ارائه الگوی رابطه خصومت مشتریان با عناصرآمیخته بازاریابی در شرکت مدیران خودرو
محورهای موضوعی : بازاریابیعلی اصغر پورتیمور 1 , سهیلا زرین جوی الوار 2 , فریدون امیدی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین الملل خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران.
2 - گروه مدیریت بازرگانی،واحدآبادان،دانشگاه آزاداسلامی،آبادان،ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی،واحد بین المللی خرمشهر،دانشگاه آزاد اسلامی ،خرمشهر،ایران
کلید واژه: آمیخته بازاریابی, خصومت, مشتریان, مدیران خودرو,
چکیده مقاله :
در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی کسب و کارها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیتهای درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ مناسب دهند.لذا در صورتی میتوانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند.خصومت مصرف کننده یکی از عوامل محدود کننده جهانیسازی بازارهاست و تاثیرات آن بر تصمیمات خرید،از مهمترین مباحث حوزه بازاریابی و رفتار مصرف کننده محسوب میشود که نسبت به سایر مفاهیم این حوزه کمتر مطالعه شده است.هدف این پژوهش ارائه الگویی برای تبیین رابطه خصومت مشتریان با عناصرآمیخته بازاریابی در شرکت مدیران خودرو به روش کیفی و مبتنی بر گرندد تئوری می باشد.جامعه آماری پژوهش شامل کنشگران و صاحبنظران حوزه صنعت خودروسازی کشور می باشد که از میان مدیران و خبرگان این صنعت برگزیده شدند.نمونهگیری با استفاده از روش گلوله برفی و تارسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. در نهایت از 11 نفر مصاحبه گرفته شد و نتایج حاصل از مصاحبه ها با استفاده از نرم افزارMAXQDA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتههای اصلی پژوهش در دو بخش چارچوب مفهومی و مدل مفهومی ارائه شده است.
In the current changing and uncertain conditions, businesses must expand their tangible and intangible resources and internal capabilities so that they can respond appropriately to environmental changes. Therefore, they can achieve long-term goals if they have a written strategic planConsumer hostility is one of the limiting factors of the globalization of markets and its effects on purchase decisions are considered to be one of the most important topics in the field of marketing and consumer behavior, which are less studied than other concepts in this fieldThe purpose of this research is to provide a model to explain the relationship between customer hostility and mixed elements of marketing in the company of Modirankhodro in a qualitative method based on ground theory. became.Sampling continued using the snowball method and reaching theoretical saturation. Finally, 11 people were interviewed and the results of the interviews were analyzed using MAXQDA software. The main findings of the research are presented in two parts: conceptual framework and conceptual model.
_||_