ا

  • ابراهیمی.قربانعلی تحلیل کارکرد تعلیمی‌ روان‌شناختی کهن‌الگوی «جهان» در اشعار ناصرخسرو بر پایۀ نظریۀ ژیلبر دوران [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • ابراهیمی.مختار تحلیل پیوندهای بینامتنیتی قصاید پروین اعتصامی و غزلیات حافظ بر مبنای رویکرد بینامتنیت ژنت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • احمدبیگی.آرزو تحلیل کارکرد تعلیمی‌ روان‌شناختی کهن‌الگوی «جهان» در اشعار ناصرخسرو بر پایۀ نظریۀ ژیلبر دوران [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • اسدپور.سارا تحلیل ماهیّت شادی و دلالت‌های آن در تربیت اجتماعی از دیدگاه قابوس‌نامه [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • اسکندری شرفی.فرشاد تحلیل آموزه‌های اخلاقی و تعلیمی در مثنوی صفات‌العاشقین هلالی جُغتایی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • اشکانی.مریم تحلیل پیوندهای بینامتنیتی قصاید پروین اعتصامی و غزلیات حافظ بر مبنای رویکرد بینامتنیت ژنت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • اصفهانی عمران.نعمت بررسی و تحلیل بنیان‌های تعلیمی در رباعیات سعدی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • افراسیاب پور.علی اکبر موانع کمال و طرق مواجهه با آن‌ها، در منطق الطیر عطار [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • افراسیاب پور.علی اکبر موانع کمال و طرق مواجهه با آن‌ها، در منطق الطیر عطار [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • اکبرزاده.هادی بررسی انگاره‌های تعلیمی در کتاب «مُلستان» اثر میرزا ابراهیم تفرشی (مدایح‌نگار) (تقلیدی از گلستان سعدی) [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • اکبری زاده.حمزه بررسی و تحلیل بنیان‌های تعلیمی در رباعیات سعدی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • اکبری.ناهید واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • امیدعلی.حجت اله بررسی مؤلفه‌های تربیت‌ درونی در مثنوی مولوی [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]

ب

  • باقی نژاد.عباس گفتمانِ مدارا و رویکردِ تعلیمی در شعر فریدون مشیری [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]

پ

  • پاشاپاسندی.حسینعلی واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]

ج

  • جلیلی.فروغ گفتمانِ مدارا و رویکردِ تعلیمی در شعر فریدون مشیری [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • جمالی.فاطمه بررسی و تحلیل کارکرد تعلیمی« امر و نهی » در غزلیات شمس [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • جهادی حسینی.سید امیر متن شناسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی و عرفانیِ ملاحتِ احمدی منظومه ای اخلاقی در مدح نبی (ص) [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]

چ

  • چینی.فریبا «مؤلفه‌های نوع تعلیمی در رسالۀ کمال اظهری شیرازی» [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]

ح

  • حاجی آقابابایی.محمدرضا کنش و منش شاهان اساطیری؛ الگویی تربیتی در شاهنامه و متون تاریخی [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • حسنی.ندا تحلیل ماهیّت شادی و دلالت‌های آن در تربیت اجتماعی از دیدگاه قابوس‌نامه [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • حق طلب.رحمت الله بررسی و تحلیل شاخصه‌های تعلیمی قابوس‌نامه در ارتباط با روابط والدین ـ فرزند براساس نظریۀ رمزگان‌های پنج‌گانۀ رولان بارت [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • حیدری نیا.هادی تحلیل مضامین آموزشی، تربیتی و عاطفی اشعار کودک ناصر کشاورز [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]

خ

  • خوارزمی.حمیدرضا متن شناسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی و عرفانیِ ملاحتِ احمدی منظومه ای اخلاقی در مدح نبی (ص) [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]

د

  • دادورکاشانی.مستوره بررسی طرحواره های تصویری حسد و حسرت در بوستان سعدی [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • داوری.پریسا بررسی مضامین تعلیمی در مثنوی ناشناختۀ ظهیر کرمانی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]

ر

  • رحمانیان.زینب جزئی‌نگری در مثنوی مولوی براساس نظریة اخلاق مراقبت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]

ز

  • زبردست.مسعود خاستگاه های قدرت در کلام سعدی [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]

س

  • سلطانی.فاطمه بررسی مؤلفه‌های تربیت‌ درونی در مثنوی مولوی [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • سلیمانی.علی بررسی شرایط و فوایدِ صحبت و هم‌نشینی در مثنوی مولوی [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]

