فهرست مقالات سهیلا زرین جوی الوار


  • مقاله

    1 - شناسایی عوامل مؤثر بر مزایای ادراک شده تجارت اجتماعی مشتریان زن خرده فروشی‌های آنلاین
    روان‌شناسی فرهنگی زن , شماره 51 , سال 13 , بهار 1401
    هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر مزایای ادراک شده تجارت اجتماعی مشتریان زن خرده‌فروشی‌های آنلاین بود. جامعه مورد بررسی کلیه آثار علمی مرتبط با مبانی و ابعاد مزایای ادراک‌شده تجارت ‌اجتماعی مشتریان زن خرده‌فروشی آنلاین بودند؛ که مشتمل بر 50 مقاله بازیابی ‌از مقالات ع چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر مزایای ادراک شده تجارت اجتماعی مشتریان زن خرده‌فروشی‌های آنلاین بود. جامعه مورد بررسی کلیه آثار علمی مرتبط با مبانی و ابعاد مزایای ادراک‌شده تجارت ‌اجتماعی مشتریان زن خرده‌فروشی آنلاین بودند؛ که مشتمل بر 50 مقاله بازیابی ‌از مقالات علمی داخلی و خارجی از سال 2000 تا 2021 بود‌. از این میان تعداد 30 مورد به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. طرح‌ پژوهش توصیفی- تحلیلی است. برای جمع‌آوری اطلاعات از روش کتابخانه استفاده شد که با مراجعه به کتاب‌های تألیف شده و ترجمه شده، فیش برداری‌های لازم انجام شد و مقالاتی که بیشترین هم‌خوانی و نزدیکی محتوایی را از نظر موضوع پژوهش، واژگان‌کلیدی و مدل را داشتند مورد مطالعه قرار گرفتند. درنهایت نتایج نشان داد مهم‌ترین عوامل مؤثر بر مزایای ادراک‌ شده در هفت بعد است که شامل؛ انگیزش، تمایل کمک به اطلاعات تجارت اجتماعی، رفتار مشارکت تجارت اجتماعی، ابعاد تجارت اجتماعی، متغیرها و عوامل زمینه ساز اعتماد و رفتار به اشتراک گذاری، فاکتورهای تعامل اجتماعی و فردی و در نهایت جنسیت می‌باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - شناسایی استراتژی هایی جهت رفع موانع و چالش های کارآفرینی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی
    تعالی منابع انسانی , شماره 2 , سال 4 , تابستان 1402
    زمینه وهدف: هدف ازاین پژوهش شناسایی استراتژی های رفع موانع کارآفرینی زنان بارویکرداقتصاد مقاومتی می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضرازنظرهدف کاربردی وازنظرروش اکتشافی از نوع کیفی بوده ،که در جامعه آماری کارشناسان و متخصصان کارآفرینی به روش گرندد تئوری اجرا گردیده است.ابزارجمع چکیده کامل
    زمینه وهدف: هدف ازاین پژوهش شناسایی استراتژی های رفع موانع کارآفرینی زنان بارویکرداقتصاد مقاومتی می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضرازنظرهدف کاربردی وازنظرروش اکتشافی از نوع کیفی بوده ،که در جامعه آماری کارشناسان و متخصصان کارآفرینی به روش گرندد تئوری اجرا گردیده است.ابزارجمع آوری داده ها مصاحبه عمیق ونیمه ساختاریافته می باشد.بعدازاجرای15 مصاحبه عمیق ازطریق نمونه گیری هدفمندو جمع آوری نظرات کارشناسان کارآفرین به اشباع نظری دست یافتیم وداده هابااستفاده ازکدگذاری های بازانتخابی ونظری تحلیل شد. یافته ها:یافته هاپژوهش نشان داد که جنسیت ، نقش دوگانه ، عوامل اجتماعی ، فرهنگی ، عوامل آموزشی و اقتصادی به عنوان موانع کارآفرینی زنان می باشد و استراتژیهای رفع موانع شامل برنامه ریزی و سیاستگذاری برای توسعه ، کارآفرینی زنان ، بهبود نظام آموزش کارآفرینی ، بهبود زیرساختهای توسعه کارآفرینی و توسعه هنجارهای فرهنگی- اجتماعی می باشد که باعث توسعه اشتغال زایی ، افزایش رفاه در جامعه و توسعه اقتصادی اجتماعی در جامعه می گردد . پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی اثر ملی گرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم
    پژوهش های بازاریابی اسلامی , شماره 3 , سال 1 , تابستان 1402
    هدف اصلی:پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر ملی‌گرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم صورت پذیرفته است.روش پژوهش: در این پژوهش 384 نفرازمصرف کنندگان لوازم خانگی برند اسنوا درشهر آبادان بااستفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری از یک جامعه نامتناهی به صورت تص چکیده کامل
