرداری نیز برآمیزه بازاریابی جامعه‌محور و بازاریابی داخلی اثر می‌گذارد. به همین ترتیب این عوامل بر مشتری‌محوری و کیفیت خدمات تاثیر می‌گذارند. در نهایت افزایش رفتار مطلوب اجتماعی کارکنان به بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی منجر می‌شود. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - تاثیر مدیریت فناوری اطلاعات بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز(مورد مطالعه:کارکنان گمرک خرمشهر)
      فریدون امیدی آزاده سنجوری
      شماره 4 , دوره 2 , زمستان 1402
      گسترش فناوری اطلاعات در ساختارهای مختلف جامعه در دنیای امروز سبب شده است که افزایش سرعت در ارائه خدمات توسط تولیدکنندگان به عنوان یکی از فاکتورها و مسائل مهم و اساسی در حفظ مشتری و مدیریت روابط مشتری مطرح گردد در این میان مدیریت زنجیره تامین نیز بی نصیب نبوده است و استف چکیده کامل
      گسترش فناوری اطلاعات در ساختارهای مختلف جامعه در دنیای امروز سبب شده است که افزایش سرعت در ارائه خدمات توسط تولیدکنندگان به عنوان یکی از فاکتورها و مسائل مهم و اساسی در حفظ مشتری و مدیریت روابط مشتری مطرح گردد در این میان مدیریت زنجیره تامین نیز بی نصیب نبوده است و استفاده از ابزارهای الکترونیکی و تجارت الکترونیک در این میان عاملی نقشی اساسی داشته است. این پژوهش به تاثیر مدیریت فناوری اطلاعات بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز(مورد مطالعه:گمرک خرمشهر) پرداخت. روش تحقیق در این پژوهش پیمایشی است.جامعه ی آماری مطالعه ی حاضر کارکنان گمرک خرمشهر می باشد. نمونه ی آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش تصادفی طبقه ای ساده انتخاب شد.نمونه ی آماری تعداد 384 نفر از کارکنان گمرک خرمشهر تعیین گردید.نتایج حاصل از آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد مدیریت فناوری اطلاعات بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد.مدیریت فناوری اطلاعات بر یکپارچگی داخلی در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد.یکپارچگی داخلی بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد.یکپارچگی داخلی بر رابطه بین مدیریت فناوری اطلاعات و زنجیره تامین الکترونیکی سبز در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد. پرونده مقاله
    مقالات در انتظار انتشار

    ابر واژگان

  • صاحب امتیاز
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول
    شاپای الکترونیکی:2420-2821

    دوره انتشار: فصلنامه
    پست الکترونیک
    نشانی
    نویسندگان محترم جهت پیگیری وضعیت مقاله، در هر زمان از طریق صفحه شخصی خود  می توانند از روند بررسی با خبر شوند. نشانی: استان گلستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، دانشکده حسابداری و مدیریت، دفتر نشریات، کدپستی: ۹۳۴۵۱-۴۹۴۱۷شماره تماس:   ۳۴۲۳۰۱۶۷ -۰۱۷    روزهای تماس: یکشنبه الی چهار شنبه (ساعت  14-9)ایمیل فصلنامه : jism@aliabadiau.ac.ir
    تلفن

    جستجو

    بانک ها و نمایه ها

    آمار مقالات

    تعداد دوره‌ها 3
    تعداد شماره ها 9
    مقالات چاپ شده 64
    تعداد نویسندگان 368
    تعداد مشاهده مقاله 5987
    تعداد دانلود مقاله 2264
    تعداد مقالات ارسال شده 162
    تعداد مقالات رد شده 34
    تعداد مقالات پذیرفته شده 95
    درصد پذیرش 42 %
    زمان پذیرش(روز) 98
    تعداد داوران 32
    آخرین به روزرسانی 14/04/1403