فهرست مقالات دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 1 - واکاوی آسیبهای برنامه درسی دوره ابتدایی در مناطق دوزبانه: مطالعهای کیفی جواد جهاندیده محبوبه عارفی اباصلت خراسانی https://doi.org/10.71788/10.71788/JSRE.2025.900135 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 2 - چالش های ناشی از مغایرت انتظارات والدین با برنامه درسی در دوره ابتدایی: واکاوی تجربیات معلمان بهبود یاری قلی زهرا ابوالقاسمی سیروس اسدیان https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1196333 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 3 - تجربه زیسته یادگیری غیررسمی در مدارس رسمی: رویکرد پدیدارشناسی فاطمه گودرزی علیرضا صادقی مصطفی قادری حسن ملکی غلامرضا یادگارزاده https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1198357 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 4 - ارائه مدلی از تفکر آموزگاران در خصوص بدفهمی¬های دانش¬آموزان در مفهوم محیط و مساحت: یک مطالعه داده- بنیاد محیا زارع مهدی ایزدی ابراهیم ریحانی https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1105340 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 5 - بازاندیشی در برنامه درسی علوم تجربی پایه هفتم (مبحث انرژی) براساس دو مولفه ساختار و انسجام دانش درون رشته ای و برون رشته ای از منظر چارچوب ایده های کلان شادی نصرتی ابراهیم طلائی جواد حاتمی محمود مهرمحمدی https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1214182 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 6 - شناسایی و تحلیل چالش¬های آموزش مفاهیم درس علوم تجربی در دوره ابتدایی با تاکید بر ارائه راهکار برای رفع آن¬ها، یک مطالعه سنتزپژوهانه زهرا علیزاده https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1199761 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 7 - مقایسه اثربخشی آموزش علوم پایه دوم دوره ابتدایی با رویکرد استیم (STEAM) و روش سنتی پریا میردار مکاری سولماز نورآبادی https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1201418 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 8 - شناسایی عناصر کلیدی طراحی و اجرای اثربخش برنامه های درسی در دانشگاه ها: رویکرد محیط-آینده¬محور جعفر ترک زاده زهرا پاکباز مجید شعبانی فرد https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1123545 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 9 - طراحی الگوی برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ فاطمه طاهری نرگس کشتی آرا https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.901244 دسترسی آزاد مقاله صفحه چکیده متن کامل 10 - شناسايي و اولويت بندي صلاحیت های آموزشی مسئولین ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) کارخانه های صنعت فولاد کشور حمیدرضا سامری کمریی مریم لاریجانی محمدرضا سرمدی مرجان معصومی فرد https://doi.org/10.71788/JSRE.2025.1194131