-
مقاله
1 - Designing a Native Model for Assessment of the Effectiveness of AdvertisingJournal of System Management , شماره 4 , سال 5 , تابستان 2019The purpose of this research was to identify and rank the factors influencing the design of the native model for assessing the effectiveness of the advertisement. Firstly, according to the research literature, the criteria and sub-criteria influencing the effectiveness چکیده کاملThe purpose of this research was to identify and rank the factors influencing the design of the native model for assessing the effectiveness of the advertisement. Firstly, according to the research literature, the criteria and sub-criteria influencing the effectiveness of advertising have been extracted, then the Delphi triple stages were used that the panel included 20 professors and marketing experts and 30 experts from the banking industry as well as clients It is used to extract the final indexes. Then, using the Fuzzy AHP method, the ranking of the criteria is considered. The extracted criteria are: demographic characteristics, individual feelings and attitudes of the audience, apparent features of the message, message content, market characteristics, cultural, economic, design and nature of the service, advertising methods. The results of the ranking of the results showed that the methods of advertisement, the design and nature of the service, the apparent features of the message, the emotions and attitudes of the audience, the demographic characteristics, the content of the message, the economic, market characteristics, cultural, respectively ranked first to ninth dedicated. پرونده مقاله -
مقاله
2 - تبیین و الویتبندی فاکتورهای اثربخش تبلیغات با استفاده از سلسله مراتب فازی(FAHP)مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1399بازنگری و ارزیابی اثربخشی تبلیغات می تواند به عـنوان مـلاکی بـرای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت و همچنین تنظیم بودجه آن قرار گیرد. همچنین شناسایی عوامل مـؤثر بـر اثـربخشی تبلیغات می تواند منجر به طراحی و اجرای حرفه ای تر آن گردد. هدف این پژوهش تبیین و اولویت بند چکیده کاملبازنگری و ارزیابی اثربخشی تبلیغات می تواند به عـنوان مـلاکی بـرای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت و همچنین تنظیم بودجه آن قرار گیرد. همچنین شناسایی عوامل مـؤثر بـر اثـربخشی تبلیغات می تواند منجر به طراحی و اجرای حرفه ای تر آن گردد. هدف این پژوهش تبیین و اولویت بندی عوامل موثر بر اثربخشی تبلیغات بانک اقتصاد نوین در ایران می باشد. جامعه آماری پژوهش 50 نفر از خبرگان علمی و سازمانی می باشد. با توجه به ادبیات تحقیق معیارها و زیر معیارهای موثر ، استخراج شده است. با استفاده از سلسله مراتب فازی و بر اساس نظر خبرگان، شاخص های نهایی استخراج گردید. سپس با استفاده از روش AHP فازی به رتبه بندی معیارها پرداخته شده است. معیارهای استخراج شده عبارتند از: ویژگی های دموگرافیک، احساسات و نگرش فردی مخاطب، ویژگی های ظاهری پیام، محتوای پیام، ویژگی بازار، فرهنگی، اقتصادی، طرح و ماهیت خدمات، روش های تبلیغ. نتایج رتبه بندی نتایج نشان دادند روش های تبلیغ، طرح و ماهیت خدمات، ویژگی های ظاهری پیام، احساسات و نگرش فردی مخاطب، ویژگی های دموگرافیک، محتوای پیام، اقتصادی، ویژگی بازار، فرهنگی، به ترتیب رتبه های اول تا نهم را به خود اختصاص داده است. پرونده مقاله -
مقاله
3 - ارزیابی و نقدی بر طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی شیراز؛ مطالعه موردی محله مهدیآباد(کتس بِس)فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش و برنامه ریزی شهری , شماره 5 , سال 6 , زمستان 1394با تمرکز فقر در شهرها در طول چند قرن اخیر و به موازات صنعتی شدن جهان، جنبههای چکیده کاملبا تمرکز فقر در شهرها در طول چند قرن اخیر و به موازات صنعتی شدن جهان، جنبههای کالبدی فقر در قالب محلههای فقیرنشین و اسکان غیررسمی عینیت یافت. برای حل این مسأله، رویکرد توانمندسازی در دهه 1980 مطرح شد. این رویکرد، اجتماعات غیررسمی را نه به عنوان یک معضل بلکه به عنوان یک دارایی اجتماعی نگریسته تا توانمندسازی را جایگزین فرهنگ فرهنگ فقر بنماید. بنابراین تحقیق حاضر با تأکید بر مفاهیم و اصول توانمندسازی به بررسی میزان موفقیت طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی شهر شیراز، مطالعه موردی محله مهدیآباد(کتسبِس) با استفاده روشهای آماری و نگرشی کمی-کیفی به ارزیابی طرح پرداخته است. پس از استخراج جامعه نمونه با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 384 پرسشنامه در بین ساکنین محله مهدیآباد پر شده و دادههای بدست آمده در نرمافزار تحلیل آماری Spss مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان میدهد، در فرضیه اول تحقیق که با استفاده از آزمون تی تک نمونهای(One Sample T-Test) مورد سنجش قرار گرفت، میانگین میزان موفقیت خانه محله مهدیآباد در سطح معناداری 000/0 sig= برابر با 24.3 بوده که با میانگین مورد انتظار(27)دارای اختلاف 2.7- است، بنابراین فرض خلاف تحقیق، یعنی عدم موفقیت خانه محله مهدیآباد در اهداف توانمندسازی، تأیید میشود. در فرضیه دوم تحقیق نیز میانگین میزان موفقیت کلی طرح در دستیابی به اهداف توانمندسازی در محله مهدیآباد، در سطح معناداری 000/0 sig= برابر با 54.43 بوده و با میانگین مورد انتظار 96 دارای اختلاف میانگین 41.57- است، بنابراین فرضیه تحقیق یعنی عدم موفقیت طرح ساماندهی و توانمندسازی محله مهدیآباد در ارتقای شاخصهای توانمندسازی محله، تایید میشود. نتیجه پژوهش حاکی از آن است که طرح توانمندسازی محله در مسیر دستیابی به اهداف خود تا حال حاضر موفق نبوده، و مهمترین علل آن وجود نگرش آمرانه در مراحل تهیه، تصویب و اجرای طرح است که ناقض مهمترین اصول توانمندسازی یعنی مشارکتمحوری و نهادسازی و آگاهسازی است. پرونده مقاله