ش

ص

  • صادق زاده.محمود تحلیل مضامین آموزشی، تربیتی و عاطفی اشعار کودک ناصر کشاورز [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]

ض

  • ضیاءخدادادیان.محبوبه بررسی و تحلیل شاخصه‌های تعلیمی قابوس‌نامه در ارتباط با روابط والدین ـ فرزند براساس نظریۀ رمزگان‌های پنج‌گانۀ رولان بارت [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]

ط

  • طاهری.فاطمه سادات «مؤلفه‌های نوع تعلیمی در رسالۀ کمال اظهری شیرازی» [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • طباطبایی.خدیجه سادات مصادیق و مضامین اخلاقی در فرائدالسلوک [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • طبسی.حمید بررسی و تحلیل بنیان‌های تعلیمی در رباعیات سعدی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]

ع

  • علیزاده خیاط.ناصر بررسی و تحلیل شیوه‌های اقتباس شاعران معاصر از ضرب‌المثل‌های اشعار حافظ [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]

ف

  • فتح الهی.علی موانع کمال و طرق مواجهه با آن‌ها، در منطق الطیر عطار [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • فرازمند.فرزانه تحلیل مضامین آموزشی، تربیتی و عاطفی اشعار کودک ناصر کشاورز [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • فرهمند.محمد خاستگاه های قدرت در کلام سعدی [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • فلاح.نسرین تحلیل ماهیّت شادی و دلالت‌های آن در تربیت اجتماعی از دیدگاه قابوس‌نامه [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]

ک

  • کاظمی سنگدهی.آرمینه بررسی و تحلیل شیوه‌های اقتباس شاعران معاصر از ضرب‌المثل‌های اشعار حافظ [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]

گ

  • گلی زاده.پروین تحلیل پیوندهای بینامتنیتی قصاید پروین اعتصامی و غزلیات حافظ بر مبنای رویکرد بینامتنیت ژنت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • گلی.احمد بررسی و تحلیل شیوه‌های اقتباس شاعران معاصر از ضرب‌المثل‌های اشعار حافظ [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]

م

  • مالملی.پری بررسی مضامین تعلیمی در مثنوی ناشناختۀ ظهیر کرمانی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • مبارک.وحید تحلیل آموزه‌های اخلاقی و تعلیمی در مثنوی صفات‌العاشقین هلالی جُغتایی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • محمدی.برات گفتمانِ مدارا و رویکردِ تعلیمی در شعر فریدون مشیری [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • محمدی.داود مصادیق و مضامین اخلاقی در فرائدالسلوک [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • مظفرپور خوشرودی.سیده فاطمه واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • ملک پور.فیروزه علل و انگیزه های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ رامایانا بازسرودۀ ملامسیح پانی‌پتی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • موسوی جروکانی.سید حامد بررسی طرحواره های تصویری حسد و حسرت در بوستان سعدی [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]

ن

  • ناجی.سعید بازخوانی بابی از کلیله و دمنه (تحلیل باب شیر و شغال براساس مبانی داستانی فلسفه برای کودکان) [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • نعمتی.فاروق بررسی انگاره‌های تعلیمی در کتاب «ریاض الخلود» اثر ملا ابوبکر مصنّف چوری(اثرِ تقلیدیِ ناشناخته از گلستان سعدی) [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • نوروز.مهدی بررسی و تحلیل شاخصه‌های تعلیمی قابوس‌نامه در ارتباط با روابط والدین ـ فرزند براساس نظریۀ رمزگان‌های پنج‌گانۀ رولان بارت [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • نوریان.مهدی علل و انگیزه های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ رامایانا بازسرودۀ ملامسیح پانی‌پتی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • نیک پناه.منصور تحلیل محتوای کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطه اول براساس میزان توجه بر مؤلفه‌های تربیت اخلاقی [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • نیکدار اصل.محمدحسین کارکردهای درمانی عشق در غزل های حافظ [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]

ی

  • یاوری.محمد جزئی‌نگری در مثنوی مولوی براساس نظریة اخلاق مراقبت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • یلمه ها.احمدرضا بررسی مضامین تعلیمی در مثنوی ناشناختۀ ظهیر کرمانی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • یوسفی.عاطفه بازخوانی بابی از کلیله و دمنه (تحلیل باب شیر و شغال براساس مبانی داستانی فلسفه برای کودکان) [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • یوسفی.هادی بررسی انگاره‌های تعلیمی در کتاب «ریاض الخلود» اثر ملا ابوبکر مصنّف چوری(اثرِ تقلیدیِ ناشناخته از گلستان سعدی) [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]