    هدف اصلی:پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر ملی‌گرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم صورت پذیرفته است.روش پژوهش: در این پژوهش 384 نفرازمصرف کنندگان لوازم خانگی برند اسنوا درشهر آبادان بااستفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری از یک جامعه نامتناهی به صورت تصادفی دردسترس انتخاب شدند. ابزارجمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که جهت تأیید روایی آن،ازروایی صوری واگراوهمگرا استفاده شد وبرای پایایی آن آلفای کرونباخ استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از روش‌های آماری توصیفی و روش معادلات ساختاری در بخش آمار استنباطی و از طریق نرم افزارهای SPSS و LISREL برای انجام عملیات آماری بهره گرفته شده است.یافته‌ها: درنهایت ملی‌گرایی بر نام تجاری و اعتماد به برند و عشق به برند در محصولات داخلی تأثیرمثبت داشت. همچنین تاثیرمثبت نقش میانجی نام تجاری و اعتماد و عشق به برند بر تمایل به خرید محصولات داخلی تأیید شد ولی بین ملی‌گرایی و تمایل به خرید محصولات داخلی ارتباط منفی شناسایی شد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - ارائه الگوی رابطه خصومت مشتریان با عناصرآمیخته بازاریابی در شرکت مدیران خودرو
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 4 , سال 2 , پاییز 1402
    در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی کسب و کارها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیت‌های درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ مناسب دهند.لذا در صورتی می‌توانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند.خصومت مصرف کننده یکی از چکیده کامل
    در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی کسب و کارها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیت‌های درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ مناسب دهند.لذا در صورتی می‌توانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند.خصومت مصرف کننده یکی از عوامل محدود کننده جهانی‌سازی بازارهاست و تاثیرات آن بر تصمیمات خرید،از مهم‌ترین مباحث حوزه بازاریابی و رفتار مصرف کننده محسوب می‌شود که نسبت به سایر مفاهیم این حوزه کمتر مطالعه شده است.هدف این پژوهش ارائه الگویی برای تبیین رابطه خصومت مشتریان با عناصرآمیخته بازاریابی در شرکت مدیران خودرو به روش کیفی و مبتنی بر گرندد تئوری می باشد.جامعه آماری پژوهش شامل کنشگران و صاحب‌نظران حوزه صنعت خودروسازی کشور می باشد که از میان مدیران و خبرگان این صنعت برگزیده شدند.نمونه‌گیری با استفاده از روش گلوله برفی و تارسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. در نهایت از 11 نفر مصاحبه گرفته شد و نتایج حاصل از مصاحبه ها با استفاده از نرم افزارMAXQDA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته‌های اصلی پژوهش در دو بخش چارچوب مفهومی و مدل مفهومی ارائه شده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 8 , سال 3 , بهار 1403
    هدف از این پژوهش تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی می باشد. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش کیفی و از رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شده است، مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل کلیه خبرگان شرکت‌های صادرکننده محصولات کشاورزی استان خوزستان با سابقه صادراتی چکیده کامل
    هدف از این پژوهش تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی می باشد. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش کیفی و از رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شده است، مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل کلیه خبرگان شرکت‌های صادرکننده محصولات کشاورزی استان خوزستان با سابقه صادراتی حداقل 10 سال می‌باشند.در این قسمت در مرحله کدگذاری باز 389 کد استخراج شده از 16 مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و متخصصان آگاه حوزه پژوهش به 110 مفهوم انتزاعی تر تبدیل شده و در نهایت 31 بعد و 13 مقوله اصلی در قالب یک مدل پارادایمی تحت عنوان مدیریتی، عوامل زیر ساختی صادرات، عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، قوانین و نظام اداری دولتی، سیاست های اقتصادی دولت، راهبرد بازاریابی صادرات، راهبردهای حمایتی دولت، ارزش آفرینی، بهبود شرایط اقتصادی، ایجاد مزیت رقابتی و باندلینگ حمایت های دولتی با رویکرد ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای بین المللی شناسایی شده اند. باندلینگ حمایتی محصولات کشاورزی افزایش قدرت پذیری صادرات را از لحاظ کاهش قیمت و افزایش تنوع ایجاد میکند این امر می‌تواند مزیت رقابتی خوبی نسبت به سایر رقبا ایجاد و به رشد صادرات منجر شود و با توجه شرایط منطقه می توان از حداکثر ظرفیت در جهت رسیدن به بازدهی در صادرات محصولات کشاورزی استفاده نمود. پرونده مقاله