فهرست مقالات غلامرضا تیزفهم فرد


  • مقاله

    1 - ارائه مدل پارادایمیک بازاریابی اجتماعی مبتنی بر بازاریابی اخلاقی جهت ایجاد ارزش برند در سازمان تامین اجتماعی کشور
    مدیریت بازاریابی , شماره 61 , سال 18 , زمستان 1402
    مقدمه: مطالعه حاضر یک پژوهش بنیادی است که با هدف ارائه مدل پارادایمیک بازاریابی اجتماعی مبتنی بر بازاریابی اخلاقی جهت ایجاد ارزش برند در سازمان تامین اجتماعی کشور انجام شد. روش پژوهش: این پژوهش از نظر روش گردآوری داده‌ها یک پژوهش غیرآزمایشی (توصیفی) است که با رویکرد پ چکیده کامل
    مقدمه: مطالعه حاضر یک پژوهش بنیادی است که با هدف ارائه مدل پارادایمیک بازاریابی اجتماعی مبتنی بر بازاریابی اخلاقی جهت ایجاد ارزش برند در سازمان تامین اجتماعی کشور انجام شد. روش پژوهش: این پژوهش از نظر روش گردآوری داده‌ها یک پژوهش غیرآزمایشی (توصیفی) است که با رویکرد پیمایش مقطعی صورت پذیرفت. همچنین این مطالعه یک پژوهش کیفی است. جامعه مشارکت‌کنندگان پژوهش شامل خبرگان نظری (اساتید مدیریت بازاریابی) و خبرگان تجربی (مدیران سازمان تامین اجتماعی کشور) است. یافته‌ها: نمونه‌گیری با نمونه‌گیری نظری گلیزر انجام شد و با 16 نفر اشباع نظری حاصل شد. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته بود که 6 سوال ابتدایی در نظر گرفته شد و پرسش‌های دیگری نیز در صورت لزوم در زمان مصاحبه مطرح شد. جهت تحلیل مصاحبه‌های تخصصی از روش گراندد تئوری استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با نرم‌افزار MaxQDA انجام شد. مدل پارادایمیک پژوهش نشان داد عوامل اخلاقی شامل اخلاق سازمانی، کاری و حرفه‌ای بر بازاریابی اجتماعی تاثیرگذار هستند. همچنین بازاریابی اخلاقی بستر و زمینه مناسبی را برای بازاریابی اجتماعی فراهم می‌کند. نتیجه‌گیری: سرمایه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی سازمان نیز عوامل مداخله‌گر هستند. در نهایت رهبری اخلاقی سازمان راهبردی است که بوسیله آن می‌توان به ایجاد ارزش برند برای سازمان تامین اجتماعی دست یافت. پرونده مقاله