فهرس المقالات سهیلا شمس الدینی


  • المقاله

    1 - Designing a Native Model for Assessment of the Effectiveness of Advertising
    Journal of System Management , العدد 4 , السنة 5 , تابستان 2019
    The purpose of this research was to identify and rank the factors influencing the design of the native model for assessing the effectiveness of the advertisement. Firstly, according to the research literature, the criteria and sub-criteria influencing the effectiveness أکثر
    The purpose of this research was to identify and rank the factors influencing the design of the native model for assessing the effectiveness of the advertisement. Firstly, according to the research literature, the criteria and sub-criteria influencing the effectiveness of advertising have been extracted, then the Delphi triple stages were used that the panel included 20 professors and marketing experts and 30 experts from the banking industry as well as clients It is used to extract the final indexes. Then, using the Fuzzy AHP method, the ranking of the criteria is considered. The extracted criteria are: demographic characteristics, individual feelings and attitudes of the audience, apparent features of the message, message content, market characteristics, cultural, economic, design and nature of the service, advertising methods. The results of the ranking of the results showed that the methods of advertisement, the design and nature of the service, the apparent features of the message, the emotions and attitudes of the audience, the demographic characteristics, the content of the message, the economic, market characteristics, cultural, respectively ranked first to ninth dedicated. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تبیین و الویت‌بندی فاکتورهای اثربخش تبلیغات با استفاده از سلسله مراتب فازی(FAHP)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1399
    بازنگری و ارزیابی اثربخشی تبلیغات می تواند به‌ عـنوان‌ مـلاکی بـرای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت و همچنین تنظیم بودجه آن قرار‌ گیرد‌. همچنین شناسایی عوامل مـؤثر بـر‌ اثـربخشی‌ تبلیغات می‌ تواند‌ منجر‌ به طراحی و اجرای حرفه ای تر‌ آن‌ گردد. هدف این پژوهش تبیین و اولویت بند أکثر
    بازنگری و ارزیابی اثربخشی تبلیغات می تواند به‌ عـنوان‌ مـلاکی بـرای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت و همچنین تنظیم بودجه آن قرار‌ گیرد‌. همچنین شناسایی عوامل مـؤثر بـر‌ اثـربخشی‌ تبلیغات می‌ تواند‌ منجر‌ به طراحی و اجرای حرفه ای تر‌ آن‌ گردد. هدف این پژوهش تبیین و اولویت بندی عوامل موثر بر اثربخشی تبلیغات بانک اقتصاد نوین در ایران می باشد. جامعه آماری پژوهش 50 نفر از خبرگان علمی و سازمانی می باشد. با توجه به ادبیات تحقیق معیارها و زیر معیارهای موثر ، استخراج شده است. با استفاده از سلسله مراتب فازی و بر اساس نظر خبرگان، شاخص های نهایی استخراج گردید. سپس با استفاده از روش AHP فازی به رتبه بندی معیارها پرداخته شده است. معیارهای استخراج شده عبارتند از: ویژگی های دموگرافیک، احساسات و نگرش فردی مخاطب، ویژگی های ظاهری پیام، محتوای پیام، ویژگی بازار، فرهنگی، اقتصادی، طرح و ماهیت خدمات، روش های تبلیغ. نتایج رتبه بندی نتایج نشان دادند روش های تبلیغ، طرح و ماهیت خدمات، ویژگی های ظاهری پیام، احساسات و نگرش فردی مخاطب، ویژگی های دموگرافیک، محتوای پیام، اقتصادی، ویژگی بازار، فرهنگی، به ترتیب رتبه های اول تا نهم را به خود اختصاص داده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - ارزیابی و نقدی بر طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شیراز؛ مطالعه موردی محله مهدی‌آباد(کتس بِس)
    فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش و برنامه ریزی شهری , العدد 5 , السنة 6 , زمستان 1394
    با تمرکز فقر در شهرها در طول چند قرن اخیر و به موازات صنعتی شدن جهان، جنبه­های أکثر
    با تمرکز فقر در شهرها در طول چند قرن اخیر و به موازات صنعتی شدن جهان، جنبه­های کالبدی فقر در قالب محله­های فقیرنشین و اسکان غیررسمی عینیت یافت. برای حل این مسأله،­ رویکرد توانمندسازی در دهه 1980 مطرح شد. این رویکرد، اجتماعات غیررسمی را نه به عنوان یک معضل بلکه به عنوان یک دارایی اجتماعی نگریسته تا توانمندسازی را جایگزین فرهنگ فرهنگ فقر بنماید. بنابراین تحقیق حاضر با تأکید بر مفاهیم و اصول توانمندسازی به بررسی میزان موفقیت طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه­های غیررسمی شهر شیراز، مطالعه موردی محله مهدی­آباد(کتس­بِس) با استفاده روش­های آماری و نگرشی کمی-کیفی به ارزیابی طرح پرداخته است. پس از استخراج جامعه نمونه با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 384 پرسشنامه در بین ساکنین محله مهدی­آباد پر شده و داده­های بدست آمده در نرم­افزار تحلیل آماری Spss مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان می­دهد، در فرضیه اول تحقیق که با استفاده از آزمون تی تک نمونه­ای(One Sample T-Test) مورد سنجش قرار گرفت، میانگین میزان موفقیت خانه محله مهدی­آباد در سطح معناداری 000/0 sig= برابر با 24.3 بوده که با میانگین مورد انتظار(27)دارای اختلاف 2.7- است، بنابراین فرض خلاف تحقیق، یعنی عدم موفقیت خانه محله مهدی­آباد در اهداف توانمندسازی، تأیید می­شود. در فرضیه دوم تحقیق نیز میانگین میزان موفقیت کلی طرح در دستیابی به اهداف توانمندسازی در محله مهدی­آباد، در سطح معناداری 000/0 sig= برابر با 54.43 بوده و با میانگین مورد انتظار 96 دارای اختلاف میانگین 41.57- است، بنابراین فرضیه تحقیق یعنی عدم موفقیت طرح ساماندهی و توانمندسازی محله مهدی­آباد در ارتقای شاخص­های توانمندسازی محله، تایید می­شود. نتیجه پژوهش حاکی از آن است که طرح توانمندسازی محله در مسیر دستیابی به اهداف خود تا حال حاضر موفق نبوده، و مهمترین علل آن وجود نگرش آمرانه در مراحل تهیه، تصویب و اجرای طرح است که ناقض مهمترین اصول توانمندسازی یعنی مشارکت­محوری و نهادسازی و آگاه­سازی است. تفاصيل المقالة